Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc

vloženo

Automatickou převodovku EAT8 vyvinutou ve spolupráci s japonskou firmou Aisin měl dosud jen model 308 GT BlueHDi. Nově bude k dispozici pro vznětovou patnáctistovku BlueHDi, silnější benzínový tříválec PureTech i pro čtyřválcovou šestnáctistovku Puretech.

Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc

Automatická převodovka EAT8, která byla vyvinuta ve spolupráci s japonskou firmou Aisin a představena s modelem nový Peugeot 308 GT BlueHDi 180 k S&S, je nyní k dispozici u motorů BlueHDi 130 k S&S, PureTech 130 k S&S a PureTech 225 k S&S. Tato nová generace převodovek, která je určená pro motory splňující normu Euro 6.2, umožňuje oproti převodovce EAT6 snížit spotřebu paliva až o 7 %, a to díky:


  • přechodu z 6 na 8 převodových stupňů;
  • snížení hmotnosti o 2 kg oproti převodovce EAT6;
  • automatickému přechodu do režimu Neutrál (freewheeling) v rychlostech od 25 do 130 km/h u motorů PureTech v režimu ECO, pokud to podmínky umožňují. Spuštění automatického přechodu je možné, pokud není zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.

Nový vývoj převodovky EAT8 přináší výjimečný uživatelský komfort a velmi příjemné řazení rychlostí. Měkčí přenos točivého momentu zajišťuje skutečné potěšení z jízdy jakoukoliv rychlostí. Automatické ovládání převodovky Shift and Park by wire, které využívá už 180 000 zákazníků vozů Peugeot 3008 a 5008, funguje intuitivně a plynule a je velice  ergonomické. Standardně se ovládá ovladači na volantu, které umožňují řadit manuálně, a přitom paralelně využívat i automatického řazení. Z důvodu vyšší bezpečnosti se při každém vypnutí motoru automaticky aktivuje funkce Park. 

Peugeot 308 new model 2018

Nová převodovka EAT8 se snadno udržuje, protože nevyžaduje žádný zásah či výměnu kapalin. Převodovkový olej s nízkou viskozitou je garantován po celou dobu životnosti vozu.

Norma Euro 6.2, která platí od září 2017, nařizuje, aby emise oxidů dusíku (NOx) motorů nepřesáhly v reálných podmínkách 2,1krát emise zjištěné v testovacích zkušebnách. Skupina PSA se u těchto motorů dobrovolně zavázala již nyní používat koeficient 1,5, který bude povinný až v roce 2020.

Motor BlueHDi 130 k S&S o objemu 1,5 l, který dosahuje většího točivého momentu již u nejnižších otáček a ve vysokých otáčkách si zachovává výkon díky šestnáctiventilové hlavě, nabízí výkony podobné motorům vyšší řady (2,0 l).

Úspora paliva je oproti motoru BlueHDi 120 k S&S 4–6 %, a to díky zmenšení objemu válců, novému vysoce účinnému výměníku EGR a novému systému spalování, jehož geometrii si Peugeot nechal patentovat (systém použitý u vozu Peugeot 908, který zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans). Řidič má díky umístění otvoru pro plnění kapaliny AdBlue® do víka palivové nádrže výrazně usnadněnou údržbu. 

auto s automatem

Motor 1.5 BlueHDi 130 k S&S používá nový systém eliminace NOx se systémem selektivní katalytické redukce (SCR) 2. generace a filtr pevných částic (Diesel Particle Filter) umístěný v bezprostřední blízkosti motoru.

Motor PureTech 130 k S&S dosahuje oproti předchozím verzím úsporu spotřeby o přibližně 4 %, a to díky optimalizaci účinnosti: vysoká úroveň recirkulace výfukových plynů, vysokotlaké přímé vstřikování 200–250 bar, snížení tření, optimalizace turbodmychadel. Režim SPORT u verze PureTech 225 k S&S EAT8 ještě více zvyšuje rychlost řazení na cca 500 ms oproti 850 ms v režimu DRIVE. Benzínové motory PureTech 130 k S&S a PureTech 225 k S&S jsou vedle třícestného katalyzátoru pro redukci emisí CO2, NOx a HC (nespálené uhlovodíky) opatřeny i filtrem pevných částic (Gazoline Particle Filter).

Nový Peugeot 308 svým výrazným stylem, podpůrnými prvky řízení nejnovější generace a novými motory exceluje v dosahování účinnosti a radosti z řízení, které jsou pro značku Peugeot tak důležité. Motory PureTech S&S 130 k EAT8 a BlueHDi 130 k S&S EAT8 jsou v nabídce u verzí výbavy Active, Allure a GT Line. Nový motor PureTech 225 k S&S EAT8 doplňuje nabídku motoru BlueHDi 180 k S&S EAT8 pro verzi GT.

Tyto motory budou k dispozici ve verzích hatchback a SW od:

  • dubna 2018: BlueHDi 130 k S&S EAT8 a PureTech 225 k S&S EAT8;
  • května 2018: PureTech 130 k S&S EAT8.,

Pořizovací ceny modelu Peugeot 308 s 8° automatickou převodovkou:

Zájemci o novou osmistupňovou převodovku vůbec nejlevněji pořídí 308 s tříválcem 1.2 Puretech o výkonu 130 koní. Za tuto verzi v základní výbavě Active zaplatí 465 000 Kč (v případě výkupu auta Vám Peugeot odečte dalších z této ceny dalších 15 000 Kč, což platí pro všechny verze). Vyšší výbava Allure zvedá cenu o 55 tisíc korun. Za verzi kombi (značenou SW) se připlácí 30 000 Kč. Kombi je k dispozici také v provedení GT Line.


redakce, Peugeot

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná