Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc

vloženo

Automatickou převodovku EAT8 vyvinutou ve spolupráci s japonskou firmou Aisin měl dosud jen model 308 GT BlueHDi. Nově bude k dispozici pro vznětovou patnáctistovku BlueHDi, silnější benzínový tříválec PureTech i pro čtyřválcovou šestnáctistovku Puretech.

Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc

Automatická převodovka EAT8, která byla vyvinuta ve spolupráci s japonskou firmou Aisin a představena s modelem nový Peugeot 308 GT BlueHDi 180 k S&S, je nyní k dispozici u motorů BlueHDi 130 k S&S, PureTech 130 k S&S a PureTech 225 k S&S. Tato nová generace převodovek, která je určená pro motory splňující normu Euro 6.2, umožňuje oproti převodovce EAT6 snížit spotřebu paliva až o 7 %, a to díky:


  • přechodu z 6 na 8 převodových stupňů;
  • snížení hmotnosti o 2 kg oproti převodovce EAT6;
  • automatickému přechodu do režimu Neutrál (freewheeling) v rychlostech od 25 do 130 km/h u motorů PureTech v režimu ECO, pokud to podmínky umožňují. Spuštění automatického přechodu je možné, pokud není zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.

Nový vývoj převodovky EAT8 přináší výjimečný uživatelský komfort a velmi příjemné řazení rychlostí. Měkčí přenos točivého momentu zajišťuje skutečné potěšení z jízdy jakoukoliv rychlostí. Automatické ovládání převodovky Shift and Park by wire, které využívá už 180 000 zákazníků vozů Peugeot 3008 a 5008, funguje intuitivně a plynule a je velice  ergonomické. Standardně se ovládá ovladači na volantu, které umožňují řadit manuálně, a přitom paralelně využívat i automatického řazení. Z důvodu vyšší bezpečnosti se při každém vypnutí motoru automaticky aktivuje funkce Park. 

Peugeot 308 new model 2018

Nová převodovka EAT8 se snadno udržuje, protože nevyžaduje žádný zásah či výměnu kapalin. Převodovkový olej s nízkou viskozitou je garantován po celou dobu životnosti vozu.

Norma Euro 6.2, která platí od září 2017, nařizuje, aby emise oxidů dusíku (NOx) motorů nepřesáhly v reálných podmínkách 2,1krát emise zjištěné v testovacích zkušebnách. Skupina PSA se u těchto motorů dobrovolně zavázala již nyní používat koeficient 1,5, který bude povinný až v roce 2020.

Motor BlueHDi 130 k S&S o objemu 1,5 l, který dosahuje většího točivého momentu již u nejnižších otáček a ve vysokých otáčkách si zachovává výkon díky šestnáctiventilové hlavě, nabízí výkony podobné motorům vyšší řady (2,0 l).

Úspora paliva je oproti motoru BlueHDi 120 k S&S 4–6 %, a to díky zmenšení objemu válců, novému vysoce účinnému výměníku EGR a novému systému spalování, jehož geometrii si Peugeot nechal patentovat (systém použitý u vozu Peugeot 908, který zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans). Řidič má díky umístění otvoru pro plnění kapaliny AdBlue® do víka palivové nádrže výrazně usnadněnou údržbu. 

auto s automatem

Motor 1.5 BlueHDi 130 k S&S používá nový systém eliminace NOx se systémem selektivní katalytické redukce (SCR) 2. generace a filtr pevných částic (Diesel Particle Filter) umístěný v bezprostřední blízkosti motoru.

Motor PureTech 130 k S&S dosahuje oproti předchozím verzím úsporu spotřeby o přibližně 4 %, a to díky optimalizaci účinnosti: vysoká úroveň recirkulace výfukových plynů, vysokotlaké přímé vstřikování 200–250 bar, snížení tření, optimalizace turbodmychadel. Režim SPORT u verze PureTech 225 k S&S EAT8 ještě více zvyšuje rychlost řazení na cca 500 ms oproti 850 ms v režimu DRIVE. Benzínové motory PureTech 130 k S&S a PureTech 225 k S&S jsou vedle třícestného katalyzátoru pro redukci emisí CO2, NOx a HC (nespálené uhlovodíky) opatřeny i filtrem pevných částic (Gazoline Particle Filter).

Nový Peugeot 308 svým výrazným stylem, podpůrnými prvky řízení nejnovější generace a novými motory exceluje v dosahování účinnosti a radosti z řízení, které jsou pro značku Peugeot tak důležité. Motory PureTech S&S 130 k EAT8 a BlueHDi 130 k S&S EAT8 jsou v nabídce u verzí výbavy Active, Allure a GT Line. Nový motor PureTech 225 k S&S EAT8 doplňuje nabídku motoru BlueHDi 180 k S&S EAT8 pro verzi GT.

Tyto motory budou k dispozici ve verzích hatchback a SW od:

  • dubna 2018: BlueHDi 130 k S&S EAT8 a PureTech 225 k S&S EAT8;
  • května 2018: PureTech 130 k S&S EAT8.,

Pořizovací ceny modelu Peugeot 308 s 8° automatickou převodovkou:

Zájemci o novou osmistupňovou převodovku vůbec nejlevněji pořídí 308 s tříválcem 1.2 Puretech o výkonu 130 koní. Za tuto verzi v základní výbavě Active zaplatí 465 000 Kč (v případě výkupu auta Vám Peugeot odečte dalších z této ceny dalších 15 000 Kč, což platí pro všechny verze). Vyšší výbava Allure zvedá cenu o 55 tisíc korun. Za verzi kombi (značenou SW) se připlácí 30 000 Kč. Kombi je k dispozici také v provedení GT Line.


redakce, Peugeot

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc Fotografie k článku Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu