Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km

vloženo

Peugeot 308, který byl nedávno v Evropě zvolen Autem roku 2014, doplňuje nabídku o nový benzínový přeplňovaný motor PureTech o výkonu 130 k. Sériový hatchback vytvořil nový rekord z hlediska spotřeby: 2,85 l/100 km a ujetá vzdálenost 1.810 km s plnou nádrží.

Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km

Tohoto výsledku bylo dosaženo na španělském okruhu Almeria pod kontrolou francouzské zkušebny UTAC (Union Technique de l'Automobile, du Motocycle et du Cycle). Sériový hatchback Peugeot 308 vybavený novým tříválcovým benzínovým přeplňovaným motorem PureTech a manuální šestistupňovou převodovkou, strávil na okruhu více než 32 hodin, během nichž spotřeboval 51,4 litrů benzínu. Peugeot 308 tak dosáhl nového rekordu ve spotřebě a vzdálenosti ujeté na jednu nádrž. Během testu se za volantem vozu vystřídalo několik řidičů.


Vzhledem k tomu, že výkonu bylo dosaženo se sériovým modelem, stal se tak Peugeot 308 1,2 THP e-130 k novým měřítkem mezi běžnými vozy s benzínovým motorem. Kompaktní, úsporný a výkonný přeplňovaný motor nabízí vynikající účinnost a špičkové technologie. Je vybavený vysokotlakým přímým vstřikováním a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (běží při 240.000 ot/min) a představuje skutečný technologický průlom. Ve spojení s nejkompaktnějším a nejlehčím vozem segmentu může tento motor plně ukázat svou mimořádnou dynamiku a úspornost.

Peugeot 308 je již ve svém segmentu měřítkem mezi dieselovými vozy, neboť jeho verze BlueHDi 120 k vykazuje kombinovanou průměrnou spotřebu 3,1 l / 100 km a emise 82 g CO2 / km. Peugeot 308 1,2 THP e-130, jenž se na evropský trh dostane na konci března, má homologovanou spotřebu 4,6 l/100 km a emise 107 g CO2 / km. Doplňuje tři benzínové motory (82–155 k) a čtyři dieselové motory (92–150 k), které v současné době figurují v nabídce řady 308. Benzínový přeplňovaný motor PureTech bude v příštích týdnech k dispozici u vozů Peugeot 208 a 2008 ve verzi s výkonem 110 k.

Nový motor 1.2 e-THP/130 koní je dostupný od druhého stupně výbavy Active za cenu 416.500 Kč, přičemž je o 11.000 Kč než čtyřválec 1.6 THP/125 koní. V nejvyšší výbavě Allure pak novinka v podobě 1.2 e-THP stojí 436.500 Kč. Cenu můžete ponížit o "výkupový bonus" ve výši 20.000 Kč.

PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol