Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km

vloženo

Peugeot 308, který byl nedávno v Evropě zvolen Autem roku 2014, doplňuje nabídku o nový benzínový přeplňovaný motor PureTech o výkonu 130 k. Sériový hatchback vytvořil nový rekord z hlediska spotřeby: 2,85 l/100 km a ujetá vzdálenost 1.810 km s plnou nádrží.

Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km Tohoto výsledku bylo dosaženo na španělském okruhu Almeria pod kontrolou francouzské zkušebny UTAC (Union Technique de l'Automobile, du Motocycle et du Cycle). Sériový hatchback Peugeot 308 vybavený novým tříválcovým benzínovým přeplňovaným motorem PureTech a manuální šestistupňovou převodovkou, strávil na okruhu více než 32 hodin, během nichž spotřeboval 51,4 litrů benzínu. Peugeot 308 tak dosáhl nového rekordu ve spotřebě a vzdálenosti ujeté na jednu nádrž. Během testu se za volantem vozu vystřídalo několik řidičů.

Vzhledem k tomu, že výkonu bylo dosaženo se sériovým modelem, stal se tak Peugeot 308 1,2 THP e-130 k novým měřítkem mezi běžnými vozy s benzínovým motorem. Kompaktní, úsporný a výkonný přeplňovaný motor nabízí vynikající účinnost a špičkové technologie. Je vybavený vysokotlakým přímým vstřikováním a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (běží při 240.000 ot/min) a představuje skutečný technologický průlom. Ve spojení s nejkompaktnějším a nejlehčím vozem segmentu může tento motor plně ukázat svou mimořádnou dynamiku a úspornost.

Peugeot 308 je již ve svém segmentu měřítkem mezi dieselovými vozy, neboť jeho verze BlueHDi 120 k vykazuje kombinovanou průměrnou spotřebu 3,1 l / 100 km a emise 82 g CO2 / km. Peugeot 308 1,2 THP e-130, jenž se na evropský trh dostane na konci března, má homologovanou spotřebu 4,6 l/100 km a emise 107 g CO2 / km. Doplňuje tři benzínové motory (82–155 k) a čtyři dieselové motory (92–150 k), které v současné době figurují v nabídce řady 308. Benzínový přeplňovaný motor PureTech bude v příštích týdnech k dispozici u vozů Peugeot 208 a 2008 ve verzi s výkonem 110 k.

Nový motor 1.2 e-THP/130 koní je dostupný od druhého stupně výbavy Active za cenu 416.500 Kč, přičemž je o 11.000 Kč než čtyřválec 1.6 THP/125 koní. V nejvyšší výbavě Allure pak novinka v podobě 1.2 e-THP stojí 436.500 Kč. Cenu můžete ponížit o "výkupový bonus" ve výši 20.000 Kč.

PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě