Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km

vloženo

Peugeot 308, který byl nedávno v Evropě zvolen Autem roku 2014, doplňuje nabídku o nový benzínový přeplňovaný motor PureTech o výkonu 130 k. Sériový hatchback vytvořil nový rekord z hlediska spotřeby: 2,85 l/100 km a ujetá vzdálenost 1.810 km s plnou nádrží.

Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km

Tohoto výsledku bylo dosaženo na španělském okruhu Almeria pod kontrolou francouzské zkušebny UTAC (Union Technique de l'Automobile, du Motocycle et du Cycle). Sériový hatchback Peugeot 308 vybavený novým tříválcovým benzínovým přeplňovaným motorem PureTech a manuální šestistupňovou převodovkou, strávil na okruhu více než 32 hodin, během nichž spotřeboval 51,4 litrů benzínu. Peugeot 308 tak dosáhl nového rekordu ve spotřebě a vzdálenosti ujeté na jednu nádrž. Během testu se za volantem vozu vystřídalo několik řidičů.


Vzhledem k tomu, že výkonu bylo dosaženo se sériovým modelem, stal se tak Peugeot 308 1,2 THP e-130 k novým měřítkem mezi běžnými vozy s benzínovým motorem. Kompaktní, úsporný a výkonný přeplňovaný motor nabízí vynikající účinnost a špičkové technologie. Je vybavený vysokotlakým přímým vstřikováním a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (běží při 240.000 ot/min) a představuje skutečný technologický průlom. Ve spojení s nejkompaktnějším a nejlehčím vozem segmentu může tento motor plně ukázat svou mimořádnou dynamiku a úspornost.

Peugeot 308 je již ve svém segmentu měřítkem mezi dieselovými vozy, neboť jeho verze BlueHDi 120 k vykazuje kombinovanou průměrnou spotřebu 3,1 l / 100 km a emise 82 g CO2 / km. Peugeot 308 1,2 THP e-130, jenž se na evropský trh dostane na konci března, má homologovanou spotřebu 4,6 l/100 km a emise 107 g CO2 / km. Doplňuje tři benzínové motory (82–155 k) a čtyři dieselové motory (92–150 k), které v současné době figurují v nabídce řady 308. Benzínový přeplňovaný motor PureTech bude v příštích týdnech k dispozici u vozů Peugeot 208 a 2008 ve verzi s výkonem 110 k.

Nový motor 1.2 e-THP/130 koní je dostupný od druhého stupně výbavy Active za cenu 416.500 Kč, přičemž je o 11.000 Kč než čtyřválec 1.6 THP/125 koní. V nejvyšší výbavě Allure pak novinka v podobě 1.2 e-THP stojí 436.500 Kč. Cenu můžete ponížit o "výkupový bonus" ve výši 20.000 Kč.

PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina