Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km

vloženo

Peugeot 308, který byl nedávno v Evropě zvolen Autem roku 2014, doplňuje nabídku o nový benzínový přeplňovaný motor PureTech o výkonu 130 k. Sériový hatchback vytvořil nový rekord z hlediska spotřeby: 2,85 l/100 km a ujetá vzdálenost 1.810 km s plnou nádrží.

Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km

Tohoto výsledku bylo dosaženo na španělském okruhu Almeria pod kontrolou francouzské zkušebny UTAC (Union Technique de l'Automobile, du Motocycle et du Cycle). Sériový hatchback Peugeot 308 vybavený novým tříválcovým benzínovým přeplňovaným motorem PureTech a manuální šestistupňovou převodovkou, strávil na okruhu více než 32 hodin, během nichž spotřeboval 51,4 litrů benzínu. Peugeot 308 tak dosáhl nového rekordu ve spotřebě a vzdálenosti ujeté na jednu nádrž. Během testu se za volantem vozu vystřídalo několik řidičů.


Vzhledem k tomu, že výkonu bylo dosaženo se sériovým modelem, stal se tak Peugeot 308 1,2 THP e-130 k novým měřítkem mezi běžnými vozy s benzínovým motorem. Kompaktní, úsporný a výkonný přeplňovaný motor nabízí vynikající účinnost a špičkové technologie. Je vybavený vysokotlakým přímým vstřikováním a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (běží při 240.000 ot/min) a představuje skutečný technologický průlom. Ve spojení s nejkompaktnějším a nejlehčím vozem segmentu může tento motor plně ukázat svou mimořádnou dynamiku a úspornost.

Peugeot 308 je již ve svém segmentu měřítkem mezi dieselovými vozy, neboť jeho verze BlueHDi 120 k vykazuje kombinovanou průměrnou spotřebu 3,1 l / 100 km a emise 82 g CO2 / km. Peugeot 308 1,2 THP e-130, jenž se na evropský trh dostane na konci března, má homologovanou spotřebu 4,6 l/100 km a emise 107 g CO2 / km. Doplňuje tři benzínové motory (82–155 k) a čtyři dieselové motory (92–150 k), které v současné době figurují v nabídce řady 308. Benzínový přeplňovaný motor PureTech bude v příštích týdnech k dispozici u vozů Peugeot 208 a 2008 ve verzi s výkonem 110 k.

Nový motor 1.2 e-THP/130 koní je dostupný od druhého stupně výbavy Active za cenu 416.500 Kč, přičemž je o 11.000 Kč než čtyřválec 1.6 THP/125 koní. V nejvyšší výbavě Allure pak novinka v podobě 1.2 e-THP stojí 436.500 Kč. Cenu můžete ponížit o "výkupový bonus" ve výši 20.000 Kč.

PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..