Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km

vloženo

Peugeot 308, který byl nedávno v Evropě zvolen Autem roku 2014, doplňuje nabídku o nový benzínový přeplňovaný motor PureTech o výkonu 130 k. Sériový hatchback vytvořil nový rekord z hlediska spotřeby: 2,85 l/100 km a ujetá vzdálenost 1.810 km s plnou nádrží.

Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km Peugeot 308 1.2 e-THP jezdí za 2,85 l/100 km

Tohoto výsledku bylo dosaženo na španělském okruhu Almeria pod kontrolou francouzské zkušebny UTAC (Union Technique de l'Automobile, du Motocycle et du Cycle). Sériový hatchback Peugeot 308 vybavený novým tříválcovým benzínovým přeplňovaným motorem PureTech a manuální šestistupňovou převodovkou, strávil na okruhu více než 32 hodin, během nichž spotřeboval 51,4 litrů benzínu. Peugeot 308 tak dosáhl nového rekordu ve spotřebě a vzdálenosti ujeté na jednu nádrž. Během testu se za volantem vozu vystřídalo několik řidičů.


Vzhledem k tomu, že výkonu bylo dosaženo se sériovým modelem, stal se tak Peugeot 308 1,2 THP e-130 k novým měřítkem mezi běžnými vozy s benzínovým motorem. Kompaktní, úsporný a výkonný přeplňovaný motor nabízí vynikající účinnost a špičkové technologie. Je vybavený vysokotlakým přímým vstřikováním a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (běží při 240.000 ot/min) a představuje skutečný technologický průlom. Ve spojení s nejkompaktnějším a nejlehčím vozem segmentu může tento motor plně ukázat svou mimořádnou dynamiku a úspornost.

Peugeot 308 je již ve svém segmentu měřítkem mezi dieselovými vozy, neboť jeho verze BlueHDi 120 k vykazuje kombinovanou průměrnou spotřebu 3,1 l / 100 km a emise 82 g CO2 / km. Peugeot 308 1,2 THP e-130, jenž se na evropský trh dostane na konci března, má homologovanou spotřebu 4,6 l/100 km a emise 107 g CO2 / km. Doplňuje tři benzínové motory (82–155 k) a čtyři dieselové motory (92–150 k), které v současné době figurují v nabídce řady 308. Benzínový přeplňovaný motor PureTech bude v příštích týdnech k dispozici u vozů Peugeot 208 a 2008 ve verzi s výkonem 110 k.

Nový motor 1.2 e-THP/130 koní je dostupný od druhého stupně výbavy Active za cenu 416.500 Kč, přičemž je o 11.000 Kč než čtyřválec 1.6 THP/125 koní. V nejvyšší výbavě Allure pak novinka v podobě 1.2 e-THP stojí 436.500 Kč. Cenu můžete ponížit o "výkupový bonus" ve výši 20.000 Kč.

PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit