Peugeot 206... slaví 5 000 000 vyrobených vozů

vloženo

Dne 26. května 2005 oslavil model 206 pět miliónů vozů, které byly vyrobeny od jeho oficiálního uvedení na trh 10. září 1998. Historický rekord v počtu vyrobených kusů jednoho modelu Peugeot, který drží vůz 205 s celkem 5 278 000 exempláři, jež opustily montážní linky v průběhu let 1983 až 1998, bude, zdá se, brzy překonán.

Ilustrační foto k článku Peugeot 206... slaví 5 000 000 vyrobených vozů Pětimilióntý vůz 206 byl vyroben v závodě v Mulhouse a jedná se o verzi coupé cabriolet 1.6 HDI FAP. Vůz byl vyroben pro německý trh, kde byl model 206 v anketě automobilového časopisu Auto Motor und Sport pošesté za sebou zvolen čtenáři nejlepším dováženým malým vozem v Německu.

Mezinárodní obchodní úspěch

V letech 2001 až 2004 se každoročně prodalo více než 800 000 modelů Peugeot 206. Vůz byl uveden ve 145 zemích světa a 82 % produkce určené v roce 2004 na vývoz svědčí o velké mezinárodní úspěšnosti značky Peugeot. Dnes se nejprodávanější vůz na evropském trhu v letech 2001 až 2003, model 206, stále nachází na prvním místě v počtu přihlášených vozů v segmentu B. Krom jiného je v rámci kategorie malých vozů také evropským favoritem v prodeji dieselových verzí. V současnosti jezdí po silnicích západní Evropy bezmála 3,5 miliónů těchto malých vozů s « kočičím pohledem ». Toto číslo je samo o sobě dokladem obchodního úspěchu automobilu, jenž dokázal ideálně spojit výrazný styl, dynamiku a trvalou hodnotu s výjimečným pohodlím a bezpečností a stal se tak velice rychle ve své kategorii uznávanou referencí. V žebříčku největších odbytišť vede Francie s více než 1,1 miliónem zaregistrovaných vozidel, následována Velkou Británií (540 000), Itálií (465 000), Španělskem (400 000) a Německem (331 000). Německý trh se mimochodem vyznačuje nejvyšší poptávkou po modelu 206 CC, kterého bylo do současnosti celkem ve všech zemích prodáno více než 300 000 exemplářů. V České republice si model od roku 2000 drží pozici nejprodávanějšího importovaného vozu. Nejvíce prodávanou verzí je pětidvéřová s benzinovým motorem o objemu 1,1 l. Peugeot 206 se vyrábí nebo montuje v šesti výrobních závodech na různých místech světa: ve Francii v Mulhouse a Poissy, ve Velké Británii v Rytonu a také v Iránu. Dvě továrny se nacházejí v Jižní Americe - v Porto Real v Brazílii a Buenos Aires v Argentině. Denní produkce modelu 206 ve všech těchto závodech celkem přesahuje 3 100 vozů.

Kopretina se šesti okvětními lístky

Model 206 je vzorovým příkladem uplatnění strategie nazývané „lístky kopretiny“ – v současnosti existuje pět karosářských variant tohoto vozu: tří a pětidveřový hatchback, verze SW, CC a RC. Stávající nabídka bude brzy obohacena o tzv. tříobjemovou verzi, která je výsledkem spolupráce se společností Iran Khodro a je určena pro část mezinárodních trhů. Každá z uvedených variant má svůj vlastní, osobitý charakter a všechny zaznamenaly na evropských trzích velice kladnou odezvu. Karosářská silueta hatchback se ve své tří i pětidveřové podobě stala od roku 2000 jednoznačným lídrem v kategorii malých vozů, varianta SW se nachází na vedoucí pozici mezi vozy typu break nižší třídy, verze 206 CC vede od roku 2001 v prodejích v kategorii coupé cabriolet a stává se nejprodávanější verzí CC ve své třídě. Peugeot 206 je doposud jediným vozem v segmentu B, který nabízí dieselový motor vybavený filtrem pevných částic FAP.

Trojnásobný mistr světa v rallye

Vedle mimořádného obchodního úspěchu si model 206 v podobě soutěžního speciálu WRC vydobyl postavení reference i v oblasti profesionálního automobilového sportu a třikrát za sebou získal v roce 2000, 2001 a 2002 na světovém šampionátu v rallye pohár konstruktérů, podpořený navíc v roce 2000 a 2002 také titulem mistra světa pro pilota Marcuse Grönholma.

Zdroj: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě