Peugeot 206 HDI 1.6 - DV6 TED4 FAP

vloženo

Dieselový motor o objemu 1.6 l, který je dodáván do modelů 206, 307 a 407, je v hlavních konstrukčních rysech odvozen od motoru DV4 o objemu 1.4 l. Jedná se o čtyřválec vyrobený z hliníkové slitiny, vybavený blokem válců, jehož koncepci a konstrukci byla věnována velká pozornost a výsledné řešení zajišťuje vysokou spolehlivost, dlouhou životnost a výborné akustické parametry.

Peugeot 206 HDI 1.6 - DV6 TED4  FAP Peugeot 206 HDI 1.6 - DV6 TED4  FAP

Motor je vybaven šestnáctiventilovou mechanikou, dvěma vačkovým hřídeli v hlavě, doplněnými vahadly s kladkami a hydraulickými zdvihátky, turbokompresorem s proměnnou geometrií lopatek Garrett typu GT 15 a mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor disponuje systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva typu Common Rail Bosch druhé generace. Tlak ve společné vstřikovací rampě se může pohybovat v rozmezí od 250 do 1 650 barů dle požadavků řídící počítačové jednotky, jenž se řídí zatížením motoru. Společná rampa je propojena se čtyřmi elektromagnetickými vstřikovači, jedná se o specifické šestiotvorové vstřikovače s průměrem otvorů 120 µm, které zajišťují velice jemné a homogenní rozprášení paliva do prostoru spalovací komory při současném snížení emisí.


V případě tohoto motoru dokáže systém Common Rail maximálně využít svůj potenciál použitím techniky vícebodového vstřikování s možností řízení šesti rozdílných vstřiků: - dva před vstřiky snižující hlučnost procesu spalování, - dva hlavní vstřiky, - dva post vstřiky k regeneraci filtru pevných částic.

FAP Motor DV6 HDI je v modelové řadě 206 spojen s filtrem pevných částic FAP druhé generace, který zadržuje nespálené částice obsažené ve výfukových plynech a spaluje je přibližně každých 1 200 km. Splňuje emisní normy EURO 4. Interval výměny filtru se prodloužil, ta se v současnosti provádí v rámci pravidelné servisní prohlídky při 120 000 km. Z důvodů snížení množství NOX ve výfukových plynech je motor DV6 navíc opatřen okruhem recirkulace výfukových plynů EGR. Důsledné zpracování výfukových plynů je pak dále zajištěno oxidačním katalyzátorem, jenž je za účelem využití co nejvyšších teplot plynů umístěn co nejblíže turbokompresoru.

Výměník olej/voda se šesti lamelami, připevněný na bloku motoru, je spojený zvláštním držákem s "ekologickou" papírovou filtrační vložkou, která je jedinou částí zařízení určenou k pravidelné výměně. Celý systém je koncipován tak, aby se zamezilo úniku oleje při jeho výměně. Chlazení je zajištěno hliníkovým chladičem a je doplněno dvourychlostím ventilátorem o výkonu 460 W, který je řízený počítačem motoru.

Motor DV6 TED4 o zdvihovém objemu válců 1 560 cm3 (vrtání 75 mm, zdvih 88,6 mm) dosahuje maximálního výkonu 80 kW při 4 000 1/min a největšího točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min. Funkce "Overboost" *, která se u třech vyšších převodových stupňů aktivuje při plném zatížení motoru mezi 1 500 1/min a 3 750 1/min, mu navíc umožňuje jednorázové zvýšení točivého momentu až na 260 Nm při 1 750 1/min, což představuje nárůst o celých 8,3 %. (*) nárazové obohaceni palivové směsi vzduchem a palivem.

Čtyřválcový motor DV6 TED4 je spojen s ručně řazenou zesílenou pětistupňovou převodovkou typu BE4, její převodové poměry jsou uzpůsobeny různým charakteristikám výkonu a točivého momentu. Převodovka je ovládána lanky se zkrácenými převody, čímž je zajištěna ideální součinnost s pohonnou jednotkou a snadnost a přesnost řazení jednotlivých rychlostních stupňů.

Výkonnostní charakteristiky (1)

- maximální rychlost (km/h) 186
- zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11,1 11,5
- 1 000 m s pevným startem (s) 32,8 33,2
- zrychlení 80/120 na 5. stupeň (s) 11,0 11,4

Spotřeba (l/100 km)
- Městský provoz 6,0
- Mimoměstský provoz 4,1
- Kombinovaný provoz/CO2/100 km 4,8 / 126

(1) Hodnoty naměřené při 1/2 zatížení

Podvozek a tlumení přebírají verze s motorem 1.6 l HDI FAP od modelu S16 s benzinovým motorem 2.0 l. U karosářské varianty SW byly převzaty tlumiče verze SW vybavené motorem 2.0 l HDI, DW10 TD o výkonu 66 kW a průměr tyče zkrutného stabilizátoru byl zvětšen o 1 mm (Ć 21 mm).

Vedení výfukového potrubí motoru DV6 si vyžádalo nahrazení původního plochého nosníku novým modifikovaným typem. Pevnost celku zajišťuje vzpěra upevněná na předních kloubech trojúhelníkových ramen tlumičů.

Model 206 s motorem 1.6 HDI FAP je na přání vybaven systémem kontroly stability ESP TEVES typu MK 60.

Tlačítko "ESP" umístěné nalevo od sloupku řízení umožňuje dle potřeby vypnout funkci systému proti prokluzu kol a ESP. Obě funkce jsou automaticky znovu aktivovány při novém nastartování motoru nebo při stisknutí tlačítka ESP. Kontrolka na sdruženém přístroji upozorňuje řidiče na "neutralizovaný stav" funkcí při jejich deaktivaci.

Účinnost brzdného systému je založena na čtyřech kotoučových brzdách, vpředu chlazených (průměr 266 mm a tloušťka kotouče 22 mm), plných kotoučích vzadu (průměr 247 mm a tloušťka 8 mm), s třemenem s jedním pístem o průměru 54 mm vpředu a 30 mm vzadu.
 

Zdroj: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 206 HDI 1.6 - DV6 TED4  FAP
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší