Peugeot 2008 prošel modernizací, nově verze GT Line

04. 04. 2016
Sdílet článek

Omlazená 2008 startuje na ceně 315 000 Kč v základní výbavě s benzínovou dvanáctistovkou PureTech pod kapotou. Za diesel 1.6 BlueHDi je nutné připlatit 45 000 Kč. Verze GT Line pak přijde minimálně na 440 000 Kč.

Charakteristická vertikální přední maska má uprostřed mřížky vytvořené z malých plošek zasazeno logo značky Peugeot. Výrazně tvarovaná lišta je v místě, kde se setkává s horizontální kapotou, zkosená, pro dynamický a atraktivní vzhled. Na elegantně tvarované střeše je umístěný střešní nosič. Křivka střechy přesahuje zadní sedadla a dává vyniknout originálnímu zakončení horní hrany dveří. Ty vypadají jako zasazené do karoserie a zdůrazňují prodloužení křivky až k zadnímu spojleru, navazujícího na linii střechy. Výklopná záď sahá až k nízkému nákladovému prahu (výška pouze 60 cm) a k zadnímu nárazníku. Ten je součástí pevného černého ochranného pásu, který se táhne podél celého vozu. Pro ochránění celé karoserie spojuje přední a zadní nárazník, které jsou opatřeny ochrannými lištami a širšími blatníky.


Schopnost dokonale propracovat a propojit jednotlivé prvky je v souladu se sofistikovaným charakterem dílů horní části: podokenních lišt, střešního nosiče, lišt dveří a spojleru. Dokládají posun značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím vozů. Zvýšená světlá výška je umocněna kontrastem vůči spodní části. Ostré linie a křivky karoserie podtrhují nové odstíny Červená Ultimate (poprvé se objevila u vozu 308 GTi by Peugeot Sport) a Smaragdová Crystal. Zákazník má tak na výběr devět odstínů, z toho pět metalických. Nabídka zahrnuje také standardní a perleťové laky.

Dynamiku vozu 2008 zdůrazňuje jeho elegantní světelný podpis. Přední světlomety zasazené do karoserie nabízejí „kočičí“ pohled a výrazně technologickou chromově-černou masku. Nová zadní světla s  typickým tvarem lvích drápů jsou v teplých barvách s výrazným 3D efektem. Tato atraktivní zadní světla obklopují dveře prostorného a funkčního zavazadlového prostoru. Jeho objem se díky modulární lavici dělitelné v poměru 1/3-2/3 může během okamžiku změnit z 360 na 1194 litrů. Pro sklopení opěradla stačí stisknout tlačítko v  jeho horní části, sedadla se pak automaticky překlopí. Zavazadlový prostor je praktický až do posledního detailu, je opatřen háčky pro uchycení předmětů a dvěma odkládacími přihrádkami na bocích, jedna je vybavena upínacím popruhem, druhá síťkou. Další úložný prostor o objemu 22 litrů se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru.

Kabina vozu je v tomto segmentu jedinečná a okamžitě okouzlí kvalitním provedením a uspořádáním. Elegantní technologické osvětlení odhalí vybrané luxusní materiály. V rámci příplatkové výbavy může být volant potažený prošitou kůží, který ladí s manžetou řadicí páky, pákou ruční brzdy a dveřními opěrkami.

Řidiče usazeného do pohodlného sedadla obklopuje světlo, které sem zvenku proniká velkou prosklenou plochou. Střecha může být opatřena panoramatickým oknem s osvětleným okrajem nebo laserově gravírovaným podsvíceným stropem.

Každý člen posádky má k dispozici řadu dobře řešených odkládacích přihrádek, které se snadno používají díky přednímu a zadnímu stropnímu osvětlení s LED diodami: kapsy v předních dveřích, přihrádka před sedadlem spolujezdce, přihrádka s držákem na nápoje vedle řadicí páky, uzavřená schránka ve středové konzole, kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel atd. Celkový objem odkládacích přihrádek činí 24 litrů. Klíče, telefony a další předměty každodenní potřeby tak na palubě nové 2008 vždy najdou své místo.

Posun směrem k luxusnějším verzím automobilů provází i nový stupeň výbavy. Vedle verzí Access, Active a Allure se objevuje nová verze GT Line, která se vyznačuje se sportovně elegantním stylem. GT Line používá exkluzivní 17'' kola Eridan s  leskle černým diamantovým výbrusem. Chromované prvky standardní výbavy jsou nahrazeny leskle černými u lišty masky chladiče, lišt mlhovek, krytů vnějších zpětných zrcátek a střešního nosiče. Plošky mřížky maska chladiče jsou v černě chromované úpravě s červeným nápisem Peugeot, v zadní části je koncovka výfuku opatřena nerezovou lištou. A konečně na předním i zadním blatníku je umístěno logo GT Line.

Peugeot i-Cockpit® zajišťuje řidiči nerušený výhled, zaručuje mu pozornost a soustředění. Řidič se za volantem cítí příjemně a bezpečně, řízení se stává opravdovým potěšením. Peugeot i-Cockpit® dodává chuť usednout za volant, novou chuť plně využít vlastností vozu.

Není nutné spouštět oči ze silnice, snadné ovládání kompaktního volantu zajišťuje přesné řízení a instinktivní spojení s vozovkou. Vůz se pohybuje zcela přirozeně. Kompaktní volant také přináší mnohem uvolněnější pozici při řízení, neboť paže leží blíž u sebe, ruce jsou níž a k řízení je nutné menší úsilí. Informace o řízení vozu 2008 jsou soustředěny do osy pohledu řidiče na vyvýšený sdružený přístroj obkroužený modrými LED diodami. Tato novinka usnadňuje ovládání vozu.

Řidič levou rukou spouští a nastavuje tempomat a omezovač rychlosti, pravou rukou ovládá mobilní telefon přes 7'' dotykový displej a funkci Mirror Screen. Na displej přenáší obraz také couvací kamera a zobrazuje se na něm i funkce systému City Park. Pravá ruka řidiče snadno ovládá systém Grip Control, na kterém lze nastavit jeden z pěti režimů. Díky kabině Peugeot i-Cockpit® je řízení jedinečným zážitkem. 

Systém Grip Control, jehož kruhový ovladač se nachází na středové konzole, rozšiřuje rozsah využití vozu 2008 i na podmínky, kdy se vůz dostane na náročnější povrch. Tento patentovaný systém funguje ruku v ruce s velkorysou světlou výškou (16 cm) a v kombinaci s pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které jsou certifikované jako zimní pneumatiky. Vůz tak nabízí skutečně univerzální využití ve všech ročních obdobích.

Multifunkční a flexibilní Grip Control působí na přední kola a optimalizuje pohyblivost vozu v  závislosti na terénu. Systém nechává řidiči volbu režimu:

  • režim Standard je určen pro řízení v běžných podmínkách s nízkou mírou prokluzu;
  • režim Sníh přizpůsobí okamžitě prokluz každého předního kola konkrétním podmínkám přilnavosti. Jakmile vozidlo dosáhne 50 km / hod, systém se přepne do režimu Standard;
  • režim Terén umožňuje klidnou jízdu na kluzkém povrchu (bláto, mokrá tráva …). Usnadňuje rozjezd vozidla ve zvláštních podmínkách přenesením maxima točivého momentu na kolo s  větší přilnavostí. Působí jako diferenciál s omezeným prokluzem (DGL) a je zvláště vhodný pro nezpevněné cesty. Je aktivní do rychlosti 80 km / hod;
  • režim Písek zachovává prokluzování obou hnacích kol současně, aby se vůz mohl pohybovat po sypkém povrchu a nedošlo k uvíznutí. Tento režim je funkční až do rychlosti 120 km/hod, potom se přepne do režimu Standard;
  • režim ESP Off Off nechává řidiči volnost odpojit až do rychlosti 50 km/hod elektronický systém kontroly stability a Grip Control a převzít úplnou kontrolu nad pohybem vozu.  

Grip Control je k dispozici u motorů s výkonem alespoň 100 k, bez ohledu na to, zda jsou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou, s 16’’ nebo 17’’ pneumatikami. Využívá kapacitu vozu 2008, jehož dynamické chování teď můžete využít na všech typech povrchu. Tento výkon umožňuje nízká hmotnost a čtyři typy nápravového systému. Pružiny, tlumiče, zkrutný stabilizátor, přední náprava a zadní příčný nosník byly specificky definovány tak, aby všechny motory dosáhly těch nejlepších dynamických výsledků. Řízení je přizpůsobeno každému typu odpružení a prostřednictvím kompaktního volantu předává optimalizované a ucelené informace o jízdě.

Technologie na palubě vozu Peugeot 2008 usnadňují každodenní život. Patří mezi ně funkce Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLinkTM nebo Apple Carplay®, která zobrazuje na dotykovém displeji obsah chytrého telefonu řidiče. Řidič má tak intuitivní a bezpečný přístup k aplikacím v telefonu. Ze zřejmých bezpečnostních důvodů závisí tento přístup na tom, zda vůz jede, nebo stojí. Při jízdě jsou k dispozici pouze aplikace související s řízením.

K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění v městském provozu v případě rizika srážky. Toto zařízení pomáhá snížit závažnost nehody nebo se jí dokonce úplně vyhnout. K tomu slouží laserový senzor s krátkým dosahem (technologie LIDAR) umístěný v horní části čelního skla, která dokáže detekovat překážky, jako je stojící auto nebo auto jedoucí ve stejném směru a ve stejném jízdním pruhu.

V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/hod. automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².

Systém City Park, který automatizuje parkovací manévry, využívá kompaktnosti vozu 2008 pro usnadnění cest po městě. Řidič si po aktivaci funkce zvolí na dotykovém displeji typ manévru, který chce provést. Ultrazvuková čidla poté změří velikosti volných parkovacích míst a oznámí řidiči první vhodné místo. City Park pak vůz zaparkuje pomocí elektrického posilovače řízení, řidič kontroluje jen rychlost vozu a jeho okolí. Při couvání zobrazuje zadní kamera směr pohybu vozu na displeji pomocí barevných čar.

Při vyjíždění z parkovacího místa stačí opět pustit City Park, a to i ve svahu, kde systém použije funkci Hill Assist (asistent pro rozjezd do svahu).

Motory Euro 6 využívají nízké hmotnosti a profilovaného tvaru vozu SUV Peugeot 2008 a umožňují použití na všech typech povrchů, při skutečně rekordně nízké spotřebě a emisích CO2. Ty se pohybují od 96 do 114 g/km, zejména díky třem motorům, které jsou ve svém segmentu Best in Class.

Nová generace tříválcových benzínových motorů PureTech již své přednosti prokázala. Tyto mimořádně lehké motory PureTech zajišťují potěšení z jízdy a současně nízkou spotřebu paliva a nízké emise. Ve srovnání s čtyřválcovým motorem podobného výkonu je atmosférická verze je o 21 kg a přeplňovaná verze o 12 kg lehčí.

Přeplňovaná verze je vybavena vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) a  turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000 ot/min). Motor o výkonu 110 k vyvíjí s ohledem na zdvihový objem vysoký točivý moment 205 Nm při 1750 ot/min. Motor PureTech navíc poskytuje výjimečnou akceleraci, konstantní výkon a vynikající akustický komfort.

Všestranný tříválcový motor může být spojen se třemi převodovkami: 5stupňovou manuální, 5stupňovou robotizovanou nebo 6stupňovou automatickou. V tomto případě jde o novou automatickou převodovku značky Aisin s označením EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6). Jeho technologie Quickshift zaručuje díky plynulému a rychlému řazení vynikající požitek z jízdy. V  důsledku snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky jsou navíc u tohoto motoru významně sníženy emise CO2.

  • 1.2 PureTech 82 k, manuální pětistupňová převodovka, 4,9 l/100 km, 114 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 82 k, robotizovaná pětistupňová převodovka, 4,3 l/100 km, 99 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 110 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 4,4 l/100 km, 103 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 110 k S&S, automatická šestistupňová převodovka (EAT6), 4,8 l/100 km, 110 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu.

Dieselový motor 1.6 BlueHDi v sobě unikátním způsobem spojuje technologii SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných části s aditivem. Tento motor přináší radost z řízení a současně rekordně nízkou spotřebu, bez ohledu na verzi: 75, 100 a 120 k.

Technologie SCR je nejúčinnější technologií na trhu, pokud jde o zpracování oxidů dusíku (NOx). Jako jediná je schopná snížit oxidy dusíku o 90 %. Zabudování systému SCR před filtr pevných částic s aditivem je možné díky schopnosti filtru pevných částic spalovat částice při nižší teplotě než ostatní technologie filtru pevných částic, které používají jiní výrobci automobilů. Filtr pevných částic s aditivem likviduje až 99,9 % pevných částic, a to i těch nejjemnějších. Tento účinný systém snižování emisí NOx současně umožňuje optimalizovat emise CO2 a spotřebu paliva až o 4 % oproti motorům Euro 5.

  • 1.6 BlueHDi 75 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 97g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu,
  • 1.6 BlueHDi 100 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 97 g CO2/km,
  • 1.6 BlueHDi 120 k S&S, manuální šestistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 96 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč