Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016

vloženo

Od chvíle, kdy Peugeot 2008 DKR přetnul cílovou pásku na Rally Dakar 2015, začali vývojáři vozu pracovat na ostřejší verzi. Vůz těží z poznatků získaných v lednovém závodě a zůstává věrný koncepci pohonu jedné nápravy.

Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016

Hned zpočátku je třeba říct, že vůz Peugeot 2008 DKR16 má zcela jinou morfologii. Má širší převisy a prodloužený rozvor a je mnohem propracovanější. Přední a zadní převisy, které byly u předchozí verze velmi krátké, byly ještě zmenšeny, aby se zlepšila schopnost zdolávat překážky, jako jsou písečné duny, kamenité stezky, vyschlá koryta řek. Vůz je připraven zdolat a zvládnout všechny nástrahy, díky nimž představuje Dakar jedno z posledních opravdových dobrodružství na světě.


Kromě těchto novinek byla pochopitelně velká pozornost věnována aerodynamice. Přední kapota a přívod vzduchu na střeše prošly kompletní úpravou, aby se dosáhlo optimální aerodynamické rovnováhy mezi přední a zadní částí vozu a lepšího proudění vzduchu. Tyto úpravy dodávají vozu agresivnější a dravější vzhled.



I pod karbonovou kapotou vozu Peugeot 2008 DKR16 došlo k řadě úprav. Velkou změnu zaznamenalo odpružení, takže vůz nyní může lépe zvládat rozmanitý a nerovný terén. Stejně tak nové hořčíkové ráfky z jednoho kusu jsou spojeny s pneumatikami Michelin, které jsou robustní, lehčí a výkonnější.

I pod kapotou motoru je plno novinek. Třílitrový motor bi-turbo diesel V6 má sice povinně omezeno množství nasátého vzduchu, ale jeho výkon se zvýšil. Zlepšily se jízdní vlastnosti, což piloti ocení především v klikatých měřených etapách.

Všechny tyto úpravy pochopitelně piloti týmu Peugeot Total pečlivě vyzkoušeli během intenzivního testovacího programu. Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres, kteří mají za sebou sedmnáct úspěchů v Dakaru v kategorii motocyklů i automobilů, se na vývoji nového vozu aktivně podíleli. Některé součásti vozu Peugeot 2008 DKR16 se již ostatně úspěšně vyzkoušely u vítězných vozů na China Silk Road Rally.



Ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin se účastnil zkušebních jízd v Maroku, aby potvrdil nejnovější technické vlastnosti vozu 2008 DKR16. Strategii, kterou se tým řídil, popsal takto: „Nedošlo k žádné jedné podstatné změně, jde o řadu menších změn v různých oblastech, které, doufáme, společně přispějí k celkovému zlepšení. Soustředili jsme se nicméně na stabilitu vozu a karoserii. Velkým vývojem prošlo odpružení a motor. Testy, které jsme provedli, a náš úspěch v Číně, kde jsme obsadili první dvě místa, ukazují, že jsme na dobré cestě. Naše úroveň přípravy je mnohem lepší, než tomu bylo před rokem, před naším prvním Dakarem. Tehdy bylo pro nás všechno nové! Víme však, že ještě potřebujeme získat mnoho zkušeností, než budeme opravdu na Dakar připraveni, protože je známo, že trať i podmínky jsou zde velmi rozmanité.

Stéphane Peterhanel a Carlos Sainz měli možnost ocenit pokrok, který tento nový vůz představuje z hlediska jízdních vlastností, výkonu a pohonu. Francouzský pilot se nemůže dočkat, až se postaví na start za volantem této verze pro rok 2016: „Okamžitě jde poznat, že je auto delší, širší a má nižší těžiště: je mnohem stabilnější, díky čemuž budeme moci rychleji vjíždět do zatáček. Rovněž u motoru je patrná změna – ten je nejen silnější, ale jeho výkon je možné využít i při nižších otáčkách. Je na nás, jak budeme co nejefektivněji využívat všechnu jeho sílu, a to je docela příjemný problém k vyřešení. Ještě stále nejsme na maximu svých možností, ale testy se zatím ukázaly jako velmi produktivní.

Carlos Sainz se na rozdíl od svých týmových kolegů neúčastnil Silk Road Rally v Číně, ale o tisíce kilometrů dál se soustředil na vývoj vozu Peugeot 2008 DKR16. Najel za jeho volantem stovky kilometrů a získal velmi přesnou představu o jeho potenciálu: „Testy proběhly velmi dobře a vůz nepostihly žádné problémy. Jeho potenciál je mnohem vyšší, než jak tomu bylo touhle dobou v loňském roce. I spolehlivost je velmi uspokojivá. Změnili jsme řadu prvků v klíčových oblastech. Můžeme nyní říci, že jde ve srovnání s verzí roku 2015 o zcela nový vůz.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace