Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI

vloženo

Nevíte jaké nové auto koupit, která ojetina je ta správná, za kolik jezdí vybraný automobil v praxi nebo jaký motor zvolit k vyhlédnutému modelu? Již se nemusíte trávit zdlouhavým hledáním odpovědí. Petr Šikl Vám odborně poradí. Stačí položit otázku a náš odborník vše ověří v praxi.

Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Dotaz čtenáře Pavla: Dobrý den, chci si pořídit 2-3 roky starou Škodu Fabii Combi s motorem 1.6 TDI. Jelikož každým den dojíždím z Jaroměře do Prahy za prací, je pro mě otázka spotřeby velmi důležitá. Nevíte prosím, za kolik vybraná Fabie jezdí v praxi po dálnici a s jakou spotřebou mám počítat po ucpané Praze? Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem. Váš pravidelný čtenář Pavel z Jaroměře.

Odpověd Petra Šikla:
Při odpovědi bych se mohl opřít o tovární údaje. Ty se většinou ale dost liší od praxe. Proto není nic jednodušího, než celou věc ověřit v reálném provozu s reálným vozem. Aby bylo měření co nejpřesnější, musel jsem nejprve sehnat odpovídající vůz. Z autopůjčovny Budget.cz jsem si proto vypůjčil tři roky starou fabii combi s motorem 1.6 TDI/77 kW s nájezdem přes 102.000 kilometrů. Aby vše bylo co nejblíže k reálné situaci, rozhodl jsem se do Jaroměře vyrazit až odpoledne, kdy většina lidí jezdí z práce.

V centru Prahy bylo nutné vůz plně dotankovat a vynulovat palubní počítač. Poté jsem vyrazil šnečím tempem přes Černý most na dálnici D11, která vede do Hradce Králové, odkud pokračuje silnice na Jaroměř, což je nejrychlejší a nejschůdnější cesta. Ještě doplním, že Fabia Combi s motorem 1.6 TDI by si měla v kombinovaném jízdním režimu říkat o příděl 4,2 l/100 km. Ve městě by měla jezdit za 5,1 l/100 km a mimo něj dokonce za 3,6 l/100 km.

První kilometry za Prahou jsou díky zúžení (budování nových středových svodidel) pomalé. Až po prvních 15 kilometrech se dálnice v plynule jedoucí koloně pozvolna rozjíždí a konečně mohu zrychlit na tachometrových 140 km/h. Při této rychlosti se spotřeba paliva pohybuje kolem šesti litrů na sto kilomterů, což je stále přijatelné. Po dalších třiceti kilometrech zapínám z důvodu bolesti pravé nohy (nárt je zvláštně zalomen) tempomat. Cestou musím třikrát zpomalit kvůli kamionům, které milují levý pruh. Opakově tedy znovu a znovu zrychluji na stanovenou stočtyříctku. Do Jaroměře dorážím podle palubního počítače se spotřebou 5,7 l/100 km, dosahuji průměrné rychlosti 110 km/h a celou trasu zvládám za necelou hodinu a půl.

Nevíte si rady při výběru auta? Potřebujete něco ověřit v praxi? Své dotazy, připomínky a nápady pište na email: petr.sikl(zavináč)autanet.cz


Ráno vyrážím zpět do Prahy. Před šestou ranní opouštím Jaroměř a jedu v koloně tiráků do Hradce Králové, kde se opět napojím na D11. Po nájezdu na dálnici je provoz řídký a já zrychluji na 150 km/h, abych do Prahy dorazil ještě před dopravní špičkou. Bohužel před Prahou mě čeká zhruba kilometrová kolona, kterou nakonec odstojím a pokračuji pomalým tempem do centra Prahy. Cesta mi tentokráte trvá 1 hodinu 40 minut a palubní počítat vykázal průměrnou spotřebu 5,9 l/100 km. Po dotankování do plné nádrže bych se měl  dostat na celkovou průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km, což se mi záhy s malou odchylkou potvrzuje. Jednoduchým výpočtem zjišťuji průměrnou spotřebu 5,94 l/100 km.

TIP: Škoda Fabia

Posledním úkolem jsou pro mě jízdy po hlavním městě. Nejprve přejíždím z cetra na západ Prahy. Spotřeba se po městě pohybuje mezi 4,6 l-5,2/100 km, což je pro mě velké překvapení. Zkouším proto záhy přejet Prahu centrem ze západu na východ a poté na sever a centrem opět na jih. A opět mě dieselová Škoda Fabia překvapije. Spotřeba se i při komplikovaném přejezdu drží vždy pod hranicí 5,5 l/100 km. Je pravda, že zbytečně nezrychluji a spíše splývám s dopravou. Mimo Prahu zkouším jet co nejvíce úsporněji. Na padesátikilometrové trase silnic druhé a třetí třídy většinou dosahuji rychlosti 70-90 km/h a palubní počítač se odvděčuje hodnotou 3,9 l/100 km. A naopak, nejméně úsporný byl třicetikilometrový let za hranicemi hlavního města, kde se mi podařilo dosáhnout nejvyšší průměrné spotřeby 8,5 l/100 km.

Škoda Fabia Combi 1.6 TDI naměrené hodnoty
Jízda po dálnici 6,0 l/100 km
Jízda po městě 4,6-5,5 l/100 km
Nejnižší dosažená spotřeba (mimo město) 3,9 l/100 km
Nejvyšší dosažená spotřeba (rychlá jízda mimo město) 8,5 l/100 km



Vůz poskytla autopůjčovna Budget >>


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč