Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI

vloženo

Nevíte jaké nové auto koupit, která ojetina je ta správná, za kolik jezdí vybraný automobil v praxi nebo jaký motor zvolit k vyhlédnutému modelu? Již se nemusíte trávit zdlouhavým hledáním odpovědí. Petr Šikl Vám odborně poradí. Stačí položit otázku a náš odborník vše ověří v praxi.

Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Dotaz čtenáře Pavla: Dobrý den, chci si pořídit 2-3 roky starou Škodu Fabii Combi s motorem 1.6 TDI. Jelikož každým den dojíždím z Jaroměře do Prahy za prací, je pro mě otázka spotřeby velmi důležitá. Nevíte prosím, za kolik vybraná Fabie jezdí v praxi po dálnici a s jakou spotřebou mám počítat po ucpané Praze? Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem. Váš pravidelný čtenář Pavel z Jaroměře.

Odpověd Petra Šikla:
Při odpovědi bych se mohl opřít o tovární údaje. Ty se většinou ale dost liší od praxe. Proto není nic jednodušího, než celou věc ověřit v reálném provozu s reálným vozem. Aby bylo měření co nejpřesnější, musel jsem nejprve sehnat odpovídající vůz. Z autopůjčovny Budget.cz jsem si proto vypůjčil tři roky starou fabii combi s motorem 1.6 TDI/77 kW s nájezdem přes 102.000 kilometrů. Aby vše bylo co nejblíže k reálné situaci, rozhodl jsem se do Jaroměře vyrazit až odpoledne, kdy většina lidí jezdí z práce.

V centru Prahy bylo nutné vůz plně dotankovat a vynulovat palubní počítač. Poté jsem vyrazil šnečím tempem přes Černý most na dálnici D11, která vede do Hradce Králové, odkud pokračuje silnice na Jaroměř, což je nejrychlejší a nejschůdnější cesta. Ještě doplním, že Fabia Combi s motorem 1.6 TDI by si měla v kombinovaném jízdním režimu říkat o příděl 4,2 l/100 km. Ve městě by měla jezdit za 5,1 l/100 km a mimo něj dokonce za 3,6 l/100 km.

První kilometry za Prahou jsou díky zúžení (budování nových středových svodidel) pomalé. Až po prvních 15 kilometrech se dálnice v plynule jedoucí koloně pozvolna rozjíždí a konečně mohu zrychlit na tachometrových 140 km/h. Při této rychlosti se spotřeba paliva pohybuje kolem šesti litrů na sto kilomterů, což je stále přijatelné. Po dalších třiceti kilometrech zapínám z důvodu bolesti pravé nohy (nárt je zvláštně zalomen) tempomat. Cestou musím třikrát zpomalit kvůli kamionům, které milují levý pruh. Opakově tedy znovu a znovu zrychluji na stanovenou stočtyříctku. Do Jaroměře dorážím podle palubního počítače se spotřebou 5,7 l/100 km, dosahuji průměrné rychlosti 110 km/h a celou trasu zvládám za necelou hodinu a půl.

Nevíte si rady při výběru auta? Potřebujete něco ověřit v praxi? Své dotazy, připomínky a nápady pište na email: petr.sikl(zavináč)autanet.cz


Ráno vyrážím zpět do Prahy. Před šestou ranní opouštím Jaroměř a jedu v koloně tiráků do Hradce Králové, kde se opět napojím na D11. Po nájezdu na dálnici je provoz řídký a já zrychluji na 150 km/h, abych do Prahy dorazil ještě před dopravní špičkou. Bohužel před Prahou mě čeká zhruba kilometrová kolona, kterou nakonec odstojím a pokračuji pomalým tempem do centra Prahy. Cesta mi tentokráte trvá 1 hodinu 40 minut a palubní počítat vykázal průměrnou spotřebu 5,9 l/100 km. Po dotankování do plné nádrže bych se měl  dostat na celkovou průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km, což se mi záhy s malou odchylkou potvrzuje. Jednoduchým výpočtem zjišťuji průměrnou spotřebu 5,94 l/100 km.

TIP: Škoda Fabia

Posledním úkolem jsou pro mě jízdy po hlavním městě. Nejprve přejíždím z cetra na západ Prahy. Spotřeba se po městě pohybuje mezi 4,6 l-5,2/100 km, což je pro mě velké překvapení. Zkouším proto záhy přejet Prahu centrem ze západu na východ a poté na sever a centrem opět na jih. A opět mě dieselová Škoda Fabia překvapije. Spotřeba se i při komplikovaném přejezdu drží vždy pod hranicí 5,5 l/100 km. Je pravda, že zbytečně nezrychluji a spíše splývám s dopravou. Mimo Prahu zkouším jet co nejvíce úsporněji. Na padesátikilometrové trase silnic druhé a třetí třídy většinou dosahuji rychlosti 70-90 km/h a palubní počítač se odvděčuje hodnotou 3,9 l/100 km. A naopak, nejméně úsporný byl třicetikilometrový let za hranicemi hlavního města, kde se mi podařilo dosáhnout nejvyšší průměrné spotřeby 8,5 l/100 km.

Škoda Fabia Combi 1.6 TDI naměrené hodnoty
Jízda po dálnici 6,0 l/100 km
Jízda po městě 4,6-5,5 l/100 km
Nejnižší dosažená spotřeba (mimo město) 3,9 l/100 km
Nejvyšší dosažená spotřeba (rychlá jízda mimo město) 8,5 l/100 km



Vůz poskytla autopůjčovna Budget >>


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI Fotografie k článku Petr Šikl zjišťoval, za kolik jezdí Škoda Fabia Combi 1.6 TDI
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!