Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz

vloženo

Další úspěšné vystoupení v seriálu Lamborghini Super Trofeo má za sebou český tým Gravity-Charouz Racing, který si o uplynulém víkendu na německém okruhu v Hockenheimu připsal celkem pět umístění na stupních vítězů. Medailová bilance mohla být pro Gravity-Charouz Racing ještě úspěšnější, nebýt technických potíží v závěrečném závodě. Erik Janiš drží před závěrečným podnikem v Barceloně třetí příčku.

Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz Nejlépe se v Německu dařilo slovensko-německé posádce ve složení Filip Sládečka a Gerhard Tweraser. Mladí závodníci, kteří startovali s vozem se startovním číslem 77, započali své vydařené tažení na Hockenheimringu ziskem druhé příčky v sobotním klání, do kterého odstartovali z pátého místa. Na podiu nechyběli Filip Sládečka a Gerhard Tweraser ani v neděli poté, co si vyjeli dvě třetí pozice. „Právě skončený víkend bych hodnotil pozitivně, tři bedny ve třech závodech jsou pro nás rozhodně úspěchem. Před závody v Hockenheimu bylo našim cílem získat velkou porci bodů, což jsme splnili. V sobotu nám vyšlo všechno podle plánu, výsledkem čehož bylo stříbrné umístění v cíli. V neděli už to tak bezproblémové nebylo, když nás v dopoledním závodě přibrzdil problém s převodovkou a v posledním závodě jsme možná udělali chybu s volbou pneumatik. V obou případech tak byla třetí místa maximem,“ řekl Filip Sládečka.

Zlobila technika
Do vozu startovního čísla 88 se usadili Petr Charouz a Tomáš Enge. České závodníky doprovázela po celý závodní víkend velká smůla. Ta se v jejich případě poprvé ke slovu dostala již v prvním klání, které kvůli poruše brzd nedokončili. Lepší průběh měl pro Petra Charouze a Tomáše Engeho druhý závod, v němž po výborném výkonu obsadili čtvrtou pozici. V neděli odpoledne se však od nich štěstěna opět odklonila. Tomáš Enge perfektně odstartoval a brzy se dostal do vedení, které postupně navyšoval. Šťastného konce se ale Češi nedočkali ani tentokrát, jelikož jejich lamborghini postihla během zastávky v boxech porucha, po které muselo české duo odstoupit. „Bohužel i tentokrát jsme si vybrali pořádnou dávku smůly. V každém závodě jsme měli nějaké potíže, které nás připravily o možnost vybojovat umístění mezi třemi nejlepšími. Byla to opravdu škoda, protože jsme byli velmi konzistentní a měli jsme výborné tempo,“ zhodnotil závody v Hockenheimu Petr Charouz. „Rychlost nám v Německu určitě nechyběla. Kdyby nebylo technických problémů, mohli jsme s Petrem bojovat pokaždé o stupně vítězů, ale v motorsportu se na kdyby nehraje. V prvním závodě mi vypověděly službu brzdy, což byl nepříjemný moment. Ve třetím závodě jsme měli stejnou poruchu jako Erik s Jakubem, nenastartovali jsme při zastávce v boxech auto,“ uvedl k závodnímu víkendu Tomáš Enge.

Janiš se činil
Ve třetím voze Gravity-Charouz Racingu se startovním číslem 99 se v Hockenheimu objevili Erik Janiš a Jakub Knoll. Obhájci dvou vítězství z předchozího klání v belgickém Spa zahájili účinkování na Hockenheimringu třetí příčkou v sobotním závodě. Českým pilotům se nejlépe dařilo ve druhé 40minutové jízdě, ve které si dojeli pro stříbrné umístění. S německou dráhou se Erik Janiš s Jakubem Knollem rozloučili podobně jako jejich kolegové Charouz s Engem, když jejich snažení krátce po polovině závodu ukončila stávkující technika. „S podiovými výsledky jsem spokojen. Hlavní podíl na nich má však můj kolega Erik, jenž podobně jako v Belgii opět předvedl naprosto skvělé výkony. V sobotním závodě jsem neměl moc dobré tempo, takže jsem se svoji jízdou nemohl být spokojen. V neděli dopoledne už to bylo o poznání lepší, škoda jen, že jsem za sebou nedokázal udržet Babiniho. Nakonec nás postihla smůla, když jsme kvůli problémům s nastartováním motoru museli odstoupit. Takové jsou ale závody,“ dodal Jakub Knoll. „Z mého pohledu to byl určitě pozitivní víkend. Ze dvou dojetých závodů jsme stáli dvakrát na stupních vítězů. Škoda třetí jízdy, kterou jsme měli také velmi slušně rozjetou, ale technika byla proti. Já jsem se snažil ve svých stintech vybojovat přední pozice a najet nějaký náskok. Musím pochválit Jakuba, protože jel na Hockenheimringu velmi dobře,“ řekl Erik Janiš.

Jsem velice rád, že naše tři vozy Lamborghini Gallardo týmu Gravity-Charouz Racing jezdí pravidelně na čele. Oproti začátku sezóny udělal celý tým velký pokrok a naše výsledky jsou závod od závodu lepší. Je velká škoda technických problémů ze třetího víkendového závodu. Oba naše vozy skončily ve stejnou chvíli na stejnou poruchu. Problém je zřejmě ve startéru, ale ani technici od Lamborghini nevědí přesnou příčinu, protože po vyhladnutí oba motory naskočily bez problémů,“ dodal Antonín Charouz.

Průběžné pořadí jezdců (před závěrečným závodem v Barceloně 29. - 30. 10):
1. Fabio Babini (It., Autocarozzeria Imperiale) 147 b.
2. Peter Kox (Niz., Reiter) 74 b.
3. Erik Janiš (CZE, Gravity Charouz Racing) 55 b.
4. Lee Cunningham (GBR, Bonaldi Motorsport), 16 b.
7. Tomáš Enge (CZE, Gravity Chraouz Racing) 8 b.

Průběžné pořadí týmů:
1. Autocarozzeria Imperiale 186 b.
2. Gravity Charouze Racing 151 b.
3. Autovitesse Garage 140 b.
4. Reiter 75 b.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz Fotografie k článku Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz Fotografie k článku Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.01.2017
Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů
23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům