Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz

vloženo

Další úspěšné vystoupení v seriálu Lamborghini Super Trofeo má za sebou český tým Gravity-Charouz Racing, který si o uplynulém víkendu na německém okruhu v Hockenheimu připsal celkem pět umístění na stupních vítězů. Medailová bilance mohla být pro Gravity-Charouz Racing ještě úspěšnější, nebýt technických potíží v závěrečném závodě. Erik Janiš drží před závěrečným podnikem v Barceloně třetí příčku.

Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz

Nejlépe se v Německu dařilo slovensko-německé posádce ve složení Filip Sládečka a Gerhard Tweraser. Mladí závodníci, kteří startovali s vozem se startovním číslem 77, započali své vydařené tažení na Hockenheimringu ziskem druhé příčky v sobotním klání, do kterého odstartovali z pátého místa. Na podiu nechyběli Filip Sládečka a Gerhard Tweraser ani v neděli poté, co si vyjeli dvě třetí pozice. „Právě skončený víkend bych hodnotil pozitivně, tři bedny ve třech závodech jsou pro nás rozhodně úspěchem. Před závody v Hockenheimu bylo našim cílem získat velkou porci bodů, což jsme splnili. V sobotu nám vyšlo všechno podle plánu, výsledkem čehož bylo stříbrné umístění v cíli. V neděli už to tak bezproblémové nebylo, když nás v dopoledním závodě přibrzdil problém s převodovkou a v posledním závodě jsme možná udělali chybu s volbou pneumatik. V obou případech tak byla třetí místa maximem,“ řekl Filip Sládečka.


Zlobila technika
Do vozu startovního čísla 88 se usadili Petr Charouz a Tomáš Enge. České závodníky doprovázela po celý závodní víkend velká smůla. Ta se v jejich případě poprvé ke slovu dostala již v prvním klání, které kvůli poruše brzd nedokončili. Lepší průběh měl pro Petra Charouze a Tomáše Engeho druhý závod, v němž po výborném výkonu obsadili čtvrtou pozici. V neděli odpoledne se však od nich štěstěna opět odklonila. Tomáš Enge perfektně odstartoval a brzy se dostal do vedení, které postupně navyšoval. Šťastného konce se ale Češi nedočkali ani tentokrát, jelikož jejich lamborghini postihla během zastávky v boxech porucha, po které muselo české duo odstoupit. „Bohužel i tentokrát jsme si vybrali pořádnou dávku smůly. V každém závodě jsme měli nějaké potíže, které nás připravily o možnost vybojovat umístění mezi třemi nejlepšími. Byla to opravdu škoda, protože jsme byli velmi konzistentní a měli jsme výborné tempo,“ zhodnotil závody v Hockenheimu Petr Charouz. „Rychlost nám v Německu určitě nechyběla. Kdyby nebylo technických problémů, mohli jsme s Petrem bojovat pokaždé o stupně vítězů, ale v motorsportu se na kdyby nehraje. V prvním závodě mi vypověděly službu brzdy, což byl nepříjemný moment. Ve třetím závodě jsme měli stejnou poruchu jako Erik s Jakubem, nenastartovali jsme při zastávce v boxech auto,“ uvedl k závodnímu víkendu Tomáš Enge.

Janiš se činil
Ve třetím voze Gravity-Charouz Racingu se startovním číslem 99 se v Hockenheimu objevili Erik Janiš a Jakub Knoll. Obhájci dvou vítězství z předchozího klání v belgickém Spa zahájili účinkování na Hockenheimringu třetí příčkou v sobotním závodě. Českým pilotům se nejlépe dařilo ve druhé 40minutové jízdě, ve které si dojeli pro stříbrné umístění. S německou dráhou se Erik Janiš s Jakubem Knollem rozloučili podobně jako jejich kolegové Charouz s Engem, když jejich snažení krátce po polovině závodu ukončila stávkující technika. „S podiovými výsledky jsem spokojen. Hlavní podíl na nich má však můj kolega Erik, jenž podobně jako v Belgii opět předvedl naprosto skvělé výkony. V sobotním závodě jsem neměl moc dobré tempo, takže jsem se svoji jízdou nemohl být spokojen. V neděli dopoledne už to bylo o poznání lepší, škoda jen, že jsem za sebou nedokázal udržet Babiniho. Nakonec nás postihla smůla, když jsme kvůli problémům s nastartováním motoru museli odstoupit. Takové jsou ale závody,“ dodal Jakub Knoll. „Z mého pohledu to byl určitě pozitivní víkend. Ze dvou dojetých závodů jsme stáli dvakrát na stupních vítězů. Škoda třetí jízdy, kterou jsme měli také velmi slušně rozjetou, ale technika byla proti. Já jsem se snažil ve svých stintech vybojovat přední pozice a najet nějaký náskok. Musím pochválit Jakuba, protože jel na Hockenheimringu velmi dobře,“ řekl Erik Janiš.

Jsem velice rád, že naše tři vozy Lamborghini Gallardo týmu Gravity-Charouz Racing jezdí pravidelně na čele. Oproti začátku sezóny udělal celý tým velký pokrok a naše výsledky jsou závod od závodu lepší. Je velká škoda technických problémů ze třetího víkendového závodu. Oba naše vozy skončily ve stejnou chvíli na stejnou poruchu. Problém je zřejmě ve startéru, ale ani technici od Lamborghini nevědí přesnou příčinu, protože po vyhladnutí oba motory naskočily bez problémů,“ dodal Antonín Charouz.

Průběžné pořadí jezdců (před závěrečným závodem v Barceloně 29. - 30. 10):
1. Fabio Babini (It., Autocarozzeria Imperiale) 147 b.
2. Peter Kox (Niz., Reiter) 74 b.
3. Erik Janiš (CZE, Gravity Charouz Racing) 55 b.
4. Lee Cunningham (GBR, Bonaldi Motorsport), 16 b.
7. Tomáš Enge (CZE, Gravity Chraouz Racing) 8 b.

Průběžné pořadí týmů:
1. Autocarozzeria Imperiale 186 b.
2. Gravity Charouze Racing 151 b.
3. Autovitesse Garage 140 b.
4. Reiter 75 b.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz Fotografie k článku Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz Fotografie k článku Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech za velkou louží dosavadní generaci v druhé polovině letošního roku. Zda se dostane i do Evropy, není..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou..