Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz

vloženo

Další úspěšné vystoupení v seriálu Lamborghini Super Trofeo má za sebou český tým Gravity-Charouz Racing, který si o uplynulém víkendu na německém okruhu v Hockenheimu připsal celkem pět umístění na stupních vítězů. Medailová bilance mohla být pro Gravity-Charouz Racing ještě úspěšnější, nebýt technických potíží v závěrečném závodě. Erik Janiš drží před závěrečným podnikem v Barceloně třetí příčku.

Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz

Nejlépe se v Německu dařilo slovensko-německé posádce ve složení Filip Sládečka a Gerhard Tweraser. Mladí závodníci, kteří startovali s vozem se startovním číslem 77, započali své vydařené tažení na Hockenheimringu ziskem druhé příčky v sobotním klání, do kterého odstartovali z pátého místa. Na podiu nechyběli Filip Sládečka a Gerhard Tweraser ani v neděli poté, co si vyjeli dvě třetí pozice. „Právě skončený víkend bych hodnotil pozitivně, tři bedny ve třech závodech jsou pro nás rozhodně úspěchem. Před závody v Hockenheimu bylo našim cílem získat velkou porci bodů, což jsme splnili. V sobotu nám vyšlo všechno podle plánu, výsledkem čehož bylo stříbrné umístění v cíli. V neděli už to tak bezproblémové nebylo, když nás v dopoledním závodě přibrzdil problém s převodovkou a v posledním závodě jsme možná udělali chybu s volbou pneumatik. V obou případech tak byla třetí místa maximem,“ řekl Filip Sládečka.


Zlobila technika
Do vozu startovního čísla 88 se usadili Petr Charouz a Tomáš Enge. České závodníky doprovázela po celý závodní víkend velká smůla. Ta se v jejich případě poprvé ke slovu dostala již v prvním klání, které kvůli poruše brzd nedokončili. Lepší průběh měl pro Petra Charouze a Tomáše Engeho druhý závod, v němž po výborném výkonu obsadili čtvrtou pozici. V neděli odpoledne se však od nich štěstěna opět odklonila. Tomáš Enge perfektně odstartoval a brzy se dostal do vedení, které postupně navyšoval. Šťastného konce se ale Češi nedočkali ani tentokrát, jelikož jejich lamborghini postihla během zastávky v boxech porucha, po které muselo české duo odstoupit. „Bohužel i tentokrát jsme si vybrali pořádnou dávku smůly. V každém závodě jsme měli nějaké potíže, které nás připravily o možnost vybojovat umístění mezi třemi nejlepšími. Byla to opravdu škoda, protože jsme byli velmi konzistentní a měli jsme výborné tempo,“ zhodnotil závody v Hockenheimu Petr Charouz. „Rychlost nám v Německu určitě nechyběla. Kdyby nebylo technických problémů, mohli jsme s Petrem bojovat pokaždé o stupně vítězů, ale v motorsportu se na kdyby nehraje. V prvním závodě mi vypověděly službu brzdy, což byl nepříjemný moment. Ve třetím závodě jsme měli stejnou poruchu jako Erik s Jakubem, nenastartovali jsme při zastávce v boxech auto,“ uvedl k závodnímu víkendu Tomáš Enge.

Janiš se činil
Ve třetím voze Gravity-Charouz Racingu se startovním číslem 99 se v Hockenheimu objevili Erik Janiš a Jakub Knoll. Obhájci dvou vítězství z předchozího klání v belgickém Spa zahájili účinkování na Hockenheimringu třetí příčkou v sobotním závodě. Českým pilotům se nejlépe dařilo ve druhé 40minutové jízdě, ve které si dojeli pro stříbrné umístění. S německou dráhou se Erik Janiš s Jakubem Knollem rozloučili podobně jako jejich kolegové Charouz s Engem, když jejich snažení krátce po polovině závodu ukončila stávkující technika. „S podiovými výsledky jsem spokojen. Hlavní podíl na nich má však můj kolega Erik, jenž podobně jako v Belgii opět předvedl naprosto skvělé výkony. V sobotním závodě jsem neměl moc dobré tempo, takže jsem se svoji jízdou nemohl být spokojen. V neděli dopoledne už to bylo o poznání lepší, škoda jen, že jsem za sebou nedokázal udržet Babiniho. Nakonec nás postihla smůla, když jsme kvůli problémům s nastartováním motoru museli odstoupit. Takové jsou ale závody,“ dodal Jakub Knoll. „Z mého pohledu to byl určitě pozitivní víkend. Ze dvou dojetých závodů jsme stáli dvakrát na stupních vítězů. Škoda třetí jízdy, kterou jsme měli také velmi slušně rozjetou, ale technika byla proti. Já jsem se snažil ve svých stintech vybojovat přední pozice a najet nějaký náskok. Musím pochválit Jakuba, protože jel na Hockenheimringu velmi dobře,“ řekl Erik Janiš.

Jsem velice rád, že naše tři vozy Lamborghini Gallardo týmu Gravity-Charouz Racing jezdí pravidelně na čele. Oproti začátku sezóny udělal celý tým velký pokrok a naše výsledky jsou závod od závodu lepší. Je velká škoda technických problémů ze třetího víkendového závodu. Oba naše vozy skončily ve stejnou chvíli na stejnou poruchu. Problém je zřejmě ve startéru, ale ani technici od Lamborghini nevědí přesnou příčinu, protože po vyhladnutí oba motory naskočily bez problémů,“ dodal Antonín Charouz.

Průběžné pořadí jezdců (před závěrečným závodem v Barceloně 29. - 30. 10):
1. Fabio Babini (It., Autocarozzeria Imperiale) 147 b.
2. Peter Kox (Niz., Reiter) 74 b.
3. Erik Janiš (CZE, Gravity Charouz Racing) 55 b.
4. Lee Cunningham (GBR, Bonaldi Motorsport), 16 b.
7. Tomáš Enge (CZE, Gravity Chraouz Racing) 8 b.

Průběžné pořadí týmů:
1. Autocarozzeria Imperiale 186 b.
2. Gravity Charouze Racing 151 b.
3. Autovitesse Garage 140 b.
4. Reiter 75 b.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz Fotografie k článku Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz Fotografie k článku Pětkrát pódium pro tým Gravity Charouz
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up