Pět nejlepších cenově dostupných ojetin, které jsme testovali

vloženo

Radost z řízení se z nových aut postupně vytrácí. Pokud máte omezený rozpočet a chcete si za volantem užívat nebo jen potřebujete prostorný vůz s určitým standardem, nemusíte si půjčovat na zbrusu nové auto. Stačí se pozorně porozhlédnout na trhu ojetin. A to dokazuje nás dnešní přehled pěti různorodých modelů, které nám zůstali v paměti.

Pět nejlepších cenově dostupných ojetin, které jsme testovali Pět nejlepších cenově dostupných ojetin, které jsme testovali

Nebojte se, v přehledu nejsou jsem ostré sportovní modely, které rozdávají radost na potkání. Kromě fantastickéhoho malého Renaultu či zábavné Mazdy MX-5 jsme nezapoměli na rodinný vůz v podobě Volva XC70 nebo Mercedesu třídy E. A komu ani jeden z vozů nevoní, může sáhnout třeba po skvěle použitelným jedničkovým BMW.


1. Renault Sport Clio R.S. za 260.000 Kč >>

Chcete vlastnit miniauto, které vám bude připomínat staré časy nepřímovstřikových šestnáctiventilů namísto dnešní učesané doby? Pak neváhejte ani minutu a pořiďte si Renault Sport Clio R.S. z roku 2009! Clio sice není dobré auto, s přídomkem R.S. však představuje dokonalý řidičský stroj, který byl stvořen za jediným účelem – zahrnout svého řidiče emocemi, adrenalinem a svou rychlost mu nedat zadarmo!

Jedná se dokonce o natolik vyspělé náčiní, že se o něj nemusíte strachovat ani na závodním okruhu. Kvůli ostrému zacházení se totiž doslova narodilo a je proto jakousi vstupenkou do světa motorsportu pro ty z nás, kteří se chtějí za rozumné peníze něčemu přiučit a stát se lepšími řidiči. Více >>

2. Volvo XC70 D5 za 520.000 Kč

Žebříček hodnot máme každý nastaven jinak a o výběru automobilu platí totéž. Jeden hledá nejvyšší míru komfortu, druhý zase hodně prostoru a třetí chce kvalitu, která mu vydrží léta. Jsou tu samozřejmě i tací, kteří chtějí rychlé svezení, a tak bychom mohli pokračovat. Naprosto každý chce ale zažívat pocit bezpečí.

A právě proto jsme Volvo XC70 z roku 2011. To totiž dokonale kombinuje všechny výše zmíněné vlastnosti, ale jako bonus přidává dost možná i ten nejdůležitější ze všech pocitů. Pocit jistoty… Pocit, že sebe i svou posádku ochraňujete tou nejlepší možnou měrou a že ji vždy v pořádku dovezete. Kabina Volva XC70 je navíc brilantně izolována od okolního světa a spíše než jako v autě si zde v kombinaci s nádherným béžovým interiérem a hnědými koženými křesly připadáte jako kdesi na pohovce v pohodlí domova. No nebudeme vám nic nalhávat, týden utekl jako voda a obrovské rodinné kombi se nám ani přes skutečnost, že za sebou mělo již 160 000 kilometrů, nechtělo vracet. Taková porce kilometrů je u volva navíc spíše jen zahřívacím kolem před ostrým startem do závodu, ale o tom později. Pojďme ne něj >>

3. BMW 123d – Svižně a přesto za málo za 330.000 Kč

Nejsou tomu ani dva roky, co jsme bazarové BMW řady 1 (E87) testovali, a ačkoliv se nejednalo o příliš praktické auto (pomalu se nepopralo ani s menším nákupem v jednom z modrožlutých domů), málem jsme si jej pořídili do vlastní garáže. Řídit ho bylo totiž díky atmosférickému šestiválci doslova nezapomenutelné, a tak jsme se rozhodli si jej znovu vyzkoušet. Tentokrát však z poněkud odlišného a pro většinu čtenářů přívětivějšího pohledu.

Vytáhli jsme vrcholnou dieselovou variantu generace E87 s označením 123d, která je proslulá svou extrémně nízkou spotřebou, báječnou reakcí na plynový pedál a takřka benzínovým charakterem, neboť síla motoru s rostoucími otáčkami jen stoupá. V našem testu jsme se ale zaměřili především na spotřebu paliva vzhledem k poskytované dynamice a také na pověstné problémy s rozvodovým řetězem. Pojďme se tedy na bílého „ropáčka“ podívat blíž >>

4. Mercedes-Benz E320 CDI 4Matic za 380.000 Kč

O eleganci a vkusu Mercedesu třídy E jistě pochybuje málokdo. Mnohem častěji se spíše proto objevují názory jako: příliš konzervativní nebo moc starý. Jistě. Na těchto názorech je možná kousek pravdy, nic to ovšem nemění na celkové kvalitě samotného produktu. Proto jsme jeden „starý“ kousek vytáhli a proklepli si, zda je to skutečně už jen staré auto s o něco vyšší cenovkou, nebo jestli má stále co nabídnout.

Testovaný kus, který nám v elegantní černé perleti měl na tachometru poctivých 122 tisíc km. Vzhledem k testované generaci a stáří vozu se jedná o vcelku unikátní nájezd kilometrů. Vždyť generace s továrním označením W211 je ve výrobě již od roku 2002. Se špetkou znejistění jsme si tak přebírali vůz, který nás však záhy po převzetí nenechal o svých kvalitách ani o skutečném nájezdu kilometrů na pochybách. Více >>

5. Mazda MX-5 z roku 2006 za 160.000 Kč

Podle venkovních teplot léto rozhodně nekončí. Co si takhle skočit pro zábavnou ojetinu a ještě si užít poslední teplé dny s nebem nad hlavou a nadělit si pořádnou radost z jízdy? Že to musí stát velké peníze, ale kdeže ...

Žijeme v uspěchané a přetechnizované době, která si žádá stále víc. Extrémně vysoké nároky, díky kterým v moderních vozech najdeme nepřeberné množství elektroniky, palubních systémů a asistentů, se samozřejmě odráží i v automobilovém průmyslu. Kvůli tomu se už mnohým zdá, že se automobily starají spíše o své řidiče, než aby to bylo naopak. Dnešní vozy jsou navíc i mnohem bezpečnější, chytřejší a co se týče uživatelské náročnosti, dalo by se říci, že je dnes může obsluhovat i zkušené desetileté dítě. Při výčtu tak skvělých a oslnivých vlastností, jakými nejchytřejší ze současných vozů oplývají, se může zdát, že je vše skvěle postaveno a že žádat od automobilů stále více, je přece správné. Byla by to i pravda, pokud by se nezapomínalo na to hlavní. Na jeden z nejdůležitějších pocitů a hybatelů všeho lidstva - radost. Více >>



Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Speciální edice KIA Stinger GTS je tady

Speciální edice KIA Stinger GTS je tady

Jen 800 ks: Přesně tolik vozů Stinger sjede z výrobních pásů v limitované sérii GTS, která bude milovat jízdu dveřmi napřed. Upravený a řádně vylepšený Stinger GTS má všechny předpoklady pro snadné..

Test ojetiny:  Honda Jazz – rytmus neskrývající nadšení

Test ojetiny: Honda Jazz – rytmus neskrývající nadšení

Model Jazz od japonské Hondy můžeme bez ostychu označit za jeden z nejlepších malých vozů vůbec. Nadchne prostorností i..

Suzuki Swift Sport - velký návrat zábavného prcka

Suzuki Swift Sport - velký návrat zábavného prcka

Nový Swift Sport přijde na 479.900 Kč. Zdá se to hodně, ale při bedlivém srovnání s konkurenty přijdete rychle na to,..

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..