Pátá generace modelu Polo

14. 03. 2009
Sdílet článek

Světová premiéra ve Švýcarsku: Volkswagen uvedl na ženevském autosalonu pátou generaci modelu Polo - novou verzi vozu, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu.

 "Díky kombinaci designu vozu, použitých technologií a v návaznosti na očekávané požadavky trhu, jsme využili našich poznatků z vývoje nedávno uvedeného modelu Golf o třídu níže. Díky tomu se dostáváme na zcela novou rovinu uživatelské hodnoty a výkonnosti ve třídě malých vozů, a to při zachování dostupných cen," uvádí Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva koncernu Volkswagen. Na český trh bude nové Polo uvedeno ve druhé polovině tohoto roku. Cena prozatím nebyla stanovena.


Světová premiéra: Nové Polo

- Pátá generace Pola přiváží do třídy malých vozů doposud nevídanou kvalitu
- Pět nových motorů včetně TSI a TDI s technologií common rail
- Spotřeba 3,8 litru na 100 km a emise CO2 96 g/km nastavují laťku pro všechny pětimístné vozy
- ESP v sériové výbavě a zvýšená tuhost karoserie

 Nové Polo jedním z nejbezpečnějších aut na světě Úsporné motory TDI a TSI znatelně snižují náklady na provoz vozu Žádné jiné auto ve třídě malých vozů nedisponuje tak dospělou a technologicky vyspělou image jako nové Polo. Komfort, kvalita a bezpečnost jsou opět o kus dále. Již od začátku vývoje bylo například nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V prostoru nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 %. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení celých 20 %.

Sériová bezpečnostní výbava
Verze nového Pola určená pro evropské trhy, která se představuje v Ženevě, je navíc sériově vybavena elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů včetně bočních airbagů pro hlavu a hrudník či předpínačů bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. Samozřejmostí jsou také nově vyvinuté opěrky hlavy na obou předních sedadlech, které chrání cestující proti poranění krční páteře, tři opěrky hlavy na zadních sedadlech a úchyty Isofix na dětské sedačky.

Dolů s váhou, dolů se spotřebou
I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) - to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.

Nové Polo bude zpočátku v nabídce se sedmi motory - čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými - které pokryjí výkonové spektrum od 44 kW (60 k) do 77 kW (105 k). Pět z těchto agregátů je zcela nových nebo jsou v Polu použity poprvé.
Mezi tyto "nováčky" patří všechny tři vznětové motory TDI. Díky implementaci technologie vstřikování paliva common rail, která je v Polu použita poprvé, jsou tyto jednotky úspornější a zároveň výkonnější. Potenciál nových motorů TDI je viditelný na příkladu Pola 1.6 TDI (66 kW / 90 k): pokud je tento motor kombinován s paketem BlueMotion, činí kombinovaná spotřeba 3,8 litru na 100 km a hodnota emisí CO2 96 g/km z nového Pola nejúspornější a nejčistší pětimístný vůz na naftu na světě.

Široké možnosti individuální a hi-tech výbavy Příplatková výbava, kterou si budou moci řidiči dle svého přání na nové Polo objednat, zahrnuje mj. statická odbočovací světla zabudovaná v předních mlhovkách, velkoplošné hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry či radionavigační systémy s integrovaným hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Uvedení na globální trh koncem června tohoto roku Začátek výroby nového pětidveřového Pola je naplánován na konec března. Na červen letošního roku se pak chystá uvedení na německý trh. Pouze o dva týdny později se díky ambicióznímu logistickému plánu začne nové Polo prodávat po celé Evropě a krátce na to budou jeho motory znít na všech kontinentech.

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč