Pátá generace modelu Polo

vloženo

Světová premiéra ve Švýcarsku: Volkswagen uvedl na ženevském autosalonu pátou generaci modelu Polo - novou verzi vozu, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu.

Pátá generace modelu Polo Pátá generace modelu Polo

 "Díky kombinaci designu vozu, použitých technologií a v návaznosti na očekávané požadavky trhu, jsme využili našich poznatků z vývoje nedávno uvedeného modelu Golf o třídu níže. Díky tomu se dostáváme na zcela novou rovinu uživatelské hodnoty a výkonnosti ve třídě malých vozů, a to při zachování dostupných cen," uvádí Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva koncernu Volkswagen. Na český trh bude nové Polo uvedeno ve druhé polovině tohoto roku. Cena prozatím nebyla stanovena.


Světová premiéra: Nové Polo

- Pátá generace Pola přiváží do třídy malých vozů doposud nevídanou kvalitu
- Pět nových motorů včetně TSI a TDI s technologií common rail
- Spotřeba 3,8 litru na 100 km a emise CO2 96 g/km nastavují laťku pro všechny pětimístné vozy
- ESP v sériové výbavě a zvýšená tuhost karoserie

 Nové Polo jedním z nejbezpečnějších aut na světě Úsporné motory TDI a TSI znatelně snižují náklady na provoz vozu Žádné jiné auto ve třídě malých vozů nedisponuje tak dospělou a technologicky vyspělou image jako nové Polo. Komfort, kvalita a bezpečnost jsou opět o kus dále. Již od začátku vývoje bylo například nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V prostoru nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 %. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení celých 20 %.

Sériová bezpečnostní výbava
Verze nového Pola určená pro evropské trhy, která se představuje v Ženevě, je navíc sériově vybavena elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů včetně bočních airbagů pro hlavu a hrudník či předpínačů bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. Samozřejmostí jsou také nově vyvinuté opěrky hlavy na obou předních sedadlech, které chrání cestující proti poranění krční páteře, tři opěrky hlavy na zadních sedadlech a úchyty Isofix na dětské sedačky.

Dolů s váhou, dolů se spotřebou
I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) - to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.

Nové Polo bude zpočátku v nabídce se sedmi motory - čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými - které pokryjí výkonové spektrum od 44 kW (60 k) do 77 kW (105 k). Pět z těchto agregátů je zcela nových nebo jsou v Polu použity poprvé.
Mezi tyto "nováčky" patří všechny tři vznětové motory TDI. Díky implementaci technologie vstřikování paliva common rail, která je v Polu použita poprvé, jsou tyto jednotky úspornější a zároveň výkonnější. Potenciál nových motorů TDI je viditelný na příkladu Pola 1.6 TDI (66 kW / 90 k): pokud je tento motor kombinován s paketem BlueMotion, činí kombinovaná spotřeba 3,8 litru na 100 km a hodnota emisí CO2 96 g/km z nového Pola nejúspornější a nejčistší pětimístný vůz na naftu na světě.

Široké možnosti individuální a hi-tech výbavy Příplatková výbava, kterou si budou moci řidiči dle svého přání na nové Polo objednat, zahrnuje mj. statická odbočovací světla zabudovaná v předních mlhovkách, velkoplošné hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry či radionavigační systémy s integrovaným hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Uvedení na globální trh koncem června tohoto roku Začátek výroby nového pětidveřového Pola je naplánován na konec března. Na červen letošního roku se pak chystá uvedení na německý trh. Pouze o dva týdny později se díky ambicióznímu logistickému plánu začne nové Polo prodávat po celé Evropě a krátce na to budou jeho motory znít na všech kontinentech.

 


Zdroj: volkswagen.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte