Pátá generace modelu Polo

vloženo

Světová premiéra ve Švýcarsku: Volkswagen uvedl na ženevském autosalonu pátou generaci modelu Polo - novou verzi vozu, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu.

Pátá generace modelu Polo

 "Díky kombinaci designu vozu, použitých technologií a v návaznosti na očekávané požadavky trhu, jsme využili našich poznatků z vývoje nedávno uvedeného modelu Golf o třídu níže. Díky tomu se dostáváme na zcela novou rovinu uživatelské hodnoty a výkonnosti ve třídě malých vozů, a to při zachování dostupných cen," uvádí Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva koncernu Volkswagen. Na český trh bude nové Polo uvedeno ve druhé polovině tohoto roku. Cena prozatím nebyla stanovena.

Světová premiéra: Nové Polo

- Pátá generace Pola přiváží do třídy malých vozů doposud nevídanou kvalitu
- Pět nových motorů včetně TSI a TDI s technologií common rail
- Spotřeba 3,8 litru na 100 km a emise CO2 96 g/km nastavují laťku pro všechny pětimístné vozy
- ESP v sériové výbavě a zvýšená tuhost karoserie

 Nové Polo jedním z nejbezpečnějších aut na světě Úsporné motory TDI a TSI znatelně snižují náklady na provoz vozu Žádné jiné auto ve třídě malých vozů nedisponuje tak dospělou a technologicky vyspělou image jako nové Polo. Komfort, kvalita a bezpečnost jsou opět o kus dále. Již od začátku vývoje bylo například nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V prostoru nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 %. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení celých 20 %.

Sériová bezpečnostní výbava
Verze nového Pola určená pro evropské trhy, která se představuje v Ženevě, je navíc sériově vybavena elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů včetně bočních airbagů pro hlavu a hrudník či předpínačů bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. Samozřejmostí jsou také nově vyvinuté opěrky hlavy na obou předních sedadlech, které chrání cestující proti poranění krční páteře, tři opěrky hlavy na zadních sedadlech a úchyty Isofix na dětské sedačky.

Dolů s váhou, dolů se spotřebou
I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) - to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.

Nové Polo bude zpočátku v nabídce se sedmi motory - čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými - které pokryjí výkonové spektrum od 44 kW (60 k) do 77 kW (105 k). Pět z těchto agregátů je zcela nových nebo jsou v Polu použity poprvé.
Mezi tyto "nováčky" patří všechny tři vznětové motory TDI. Díky implementaci technologie vstřikování paliva common rail, která je v Polu použita poprvé, jsou tyto jednotky úspornější a zároveň výkonnější. Potenciál nových motorů TDI je viditelný na příkladu Pola 1.6 TDI (66 kW / 90 k): pokud je tento motor kombinován s paketem BlueMotion, činí kombinovaná spotřeba 3,8 litru na 100 km a hodnota emisí CO2 96 g/km z nového Pola nejúspornější a nejčistší pětimístný vůz na naftu na světě.

Široké možnosti individuální a hi-tech výbavy Příplatková výbava, kterou si budou moci řidiči dle svého přání na nové Polo objednat, zahrnuje mj. statická odbočovací světla zabudovaná v předních mlhovkách, velkoplošné hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry či radionavigační systémy s integrovaným hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Uvedení na globální trh koncem června tohoto roku Začátek výroby nového pětidveřového Pola je naplánován na konec března. Na červen letošního roku se pak chystá uvedení na německý trh. Pouze o dva týdny později se díky ambicióznímu logistickému plánu začne nové Polo prodávat po celé Evropě a krátce na to budou jeho motory znít na všech kontinentech.

 


Zdroj: volkswagen.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
07.02.2017
Nový Volkswagen Crafter konečně v prodeji