Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
Tohle auto se Vám může líbit, ale to je tak vše. I kdyby jste dali dohromady 61 miliónu korun, v garáži Vám parkovat nebude. Stokusová série se totiž vyprodala ještě před tím, než ho zákazníci vůbec viděli.
Horacio Pagani už dávno sliboval otevřenou verzi Huayry. Splnit plán se podařilo až nyní před ženevským autosalonem, kde bude k vidění. Podle majitele firmy šlo o nejsložitější projekt v historii.
Pagani Huayra Roadster ztratil proti kupé nejen střechu. Celá záď prošla přepracováním, protože musela být vytažena do oblouků za sedadly. Karoserie je vyrobena kompletně z uhlíkového kompozitu, který může být i na skládací střeše. Někteří majitelé touží po klasice, proto v nabídce nechybí tradiční plátěná střecha. I přes absenci střechy a po potřebných výrazných změnách v tuhosti konstrukce je auto lehčí než kupé, a dokonce i tužší. Krasavec váží pouhých 1280 kg.
Pod kapotou je osvědčený dvanáctiválec Mercedes-AMG o objemu šest litrů dopovaný dvojicí turbodmychadel. Výsledkem je výkon 569 kW (774 koní) a točivý moment vrcholící hodnotou 1000 Nm. Sekvenční sedmistupňová převodovka posílá výkon pouze na zadní kola. Už nyní prosakují informace o verzi BC, která by měla disponovat výkonem 588 kW (800 koní).
Tohle není tak auto, jako umělecké dílo na kolech. Kabina hýří béžovou kůží ve dvou odstínech, ale vždy jen s modrým prošíváním. Sportovní atmosféru podtrhují použitá uhlíková vlákna, kdežto řadicí páka je vyrobena z hliníku. Pro Huayru Roadster jsou připraveny dva druhy střechy: pevný hardtop z karbonu nebo plátěná klasika. Pokud chce majitel bez střechy, v obou případech nemusí nechávat garáži a může je vozit sebou ve voze, kde je pro ně místo.
Petr Šikl
Fotografie k článku






Sdílet článek
Komentáře k článku:
Další články (posledních 20 z celkem 20)
- 19.02.2019
- Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
- 18.02.2019
- Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
- 14.02.2019
- BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
- 11.02.2019
- Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
- 10.02.2019
- Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
- 08.02.2019
- Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
- 07.02.2019
- Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
- 06.02.2019
- Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
- 05.02.2019
- Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
- 04.02.2019
- Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
- 31.01.2019
- Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
- 30.01.2019
- Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
- 29.01.2019
- Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
- 28.01.2019
- Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
- 23.01.2019
- Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
- 20.01.2019
- Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
- 14.01.2019
- Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
- 11.01.2019
- Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
- 10.01.2019
- Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
- 08.01.2019
- Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu