Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete

Tohle auto se Vám může líbit, ale to je tak vše. I kdyby jste dali dohromady 61 miliónu korun, v garáži Vám parkovat nebude. Stokusová série se totiž vyprodala ještě před tím, než ho zákazníci vůbec viděli.

Horacio Pagani už dávno sliboval otevřenou verzi Huayry. Splnit plán se podařilo až nyní před ženevským autosalonem, kde bude k vidění. Podle majitele firmy šlo o nejsložitější projekt v historii.


Pagani Huayra Roadster ztratil proti kupé nejen střechu. Celá záď prošla přepracováním, protože musela být vytažena do oblouků za sedadly. Karoserie je vyrobena kompletně z uhlíkového kompozitu, který může být i na skládací střeše. Někteří majitelé touží po klasice, proto v nabídce nechybí tradiční plátěná střecha. I přes absenci střechy a po potřebných výrazných změnách v tuhosti konstrukce je auto lehčí než kupé, a dokonce i tužší. Krasavec váží pouhých 1280 kg.

Pod kapotou je osvědčený dvanáctiválec Mercedes-AMG o objemu šest litrů dopovaný dvojicí turbodmychadel. Výsledkem je výkon 569 kW (774 koní) a točivý moment vrcholící hodnotou 1000 Nm. Sekvenční sedmistupňová převodovka posílá výkon pouze na zadní kola. Už nyní prosakují informace o verzi BC, která by měla disponovat výkonem 588 kW (800 koní).

Tohle není tak auto, jako umělecké dílo na kolech. Kabina hýří béžovou kůží ve dvou odstínech, ale vždy jen s modrým prošíváním. Sportovní atmosféru podtrhují použitá uhlíková vlákna, kdežto řadicí páka je vyrobena z hliníku. Pro Huayru Roadster jsou připraveny dva druhy střechy: pevný hardtop z karbonu nebo plátěná klasika. Pokud chce majitel bez střechy, v obou případech nemusí nechávat garáži a může je vozit sebou ve voze, kde je pro ně místo.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč