Ostré Seaty Cupra slaví 20 let své existence
Španělská automobilka již dvacet roků produkuje řidičsky zajímavé modely CUPRA, které dokáží potěšit jízdními výkony a nejsou v běžném provozu na obtíž. Vůbec první Seatem ve verzi Cupra byla Ibiza Kit Car a nejnovějším přírůstkem je Leon Cupra 290.
„Tyto verze jsou vozem snů. Člověk je hrdý na to, že má model CUPRA.“ Těmito slovy popisuje Jaime Puig, ředitel oddělení SEAT Sport, vozy řady CUPRA, která letos slaví 20. výročí. Při ohlédnutí zpět říká, že „jsme si splnili touhu“ vytvořit vůz s „s nejlepšími jízdními výkony, který by byl zároveň vhodný pro každodenní provoz“.
Skvělým příkladem je letošní novinka, Leon CUPRA 290. V tomto modelu si může řidič stisknutím tlačítka vybrat jízdní režim z nabízených nastavení CUPRA, Sport, Comfort a Individual. Tento systém „by byl myslitelný pouze v nejvyspělejších videohrách v době, kdy byl představen první model“, říká Isidre López, který je zodpovědný za sbírku historických vozů SEAT. Je přesvědčen o tom, že klíč k úspěchu modelů CUPRA spočívá v chytré kombinaci „techniky a vášně našich inženýrů a řidičů“.
První model CUPRA spatřil světlo světa v roce 1996 poté, co soutěžní vůz Ibiza Kit Car získal titul mistra světa v rallye v dvoulitrové kategorii. „Tento vůz vznikl vlastně na počest vítězného vozu,“ říká Isidre López. SEAT během uplynulých 20 let vyvinul 15 verzí modelu CUPRA a všechny mají společné hlavní rysy: „Je to vrcholný model s vytříbeným sportovním charakterem a dobře vybaveným interiérem pro nejlepší zážitky z jízdy,“ ujišťuje Jaime Puig. „Dokázali jsme vyvinout vůz, který vyčaruje na vaší tváři úsměv,“ dodává Isidre López.
Modely CUPRA dosáhly v uplynulých 20 letech vynikajících výsledků, jimž vévodí nejrychlejší časy zaznamenané na německém závodním okruhu Nürburgring. Leon CUPRA Performance Pack překonal v říjnu 2014 okruhový rekord mezi sériově vyráběnými vozy s pohonem předních kol časem 7:58.44 min. Zanedlouho, v květnu 2015, se na Nürburgring vydal Leon ST CUPRA a zajel ještě rychlejší čas. Jaime Puig připouští, že s takovými výsledky není divu, že „příležitostně jsme doufali, že budeme mít nejprve model CUPRA a poté závodní vůz místo naopak“.
První model CUPRA byl zaměřen na mladé řidiče, toužící po vysokovýkonném vozu, který by v jakékoli situaci nabízel výkony a ovladatelnost sportovního vozu. V průběhu následujících dvou desetiletí byl původní koncept rozvíjen a zdokonalován. Díky tomu je výhled do budoucnosti velmi slibný a „velmi pravděpodobně zahrnuje mnoho překvapení“, která budou i nadále přinášet „úsměv na tvář našich zákazníků a radost z jízdy,“ říká na závěr Isidre López.
Porsche Česká republika s.r.o.
Vyhledat vozidla v inzerci: Seat
Fotografie k článku

Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými vozy jako magnet, za což vděčí jak osvědčené technice, tak obřímu zavazadelníku.
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
Je to tady, zájemci o šestiválcová BMW se dočkaly. Mnichovská automobilka představuje modely BMW X3 M a BMW X4 M a..
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
První generace Renaultu Mégane se dnes řadí k opravdu laciným ojetinám. Na rozdíl od svého nástupce má poměrně dobré..
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
V zimních měsících se řidiči snadno dostanou do nepříjemných situací vinou poruchy vozidla, smyku nebo dopravní nehody...