Opel Mokka X - nové informace a fotografie

04. 10. 2016
Sdílet článek

Nová Mokka X může být vybavena inteligentním adaptivním systémem pohonu všech kol, který automaticky mění poměr točivého momentu přenášeného na jednotlivé nápravy od 100:0 po 50:50 procent. Kromě toho novinka disponuje celou řadou vychytávek usnadňující život.

Nový Opel MOKKA X má sice malý formát (délka jen 4,28 m) ale velkou popularitu. Předchozí generace subkompaktního SUV Mokka se od uvedení na trh v roce 2012 prodalo více než 600 000 kusů. Atraktivní vzhled a nabídka temperamentních motorů spolu s dobrodružným charakterem, vynikající konektivitou a celou škálou nejmodernějších asistenčních systémů dělají z modelu Mokka jeden z nejpopulárnějších automobilů svého segmentu v celé Evropě. Opel při vývoji nového modelu MOKKA X snažil převzít všechny silné stránky předchůdce, přičemž zároveň udělal další změny, které zvyšují atraktivitu tohoto bestselleru.  


Design: Výrazný, dobrodružný, vytříbený

Nový design modelu Opel MOKKA X je výrazný už na první pohled. Nová přední část karoserie je stylisticky sladěná s novým designem, který charakterizuje horizontální přední maska v profilu křídla a ostře řezaný charakteristický profil dvojitého křídla denních světel z LED diod. Přední část karoserie má precizněji a elegantněji tvarované panely, což modelu propůjčuje širší a robustnější vzhled. Na zadní části je v zadních skupinových světlech rovněž viditelný profil dvojitého křídla – na přání též z LED diod. Boční panely karoserie si zachovaly své elegantně modelované tvary, akcentované typickou ‘čepelí’ Opel, která se zdvíhá směrem dozadu. Nové nápadné barevné odstány laku karoserie, jako oranžový ‘Amber Orange’ nebo červený ‘Absolute Red’ spolu s příplatkovým aerodynamickým kompletem OPC Line Sport Pack, obsahujícím přední spojler, nástavec zadního nárazníku a boční lišty prahů karoserie, dále zvyšují sportovní a exkluzivní vzhled subkompaktního SUV.

Opel Mokka X

Interiér modelu Opel MOKKA X byl pečlivě přepracován. Nový přístrojový panel má výrazné horizontální členění, je designově čistší a působí i preciznějším dojmem. Zcela nově tvarovaná středová konzole je soustředěná kolem dotykového monitoru infotainmentu nové generace s úhlopříčkou 17,8 cm, nebo 20,3 cm (7“, nebo 8“). Na palubní desce je nyní mnohem méně tlačítek, protože spousta funkcí se nyní ovládá prostřednictvím kapacitního dotykového monitoru.

Také sdružený přístroj je přehlednější díky novému centrálnímu LCD displeji, který je podle verze buď monochromatický s úhlopříčkou 8,9 cm (3,5“), nebo barevný s úhlopříčkou 10,7 cm (4,2“).

4x4: Adaptivní systém pohonu všech kol s novou 6-stupňovou automatickou převodovkou

Subkompaktní SUV Opel MOKKA X může být vybaveno inteligentním adaptivním systémem pohonu všech kol, který mu již v minulosti pomohl získat hned dva tituly Automobilu roka s pohonem všech kol v Německu. Systém s elektronicky ovládanou multilamelovou spojkou plynule a automaticky mění poměr točivého momentu přenášeného na jednotlivé nápravy od 100:0 po 50:50 procent, přičemž v normálních podmínkách v zájmu dosažení co nejnižší spotřeby paliva motor pohání jen přední kola. Pohon všech kol se aktivuje vždy při rozjezdu, aby nedocházelo k prokluzu kol. Za jízdy se celý točivý moment přenáší na přední kola a zadní kola se zapojí do záběru pouze tehdy, kdy si jízdní situace vyžaduje zlepšení trakce, tedy především na mokrém a kluzkém povrchu. V závislosti na aktuální situaci je možné až 50 procent točivého momentu přenášet na zadní kola. K připojení pohonu 4x4 dojde také např. pokud vůz projede velkým výmolem nebo vjede na zledovatělý povrch – tím se zlepší trakce a stabilita.

Systém pohonu všech kol je k dispozici v kombinaci s dobře známým turbodmychadlem přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,4 l o výkonu 103 kW (140 k) (spotřeba paliva v cyklu NEDC: Město 8,21-8,3 l/100 km, mimo město 5,51-5,6 l/100 km, kombinovaná 6,41-6,5 l/100 km; kombinované emise CO2 1491-152 g/km) a s oblíbeným turbodieselem 1.6 CDTI o výkonu 100 kW (136 k) (spotřeba paliva v cyklu NEDC: Město 5,01-5,2 l/100 km, mimo město 4,21-4,4 l/100 km, kombinovaná 4,51-4,7 l/100 km; kombinované emise CO2 1191-124 g/km). Oba motory se montují se 6-stupňovou manuální převodovkou.

Kromě toho Opel vychází s novým modelem MOKKA X vstříc také těm zákazníkům, kteří preferují kombinaci pohonu všech kol a automatické převodovky. Proto MOKKA X nabízí kombinaci přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo nové generace o výkonu 112 kW (152 k) se 6-stupňovou automatickou převodovkou. Tato verze má spotřebu paliva v cyklu NEDC ve městě 7,81-7,9 l/100 km, mimo město 5,61-5,7 l/100 km, kombinovanou 6,41-6,5 l/100 km a kombinované emise CO2 1481-150 g/km.

Bezpečnost: Světlomety AFL LED a kamera Opel Eye nové generace

I při vývoji modelu Opel MOKKA X konstruktéři Opelu pokračovali ve strategii zpřístupňování inovativních technologií širokému okruhu zákazníků, a to např. zavedením adaptivních světlometů z LED diod. Nový systém AFL (Adaptive Forward Lighting) LED automaticky přizpůsobuje délku a rozložení světelného paprsku podle momentální situace, takže řidič má vždy dokonale osvětlenou cestu a neoslňuje ani ostatní účastníky provozu. Světlomety AFL LED pracují v devíti různých režimech, např. jako městská světla, mimoměstská světla nebo nabízejí tzv. turistický režim. AFL LED světlomety nahrazují dosavadní světlomety BiXenon AFL+. Světlomety z LED diod mají takovou barvu světla, která nezkresluje skutečné barvy osvícených předmětů. Protože světlomety nemají žádné mechanicky pohyblivé komponenty, reagují rychleji a přesněji, mají delší životnost a lepší spolehlivost. Kromě toho nové světlomety mají i nižší spotřebu elektrické energie a tím přispívají ke snížení spotřeby paliva.

Kamera Opel Eye nové generace s větším rozlišením a vyšším výkonem zpracování obrazu má pozitivní vliv na všechny asistenční systémy, které ji využívají (včetně funkce asistenta dálkových světel High Beam Assist světlometů AFL LED). Díky vylepšené kameře a podpoře dat z navigačního systému je systém rozeznávání dopravných značek Traffic Sign Assistant modelu Opel MOKKA X mnohem přesnější. Kameru Opel Eye využívá i systém monitorování odstupu FDI (Following Distance Indication) s výstražnou funkcí Forward Collision Alert, která je nyní doplněna signálním prvkem LED Alert Display. Pokud se odstup od vpředu jedoucího vozu zmenšuje příliš rychle, rozsvítí se červené LED diody na horní ploše přístrojové desky, které se pak odrážejí v čelním skle v zorném poli řidiče. Kromě toho řidiče na nebezpečí kolize upozorní i zvukový výstražný signál.

Asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning se aktivuje automaticky v rychlosti nad 60 km/h a upozorňuje řidiče výstražnou ikonkou ve sdruženém přístroji a akustickým signálem, pokud má vůz tendenci samovolně vyjet z jízdního pruhu.

Konektivita a komfort: Od systémů IntelliLink nejnovější generace po ergonomická sedadla

S novým modelem MOKKA X získá jeho majitel i celou škálu asistenčních služeb Opel OnStar. Na výběr budou i dvě verze systému infotainmentu IntelliLink nové generace, umožňující dokonalou integraci smartfonu prostřednictvím funkcí Apple CarPlay a Android Auto.

Pro nový model Opel MOKKA X jsou samozřejmě k dispozici ergonomické sedadla AGR, certifikované nezávislou asociací lékařů a ergonomů AGR (Aktion Gesunder Rücken = Kampaň za zdravá záda). Tato sedadla, jedinečná v segmentu, významně zpříjemňují každou jízdu. Dalším komfortním prvkem je funkce Keyless Open and Start. Pokud má řidič v kapse elektronický klíč, stačí mu k odemknutí i zamknutí dveří jen zmáčknout malé tlačítko na vnější klice dveří. Motor se pohodlně startuje i vypíná rovněž tlačítkem.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč