Opel Insignia: Nový designerský jazyk pro novou epochu

vloženo

Nové jméno, nový vůz, nové ambice... Díky svému atraktivnímu designu a sofistikovaným technologiím představuje nový Opel Insignia výrazný krok k omlazení značky a je skvělým důvodem pro nejširší veřejnost seznámit se blížeji s nabídkou této renomované automobilky

Opel Insignia: Nový designerský jazyk pro novou epochu

Styling nového 4,83 m dlouhého pětisedadlového modelu jasně deklaruje strategii značky Opel: Přinášet svým zákazníkům vyspělé technologie v atraktivním balení za co nejdostupnější ceny.

Vyklenutá, vzadu splývající linie střechy Insignie připomíná velké vozy kupé. Muskulaturní styling karoserie korunuje výrazná maska chladiče s nově řešeným logem značky Opel. K nezaměnitelným designerským prvkům patří také doširoka rozevřené světlomety a koncová světla nebo „žiletkovitý" boční prolis, začínající hned za podběhy předních kol a táhnoucí se celým bokem vozu. Všechny tyto designerské prvky propůjčují Insignii suverénní a přitom elegantní image.

S novou Insignií otevíráme novou kapitolu našeho vzrušujícího designerského jazyka, který kombinuje uměleckou lehkost a rozevlátost s příslovečnou německou precizností," říká Mark Adams, vicepresident GM Europe odpovědný za design. „Našim cílem bylo připravit vůz, který bude připadat důvěrně známý a přátelský, ale přitom bude zároveň doslova vyzařovat energii a zdravé sebevědomí."

Interiér rozvíjí styling exteriéru - všechny povrchy a prvky slibují vzrušující jízdní zážitky a zároveň ohromují dokonalým zpracováním každého detailu. Přístrojová deska se v bocích plynule stáčí a napojuje do dveřních výplní, takže pocitově působivě „objímá" vpředu sedící pasažéry.

Novinkou, která se objeví postupně u dalších uváděných modelů Opel, je červené prostorové osvětlení, které umocňuje nádech luxusu. Velkou pozornost věnovali návrháři sedadlům, která díky tomu stanovují nejvyšší standardy ergonomičnosti, komfortu a bezpečnosti.

Průkopnickou roli značky Opel potvrzují i světlomety nové Insignie - jde o adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) poslední generace, která pracují v devíti různých automaticky aktivovaných režimech. Díky tomu má řidič vždy optimální výhled, což zvyšuje bezpečnost nočních jízdy. Jedním z nových prvků světlometů AFL jsou světla pro denní svícení, tvořená LED diodami - ty spotřebují výrazně méně energie než konveční halogenové výbojky a snižují tak emise CO2 z dosavadních 6 g/km prakticky na nulu.

Insignia každým detailem potvrzuje, že je výsledkem našeho úsilí vyvinout model, který optimálně kombinuje výrazný design, excelentní jízdní dynamiku a inovativní technologie," říká Hans H. Demant, ředitel automobilky Adam Opel GmbH.

Hned od počátku po uvedení nové Insignie budu moci zákazníci volit verze s pohonem předních, nebo všech čtyř kol. Vyspělý systém „Adaptive 4X4" aktivně rozděluje přenášený točivý moment, tak, aby byla zaručena optimální trakce, jízdní stabilita a špičkové jízdní vlastnosti. Modely Insignia s pohonem všech čtyř kol mají aktivní podvozek „FlexRide", jehož systém AST (Adaptive Stability Technology) umožňuje nastavit vlastnosti podvozku převažujícím jízdním podmínkám a umožňuje řidiči zvolit si preferovaný jízdní režim. Systém „FlexRide" je k dispozici i pro modely s pohonem pouze předních kol.

Insignia bude uvedena se sedmi (!) různými motory, přičemž všechny splňují limity emisní normy Euro 5! Motory jsou propojené s manuálními nebo automatickými šestistupňovými převodovkami. Čtyři zážehové motory pokrývají výkonovou škálu od 115 k do 260 k, kterými se chlubí šestiválec V6. Tři nové turbodiesely s přímým vstřikováním nafty dávají z objemu 2,0 l výkony od 110 k do 160 k. Nabídku pohonných jednotek o něco později obohatí EcoFLEX verze, které produkují minimum CO2 a objeví se také ještě výkonnější agregáty...

Opel Insignia stanovuje nové standardy technologií a inovací - to bude jasné od prvního uvedení modelu na trh. V rukávu máme ale i další trumfy, ať už jde o ekologičnost nebo bezpečnost, což jsou mimořádně důležité atributy," říká Alain Visser, ředitel GM Europe odpovědný za marketing.

Insignia jako sedan a hatchback si odbude svůj výstavní debut 22. července 2008 na autosalonu v Londýně. Insignia byla vyvinuta Technickým a vývojovým centrem ITDC společnosti GM Europe, které sídlí v německém Rüsselsheimu. Tam se bude nový model také vyrábět - rüsselsheimský závod patří k nejmodernějším provozům svého druhu v rámci celého automobilového průmyslu. Na tuzemském trhu se Opel Insginia objeví v průběhu prvního čtvrtletí roku 2009.


Zdroj: opel.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Insignia: Nový designerský jazyk pro novou epochu Fotografie k článku Opel Insignia: Nový designerský jazyk pro novou epochu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi