Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně

Insignia GSi nahradí v nabídce model OPC. Na šestiválec musíme ale zapomenout, o pohon se totiž postará čtyřválcový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 260 koní. Nejen díky němu GSi shodilo oproti původnímu OPC 160 kg hmotnosti. Chybět nebude osmistupňový automat, pohon všech kol, sportovní look, sportovní sedadla, dvacetipalcové liťáky nebo podvozek FlexRide s brzdy Brembo odladěnými na Severní smyčce.

Opel se vrátil k označení GSi, známém třeba z dob populární modelu Kadett.


Nový Opel Insignia GSi je lákavou sportovní limuzínou pro zákazníky, kteří hledají něco mimořádného. Automobil „pro řidiče“, který poskytuje maximální požitek z jízdy na všech druzích silnic. Dynamicky naladěný podvozek v kombinaci s pohonem všech kol zaručují jedinečné řidičské zážitky a zároveň maximální bezpečnost. Novou 8-stupňovou automatickou převodovku je možné ovládat manuálně páčkami na volantu – podobně, jako v závodních vozech. Pro Insignii nové generace je příznačná kombinace lehké konstrukce s nízkým těžištěm a výkonných přeplňovaných čtyřválcových motorů.

Precizní odladění přineslo verzi GSi ještě lepší dynamiku v porovnání s už tak příjemně agilní limuzínou Insignia Grand Sport. Sportovní ambice potvrzují i stopky: „Nová Insignia GSi je na tzv. Severní smyčce okruhu Nürburgring zřetelně rychlejší než výkonnější Insignia OPC předchozí generace,“ rekapituluje Volker Strycek, ředitel sportovní divize automobilky Opel. Jedním z důvodů je fakt, že nová Insignia GSi je o 160 kilogramů lehčí než porovnatelná Insignia OPC 2.8 V6 Turbo předchozí generace.

opel insignia GSi

„Je to kombinace nízké hmotnosti – zejména na přední nápravě – nízkého těžiště, snadné ovladatelnosti, vysokého výkonu v širokém pásmu otáček a nejlepší trakce co dělá Insignii GSi tak rychlou,“ vysvětluje nadšeně Volker Strycek. „To je ryzí efektivita – optimální trakce je perfektní na závodním okruhu a z pohledu bezpečnosti je jasnou výhodou i na běžných silnicích.“

Nová Insignia GSi se finálně ladila na legendárním závodním okruhu Nürburgring, na jeho „Severní smyčce“, kde má Opel vlastní testovací centrum pro vývoj výkonných modelů. Podvozek nové Insignie GSi se tedy nastavoval na okruhu, který trojnásobný mistr světa F1 Jackie Stewart výstižně nazval “Zeleným peklem”. Díky kratším pružinám má Insignia GSi o 10 milimetrů nižší světlou výšku, speciální sportovní tlumiče pérování redukují naklánění karoserie v zatáčkách a adekvátně bylo nastaveno i řízení. O zpomalování se stará výkonná brzdová soustava Brembo se čtyřpístkovými brzdiči s kotouči o průměru 345 milimetrů (vpředu).

Insignia GSi má standardně adaptivní podvozek FlexRide, který ve zlomku sekundy dokáže přizpůsobit charakteristiku tlumičů a posilovače řízení aktuálním jízdním podmínkám. Řídicí jednotka podvozku FlexRide ovlivňuje i citlivost pedálu plynu a body přeřazení 8-stupňové automatické převodovky. Řidič může volit nastavení podvozku v režimech „Standard“, „Tour“ a „Sport“, exkluzivním prvkem modelů Insignia GSi je potom režim „Competition“, který se aktivuje tlačítkem stabilizačního systému ESP. Po dvojnásobném stlačení mohou zkušení řidiči naplno využívat dynamický potenciál vozu s vypnutou kontrolou trakce a potlačenou funkcí stabilizačního systému.

Opel Insignia OPC

Sportovní podvozek doplňují 20-palcové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 s vysokou adhezí. K optimální trakci přispívá i standardní systém pohonu všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu na zadní kola (funkce vektorování točivého momentu), což jev tomto segmentu jedinečný prvek. Tradiční diferenciál je v případě Insignie GSi nahrazen dvojicí lamelových spojek, které se spínají a rozpínají podle potřeby ve zlomcích sekund. Přenášený točivý moment tak lze přesně a citlivě dělit mezi pravé a levé zadní kolo a tím se eliminuje nežádoucí nedotáčivost. Insignia GSi tak dokonale přesně, snadno a suverénně bezpečně „kreslí“ celé série zatáček.

Novou Insignii GSi pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu, který kombinuje příznivou spotřebu paliva s vysokým výkonem. Z objemu 2,0 l dává motor výkon 191 kW / 260 k, točivý moment se šplhá až k hodnotě 400 Nm. Spotřeba dle normy NEDC činí 11,2/100 km (město), 7,1 l/100 km (mimo město) a 8,6 l/100 km (kombinace). Emise CO2 v kombinovaném cyklu činí 197 g/km.

Motor je standardně propojený s 8-stupňovou automatickou převodovkou, přičemž řidič může řadit i manuálně - pomocí páček na volantu. V automatickém modu může řidič nastavit dva režimy práce převodovky: „Standard“ a „Sport“. O něco později se Insignia GSi představí s novým výkonným turbodieselem.

Opel GSi interior

Se sportovním charakterem nového modelu Insignia GSi korespondují designové prvky a doplňky, mezi kterými vynikají nová sportovní sedadla Opel poskytující perfektní boční držení těla, přičemž jsou ale zároveň komfortní i pro nejdelší cesty. Tato sportovní sedadla mají ceněný ergonomický certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), dostala i elektrické vyhřívání, ventilaci a nastavování bočních částí. Opěrka hlavy je v případě modelu Insignia GSi integrována přímo do opěradla.

Zákazníci mohou volit ze dvou kožených čalounění, obě jsou přizdobena emblémem „GSi“. Logo „GSi“ hrdě zdobí i zadní část karoserie, na kterou je namontovaný také efektivní spojler, zvyšující aerodynamický přítlak kol zadní nápravy. Samotný zadní nárazník je tvarovaný jako difuzor a jsou do něj integrovány dvě pochromované koncovky výfuků. Podobě také přední nárazník nese v bocích dvojici výrazných otvorů s chromovaným lemováním pro vstup vzduchu. Sportovní charakter modelu Insignia GSi doplňuje i masivní volant s dole zploštělým věncem, hliníkové pedály nebo černé stropní čalounění.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl, Opel

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč