Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů

vloženo

Již koncem února se dočkáme. Elegantní Insignia Grand Sport vstoupí do prodeje a dozvíme se pořizovací ceny. Již teď víme, že pod kapotou se objeví nová benzínová přeplňovaná patnáctistovka s výkonem až 165 koní. Zmlsanějším přijde vhod nová generace dvoulitrové turbomotoru o výkonu 260 koní. Úsporně smýšlející pak potěší populární turbodiesel 1.6 CDTI nebo výkonnější 2.0 CDTI.

Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů

Insignia nové generace je připravena vyrazit na trh, přičemž snad každého zaujme sportovní siluetou a příkladnou aerodynamikou (koeficient CD v případě pětidveřového liftbacku činí jen 0,26).


Nová Insignia nabídne už ve standardní výbavě protikolizní systém Forward Collision Alert s funkcí rozpoznávání chodců Pedestrian Recognition a monitorováním odstupu Following Distance Indication s funkcí automatického brzdění Automatic Emergency Braking, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning a Lane Keep Assist s automatickými korekcemi do řízení. Na bezpečnost chodců mysleli konstruktéři nové Insignie i tím, že vůz dostal aktivní kapotou motoru. Kromě toho jsou už základní verze vybaveny infotainmentem s dotykovým monitorem a bezklíčovým systémem otvírání a startování Keyless Open & Start.

Insignia druhé generace využívá zcela novou architekturu. Novinka je v porovnání s předchozím modelem lehčí až o 175 kg (pětidveřový liftback) resp. až o 200 lehčí (kombi Sports Tourer). Výrazná redukce hmotnosti a nové řízení zlepšují jízdní dynamiku. Kromě toho v nové vlajkové lodi Opelu debutuje celá škála vysoce účinných motorů a nových převodovek, optimalizovaných z hlediska minimalizace třecích ztrát, což přispívá ke snížení spotřeby paliva. Spotřeba paliva podle marketingových specialistů automobilky nejrozšířenějších motorů (zážehový 1.5 Turbo a vznětový 1.6 CDTI) je podle nové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) nižší o 3 až 10 procent oproti ekvivalentním modelům/motorům předchozí generace.

Nové zážehové a vylepšené vznětové motory k dispozici od zahájení prodejů:

Portfolio motorů pro nový Opel Insignia Grand Sport otvírá zcela nový zážehový čtyřválec 1.5 Turbo. Tento mimořádně účinný motor je k dispozici ve dvou výkonových modifikacích:  Základní má výkon 103 kW (140 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,3 l/100 km, mimo město 4,7 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km; emise CO2 129 g/km) a imponuje točivým momentem až 250 Nm, který je k dispozici v širokém pásmu otáček 2000 min-1 až 4100 min-1.

Silnější verze o výkonu 122 kW (165 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,0 l/100 km, mimo město 4,9 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km; emise CO2 130 g/km) má všechny předpoklady pro to, aby se stala vůbec nejprodávanějším zážehovým motorem v modelové řadě Insignia. V porovnání s motorem 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k), používaným v současné generaci, má nový motor v průměru o 3 procenta nižší spotřebu (podle metodiky WLTP). Nový hi-tech čtyřválec o objemu 1,5 litru se vyznačuje spontánní reakcí na pohyby pedálu plynu a mohutným točivým momentem v širokém pásmu otáček – což jsou dvě typické vlastnosti těchto motorů.

Opel 1.5 Turbo new engine

Další významnou novinkou nové generace je špičkový zážehový motor: Čtyřválec 2.0 Turbo dosahuje nejvyššího výkonu 191 kW (260 k) a v rozpětí otáček od 3000 do 4000 min-1 poskytuje maximální točivý moment 400 Nm (spotřeba paliva podle NEDC Grand Sport: Město 11,5 l/100 km, mimo města 7,0 l/100 km, kombinace 8,6 l/100 km; Emise CO2 činí jen 197 g/km CO2). Tento nejvýkonnější čtyřválec se bude montovat v kombinaci se zcela novou 8-stupňovou automatickou převodovkou, která řadí obzvlášť citlivě, a inteligentním systémem pohonu všech kol s funkcí torque vectoring – to je unikátní prvek ve střední třídě. Tento high-tech systém pohonu všech kol využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky, montované namísto klasického diferenciálu zadní nápravy.

Nabídku pohonného ústrojí doplňuje nová 6-stupňová manuální převodovka pro populární čtyřválcový turbodiesel 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 4,6 l/100 km, mimo město 3,6 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km; emise CO2 105 g/km) a 100 kW (136 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 5,1 l/100 km, mimo město 3,9 l/100 km, kombinace 4,3 l/100 km; emise CO2 114 g/km). Kombinace nové manuální převodovky, optimalizované z hlediska tření, a vylepšeného motoru 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) přináší průměrnou úsporu paliva až 10 procent (podle metodiky WLTP) v porovnání se současným modelem.

diesel opel 1.6 cdti

Nejvýkonnějším vznětovým agregátem v době zahájení prodejů bude zdokonalený čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI o výkonu 125 kW (170 k) (spotřeba paliva podle metodiky NEDC - Grand Sport: Město 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinace 5,2 l/100 km; emise CO2 136 g/km).

Už v prosinci 2015 Opel oznámil, že u nově přicházejících modelů bude uvádět spotřebu paliva také podle nové metodiky WLTP. Měřicí jízdní cyklus WLTP, který bude závazný od podzimu 2017, je ve srovnání s aktuální metodikou NEDC bližší podmínkám reálného provozu. Od nástupu modelové řady Astra nové generace v červnu 2016 Opel uvádí hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 také podle metodiky WLTP – jako doplněk k údajům podle stále platné normy NEDC. Zákazníci značky Opel tak mohou realisticky odhadnout skutečnou spotřebu jejich automobilů.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů Fotografie k článku Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů Fotografie k článku Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů Fotografie k článku Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..