Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů

vloženo

Již koncem února se dočkáme. Elegantní Insignia Grand Sport vstoupí do prodeje a dozvíme se pořizovací ceny. Již teď víme, že pod kapotou se objeví nová benzínová přeplňovaná patnáctistovka s výkonem až 165 koní. Zmlsanějším přijde vhod nová generace dvoulitrové turbomotoru o výkonu 260 koní. Úsporně smýšlející pak potěší populární turbodiesel 1.6 CDTI nebo výkonnější 2.0 CDTI.

Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů

Insignia nové generace je připravena vyrazit na trh, přičemž snad každého zaujme sportovní siluetou a příkladnou aerodynamikou (koeficient CD v případě pětidveřového liftbacku činí jen 0,26).


Nová Insignia nabídne už ve standardní výbavě protikolizní systém Forward Collision Alert s funkcí rozpoznávání chodců Pedestrian Recognition a monitorováním odstupu Following Distance Indication s funkcí automatického brzdění Automatic Emergency Braking, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning a Lane Keep Assist s automatickými korekcemi do řízení. Na bezpečnost chodců mysleli konstruktéři nové Insignie i tím, že vůz dostal aktivní kapotou motoru. Kromě toho jsou už základní verze vybaveny infotainmentem s dotykovým monitorem a bezklíčovým systémem otvírání a startování Keyless Open & Start.

Insignia druhé generace využívá zcela novou architekturu. Novinka je v porovnání s předchozím modelem lehčí až o 175 kg (pětidveřový liftback) resp. až o 200 lehčí (kombi Sports Tourer). Výrazná redukce hmotnosti a nové řízení zlepšují jízdní dynamiku. Kromě toho v nové vlajkové lodi Opelu debutuje celá škála vysoce účinných motorů a nových převodovek, optimalizovaných z hlediska minimalizace třecích ztrát, což přispívá ke snížení spotřeby paliva. Spotřeba paliva podle marketingových specialistů automobilky nejrozšířenějších motorů (zážehový 1.5 Turbo a vznětový 1.6 CDTI) je podle nové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) nižší o 3 až 10 procent oproti ekvivalentním modelům/motorům předchozí generace.

Nové zážehové a vylepšené vznětové motory k dispozici od zahájení prodejů:

Portfolio motorů pro nový Opel Insignia Grand Sport otvírá zcela nový zážehový čtyřválec 1.5 Turbo. Tento mimořádně účinný motor je k dispozici ve dvou výkonových modifikacích:  Základní má výkon 103 kW (140 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,3 l/100 km, mimo město 4,7 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km; emise CO2 129 g/km) a imponuje točivým momentem až 250 Nm, který je k dispozici v širokém pásmu otáček 2000 min-1 až 4100 min-1.

Silnější verze o výkonu 122 kW (165 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,0 l/100 km, mimo město 4,9 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km; emise CO2 130 g/km) má všechny předpoklady pro to, aby se stala vůbec nejprodávanějším zážehovým motorem v modelové řadě Insignia. V porovnání s motorem 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k), používaným v současné generaci, má nový motor v průměru o 3 procenta nižší spotřebu (podle metodiky WLTP). Nový hi-tech čtyřválec o objemu 1,5 litru se vyznačuje spontánní reakcí na pohyby pedálu plynu a mohutným točivým momentem v širokém pásmu otáček – což jsou dvě typické vlastnosti těchto motorů.

Opel 1.5 Turbo new engine

Další významnou novinkou nové generace je špičkový zážehový motor: Čtyřválec 2.0 Turbo dosahuje nejvyššího výkonu 191 kW (260 k) a v rozpětí otáček od 3000 do 4000 min-1 poskytuje maximální točivý moment 400 Nm (spotřeba paliva podle NEDC Grand Sport: Město 11,5 l/100 km, mimo města 7,0 l/100 km, kombinace 8,6 l/100 km; Emise CO2 činí jen 197 g/km CO2). Tento nejvýkonnější čtyřválec se bude montovat v kombinaci se zcela novou 8-stupňovou automatickou převodovkou, která řadí obzvlášť citlivě, a inteligentním systémem pohonu všech kol s funkcí torque vectoring – to je unikátní prvek ve střední třídě. Tento high-tech systém pohonu všech kol využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky, montované namísto klasického diferenciálu zadní nápravy.

Nabídku pohonného ústrojí doplňuje nová 6-stupňová manuální převodovka pro populární čtyřválcový turbodiesel 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 4,6 l/100 km, mimo město 3,6 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km; emise CO2 105 g/km) a 100 kW (136 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 5,1 l/100 km, mimo město 3,9 l/100 km, kombinace 4,3 l/100 km; emise CO2 114 g/km). Kombinace nové manuální převodovky, optimalizované z hlediska tření, a vylepšeného motoru 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) přináší průměrnou úsporu paliva až 10 procent (podle metodiky WLTP) v porovnání se současným modelem.

diesel opel 1.6 cdti

Nejvýkonnějším vznětovým agregátem v době zahájení prodejů bude zdokonalený čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI o výkonu 125 kW (170 k) (spotřeba paliva podle metodiky NEDC - Grand Sport: Město 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinace 5,2 l/100 km; emise CO2 136 g/km).

Už v prosinci 2015 Opel oznámil, že u nově přicházejících modelů bude uvádět spotřebu paliva také podle nové metodiky WLTP. Měřicí jízdní cyklus WLTP, který bude závazný od podzimu 2017, je ve srovnání s aktuální metodikou NEDC bližší podmínkám reálného provozu. Od nástupu modelové řady Astra nové generace v červnu 2016 Opel uvádí hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 také podle metodiky WLTP – jako doplněk k údajům podle stále platné normy NEDC. Zákazníci značky Opel tak mohou realisticky odhadnout skutečnou spotřebu jejich automobilů.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů Fotografie k článku Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů Fotografie k článku Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů Fotografie k článku Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

Již příští týden si nové BMW řady 3 odbyde svou premiéru v dlouhé verzi Touring, přičemž první vozy se k zákazníkům dostanou na podzim.

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

U roztočené modrobílé vrtule už nějakou dobu nedostanete to, co bývalo zvykem. Příkladem může být verze 530i, která..

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

Toužíte po crossoveru se kterým budete středem pozornosti? Co takhle zvolit nový model DS 3 Crossback? Novinka od..

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Značka Peugeot, která před devíti měsíci úspěšně uvedla na trh v ČR nový fastback Peugeot 508, uvádí dnes i verzi 508..

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Příjem objednávek nového modelu KAMIQ na českém trhu zahájen, doporučené ceny pro zákazníky začínají na částce 379 900..