Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
Již koncem února se dočkáme. Elegantní Insignia Grand Sport vstoupí do prodeje a dozvíme se pořizovací ceny. Již teď víme, že pod kapotou se objeví nová benzínová přeplňovaná patnáctistovka s výkonem až 165 koní. Zmlsanějším přijde vhod nová generace dvoulitrové turbomotoru o výkonu 260 koní. Úsporně smýšlející pak potěší populární turbodiesel 1.6 CDTI nebo výkonnější 2.0 CDTI.
Insignia nové generace je připravena vyrazit na trh, přičemž snad každého zaujme sportovní siluetou a příkladnou aerodynamikou (koeficient CD v případě pětidveřového liftbacku činí jen 0,26).
Nová Insignia nabídne už ve standardní výbavě protikolizní systém Forward Collision Alert s funkcí rozpoznávání chodců Pedestrian Recognition a monitorováním odstupu Following Distance Indication s funkcí automatického brzdění Automatic Emergency Braking, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning a Lane Keep Assist s automatickými korekcemi do řízení. Na bezpečnost chodců mysleli konstruktéři nové Insignie i tím, že vůz dostal aktivní kapotou motoru. Kromě toho jsou už základní verze vybaveny infotainmentem s dotykovým monitorem a bezklíčovým systémem otvírání a startování Keyless Open & Start.
Insignia druhé generace využívá zcela novou architekturu. Novinka je v porovnání s předchozím modelem lehčí až o 175 kg (pětidveřový liftback) resp. až o 200 lehčí (kombi Sports Tourer). Výrazná redukce hmotnosti a nové řízení zlepšují jízdní dynamiku. Kromě toho v nové vlajkové lodi Opelu debutuje celá škála vysoce účinných motorů a nových převodovek, optimalizovaných z hlediska minimalizace třecích ztrát, což přispívá ke snížení spotřeby paliva. Spotřeba paliva podle marketingových specialistů automobilky nejrozšířenějších motorů (zážehový 1.5 Turbo a vznětový 1.6 CDTI) je podle nové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) nižší o 3 až 10 procent oproti ekvivalentním modelům/motorům předchozí generace.
Nové zážehové a vylepšené vznětové motory k dispozici od zahájení prodejů:
Portfolio motorů pro nový Opel Insignia Grand Sport otvírá zcela nový zážehový čtyřválec 1.5 Turbo. Tento mimořádně účinný motor je k dispozici ve dvou výkonových modifikacích: Základní má výkon 103 kW (140 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,3 l/100 km, mimo město 4,7 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km; emise CO2 129 g/km) a imponuje točivým momentem až 250 Nm, který je k dispozici v širokém pásmu otáček 2000 min-1 až 4100 min-1.
Silnější verze o výkonu 122 kW (165 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,0 l/100 km, mimo město 4,9 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km; emise CO2 130 g/km) má všechny předpoklady pro to, aby se stala vůbec nejprodávanějším zážehovým motorem v modelové řadě Insignia. V porovnání s motorem 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k), používaným v současné generaci, má nový motor v průměru o 3 procenta nižší spotřebu (podle metodiky WLTP). Nový hi-tech čtyřválec o objemu 1,5 litru se vyznačuje spontánní reakcí na pohyby pedálu plynu a mohutným točivým momentem v širokém pásmu otáček – což jsou dvě typické vlastnosti těchto motorů.
Další významnou novinkou nové generace je špičkový zážehový motor: Čtyřválec 2.0 Turbo dosahuje nejvyššího výkonu 191 kW (260 k) a v rozpětí otáček od 3000 do 4000 min-1 poskytuje maximální točivý moment 400 Nm (spotřeba paliva podle NEDC Grand Sport: Město 11,5 l/100 km, mimo města 7,0 l/100 km, kombinace 8,6 l/100 km; Emise CO2 činí jen 197 g/km CO2). Tento nejvýkonnější čtyřválec se bude montovat v kombinaci se zcela novou 8-stupňovou automatickou převodovkou, která řadí obzvlášť citlivě, a inteligentním systémem pohonu všech kol s funkcí torque vectoring – to je unikátní prvek ve střední třídě. Tento high-tech systém pohonu všech kol využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky, montované namísto klasického diferenciálu zadní nápravy.
Nabídku pohonného ústrojí doplňuje nová 6-stupňová manuální převodovka pro populární čtyřválcový turbodiesel 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 4,6 l/100 km, mimo město 3,6 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km; emise CO2 105 g/km) a 100 kW (136 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 5,1 l/100 km, mimo město 3,9 l/100 km, kombinace 4,3 l/100 km; emise CO2 114 g/km). Kombinace nové manuální převodovky, optimalizované z hlediska tření, a vylepšeného motoru 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) přináší průměrnou úsporu paliva až 10 procent (podle metodiky WLTP) v porovnání se současným modelem.
Nejvýkonnějším vznětovým agregátem v době zahájení prodejů bude zdokonalený čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI o výkonu 125 kW (170 k) (spotřeba paliva podle metodiky NEDC - Grand Sport: Město 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinace 5,2 l/100 km; emise CO2 136 g/km).
Už v prosinci 2015 Opel oznámil, že u nově přicházejících modelů bude uvádět spotřebu paliva také podle nové metodiky WLTP. Měřicí jízdní cyklus WLTP, který bude závazný od podzimu 2017, je ve srovnání s aktuální metodikou NEDC bližší podmínkám reálného provozu. Od nástupu modelové řady Astra nové generace v červnu 2016 Opel uvádí hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 také podle metodiky WLTP – jako doplněk k údajům podle stále platné normy NEDC. Zákazníci značky Opel tak mohou realisticky odhadnout skutečnou spotřebu jejich automobilů.