Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní

vloženo

O přeplňování nového vznětového čtyřválce se stará dvojice turbodmychadel. Nový agregát se vstřikováním AdBlue plní emisní normu Euro 6.2 a ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol dokáže jezdit v kombinovaném cyklu za 6,9 l/100 km.

Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní

Insignia BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 233 km/h.


Opel rozjel výrobu svého nového špičkového turbodieselu a zároveň modelu Insignia Country Tourer: S koncem léta sjel z výrobní linky první vznětový motor 2.0 BiTurbo, který je optimální pohonnou jednotkou pro model Insignia Country Tourer i pro další verze řady Insignia. Insignii nové generace se špičkovým turbodieselem 2.0 BiTurbo bude možné objednat ještě letos, a to ve všech třech verzích: Grand Sport, Sports Tourer i Country Tourer.

Univerzální kombi Insignia Country Tourer oslovuje především zákazníky, kteří hledají elegantní a praktický automobil se stylingem off-road vozu. Novinka bude mít premiéru na blížícím se mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

Nově konstruovaný vznětový čtyřválec BiTurbo dává z objemu 2,0 l výkon 154 kW / 210 k při otáčkách 4000 min-1 a především díky sekvenčnímu dvoustupňovému přeplňování dvojicí turbodmychadel vyniká mohutným točivým momentem až 480 Nm už při otáčkách 1500 min-1. Spotřeba modelu Opel Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle aktuální metodiky NEDC činí: Město 8,7 l/100 km, mimo město 5,7 l/100 km, kombinace 6,9 l/100 km, kombinované emise CO2 183 g/km.

opel insignia 2017

Tak mohutný točivý moment se musí dokonale přenášet na silnici, proto se špičkový vznětový motor BiTurbo vždy kombinuje s jemně řadicí 8-stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol s funkcí vektorování točivého momentu. Kromě samotného vysokého výkonu patří k přednostem nového motoru se systémem přímého vstřikování paliva common-rail také příznivá výkonová charakteristika a kultivovaný chod, čímž překonává dosavadní velmi populární vznětový motor o objemu 2,0 l s jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW / 170 k. Spotřeba paliva Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW s pohonem předních kol podle metodiky NEDC činí: Město 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinace 5,2 l/100 km, kombinované emise CO2  136 g/km.

Novo vyvinutý čtyřválec 2.0 BiTurbo je prvním motorem automobilky Opel, který už plní přísnější emisní normu Euro 6.2, která budou muset plnit všechny nové automobily od podzimu 2018. Kromě aktuálně platné metodiky spotřeby NEDC (New European Drive Cycle) Opel uvádí i hodnoty spotřeby i podle připravované celosvětové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), která vstoupí v platnost letos na podzim. Hodnoty spotřeby paliva a emisí pro model Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle metodiky WLTP činí: 6,2-12,2 l/100 km, kombinovaná spotřeba 7,5-8,0 l/100 km, kombinované emise CO2 196-209 g/km – jsou tedy výrazně realističtější než údaje podle dosavadní oficiální metodiky NEDC. Spotřeba modelu Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle NEDC činí: Město 8,7 l/100 km, mimo město 5,7 l/100 km, kombinovaná 6,9 l/100 km, kombinované emise CO2 183 g/km. Hodnoty podle WLTP zohledňují i rozdílný styl jízdy, což zákazníkům umožňuje lépe odhadnout vlastní spotřebu paliva.

Stejně jako dosavadní turbodiesel 2.0 CDTI přeplňovaný jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW / 170 k, také nový špičkový turbodiesel BiTurbo využívá vysoce efektivní systém čištění výfukových plynů pomocí selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction). V tomto případě se do výfukového potrubí před speciální katalyzátor vstřikuje činidlo AdBlue, které je de facto roztokem močoviny a vody v přesně definovaném poměru. Látka obsahující amoniak (NH3) při vysokých teplotách reaguje v katalyzátoru SCR s oxidy dusíku (NOx), přičemž vzniká neškodný dusík (N2) a vodní páry (H2O). Filtr tuhých částic DPF (Diesel Particulate Filter), který je nyní umístěný v bezprostřední blízkosti motoru, se po studeném startu motoru rychle zahřeje a účinně zachycuje částečky sazí ve výfukových plynech i při nižších teplotách výfukových plynů, což je charakteristické např. při pomalé jízdě.   

Nový vznětový motor se sekvenčním dvoustupňovým přeplňováním dvojicí turbodmychadel

Nový motor 2.0 BiTurbo je přeplňovaný dvojicí sekvenčně zapojených turbodmychadel. Nasávaný vzduch nejprve prochází skrz první turbodmychadlo, které ho stlačí, a potom vstupuje do druhého turbodmychadla. To je vybavené systémem variabilní geometrie lopatek rozváděcího kola turbíny VGT (Variable Geometry Turbine), což zvyšuje točivý motor v nízkých otáčkách a výkon ve vysokých otáčkách motoru. Vysoce stlačený vzduch se nejprve ochlazuje v kapalinovém chladiči a potom vstupuje do válců. Nafta se přímo do válců vstřikuje přes 7-otvorové dýzy pod tlakem až 2000 barů, přičemž během jednoho pracovního cyklu dokáže systém common-rail uskutečnit až 10 vstřiků. Přeplňovací tlak regulují v závislosti na otáčkách a zatížení motoru celkem tři elektricky ovládané obtokové ventily a elektricky nastavitelné lopatky rozváděcího kola turbodmychadla VGT.

opel insignia new engine biturbo diesel

Kromě vysoké účinnosti, výkonu a točivého momentu byly při vývoji nového motoru 2.0 BiTurbo prioritami konstruktérů také kultura běhu a nízká hlučnost. Proto byl použit odlévaný ocelový klikový hřídel, dva vyvažovací hřídele, vyztužený setrvačník a dvojdílná olejová vana – to vše snižuje typické vibrace vznětového motoru na naprosté minimum. Chladicí systém je vybaven elektrickým čerpadlem kapaliny, které se zapíná jen když je třeba.   

Síla dvou turbodmychadel: BiTurbo pro modely Astra, Insignia, Vivaro i Movano

Motor 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW / 195 k s nejvyšším točivým momentem 400 Nm debutoval už v roce 2012 v první generaci modelu Insignia. Potom jej Opel montoval i do modelů Astra, Cascada, Astra GTC a Zafira Tourer. Nastupující motor BiTurbo o výkonu 154 kW / 210 k s točivým momentem 480 Nm pro modelovou řadu Insignia perfektně doplňuje řadu aktuálních vznětových motorů Opel s dvoustupňovým přeplňováním dvojící turbodmychadel.   

Astra, evropské „Auto roku 2016“, je k dispozici jako hatchback i kombi Sports Tourer s motorem 1.6 BiTurbo o výkonu 118 kW / 160 k. Tento čtyřválec disponuje nejvyšším točivým momentem 350 Nm už při otáčkách 1500 min-1. Spotřeba Astry hatchback 1.6 BiTurbo podle metodiky NEDC činí: Město 5,0 l/100 km, mimo město 3,4 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km, kombinované emise CO2 106 g/km. Nejdynamičtější naftová Astra 1.6 BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 220 km/h.

Dvoustupňové přeplňování dvojicí turbodmychadel je základem vysokého výkonu a příznivé spotřeby i v případě lehkých užitkových modelů Opel. Pro Opel Vivaro jsou k dispozici dva vznětové motory 1.6 BiTurbo. Základní verze má výkon 92 kW / 125 k a dosahuje nejvyššího točivého momentu 320 Nm, spotřeba modelu Vivaro Combi L1 1.6 BiTurbo 92 kW podle metodiky NEDC činí: Město 6,4 l/100 km, mimo město 5,1 l/100 km, kombinace 5,6 l/100 km, kombinované emise CO2 145 g/km. Silnější verze se chlubí výkonem 107 kW / 145 k a disponuje točivým momentem až 340 Nm. Spotřeba modelu Vivaro Combi L1 1.6 BiTurbo 107 kW podle metodiky NEDC činí: Město 6,6 l/100 km, mimo město 5,4 l/100 km, kombinace 5,9 l/100 km, kombinované emise CO2 152 g/km.

Výkony motorů BiTurbo pro Opel Vivaro mírně převyšují větší čtyřválce o objemu 2,3 l montované do větší modelové řady Opel Movano. I ty jsou nabízeny ve dvou výkonových verzích: Základní s výkonem 107 kW / 145 k a točivým momentem 350 Nm, spotřeba modelu Movano Combi 2.3 BiTurbo 107 kW podle normy NEDC činí: město 7,4 l/100 km, mimo město 5,8 l/100 km, kombinace 6,1 l/100 km, kombinované emise CO2 165 g/km. Silnější verze má výkon 125 kW / 170 k a shodný točivý moment 350 Nm, spotřeba skříňové dodávky Movano L1 2.3 BiTurbo 125 kW podle normy NEDC činí: Město 7,4 l/100 km, mimo město 5,8 l/100 km, kombinace 6,3 l/100 km, kombinované emise CO2 165 g/km.

Motor Výkon Toč. moment Město Mimo město Kombi
1.6 Diesel 81 kW (110 k) 300 Nm 4,9 3,8 4,2
1.6 Diesel 81 kW (110 k) 300 Nm 4,6 3,6 4
ECOTEC
1.6 Diesel 100 kW (136 k) 320 Nm 5,2 4 4,5
2.0 Diesel 125 kW (170 k) 400 Nm 6,7 4,3 5,2
2.0 BiTurbo 154 kW (210 k) 480 Nm 8,7 5,7 6,9

Petr Šikl, Opel

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní Fotografie k článku Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní Fotografie k článku Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní Fotografie k článku Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte
22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s