Opel Corsa „2010“: Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba...

vloženo

Nová škála motorů s vyššími výkony a nižší spotřebou, lepší jízdní vlastnosti díky přepracovanému podvozku a nově nastavenému řízení. Nabídku obohacuje nová superúsporná verze Corsa 1,3 CDTI EcoFLEX se spotřebou jen 3,7 l/100 km

Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba...

Corsa „2010“ je výkonnější, hospodárnější a díky změnám na podvozku slibující ještě více radosti z jízdy a řízení. Konstruktéři automobilky Opel se zaměřili především na pohonné jednotky, takže spotřeba motorů Corsy poklesla až o 13 procent, důkladně přepracovaný je i podvozek a nově naladěné je také řízení. Kromě lepších jízdních vlastností řidič samozřejmě ocení i vyšší výkony motorů modernizované Corsy.


Všechna tato vylepšení doprovází v Německu uvedení řady speciálních modelů, jako jsou např. sportovně stylizovaná řada Color Line (s verzemi Color Race, Color Edition a Color Wave), chlubící se výrazným stylingem karoserie a atraktivními 17“ litými koly. Jako připomínku 111 výročí výroby automobilů uvádí Opel také limitovanou edici modelů Corsa 111.

Opel Corsa se nabízí jako třídveřový, sportovněji stylizovaný hatchback, a na rodinu více orientovaný pětidveřový model. Osobitým rysem modernizované Corsy je zřetelný tlak automobilky Opel na zavádění nejvyspělejších technologií za dostupné ceny do všech automobilových tříd – a tak i kompaktní Corsa se může pochlubit např. adaptivními halogenovými světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), vyhřívaným volantem, aktivními opěrkami hlav u předních sedadel, zařízením pro usnadnění rozjezdů do kopce HSA (Hill Start Assist), panoramatickým střešním oknem nebo unikátním integrovaným záďovým nosičem jízdních kol FlexFix.

Corsa je velmi populárním modelem v celé Evropě a připisuje si asi 30 procent ze všech prodejů automobilky Opel. Kromě svého sportovního šarmu a skvělých jízdních vlastností totiž svým majitelům přináší i vysokou kvalitu – známá a respektovaná německá expertní agentura DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein) ve své pravidelné zprávě „Defect Report 2010“ vyhodnotila Corsu jako nejlepší model s nejnižším počtem poruch (2,4 %) ze všech testovaných vozů.

Více výkonu, nižší spotřeba
Škála motorů nové Corsy začíná u litrového zážehového tříválce o výkonu 48 kW a točivém momentu 90 N.m (dříve 88 Nm). Má nyní o 13% nižší spotřebu- 5,0 l/100km a emise CO2 poklesly ze 134 g/km na 117 g/km.

Lepší parametry má i motor o objemu 1,2 l, který dostal variabilní časování ventilů, díky čemuž má čtyřválec 1,2 l nyní výkon 63 kW a točivý moment 115 Nm (dříve 59 kW a 110 Nm). Zároveň má nový motor o 11 procent nižší spotřebu a poklesly i emise CO2 (5,3 l/100 km a 124 g/km versus 5,8 l/100 km a 139 g/km). S automatizovanou převodovkou Easytronic je pokles spotřeby a emisí CO2 ještě výraznější – spotřeba poklesla o 13 procent na 5,1 l/100 km a emise na 119 g/km CO2 (dříve 5,7 l/100 km a 137 g).

Na některých trzích se nabízí verze o výkonu 51 kW/70 k, jejíž spotřeba činí 5,3 l/100km a emise CO2 124 g/km.

Nový motor 1,4 l má nyní o 2 mm delší zdvih, čímž se zdvihový objem zvětšil na 1398 cm3 a dostal variabilní časování ventilů. Motor 1.4 má nyní výkon 74 kW a točivý moment 130 Nm (dříve 66 kW/90 k a 125 Nm). Kromě lepších dynamických parametrů má výkonnější motor o 12 procent nižší spotřebu (5,5 l/100 km) a emise CO2 poklesly na 129 g/km. Z klidu na 100 km/h dokáže Corsa 1.4 zrychlit za pouhých 11,9 sekundy.

Verze motoru 1.4 o výkonu 64 kW má s převodovkou s širším odstupňováním stejný točivý moment, spotřebu 5,3 l/100km a emise CO2 125 g/km, zatímco při propojení motoru s převodovkou s těsnějším odstupňováním činí spotřeba 5,5 l/100 km a emise CO2 129 g/km.

K dalším prvkům, které snižují spotřebu zážehových motorů, patří např. olejové čerpadlo s nízkými třecími ztrátami, nově nastavený termostat chladicího okruhu nebo indikátor optimálního momentu pro přeřazení.

Nejvýkonnější přeplňovaný zážehový motor 1.6 Turbo o výkonu 110 kW určený pro model Corsa GSi, resp. o výkonu 141 kW pro model Corsa OPC, má nyní o 7,6 procenta nižší spotřebu a o 9,5 procenta nižší emise CO2. To je zásluha optimalizace nejdůležitějších částí, díky které motor plní emisní limity normy Euro 5. Spotřeba paliv u obou verzí poklesla na 7,3 l/100 km a emise CO2 se snížily na 171 g/km (Corsa GSi), resp. 172 g/km (Corsa OPC).


Řady vylepšení se dočkal i motor 1.3 CDTI v modelu ecoFLEX, který nyní využívá turbodmychadlo s proměnnou geometrií a má výkon 70 kW, což je o 27 procent více, než u předchozí verze. Vzrostl také točivý moment, a to na 190 N.m (v rozmezí otáček 1750 až 3250 ot/min). Spotřeba a emise CO2 poklesly asi o 10 procent – kombinovaná spotřeba modelu Corsa ecoFLEX činí jen 3,7 l/100 km a emise CO2 jen 98 g/km (třídveřový model), resp. 99 g/km (pětidveřový model). Částicový filtr je součástí standardní výbavy.
Škálu vznětových motorů Corsy doplňují další dvě verze čtyřválce 1.3 CDTI. Čtyřválec o výkonu 55 kW je propojený s pětistupňovou manuální převodovkou, výkonnější verze 66 kW je propojená se šestistupňovou převodovou.

Vrcholem řady vznětových motorů je čtyřválec 1.7 CDTI s výkonem zvýšeným na 96 kW, jehož točivý moment vzrostl až na 300 N.m, přičemž emise CO2 klesly na 118 g/km a spotřeba činí jen 4,5 l/100km. Corsa 1.7 CDTI nyní dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy (dříve 9,9 s), maximální rychlost činí 200 km/h, tedy o 5 km/h více než u předchozího modelu. Vyšší točivý moment zlepšil i elastické zrychlení z 80 km/h na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň – nyní to Corsa 1.7 CDTI zvládne za 9,3 sekundy (dříve za 10,4 sekundy

Vylepšený povozek a řízení
Konstruktéři automobilky Opel důkladně přepracovali i podvozek nové Corsy a její řízení. Díky tomu Corsa nyní nabízí komfortnější cestování, přesnější řízení a vyšší stabilitu jízdy, aniž by se vytrácela ceněná agilita modelů Opel Corsa. Optimalizaci se podrobily tlumiče, pružiny, stabilizátory, zadní závěsy kol i elektrický posilovač řízení . Verze Corsa Sport, GSi a ecoFLEX dostaly ještě výrazněji upravenou zadní nápravu a nejvýkonnější verze Corsa OPC mají zcela specifické řízení.

-MO-/TZ Opel, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba... Fotografie k článku Opel Corsa „2010“:  Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba...

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..