Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady!

vloženo

Elektrický Opel Ampera, jehož sériová produkce se rozběhne na podzim příštího roku, už dojel na letošní Ženevský autosalon hezky po svých. Přibližně 600 km dlouhá cesta z německého Rüsselsheimu do Ženevy prověřila životaschopnost a praktickou použitelnost tohoto nekonvenčně tvarovaného vozu

Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Při této jízdě seděl za volantem Ampery přímo šéf Opelova oddělení pro technologie elektrických pohonů Gherardo Corsini. Ten si jistě pořádně užíval ohromených pohledů okolo jedoucích posádek, když se futuristicky tvarovaná Ampera proplétala hustým dálničním provozem.

Připomeňme, že Ampera svými vnějšími rozměry 4404/ 1798/ 1430 mm (D/Š/V) i rozvorem 2685 mm náleží do nižší střední třídy, díky použité technologii pohonu Voltec však bude cenově náležet minimálně do střední třídy.  Koncepčně se stále jedná o hybrid (Opel však raději upřednostňuje označení Extended-Range Electric Vehicle), uspořádání a smysl spolupráce spalovacího motoru s elektromotorem je však opačný než u dosud známých sériově vyráběných hybridů.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Pohon kol (předních) je svěřen výhradně trakčnímu elektromotoru o výkonu 110 kW a točivém momentu 370 N.m., který dokáže i bez převodovky udělit Ampeře zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s. a maximální rychlost 161 km/h.
Spalovací motor- v tomto případě zážehový čtyřválec s objemem 1,4 litru (53 kW, benzín i etanol)- bude pracovat v ustálených otáčkách a bude pohánět výhradně dobíjecí generátor, který bude v případě potřeby průběžně doplňovat energii „megabaterii“, která se táhne téměř pod celým prostorem pro cestující i pod zavazadeníkem (má objem cca 300 litrů).

Tato baterie má tvar písmene T, váží cca 180 kg, má kapacitu 16 kWh a skládá se z 220 li-ion článků. Při plném nabití ujede Ampera až 60 km čistě na elektrický pohon, samozřejmě za předpokladu, že vůz bude občas i brzdit a tím si nějakou energii ušetří rekuperací. V případě průběžného dobíjení motor-generátorem se k tomuto číslu přidá průměrně dalších 440 km, takže celkový akční rádius dosáhne hodnoty až 500 km. Poté už je potřeba využít klasického nabíjení či rychlonabíjení (podle napětí) z externího zdroje, kupříkladu i z konvenční zásuvky na 230V. Opel Ampera jezdí na lehkých 17" kolech a využívá pneumatik s nízkým valivým odporem.

Spotřeba paliva je u automobilů tohoto druhu propočítávána podle speciálního vzorce, činí v případě Opelu Ampera asi 1,6 litru na prvních 100 km jízdy, každá následující stovka kilometrů bez externího dobíjení znamená v přepočtu asi 4,8 l/100 km.

Základní koncepce pohonu Voltec, který spolu s Amperou využije i Chevrolet Volt, má navíc slibné předpoklady pro svůj další vývoj. Použitím výkonnějšího motor-generátoru i bateriií s větší kapacitou půjde prodloužit akční rádius vozu, v případě nahrazení zážehového motoru účinnějším vznětovým zase může dále klesat spotřeba.

Marek Oborník, foto GM

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi