Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady!

vloženo

Elektrický Opel Ampera, jehož sériová produkce se rozběhne na podzim příštího roku, už dojel na letošní Ženevský autosalon hezky po svých. Přibližně 600 km dlouhá cesta z německého Rüsselsheimu do Ženevy prověřila životaschopnost a praktickou použitelnost tohoto nekonvenčně tvarovaného vozu

Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady!

Při této jízdě seděl za volantem Ampery přímo šéf Opelova oddělení pro technologie elektrických pohonů Gherardo Corsini. Ten si jistě pořádně užíval ohromených pohledů okolo jedoucích posádek, když se futuristicky tvarovaná Ampera proplétala hustým dálničním provozem.


Připomeňme, že Ampera svými vnějšími rozměry 4404/ 1798/ 1430 mm (D/Š/V) i rozvorem 2685 mm náleží do nižší střední třídy, díky použité technologii pohonu Voltec však bude cenově náležet minimálně do střední třídy.  Koncepčně se stále jedná o hybrid (Opel však raději upřednostňuje označení Extended-Range Electric Vehicle), uspořádání a smysl spolupráce spalovacího motoru s elektromotorem je však opačný než u dosud známých sériově vyráběných hybridů.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Pohon kol (předních) je svěřen výhradně trakčnímu elektromotoru o výkonu 110 kW a točivém momentu 370 N.m., který dokáže i bez převodovky udělit Ampeře zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s. a maximální rychlost 161 km/h.
Spalovací motor- v tomto případě zážehový čtyřválec s objemem 1,4 litru (53 kW, benzín i etanol)- bude pracovat v ustálených otáčkách a bude pohánět výhradně dobíjecí generátor, který bude v případě potřeby průběžně doplňovat energii „megabaterii“, která se táhne téměř pod celým prostorem pro cestující i pod zavazadeníkem (má objem cca 300 litrů).

Tato baterie má tvar písmene T, váží cca 180 kg, má kapacitu 16 kWh a skládá se z 220 li-ion článků. Při plném nabití ujede Ampera až 60 km čistě na elektrický pohon, samozřejmě za předpokladu, že vůz bude občas i brzdit a tím si nějakou energii ušetří rekuperací. V případě průběžného dobíjení motor-generátorem se k tomuto číslu přidá průměrně dalších 440 km, takže celkový akční rádius dosáhne hodnoty až 500 km. Poté už je potřeba využít klasického nabíjení či rychlonabíjení (podle napětí) z externího zdroje, kupříkladu i z konvenční zásuvky na 230V. Opel Ampera jezdí na lehkých 17" kolech a využívá pneumatik s nízkým valivým odporem.

Spotřeba paliva je u automobilů tohoto druhu propočítávána podle speciálního vzorce, činí v případě Opelu Ampera asi 1,6 litru na prvních 100 km jízdy, každá následující stovka kilometrů bez externího dobíjení znamená v přepočtu asi 4,8 l/100 km.

Základní koncepce pohonu Voltec, který spolu s Amperou využije i Chevrolet Volt, má navíc slibné předpoklady pro svůj další vývoj. Použitím výkonnějšího motor-generátoru i bateriií s větší kapacitou půjde prodloužit akční rádius vozu, v případě nahrazení zážehového motoru účinnějším vznětovým zase může dále klesat spotřeba.

Marek Oborník, foto GM

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou