Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady!

vloženo

Elektrický Opel Ampera, jehož sériová produkce se rozběhne na podzim příštího roku, už dojel na letošní Ženevský autosalon hezky po svých. Přibližně 600 km dlouhá cesta z německého Rüsselsheimu do Ženevy prověřila životaschopnost a praktickou použitelnost tohoto nekonvenčně tvarovaného vozu

Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Při této jízdě seděl za volantem Ampery přímo šéf Opelova oddělení pro technologie elektrických pohonů Gherardo Corsini. Ten si jistě pořádně užíval ohromených pohledů okolo jedoucích posádek, když se futuristicky tvarovaná Ampera proplétala hustým dálničním provozem.

Připomeňme, že Ampera svými vnějšími rozměry 4404/ 1798/ 1430 mm (D/Š/V) i rozvorem 2685 mm náleží do nižší střední třídy, díky použité technologii pohonu Voltec však bude cenově náležet minimálně do střední třídy.  Koncepčně se stále jedná o hybrid (Opel však raději upřednostňuje označení Extended-Range Electric Vehicle), uspořádání a smysl spolupráce spalovacího motoru s elektromotorem je však opačný než u dosud známých sériově vyráběných hybridů.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Pohon kol (předních) je svěřen výhradně trakčnímu elektromotoru o výkonu 110 kW a točivém momentu 370 N.m., který dokáže i bez převodovky udělit Ampeře zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s. a maximální rychlost 161 km/h.
Spalovací motor- v tomto případě zážehový čtyřválec s objemem 1,4 litru (53 kW, benzín i etanol)- bude pracovat v ustálených otáčkách a bude pohánět výhradně dobíjecí generátor, který bude v případě potřeby průběžně doplňovat energii „megabaterii“, která se táhne téměř pod celým prostorem pro cestující i pod zavazadeníkem (má objem cca 300 litrů).

Tato baterie má tvar písmene T, váží cca 180 kg, má kapacitu 16 kWh a skládá se z 220 li-ion článků. Při plném nabití ujede Ampera až 60 km čistě na elektrický pohon, samozřejmě za předpokladu, že vůz bude občas i brzdit a tím si nějakou energii ušetří rekuperací. V případě průběžného dobíjení motor-generátorem se k tomuto číslu přidá průměrně dalších 440 km, takže celkový akční rádius dosáhne hodnoty až 500 km. Poté už je potřeba využít klasického nabíjení či rychlonabíjení (podle napětí) z externího zdroje, kupříkladu i z konvenční zásuvky na 230V. Opel Ampera jezdí na lehkých 17" kolech a využívá pneumatik s nízkým valivým odporem.

Spotřeba paliva je u automobilů tohoto druhu propočítávána podle speciálního vzorce, činí v případě Opelu Ampera asi 1,6 litru na prvních 100 km jízdy, každá následující stovka kilometrů bez externího dobíjení znamená v přepočtu asi 4,8 l/100 km.

Základní koncepce pohonu Voltec, který spolu s Amperou využije i Chevrolet Volt, má navíc slibné předpoklady pro svůj další vývoj. Použitím výkonnějšího motor-generátoru i bateriií s větší kapacitou půjde prodloužit akční rádius vozu, v případě nahrazení zážehového motoru účinnějším vznětovým zase může dále klesat spotřeba.

Marek Oborník, foto GM

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady! Fotografie k článku Opel Ampera: Ještě rok a půl a je tady!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!