Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz

vloženo

Za necelý rok bude možné u nás koupit elektromobil Opel Ampera,o kterém výrobce tvrdí, že je prvním evropským elektromobilem, který je bez problémů využitelný pro každodenní využívání v běžném provozu. Sériově vyráběné elektromobily Ampera se na první evropské trhy dostanou již koncem tohoto roku, do ČR dorazí Ampera v červnu roku 2012, cena (včetně DPH) bude ekvivalentem 42 900 EUR dle aktuálního kurzu.

Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz Kola Opelu Ampera jsou vždy poháněna elektřinou! Inovativní lithio-iontový akumulátor kapacity 16 kWh napájí elektromotor o výkonu 111 kW (150 k) – plně nabitá baterie umožňuje dojezd cca 40 km až 80 km pouze na elektrický pohon – a tedy bez emisí. Konkrétní akční rádius závisí na profilu trasy, způsobu jízdy a vnější teplotě. Podle normy ECE R101, která upravuje metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2, činí kombinovaná spotřeba Opelu Ampera méně než 1,6 l/100 km a vůz emituje méně než 40 g/km CO2 (předběžné údaje).

Impozantní točivý moment

Sofistikovaný systém elektrického pohonu Voltec garantuje modelu Ampera dynamiku díky točivému momentu 370 Nm, který je dostupný od minimálních otáček motoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za cca 9 sekund, maximální rychlost činí 161 km/h. Ampera při pohonu na elektřinu jezdí téměř bezhlučně a také v režimu prodlouženého dojezdu, kdy se spustí palubní spalovací motor, pohánějící elektrický generátor, je hlučnost dle výrobce jen minimální a cestovní komfort velmi vysoký. Díky propracovanému systému prodloužení dojezdu i po vybití akumulátoru dává Ampera svému řidiči jistotu, že nikdy nezůstane stát na cestě s vyčerpanou baterií. Ampera poskytuje všechny environmentální přednosti i pozoruhodnou dynamiku, danou systémem elektrického pohonu, aniž by trpěla tradičními nedostatky konvenčních elektromobilů.

Uspokojivý dojezd

Nezávislé výzkumy dokládají, že dojezd Opelu Ampera na čistě elektrický pohon (tedy s výlučným využitím energie uložené v akumulátoru) uspokojí požadavky 80 procent evropských řidičů na akční rádius automobilu pro každodenní využívání. Díky palubnímu generátoru se spalovacím motorem ale Ampera dokáže ujet přes 500 kilometrů na jedno nabití a naplnění nádrže. Zážehový motor, pohánějící elektrický generátor, se samočinně nastartuje v momentu, kdy kapacita akumulátoru poklesne pod zadanou minimální hodnotu.

Karoserie aerodynamických tvarů Ampery poskytuje prostor pro čtyři dospělé pasažéry, tradiční stupnice a ovladače na přístrojovém panelu nahrazují moderní dotykové monitory s vysokým rozlišením. Pětidveřová karosérie Ampery poskytuje komfortní prostor čtyřem dospělým členům posádky a dobře přístupný zavazadlový prostor základného objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby rozšířit sklopením opěradel zadních sedadel.

Stejně, jako na všechny modely Opel, i na Amperu se v Německu a Velké Britanii vztahuje doživotní záruka, omezená pouze proběhem 160 000 km. Na akumulátor se vztahuje záruka na 8 let / 160 000 km. Opel Ampera se bude v celé Evropě prodávat za jednotnou doporučenou konečnou cenu 42 900 EUR (včetně DPH), ohledem na odlišnosti standardní výbavy se může konečná cena na jednotlivých trzích mírně lišit. Na rozdíl od jiných značek cenové schéma Opelu Ampera eliminuje obvyklé pochybnosti při vyčíslování celkové ceny vozu a baterií.

(m)

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing