Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz

vloženo

Za necelý rok bude možné u nás koupit elektromobil Opel Ampera,o kterém výrobce tvrdí, že je prvním evropským elektromobilem, který je bez problémů využitelný pro každodenní využívání v běžném provozu. Sériově vyráběné elektromobily Ampera se na první evropské trhy dostanou již koncem tohoto roku, do ČR dorazí Ampera v červnu roku 2012, cena (včetně DPH) bude ekvivalentem 42 900 EUR dle aktuálního kurzu.

Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz

Kola Opelu Ampera jsou vždy poháněna elektřinou! Inovativní lithio-iontový akumulátor kapacity 16 kWh napájí elektromotor o výkonu 111 kW (150 k) – plně nabitá baterie umožňuje dojezd cca 40 km až 80 km pouze na elektrický pohon – a tedy bez emisí. Konkrétní akční rádius závisí na profilu trasy, způsobu jízdy a vnější teplotě. Podle normy ECE R101, která upravuje metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2, činí kombinovaná spotřeba Opelu Ampera méně než 1,6 l/100 km a vůz emituje méně než 40 g/km CO2 (předběžné údaje).


Impozantní točivý moment

Sofistikovaný systém elektrického pohonu Voltec garantuje modelu Ampera dynamiku díky točivému momentu 370 Nm, který je dostupný od minimálních otáček motoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za cca 9 sekund, maximální rychlost činí 161 km/h. Ampera při pohonu na elektřinu jezdí téměř bezhlučně a také v režimu prodlouženého dojezdu, kdy se spustí palubní spalovací motor, pohánějící elektrický generátor, je hlučnost dle výrobce jen minimální a cestovní komfort velmi vysoký. Díky propracovanému systému prodloužení dojezdu i po vybití akumulátoru dává Ampera svému řidiči jistotu, že nikdy nezůstane stát na cestě s vyčerpanou baterií. Ampera poskytuje všechny environmentální přednosti i pozoruhodnou dynamiku, danou systémem elektrického pohonu, aniž by trpěla tradičními nedostatky konvenčních elektromobilů.

Uspokojivý dojezd

Nezávislé výzkumy dokládají, že dojezd Opelu Ampera na čistě elektrický pohon (tedy s výlučným využitím energie uložené v akumulátoru) uspokojí požadavky 80 procent evropských řidičů na akční rádius automobilu pro každodenní využívání. Díky palubnímu generátoru se spalovacím motorem ale Ampera dokáže ujet přes 500 kilometrů na jedno nabití a naplnění nádrže. Zážehový motor, pohánějící elektrický generátor, se samočinně nastartuje v momentu, kdy kapacita akumulátoru poklesne pod zadanou minimální hodnotu.

Karoserie aerodynamických tvarů Ampery poskytuje prostor pro čtyři dospělé pasažéry, tradiční stupnice a ovladače na přístrojovém panelu nahrazují moderní dotykové monitory s vysokým rozlišením. Pětidveřová karosérie Ampery poskytuje komfortní prostor čtyřem dospělým členům posádky a dobře přístupný zavazadlový prostor základného objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby rozšířit sklopením opěradel zadních sedadel.

Stejně, jako na všechny modely Opel, i na Amperu se v Německu a Velké Britanii vztahuje doživotní záruka, omezená pouze proběhem 160 000 km. Na akumulátor se vztahuje záruka na 8 let / 160 000 km. Opel Ampera se bude v celé Evropě prodávat za jednotnou doporučenou konečnou cenu 42 900 EUR (včetně DPH), ohledem na odlišnosti standardní výbavy se může konečná cena na jednotlivých trzích mírně lišit. Na rozdíl od jiných značek cenové schéma Opelu Ampera eliminuje obvyklé pochybnosti při vyčíslování celkové ceny vozu a baterií.

(m)

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich