Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz

vloženo

Za necelý rok bude možné u nás koupit elektromobil Opel Ampera,o kterém výrobce tvrdí, že je prvním evropským elektromobilem, který je bez problémů využitelný pro každodenní využívání v běžném provozu. Sériově vyráběné elektromobily Ampera se na první evropské trhy dostanou již koncem tohoto roku, do ČR dorazí Ampera v červnu roku 2012, cena (včetně DPH) bude ekvivalentem 42 900 EUR dle aktuálního kurzu.

Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz

Kola Opelu Ampera jsou vždy poháněna elektřinou! Inovativní lithio-iontový akumulátor kapacity 16 kWh napájí elektromotor o výkonu 111 kW (150 k) – plně nabitá baterie umožňuje dojezd cca 40 km až 80 km pouze na elektrický pohon – a tedy bez emisí. Konkrétní akční rádius závisí na profilu trasy, způsobu jízdy a vnější teplotě. Podle normy ECE R101, která upravuje metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2, činí kombinovaná spotřeba Opelu Ampera méně než 1,6 l/100 km a vůz emituje méně než 40 g/km CO2 (předběžné údaje).


Impozantní točivý moment

Sofistikovaný systém elektrického pohonu Voltec garantuje modelu Ampera dynamiku díky točivému momentu 370 Nm, který je dostupný od minimálních otáček motoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za cca 9 sekund, maximální rychlost činí 161 km/h. Ampera při pohonu na elektřinu jezdí téměř bezhlučně a také v režimu prodlouženého dojezdu, kdy se spustí palubní spalovací motor, pohánějící elektrický generátor, je hlučnost dle výrobce jen minimální a cestovní komfort velmi vysoký. Díky propracovanému systému prodloužení dojezdu i po vybití akumulátoru dává Ampera svému řidiči jistotu, že nikdy nezůstane stát na cestě s vyčerpanou baterií. Ampera poskytuje všechny environmentální přednosti i pozoruhodnou dynamiku, danou systémem elektrického pohonu, aniž by trpěla tradičními nedostatky konvenčních elektromobilů.

Uspokojivý dojezd

Nezávislé výzkumy dokládají, že dojezd Opelu Ampera na čistě elektrický pohon (tedy s výlučným využitím energie uložené v akumulátoru) uspokojí požadavky 80 procent evropských řidičů na akční rádius automobilu pro každodenní využívání. Díky palubnímu generátoru se spalovacím motorem ale Ampera dokáže ujet přes 500 kilometrů na jedno nabití a naplnění nádrže. Zážehový motor, pohánějící elektrický generátor, se samočinně nastartuje v momentu, kdy kapacita akumulátoru poklesne pod zadanou minimální hodnotu.

Karoserie aerodynamických tvarů Ampery poskytuje prostor pro čtyři dospělé pasažéry, tradiční stupnice a ovladače na přístrojovém panelu nahrazují moderní dotykové monitory s vysokým rozlišením. Pětidveřová karosérie Ampery poskytuje komfortní prostor čtyřem dospělým členům posádky a dobře přístupný zavazadlový prostor základného objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby rozšířit sklopením opěradel zadních sedadel.

Stejně, jako na všechny modely Opel, i na Amperu se v Německu a Velké Britanii vztahuje doživotní záruka, omezená pouze proběhem 160 000 km. Na akumulátor se vztahuje záruka na 8 let / 160 000 km. Opel Ampera se bude v celé Evropě prodávat za jednotnou doporučenou konečnou cenu 42 900 EUR (včetně DPH), ohledem na odlišnosti standardní výbavy se může konečná cena na jednotlivých trzích mírně lišit. Na rozdíl od jiných značek cenové schéma Opelu Ampera eliminuje obvyklé pochybnosti při vyčíslování celkové ceny vozu a baterií.

(m)

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší