Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz

vloženo

Za necelý rok bude možné u nás koupit elektromobil Opel Ampera,o kterém výrobce tvrdí, že je prvním evropským elektromobilem, který je bez problémů využitelný pro každodenní využívání v běžném provozu. Sériově vyráběné elektromobily Ampera se na první evropské trhy dostanou již koncem tohoto roku, do ČR dorazí Ampera v červnu roku 2012, cena (včetně DPH) bude ekvivalentem 42 900 EUR dle aktuálního kurzu.

Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz Kola Opelu Ampera jsou vždy poháněna elektřinou! Inovativní lithio-iontový akumulátor kapacity 16 kWh napájí elektromotor o výkonu 111 kW (150 k) – plně nabitá baterie umožňuje dojezd cca 40 km až 80 km pouze na elektrický pohon – a tedy bez emisí. Konkrétní akční rádius závisí na profilu trasy, způsobu jízdy a vnější teplotě. Podle normy ECE R101, která upravuje metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2, činí kombinovaná spotřeba Opelu Ampera méně než 1,6 l/100 km a vůz emituje méně než 40 g/km CO2 (předběžné údaje).

Impozantní točivý moment

Sofistikovaný systém elektrického pohonu Voltec garantuje modelu Ampera dynamiku díky točivému momentu 370 Nm, který je dostupný od minimálních otáček motoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za cca 9 sekund, maximální rychlost činí 161 km/h. Ampera při pohonu na elektřinu jezdí téměř bezhlučně a také v režimu prodlouženého dojezdu, kdy se spustí palubní spalovací motor, pohánějící elektrický generátor, je hlučnost dle výrobce jen minimální a cestovní komfort velmi vysoký. Díky propracovanému systému prodloužení dojezdu i po vybití akumulátoru dává Ampera svému řidiči jistotu, že nikdy nezůstane stát na cestě s vyčerpanou baterií. Ampera poskytuje všechny environmentální přednosti i pozoruhodnou dynamiku, danou systémem elektrického pohonu, aniž by trpěla tradičními nedostatky konvenčních elektromobilů.

Uspokojivý dojezd

Nezávislé výzkumy dokládají, že dojezd Opelu Ampera na čistě elektrický pohon (tedy s výlučným využitím energie uložené v akumulátoru) uspokojí požadavky 80 procent evropských řidičů na akční rádius automobilu pro každodenní využívání. Díky palubnímu generátoru se spalovacím motorem ale Ampera dokáže ujet přes 500 kilometrů na jedno nabití a naplnění nádrže. Zážehový motor, pohánějící elektrický generátor, se samočinně nastartuje v momentu, kdy kapacita akumulátoru poklesne pod zadanou minimální hodnotu.

Karoserie aerodynamických tvarů Ampery poskytuje prostor pro čtyři dospělé pasažéry, tradiční stupnice a ovladače na přístrojovém panelu nahrazují moderní dotykové monitory s vysokým rozlišením. Pětidveřová karosérie Ampery poskytuje komfortní prostor čtyřem dospělým členům posádky a dobře přístupný zavazadlový prostor základného objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby rozšířit sklopením opěradel zadních sedadel.

Stejně, jako na všechny modely Opel, i na Amperu se v Německu a Velké Britanii vztahuje doživotní záruka, omezená pouze proběhem 160 000 km. Na akumulátor se vztahuje záruka na 8 let / 160 000 km. Opel Ampera se bude v celé Evropě prodávat za jednotnou doporučenou konečnou cenu 42 900 EUR (včetně DPH), ohledem na odlišnosti standardní výbavy se může konečná cena na jednotlivých trzích mírně lišit. Na rozdíl od jiných značek cenové schéma Opelu Ampera eliminuje obvyklé pochybnosti při vyčíslování celkové ceny vozu a baterií.

(m)

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Opel Ampera: Elektromobil pro každodenní provoz
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN