Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna

vloženo

Kompaktní francouzské MPVéčko v podobě Scénicu a Grand Scénicu si budete moci v omlazené podobě pořídit zhruba za měsíc. Mimo faceliftu dochází k postupné obměně všech klíčových pohonných jednotek. Zájemci se tak dočkají úspornějších dieselů a přeplňované zážehové dvanáctistovky TCe, která postupně nahradí populární šestnáctistovku.

Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna Populární MPV od Renaultu prošlo omlazovací kúrou a na českém trhu se objeví v průběhu ledna 2012. Příď dostala nové světlomety a celkově serióznější tvary. Nový je rovněž nárazník, který má více lakovaných ploch a integrované diody pro denní svícení hned vedle mlhovek. Boky karoserie nově zdobí chromové lišty. Záď se rovněž dočkala přepracovaných koncových světel (tvar zůstal, avšak grafika je nová). Scénic i Grand Scénic se dočkají širší nabídky litých kol a nová budou i barevná provedení v podobě červené Grenat nebo modré barvy Majorelle.

V interiéru se toho moc nezměnilo, zákazníci se mohou těšit na příjemnější potahy sedadel (za příplatek kombinace kůže a Alcantary) a rovněž příplatkový audiosystém Bose.

Paletu motorových jednotek již letos rozšířila nová šestnáctistovka Energy dCi 130 o výkonu 96 kW, která postupně nahrazuje motor 1,9 dCi o výkonu 96 kW. Během ledna nabídku pohonných jednotek rozšíří naftový čtyřválec 1.5 dCi Energy 110 o výkonu 81 kW, který je evolucí dosavadní 1,5 dCi. Díky novému turbodmychadlu a vstřikování stoupl točivý moment o 20 Nm (na 260 Nm). Kombinovaná spotřeba paliva naopak poklesla o 12% (na 4,1 l/100 km) díky systému Stop & Start.

Na jaře se zájemci o benzínový motor dočkají přeplňované dvanáctistovky TCe 115, která postupně podle vyjádření automobilky nahradí atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 81 kW. U nové přeplňované pohonné jednotky ze sebe dostává 85 kW výkonu a 190 Nm točivého momentu dostupného v rozmezí 2000 až 4000 ot./min, což je ve srovnání s dosavadní 1.6 16V o 4 kW a 40 Nm více. Dvanáctistovka vyniká čtvercovou konstrukcí (vrtání válců a zdvih pístu mají shodnou velikost), přímým vstřikem paliva, variabilním častování ventilů a rovněž systémem Stop & Start.

Standardní výbavy se u modernizovaných Scéniců rozšiřuje o parkovací brzdu s funkcí Hill Holder. Bezpečnostní výbava dostane systém Renault Visio, který pomocí kamery hlídá vybočení z jízdního pruhu a upozorní na něj akustickým signálem. Kamera systému Visio navíc monitoruje světla protijedoucích vozů či veřejné osvětlení a systém automaticky přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly.

Renault/Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna Fotografie k článku Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna Fotografie k článku Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna Fotografie k článku Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna Fotografie k článku Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna Fotografie k článku Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna Fotografie k článku Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna Fotografie k článku Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna Fotografie k článku Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing