Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů

vloženo

Ač to na první pohled není vidět, nafouknutá pětistovka prošla rozsáhlou modernizací, která přinesla téměř polovinu nových součástí. Facelift prodělala světla, nárazníky, kola či palubní technika. Zákazníci si mohou vybrat ze tří provedení - Cross, Urban a Wagon, přičemž poslední dvě jmenované verze jsou sedmimístné.

Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů

Po pěti letech na vrcholu segmentu přichází omlazený Fiat 500L. Modernizovaná verze je charakteristická 40% nových součástí a ještě těsnějším spojením s legendárním stylem 500.


Fiat 500L byl navržen tak, aby posílil rodinnou spřízněnost s řadou 500, zdůraznil její klíčové vlastnosti a identitu. Ulice měst po celém světě jsou dokonalým prostředím pro kultovní Fiat 500. Model 500L Cross pak jeho kompaktní styl kombinuje s dobrodružnou povahou, vhodnou i pro víkendové výlety do přírody. Tento model obsahuje volič režimu jízdy, který přizpůsobuje chování vozu podmínkám a jízdnímu stylu řidiče. Jedná se o režimy Normal, Traction+ a Gravity Control. Každý, kdo se rozhodne řídit nový Fiat 500L, ať už v ulicích města nebo v terénu, má dnes potřebu zůstat v kontaktu s okolním světem, sdílet své vzrušení z jízdy s přáteli, komunikovat, poslouchat oblíbenou hudbu a v reálném čase přijímat informace o dopravě nebo o počasí. V modelu 500L je tohle všechno možné, a dokonce ještě víc, a přitom není nutné spustit oči z vozovky nebo ruce z volantu. Zásluhu má na tom systém UconnectTM HD Live se 7palcovou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišením, integrace Apple Car Play a kompatibilita Android AutoTM.

Fiat 500L new model

Verze Cross přidává řadě 500L novou dimenzi. Kromě voliče režimu jízdy byl u ní kladen důraz i na osobitost. Verze Cross miluje dobrodružství, což podporuje specifickou výbavou: o 25 mm větší světlá výška, nový design nárazníku, nové ochranné boční části, nové přední a zadní ochranné kryty. Verzi Cross doplňují ryze městské verze Urban a Wagon, u kterých je důraz kladen na prostornost a všestrannost, což dokazuje i sedm plně konfigurovatelných sedadel.

Zde je nutno říci, že se zdaleka nejedná jen o tři verze, ale skutečně originální identity vytvořené pro různé typy zákazníků a naplňující různé potřeby. Všechny tři modely sdílejí vynikající bezpečnostní výbavu včetně autonomního brzdového asistenta pro městský provoz (v rychlostech pod 30 km/h) a největší zavazadlový prostor ve třídě. UInteriéry jsou velmi flexibilní a dovolují vytvoření až 1500 konfigurací. Exkluzivní pakety pak zákazníkům dovolují personalizovat svůj vůz z hlediska stylu, připojení, komfortu a bezpečnosti. Zážehové, vznětové a dvoupalivové motory spalující LPG nebo zemní plyn poskytují výkon až 120 k a jsou spojené s pěti nebo šestistupňovými manuálními převodovkami nebo automatizovanou převodovkou Dualogic.

Nový model 500L byl navržen tak, aby posílil rodinnou spřízněnost s řadou 500 a jejími klíčovými stylistickými vlastnostmi. Styl karoserie zahrnuje všechny charakteristické prvky, jež formovaly kultovní model 500 po celou dobu jeho existence a je doplněný o novou identitu. Nejvýraznější připomínkou předchůdce je knírek s logem na lichoběžníkové masce vozu, horní světlomety s chromovanými prvky a kruhovým vzhledem, jako i spodní rámečky s LED světly denního svícení, které připomínají grafiku dvou nul v názvu vozu. Díky tomuto detailu prozrazuje nový model 500L svou osobitost i ve tmě. Přední nárazník a s lichoběžníkovým tvarem a chromovaná trojrozměrná spodní maska chladiče pak dodávají vozu atraktivitu a eleganci. Chromované lišty vozu dodávají punc jedinečnosti. Přední část vozu je tak celkově výraznější a svůdnější. Klíčovým prvkem zadní části jsou chromované vložky, které podtrhují rodinnou spřízněnost a horizontální lišty, jež zviditelňují vůz na vozovce. Mlhovky a couvací světlo jsou pak umístěné ve spodní části nárazníku. Tato změna je spíše funkční než stylistická, neboť zlepšuje účinnost osvětlení.  

Nový model 500L je nabízen v deseti pastelových nebo metalických odstínech a s třemi typy střechy: v barvě karoserie, v černém a bílém lesklém provedení a v matně černé verzi. Zákazníci mají nyní na výběr 37 barevných kombinací. Nabídku tvoří nový modrý odstín Bellagio, oranžový Sicilian, bronzový Donatello, bílý Ice-Cream, žlutý Sorrento, černý Cinema, šedý Fashion, šedý Maestro, zelený Tuscan a červený Passione.

Jedinečná kombinace prostornosti a osobitosti

Interiéry jsou rovněž kompletně nové včetně designu přístrojového panelu, který je technicky vyspělejší a více kultovní, což demonstruje i světlý nápis 500. Prostor pro cestující je obecně pohodlnější, všestrannější a lehčí s řadou pečlivě zpracovaných detailů ve stylu 500. Klasický styl 500 kombinuje s širokou škálou vysoce moderních technologií. Za přestylizovaným multifunkčním volantem se nachází panel s kontrolními ukazateli s přepracovaným vzhledem, chromovanými prvky a dvěma kruhovými přístroji (otáčkoměrem a rychloměrem) po stranách 3,5palcového barevného displeje. Dokonalá kombinace nového volantu a přístrojového panelu zlepšuje čitelnost kontrolních ukazatelů, což dále posiluje i bílé podsvícení. Řidič těží také z výhod inovativního barevného TFT displeje nabízejícího kompletní škálu informací. Nový model 500L využívá koncepci uspořádání, která posiluje pocit ovládnutí vozovky, usnadňuje parkování a zjišťuje prvotřídní výhled, mimo jiné díky prosklenému A sloupku. Pozoruhodná prosklená střecha o ploše 1,5 m2 činí prostor pro cestující přívětivějším a světlejším. Panoramatická střecha, která je k dispozici v pevné a otevírací verzi, umožňuje cestujícím užít si v interiéru více světla a pocit svobody, který může nabídnout pouze takto velká prosklená plocha.

fiat 500L seven seats

Zatímco horní část přístrojového panelu disponuje svěžestí a novou osobitostí, spodní je charakteristická pohodlnými a velkými úložnými prostory a zavádí nové komfortní prvky, jakým je například středová loketní opěrka. Volič převodovky byl přepracovaný a nyní je umístěný výše pro lepší ergonomii a je doplněn logem 500. Každá verze řady 500L má svou vlastní osobitost. Výbava Popstar vyjadřuje mladistvou, funkční a praktickou stránku modelu s čelní částí přístrojového panelu v barvě karoserie, černými textilními sedadly, džínovou středovou částí sedadel a bílými vinylovými vložkami s logem 500. Obložení dveří je vylepšeno měkkou černou textilní loketní opěrkou. Přístrojový panel je zbarvený v odstínu karoserie. Stupeň výbavy Lounge vyjadřuje modernost a eleganci, o čemž svědčí i exkluzivní přístrojový panel se 7palcovou dotykovou obrazovkou systému UconnectTM HD Live ve standardu a chromované prvky. Zákazníci mohou volit chladnější nebo teplejší odstíny, ve všech případech s textilii Diamond-Wave, dvojitým prošíváním a černými vinylovými opěrkami hlavy a loketní opěrkami. Přístrojový panel je čalouněný technickou tkaninou v barvě sedadel. Verze Cross vyjadřuje sportovní povahu a ducha dobrodružství: 7palcový displej, černé interiéry, textilní sedadla a titanové vinylové vložkami s vygravírovaným logem 500. Šedá nebo černá sedadla jsou k dispozici jako pro stupně výbav Urban a Wagon Lounge a Cross. Prostornost interiéru je na vrcholu třídy díky velkorysé délce prostoru pro cestující. Zavazadlový prostor se zadními sedadly v přední poloze dosahuje u verzí Urban a Cross objemu 455 litrů, v případě verze Wagon pak 638 litrů (416 litrů v sedmisedadlovém uspořádání). Se sklopenými sedadly vzroste kapacita zavazadlového prostoru verzí Urban a Cross na 1480 litrů, v případě modelu Wagon pak na 1784 litrů.

Více dobrodružnou povahu modelu 500L představuje verze Cross. Vůz má jedinečný vzhled s novými nárazníky a ochrannými částmi, dvoutónovými 17palcovými litými koly s diamantovou úpravou a výraznou maskou chladiče pro sportovnější a svalnatější vzhled. Světlá výška byla zvětšena o 25 mm a standardem je nový volič režimu jízdy. Otočením ovladače na středové konzoli může řidič přizpůsobit vlastnosti vozu stylu jízdy nebo podmínkám. K dispozici jsou režimy Normal, Traction+ a Gravity Control. Normal představuje výchozí pozici, která je určena pro pohodlnou a bezpečnou jízdu v běžných podmínkách. Taction+ může být aktivovaný v rychlostech pod 30 km/h a zlepšuje rozjezd na kluzkém povrchu pokrytém sněhem, ledem nebo blátem a zajišťuje optimální rozložené točivého momentu mezi kola přední nápravy. Za tímto účelem přibrzďuje kolo s horší přilnavostí a tím přenáší točivý moment na kolo s lepší trakcí. Režim Gravity Control udržuje konstantní rychlost při sjíždění prudkých stoupání a může být aktivovaný při zapojení funkce Traction+. Zvolený režim se zobrazuje na TFT obrazovce.

Bezpečnost a komfort

Jedinečnost verze Cross není jedinou novinkou nové řady 500L. Celá řada nabízí prvky vyvinuté pro zlepšení potěšení z jízdy, komfortu a bezpečnosti. V první řadě se jedná o velmi užitečný systém autonomního nouzového brzdění City Brake. Tento asistenční systém sestává z laserového snímače za čelním oknem, který sleduje přítomnost vozidel vpředu. Při jízdě pod 30 km/h a zjištění potenciálního rizika nárazu systém automaticky přibrzdí.

Mezi další klíčové prvky výbavy patří zrcátko pro sledování děti na zadních sedadlech, LED světla denního svícení a parkovací světla, která dále zvýrazňují styl 500, ovšem zároveň poskytují vynikající viditelnost. Stejně jako elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, která mohou být i elektricky sklopná a zahrnovat osvětlení okolí vozu. Zlepšením prošlo i vnitřní osvětlení na středové konzoli, středovém tunelu a dveřích. Zadní parkovací kamera je rovněž vysoce moderním prvkem a nyní nabízí lepší viditelnost i aktivní naváděcí linky pro asistované parkování (k dispozici od posledního čtvrtletí tohoto roku).

Tři identity: Cross, Urban a Wagon

Nový model 500L Cross se vyznačuje nezaměnitelným vzhledem crossoveru s novými nárazníky a ochrannými částmi, novými dvoutónovými 17palcovými koly s diamantovým vzorem a výraznější maskou chladiče pro sportovnější a svalnatější vzhled vozu. Vůz je vybavený novým voličem režimu jízdy a technologiemi, jakou je například systém UconnectTM HD Live se 7palcovou dotykovou obrazovkou. 500L Cross je dlouhý 4,28 m, disponuje rozvorem náprav 2,61 m, šířkou 1,8 m a výškou 1,68 m.

Městskou povahu modelu 500L nejlépe vyjadřuje verze Urban, která je k dispozici ve stupních výbavy Popstar a Lounge. Tato verze je ztělesněním městské mobility. Nabízí prostornost pro efektivní a pohodlné využití a skvělou ovladatelnost v městském provozu pro naplnění potřeb každodenní mobility.   Tato verze je nabízená rovněž ve stupni výbavy Business, která je určena firemním zákazníkům a flotilám. Model 500L Urban je dlouhý 4,24 m a disponuje rozvorem 2,61 m, šířkou 1,78 m a výškou 1,66 m.

Tento stupeň výbavy je k dispozici také v modrém odstínu Bellagio a nabízí bohatou standardní výbavu: ABS, ESP, 6 airbagů, klimatizaci, tempomat, multifunkční volant čalouněný technickou kůží, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 3,5palcový TFT displej, systém UconnectTM Radio s Bluetooth a hlasovým ovládáním, zadní sedadla dělená v poměru 60/40 a světla denního svícení DRL. Ještě luxusnější stupeň výbavy Lounge nabízí různé čalounění sedadel, přístrojový panel čalouněný technickou tkaninou, klimatizaci v automatickém i dvouzónovém provedení, standardně dodávanou pevnou panoramatickou střechu, chromované vložky, mlhová světla, systém UconnectTM HD Live se 7palcovou dotykovou obrazovkou, 16palcová litá kola, sensor deště a stmívání a organizér zavazadlového prostoru.

Verze Wagon je k dispozici v sedmisedadlové konfiguraci a představuje ideální řešení kombinující prostornost, všestrannost, osobitost a styl 500. K dispozici jsou stupně výbavy Popstar a Lounge. Model 500L Wagon je nejkompaktnějším sedmisedadlovým vozem na trhu, je dlouhý 4,38 m.

Vůz je možné personalizovat v opravdovém duchu 500. Specifické a exkluzivní pakety jsou k dispozici pro každou verzi a zušlechťují model 500L ve smyslu stylu, připojení, komfortu a bezpečnosti a vedou k nižší ceně, než kdyby byly jednotlivé doplňky pořízené samostatně. Jedná se o pakety City, Comfort, Connect, Safety, Style a Style Plus.

Motory byly zvolené tak aby naplnili specifické potřeby zákazníků a odpovídali různým povahám modelu. Paletu zážehových motorů tvoří agregáty 1.4 16V o výkonu 95 k, 1.4 16V TJet o výkonu 120 k a 0.9 TwinAir o výkonu 105 k. Řadu doplňují dvoupalivové motory 1.4 TJet spalující LPG o výkonu 120 k a 0.9 TwinAir spalující zemní plyn o výkonu 85 k. Nabídku doplňují vznětové motory 1.3 MultiJet o výkonu 95 k rovněž s převodovkou Dualogic a 1.6 MultiJet o výkonu 120 k. Všechny motorizace splňují emisní normu Euro 6 a úspěšně kombinují živost a nízkou spotřebu paliva.


Petr Šikl, Fiat

Vyhledat vozidla v inzerci: Fiat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů Fotografie k článku Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů Fotografie k článku Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů Fotografie k článku Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů Fotografie k článku Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů Fotografie k článku Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů Fotografie k článku Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země