Ojetiny se stále více kupují na úvěr či leasing

vloženo

Téměř 40% vozidel, prodaných v Auto ESA, bylo za první tři čtvrtletí jejich novými majiteli financováno prostřednictvím různých druhů financování. Ve stejném období také meziročně narostla průměrná financovaná částka o cca 9 % na 128.000,-Kč. Důvodem nárůstů jsou především velmi výhodné úrokové sazby, které klientům umožňují nákup dražšího vozu.

Ojetiny se stále více kupují na úvěr či leasing Nejvíce se na úvěr prodalo vozidel značky ŠKODA (31%), následuje FORD (15%) a VOLKSWAGEN 11%. Průměrná doba úvěrování je 55 měsíců, přičemž 24% smluv uzavírají ženy, 76% pak muži. Věkový průměr žadatelů o úvěr je 39,6 let. Vyplývá to z interního průzkumu Auto ESA.

„Produkty našich finančních partnerů pro financování ojetých automobilů jsou nyní nejvýhodnější v historii“, říká Marcela Pikalová, ředitelka rozvoje finančních služeb v Autocentru ESA a vysvětluje: „Konkurence je ohromná, navíc do hry vstupují stále nové a atraktivní produkty jednotlivých společností, které se předhánějí, kdo nabídne klientům větší výhodu. V současné době proto není výjimkou, že klient, při splnění podmínek, dosáhne na produkt, v rámci kterého nezaplatí za vůz ani korunu navíc“. Podle Pikalové se navíc k úvěrům s nižšími úrokovými sazbami nyní dostanou i lidé, kteří by v minulosti měli s jeho sjednáním potíže. Jde například o matky samoživitelky nebo klienty v důchodovém věku. Nejstarším klientem, který letos koupil v Auto ESA vůz na úvěr, byl muž ve věku 77 let. „Kupoval si vůz Kia Rio, kdy polovinu kupní ceny financoval prostřednictvím finančního produktu“, říká k tomu Pikalová.

Snižování úrokových sazeb samozřejmě povzbuzuje chuť k nákupu nového vozidla, což by podle zástupce Auto ESA mohlo v konečném důsledku vést ke snížení průměrného stáří českého vozového parku. „Máme jeden z nejstarších vozových parků v celé Evropě“, říká Pikalová a doplňuje: „Bylo by proto dobře, kdyby současná situace na trhu financování vozidel vedla k jeho omlazení“.

Autocentrum ESA, a.s.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer