Oficiální otevření automobilky TPCA v Kolíně v České republice

vloženo

Koncern Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) oficiálně zahájil provoz 31. května 2005 v automobilovém závodě v Kolíně, 60 km na východ od Prahy v České republice.

Oficiální otevření automobilky TPCA v Kolíně v České republice

Závod TPCA na výrobu automobilů, jehož vlastníky jsou stejným podílem PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation, se poprvé otevřel návštěvníkům. Tento závod vyrábí na společné lince trojici malých vozidel: Citroën C1, Peugeot 107 a Toyotu Aygo.

Slavnostní zahájení provozu proběhlo za účasti předsedy vlády Jiřího Paroubka, místopředsedy vlády Martina Jahna, starosty města Kolína Miroslava Kaislera, Jean-Martin Folze, prezidenta PSA Peugeot Citroën, a Fujio Cho, prezidenta Toyoty. Při příležitosti představení těchto kompaktních čtyřmístných, moderních a hospodárných vozů a jako ocenění příspěvku TPCA k hospodářskému rozvoji regionu udělili představitelé města Kolín čestné občanství prezidentu TPCA Masatake Enomotovi a viceprezidentu TPCA Jean-Pierre Chantosselovi. Zástupci TPCA na oplátku předali předsedovi vlády České republiky jako symbol zahájení provozu a přátelských vztahů mezi TPCA a hostitelskou zemí klíče od továrny.

Na důkaz své odpovědnosti vůči místní komunitě poskytne TPCA dar ve výši 2 miliony korun českých (67 000 €) městskému úřadu v Ovčárech na výstavbu sportovního zařízení. Městský úřad Kolín obdrží 8 miliónů korun českých (266 000 €) na vybudování mostu pro pěší, který spojí město s Kmochovým ostrovem. TPCA bude nadále podporovat sociálně ekonomický rozvoj regionu formou příspěvku ve výši 4 milióny korun českých (133 000 €) nadaci Partnerství pro kolínský region. Od roku 2002 už poskytla TPCA kolínskému regionu celkem 26 miliónů Kč (867 000 €). Společný podnik TPCA, který vznikl v březnu roku 2002, vyrábí od 28. února 2005 vozy Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo ve svém závodě v Kolíně. Továrna je výsledkem úspěšné spolupráce, která umožnila spojení znalostí obou výrobců automobilů, pokud jde o koncepci, styl, výrobu a dodavatelské vztahy, spolu s rozvojem podnikatelské etiky, technologií a různých výrobních zvyklostí. Toto partnerství tak umožňuje další rozvoj know-how: PSA Peugeot Citroën přináší znalost evropského kontextu v oblasti malých automobilů a nákupu automobilových součástek; Toyota Motor Corporation naopak poskytuje mistrovství v oblasti vývojových, průmyslových a výrobních fází.

Česká republika těží ze své bohaté průmyslové tradice a kvalitního školského systému, dobré týmové práce podpořené příznivým zázemím. TPCA úspěšně završila všechny etapy této spolupráce a splnila své cíle ve stanovené lhůtě. Projekt, který vytvoří 3 000 přímých pracovních míst představuje investici v celkové výši cca 1,3 miliardy € (včetně výdajů na výzkum a vývoj a průmyslovou výstavbu).

TPCA: základní údaje

Název podniku: Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA)
Umístění: Kolín, Česká republika
Vedení: Masatake Enomoto, prezidentJean-Pierre Chantossel, viceprezident
Založení: Březen 2002
Výrobní kapacita: Přibližně 300 000 vozů ročně (třísměnný provoz)
Rozloha: 124 hektarů
Činnost: Výroba automobilů (lisování, obrábění, lakování a montáž)
Investice: 1,3 miliard € (výdaje na V&V a průmyslovou výstavbu)
Zahájení výroby: 28. února 2005
Počet zaměstnanců: asi 3 000 osob (při plné kapacitě)


Zdroj: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer