Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)

vloženo

Paletu benzinových motorů pro model Octavia doplní čtyřválec 1,2 TSI/77 kW s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem

Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)

Díky vysokému výkonu 77 kW a maximu točivého momentu 175 N.m v rozmezí otáček 1550 – 4100 min-1 je tato velmi pružná pohonná jednotka (známá z modelu Yeti) ideální jak do města, tak pro dálniční provoz. Motor bude volitelně k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo také ve verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.


Moderní motor sleduje trend downsizing; menší objem s vysokým výkonem. Umožňuje tak spojit úspornost a ohleduplnost k životnímu prostředí s přesvědčivými jízdními vlastnostmi. Octavia 1,2 TSI s kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km plní normu EU5 a je nejúspornější benzinovou motorizací modelové řady Octavia.
Díky nízkým emisním hodnotám (134g CO2/km) významně přispívá ke snižování emisního průměru vozů Škoda. Zákazníkům bude Octavia 1.2 TSI k dispozici od února 2010. Cena vozu ve verzi Prima je 353.900.- Kč. Již nyní přijímají autorizovaní dealeři v ČR objednávky.

"Na náš objemově nejmenší agregát jsme skutečně hrdí; představuje ideální kombinaci nejnovějších technologií, úsporného provozu a ekologického přístupu k provozu automobilu. Je to vyspělá pohonná jednotka nabízející výborné jízdní vlastnosti za každých okolností.“, řekl Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.

Nový agregát navazuje na více než 110 let tradice výroby motorů v Mladé Boleslavi. Závod na výrobu agregátů jej montuje od podzimu roku 2009 a produkce během letošního roku dosáhne 1000 kusů denně. Výroba motorů zaměstnává 600 lidí a každý den sjede z linek až 2800 kusů pohonných jednotek. Kromě motoru 1.2 TSI jde o dvě výkonové varianty motoru 1.2 HTP a dokončovací montáž motorů 1.4 MPI a vznětových motorů 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD, 2.0 TDI CR.

Octavia 1,2 TSI technické údaje:

Motor - typ - 4-válcový-zážehový
Zdvihový objem - 1,2 l / 1.197cm?
Vrtání / Zdvih - 71 / 75,6 mm
Max. výkon - 77 kW (105 PS) při 5.000/min
Max. točivý moment - 175 Nm při 1.550-4.100/min
Kompresní poměr - 10
Exhalační norma - Euro 5
Emise CO2 - 136 g/km
Energetická třída - .

Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost - 1.285 kg
Celková hmotnost - 1.885 kg
Užitečná hmotnost - 600 kg
Nebrzděný přívěs - 650 kg
Jízdní souprava - 3.085 kg
Svislé zatížení taž. zařízení / střechy - 75 / 75 kg
Brzděný přívěs při stoupání 12% - 1.200 kg

Provozní vlastnosti
Maximální rychlost - 191 km/h
Zrychlení 0-100 km/h - 10,9 s
Objem palivové nádrže - 55 l
Spotřeba - město - 7,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město - 5,0 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná - 5,8 l/100 km 

Zdroj: Škoda Auto, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý