Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)

vloženo

Paletu benzinových motorů pro model Octavia doplní čtyřválec 1,2 TSI/77 kW s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem

Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)

Díky vysokému výkonu 77 kW a maximu točivého momentu 175 N.m v rozmezí otáček 1550 – 4100 min-1 je tato velmi pružná pohonná jednotka (známá z modelu Yeti) ideální jak do města, tak pro dálniční provoz. Motor bude volitelně k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo také ve verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.


Moderní motor sleduje trend downsizing; menší objem s vysokým výkonem. Umožňuje tak spojit úspornost a ohleduplnost k životnímu prostředí s přesvědčivými jízdními vlastnostmi. Octavia 1,2 TSI s kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km plní normu EU5 a je nejúspornější benzinovou motorizací modelové řady Octavia.
Díky nízkým emisním hodnotám (134g CO2/km) významně přispívá ke snižování emisního průměru vozů Škoda. Zákazníkům bude Octavia 1.2 TSI k dispozici od února 2010. Cena vozu ve verzi Prima je 353.900.- Kč. Již nyní přijímají autorizovaní dealeři v ČR objednávky.

"Na náš objemově nejmenší agregát jsme skutečně hrdí; představuje ideální kombinaci nejnovějších technologií, úsporného provozu a ekologického přístupu k provozu automobilu. Je to vyspělá pohonná jednotka nabízející výborné jízdní vlastnosti za každých okolností.“, řekl Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.

Nový agregát navazuje na více než 110 let tradice výroby motorů v Mladé Boleslavi. Závod na výrobu agregátů jej montuje od podzimu roku 2009 a produkce během letošního roku dosáhne 1000 kusů denně. Výroba motorů zaměstnává 600 lidí a každý den sjede z linek až 2800 kusů pohonných jednotek. Kromě motoru 1.2 TSI jde o dvě výkonové varianty motoru 1.2 HTP a dokončovací montáž motorů 1.4 MPI a vznětových motorů 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD, 2.0 TDI CR.

Octavia 1,2 TSI technické údaje:

Motor - typ - 4-válcový-zážehový
Zdvihový objem - 1,2 l / 1.197cm?
Vrtání / Zdvih - 71 / 75,6 mm
Max. výkon - 77 kW (105 PS) při 5.000/min
Max. točivý moment - 175 Nm při 1.550-4.100/min
Kompresní poměr - 10
Exhalační norma - Euro 5
Emise CO2 - 136 g/km
Energetická třída - .

Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost - 1.285 kg
Celková hmotnost - 1.885 kg
Užitečná hmotnost - 600 kg
Nebrzděný přívěs - 650 kg
Jízdní souprava - 3.085 kg
Svislé zatížení taž. zařízení / střechy - 75 / 75 kg
Brzděný přívěs při stoupání 12% - 1.200 kg

Provozní vlastnosti
Maximální rychlost - 191 km/h
Zrychlení 0-100 km/h - 10,9 s
Objem palivové nádrže - 55 l
Spotřeba - město - 7,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město - 5,0 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná - 5,8 l/100 km 

Zdroj: Škoda Auto, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich