Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)

vloženo

Paletu benzinových motorů pro model Octavia doplní čtyřválec 1,2 TSI/77 kW s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem

Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)

Díky vysokému výkonu 77 kW a maximu točivého momentu 175 N.m v rozmezí otáček 1550 – 4100 min-1 je tato velmi pružná pohonná jednotka (známá z modelu Yeti) ideální jak do města, tak pro dálniční provoz. Motor bude volitelně k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo také ve verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.


Moderní motor sleduje trend downsizing; menší objem s vysokým výkonem. Umožňuje tak spojit úspornost a ohleduplnost k životnímu prostředí s přesvědčivými jízdními vlastnostmi. Octavia 1,2 TSI s kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km plní normu EU5 a je nejúspornější benzinovou motorizací modelové řady Octavia.
Díky nízkým emisním hodnotám (134g CO2/km) významně přispívá ke snižování emisního průměru vozů Škoda. Zákazníkům bude Octavia 1.2 TSI k dispozici od února 2010. Cena vozu ve verzi Prima je 353.900.- Kč. Již nyní přijímají autorizovaní dealeři v ČR objednávky.

"Na náš objemově nejmenší agregát jsme skutečně hrdí; představuje ideální kombinaci nejnovějších technologií, úsporného provozu a ekologického přístupu k provozu automobilu. Je to vyspělá pohonná jednotka nabízející výborné jízdní vlastnosti za každých okolností.“, řekl Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.

Nový agregát navazuje na více než 110 let tradice výroby motorů v Mladé Boleslavi. Závod na výrobu agregátů jej montuje od podzimu roku 2009 a produkce během letošního roku dosáhne 1000 kusů denně. Výroba motorů zaměstnává 600 lidí a každý den sjede z linek až 2800 kusů pohonných jednotek. Kromě motoru 1.2 TSI jde o dvě výkonové varianty motoru 1.2 HTP a dokončovací montáž motorů 1.4 MPI a vznětových motorů 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD, 2.0 TDI CR.

Octavia 1,2 TSI technické údaje:

Motor - typ - 4-válcový-zážehový
Zdvihový objem - 1,2 l / 1.197cm?
Vrtání / Zdvih - 71 / 75,6 mm
Max. výkon - 77 kW (105 PS) při 5.000/min
Max. točivý moment - 175 Nm při 1.550-4.100/min
Kompresní poměr - 10
Exhalační norma - Euro 5
Emise CO2 - 136 g/km
Energetická třída - .

Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost - 1.285 kg
Celková hmotnost - 1.885 kg
Užitečná hmotnost - 600 kg
Nebrzděný přívěs - 650 kg
Jízdní souprava - 3.085 kg
Svislé zatížení taž. zařízení / střechy - 75 / 75 kg
Brzděný přívěs při stoupání 12% - 1.200 kg

Provozní vlastnosti
Maximální rychlost - 191 km/h
Zrychlení 0-100 km/h - 10,9 s
Objem palivové nádrže - 55 l
Spotřeba - město - 7,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město - 5,0 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná - 5,8 l/100 km 

Zdroj: Škoda Auto, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..