Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)

vloženo

Paletu benzinových motorů pro model Octavia doplní čtyřválec 1,2 TSI/77 kW s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem

Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Díky vysokému výkonu 77 kW a maximu točivého momentu 175 N.m v rozmezí otáček 1550 – 4100 min-1 je tato velmi pružná pohonná jednotka (známá z modelu Yeti) ideální jak do města, tak pro dálniční provoz. Motor bude volitelně k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo také ve verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Moderní motor sleduje trend downsizing; menší objem s vysokým výkonem. Umožňuje tak spojit úspornost a ohleduplnost k životnímu prostředí s přesvědčivými jízdními vlastnostmi. Octavia 1,2 TSI s kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km plní normu EU5 a je nejúspornější benzinovou motorizací modelové řady Octavia.
Díky nízkým emisním hodnotám (134g CO2/km) významně přispívá ke snižování emisního průměru vozů Škoda. Zákazníkům bude Octavia 1.2 TSI k dispozici od února 2010. Cena vozu ve verzi Prima je 353.900.- Kč. Již nyní přijímají autorizovaní dealeři v ČR objednávky.

"Na náš objemově nejmenší agregát jsme skutečně hrdí; představuje ideální kombinaci nejnovějších technologií, úsporného provozu a ekologického přístupu k provozu automobilu. Je to vyspělá pohonná jednotka nabízející výborné jízdní vlastnosti za každých okolností.“, řekl Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.

Nový agregát navazuje na více než 110 let tradice výroby motorů v Mladé Boleslavi. Závod na výrobu agregátů jej montuje od podzimu roku 2009 a produkce během letošního roku dosáhne 1000 kusů denně. Výroba motorů zaměstnává 600 lidí a každý den sjede z linek až 2800 kusů pohonných jednotek. Kromě motoru 1.2 TSI jde o dvě výkonové varianty motoru 1.2 HTP a dokončovací montáž motorů 1.4 MPI a vznětových motorů 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD, 2.0 TDI CR.

Octavia 1,2 TSI technické údaje:

Motor - typ - 4-válcový-zážehový
Zdvihový objem - 1,2 l / 1.197cm?
Vrtání / Zdvih - 71 / 75,6 mm
Max. výkon - 77 kW (105 PS) při 5.000/min
Max. točivý moment - 175 Nm při 1.550-4.100/min
Kompresní poměr - 10
Exhalační norma - Euro 5
Emise CO2 - 136 g/km
Energetická třída - .

Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost - 1.285 kg
Celková hmotnost - 1.885 kg
Užitečná hmotnost - 600 kg
Nebrzděný přívěs - 650 kg
Jízdní souprava - 3.085 kg
Svislé zatížení taž. zařízení / střechy - 75 / 75 kg
Brzděný přívěs při stoupání 12% - 1.200 kg

Provozní vlastnosti
Maximální rychlost - 191 km/h
Zrychlení 0-100 km/h - 10,9 s
Objem palivové nádrže - 55 l
Spotřeba - město - 7,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město - 5,0 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná - 5,8 l/100 km 

Zdroj: Škoda Auto, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW) Fotografie k článku Octavia i s motorem 1,2 TSI (77 kW)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala