Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem

vloženo

Volkswagen se svými sedany odvozenými od úspěšného Golfu nikdy moc štěstí neudělal. Evropským zákazníkům zas tolik nezáleželo na tom, zda se jmenují Jetta, Vento nebo Bora, nikdy v nich neviděli svébytný a nějak zvlášť přitažlivý model. Vždy to pro ně byl jen „Golf s kufrem“. Ale v té nové přece jen nějaké kouzlo je, podobnost s Golfem je alespoň po designové stránce dobře potlačena

Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Jetta vždy hodně spoléhala na zámoří, tam v ní nikdo žádnou hlubokou filozofii nehledal a vcelku dobře se prodávala jako cenově dostupný rodinný sedan. Tamního zájmu si také Volkswagen náležitě váží a tak se premiéra nové Jetty (kód A6) odehrála rovnou na Times Square v New Yorku. Ale na Evropu samozřejmě také dojde, byť se sem bude muset plavit až z Mexika, kde ji VW bude vyrábět.

S rozměry 4,64 m (délka), 1,78 m (šířka) a 1,45 m (výška) se nová Jetta, jejíž podobu naznačil koncept New Compact Coupe, docela nebezpečně blíží Passatu. A možná ho po stránce zdařilosti a čistoty designu i překonává. Zejména lehce klesající zadní část by na sobě s klidem snesla i logo čtyř kruhů a ani přední část se světlomety ve stylu VW Polo nevypadá vůbec špatně. Být tak k dispozici i podobně zdařilá verze kombi, možná by se i ledy v evropské střední třídě pohnuly.
Cestující na zadních sedadlech ocení zvětšení prostoru pro kolena o téměř 7 cm, cestující vpředu zase výrazně modernizovanou palubní desku, která už není pouhým plagiátem té v Golfu, byť se jí možná na první pohled trochu podobá.

Svébytnost končí u techniky
Asi ani největší fantasta si nedokáže představit, že by Volkswagen novou Jettu osadil něčím jiným, než právě podvozkem Golfu a agregáty, které známe prakticky ze všech „masových“ modelů tohoto koncernu. Stydět se ale určitě není za co, motory budou zastoupeny moderními přeplňovanými přímovstřikovými čtyřválci 1,2 TSI (77 kW), 1,4 TSI (90 a 118 kW) a 2,0 TSI (147 kW), commonrailové diesely budou zatím jen dva- 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW).

Převodovky jsou standardně šestistupňové manuální, alternativně lze k motorům 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI získat dvouspojkovou automatiku DSG (7 st. pro 1,4 TSI, pro dvoulitry 6 st.)
Do budoucna se nejslabší benzín a nejslabší diesel rozrostou o zvláště úsporné verze Blue Motion, které hodnotami 5,3 l/100 km (1,2 TSI BM) a 4,1 l/100 km (1,6 TDI BM) budou patřit k nejlepším ve střední třídě.

Výrobce zatím neupřesnil ani datum evropského prodejního startu, na druhém břehu Atlantiku však má být nová Jetta k mání počátkem podzimu za ceny od 15.995 dolarů.

Marek Oborník, foto Volkswagen

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150