Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem

vloženo

Volkswagen se svými sedany odvozenými od úspěšného Golfu nikdy moc štěstí neudělal. Evropským zákazníkům zas tolik nezáleželo na tom, zda se jmenují Jetta, Vento nebo Bora, nikdy v nich neviděli svébytný a nějak zvlášť přitažlivý model. Vždy to pro ně byl jen „Golf s kufrem“. Ale v té nové přece jen nějaké kouzlo je, podobnost s Golfem je alespoň po designové stránce dobře potlačena

Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem

Jetta vždy hodně spoléhala na zámoří, tam v ní nikdo žádnou hlubokou filozofii nehledal a vcelku dobře se prodávala jako cenově dostupný rodinný sedan. Tamního zájmu si také Volkswagen náležitě váží a tak se premiéra nové Jetty (kód A6) odehrála rovnou na Times Square v New Yorku. Ale na Evropu samozřejmě také dojde, byť se sem bude muset plavit až z Mexika, kde ji VW bude vyrábět.


S rozměry 4,64 m (délka), 1,78 m (šířka) a 1,45 m (výška) se nová Jetta, jejíž podobu naznačil koncept New Compact Coupe, docela nebezpečně blíží Passatu. A možná ho po stránce zdařilosti a čistoty designu i překonává. Zejména lehce klesající zadní část by na sobě s klidem snesla i logo čtyř kruhů a ani přední část se světlomety ve stylu VW Polo nevypadá vůbec špatně. Být tak k dispozici i podobně zdařilá verze kombi, možná by se i ledy v evropské střední třídě pohnuly.
Cestující na zadních sedadlech ocení zvětšení prostoru pro kolena o téměř 7 cm, cestující vpředu zase výrazně modernizovanou palubní desku, která už není pouhým plagiátem té v Golfu, byť se jí možná na první pohled trochu podobá.

Svébytnost končí u techniky
Asi ani největší fantasta si nedokáže představit, že by Volkswagen novou Jettu osadil něčím jiným, než právě podvozkem Golfu a agregáty, které známe prakticky ze všech „masových“ modelů tohoto koncernu. Stydět se ale určitě není za co, motory budou zastoupeny moderními přeplňovanými přímovstřikovými čtyřválci 1,2 TSI (77 kW), 1,4 TSI (90 a 118 kW) a 2,0 TSI (147 kW), commonrailové diesely budou zatím jen dva- 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW).

Převodovky jsou standardně šestistupňové manuální, alternativně lze k motorům 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI získat dvouspojkovou automatiku DSG (7 st. pro 1,4 TSI, pro dvoulitry 6 st.)
Do budoucna se nejslabší benzín a nejslabší diesel rozrostou o zvláště úsporné verze Blue Motion, které hodnotami 5,3 l/100 km (1,2 TSI BM) a 4,1 l/100 km (1,6 TDI BM) budou patřit k nejlepším ve střední třídě.

Výrobce zatím neupřesnil ani datum evropského prodejního startu, na druhém břehu Atlantiku však má být nová Jetta k mání počátkem podzimu za ceny od 15.995 dolarů.

Marek Oborník, foto Volkswagen

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem Fotografie k článku Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem