Nový Volkswagen Sharan: První foto a informace

04. 03. 2010
Sdílet článek

Po neskutečných patnácti letech výroby Sharanu první generace (pravda, v roce 2000 opravdu výrazně modernizovaného) se konečně chystá výměna stráží. Nový Sharan sice přijde na trh až v září, ale fotografie a některé technické podrobnosti už výrobce v souvislosti s jeho výstavní premiérou v Ženevě uvolnil. Tentokrát jde o Volkswagen se vším všudy, nikoliv „jen“ jednovaječné dvojče Fordu Galaxy- jak tomu bylo dosud

Jak dnešní trend velí, bude opět znatelně větší než dosluhující model, samozřejmě pohodlnější, technicky sofistikovanější a jeho vrcholné verze by díky své výbavě s množstvím všemožných elektronických asistentů mohly dělat konkurenci nejednomu luxusnímu sedanu vyšší třídy. Ale popořádku.
Rozměry nového Sharanu jsou 4854x 1902x 1718 mm (DxŠxV), rozvor se zvětšil o 75 mm na hodnotu 2916 mm. Příjemným překvapením jsou posuvné zadní boční dveře, které jsou praktičtější a umožňují pohodlnější nástup a výstup. Posuvné dveře stejně jako výklopné víko zavazadelníku bude možno osadit elektrickým ovládáním.


Sharan bude pochopitelně pěti-až sedmimístný a to s velmi důmyslnou variabilitou téměř luxusně zpracovaného interiéru. Díky systému EasyFold je druhá řada sedadel je nejen posuvná v rozsahu 16 cm, ale také lze oba krajní sedáky natočit o 20 stupňů pro snazší nástup a výstup z třetí řady sedadel, výklopných z podlahy zavazadelníku. Jak je v této třídě běžné, uspořádní interiéru lze přeskupit z klasického 2+3+2 na 2+2+2, v případě obsazení méně početnou rodinou bude samozřejmě třetí řada schovaná v podlaze a interiér lze z obyčejného 2+3 odstraněním prostředního sedadla druhé řady změnit na komfortní „Bussines Class“ 2+2.
V případě do podlahy složených sedadel třetí řady má zavazdelník objem 711 litrů (měřeno po spodní hranu okna), případně 1 167 litrů v případě naložení až po strop. V případě odstranění i druhé řady sedadel je k dipozici až 2 300 litrů. A s tím se dá už i stěhovat...

Motory
Všechny (zatím) ohlášené motory budou čtyřválcové, přímovstřikové a přeplňované. U těch benzínových se základem stane malý 1,4 TSI (110 kW), který by měl vykazovat spotřebu 7,4 l /100 km. Vyšší „level“ jízdní dynamiky lze čekat od dvoulitru 2,0 TSI (147 kW), který známe třeba z minulého Golfu GTI nebo současné Octavie RS. V tomto případě má kombinovaná spotřeba činit stále nádherných 8,6 l/100 km.
Převodovky budou šestistupňové manuální, alternativně nebo výjimečně i standardně (to u 2,0 TSI) bude k dispozici i dvouspojková automatika DSG (vzhledem k točivému momentu nejvýkonnějších motorů to bude pravděpodobně starší a robustnější šestistupňová verze se spojkami v olejové lázni).
Navzdory obrovskému pokroku v pružnosti a úspornosti benzínových motorů budou drtivou většinu prodejů beztak tvořit commonrailové turbodiesely 2,0 TDI-CR. Ty budou k mání ve dvou verzích (103 a 125 kW). S tím slabším má být Sharan dokonce rekordmanem třídy v úspornosti, neboť spotřeba 5,3 l/ 100 km je u vozu této velikosti opravdu nevídaná.
Při nádrži na 70 litrů nafty to znamená teoretický jízdní dojezd kolem třinácti set kilometrů. U slabší verze 2,0 TDI 103 kW jako zatím u jediného modelu známe maximální rychlost- bude to 194 km/h. Jediný model Sharanu s pohonem všech kol 4Motion bude používat právě tento slabší z dvoulitrových turbodieselů.
Výkonnější verze se 125 kW bude mít spotřebu jen nepatrně vyšší- 5,5 l/100 km, což je rozdíl, který sotva stojí za řeč. Většina motorů bude osazena známým Start/Stop systémem, inteligentní alternátor silně bobíjející akumulátor v případě decelerace bude standardem u všech.

Výbava
Budou k mání tradiční tři úrovně výbavy resp. provedení: Trendline (základní), Comfortline a Highline. Už ta základní bude na dosavadní poměry VW docela bohatá a bude obsahovat mimo jiné třeba 7 airbagů (včetně kolenního), klimatizaci, audio s CD přehrávačem, stabilizaci ESP včetně brzdového asistentu a systému stabilizace přívěsu, senzor tlaku v pneumatikách, elektrickou ruční brzdu s funkcí snadného rozjezdu v kopci, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, denní svícení, 16-palcová litá kola, elektro-mechanický posilovač řízení, elektrické ovládání oken a mnoho dalšího.

Vůbec poprvé bude možno Sharan vybavit adaptivním podvozkem DCC (za příplatek pochopitelně), který diponuje režimy tlumení Normal/ Comfort/Sport a reguluje i světlou výšku vozu.
V nabídce příplatkových prvků figuruje i střecha s elektricky posuvným panoramatickým oknem, třízónová klimatizace, velmi propracovaný parkovací asistent (nyní schopný navést i do velmi malé mezery a vůbec poprvé i kolmo k vytyčenému místu), bezlíčový přístup, adaptivní přední světlomety, ozvučení Dynaudio se 300 W, kožené čalounění, navigace a mnoho a mnoho dalšího. Zkrátka prostor pro individualizi bude téměř nekonečný, pro zvýšení pořizovací ceny taktéž.

Na podrobnější technická data a hlavně pak na české ceny si ale musíme ještě počkat.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto VW

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč