Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s

vloženo

Během prvních šesti měsíců roku 2013 debutovaly nové modely Golf GTI, Golf GTD, Golf Variant a Golf TDI BlueMotion. Volkswagen nyní pokračuje v produktové ofenzivě představením vlajkové lodi modelové řady Golf – nového modelu Golf R.

Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s

Kompaktní sportovní vůz je poháněn nově konstruovaným motorem TSI o výkonu 221 kW (300 k), který je o 22 kW (30 k) výkonnější, ale až o 18 procent úspornější, než předchůdce. Stejně jako předchozí tři generace Golfu R přenáší i nový model hnací sílu motoru přeplňovaného turbodmychadlem na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol. V tomto případě se jedná o nejnovější verzi systému 4MOTION s pátou generací spojky Haldex.


Ryzí dynamiku zaručuje také nově nastavený sportovní podvozek (světlá výška snížená o 20 mm), dále nové progresivní řízení a pro jízdu na závodním okruhu poprvé kompletně vypínatelný stabilizační systém „ESC Sport“. Mezi nejdůležitější prvky výbavy na přání patří zdokonalená adaptivní regulace podvozku DCC včetně voliče jízdních režimů s novým módem Race.

Golf R s ručně řazenou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy (předchůdce: 5,7 s). S automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG zvládne tento sportovní vůz klasický sprint dokonce jen za 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Navzdory mimořádné jízdní dynamice a o 22 kW (30 k) vyššímu výkonu motoru byla spotřeba paliva modelu Golf R snížena v porovnání s předchůdcem z 8,5 na 7,1 l/100 km. Hodnota emisí CO 2 klesla odpovídajícím způsobem ze 199 na 165 g/km.

Golf R je standardně vybaven systémem Start-Stop a funkcí rekuperace kinetické energie a ještě úsporněji jezdí s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která se dodává na přání. V tomto případě činí průměrná spotřeba paliva 6,9 l/100 km (emise CO 2: 159 g/km). V porovnání s předchůdcem, který také používal DSG (8,4 l/100 km), to znamená úsporu 1,5 l/100 km, resp. zlepšení o již uvedených 18 procent.

Nový Golf R je vybaven celou řadou individualizovaných a exkluzivních prvků. Kromě speciálně navržených nárazníků, bočních prahů a 18“ kol z lehké slitiny mezi ně patří detaily, jako jsou sériově dodávané bi-xenonové světlomety s nově koncipovaným diodami LED pro denní svícení (ve tvaru dvojitého U), tmavě červené zadní světlomety LED nebo výfuková soustava se dvěma větvemi zakončenými celkem čtyřmi chromovanými koncovkami. Všechny tyto úpravy dodávají modelu Golf R charakter suverénního sportovního automobilu i po vzhledové stránce. V interiéru se vrcholný Golf prezentuje sportovními sedadly potaženými kombinací tkaniny a Alcantary, kůží obšitým tříramenným sportovním volantem, dekoračním osvětlením, automatickou klimatizací a rádiem s přehrávačem CD a dotykovým displejem.

Nejvýkonnější a nejúspornější Golf R všech dob přijde na trh ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Volkswagen/AC&C Public Relations

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..