Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s

vloženo

Během prvních šesti měsíců roku 2013 debutovaly nové modely Golf GTI, Golf GTD, Golf Variant a Golf TDI BlueMotion. Volkswagen nyní pokračuje v produktové ofenzivě představením vlajkové lodi modelové řady Golf – nového modelu Golf R.

Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s Kompaktní sportovní vůz je poháněn nově konstruovaným motorem TSI o výkonu 221 kW (300 k), který je o 22 kW (30 k) výkonnější, ale až o 18 procent úspornější, než předchůdce. Stejně jako předchozí tři generace Golfu R přenáší i nový model hnací sílu motoru přeplňovaného turbodmychadlem na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol. V tomto případě se jedná o nejnovější verzi systému 4MOTION s pátou generací spojky Haldex.

Ryzí dynamiku zaručuje také nově nastavený sportovní podvozek (světlá výška snížená o 20 mm), dále nové progresivní řízení a pro jízdu na závodním okruhu poprvé kompletně vypínatelný stabilizační systém „ESC Sport“. Mezi nejdůležitější prvky výbavy na přání patří zdokonalená adaptivní regulace podvozku DCC včetně voliče jízdních režimů s novým módem Race.

Golf R s ručně řazenou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy (předchůdce: 5,7 s). S automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG zvládne tento sportovní vůz klasický sprint dokonce jen za 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Navzdory mimořádné jízdní dynamice a o 22 kW (30 k) vyššímu výkonu motoru byla spotřeba paliva modelu Golf R snížena v porovnání s předchůdcem z 8,5 na 7,1 l/100 km. Hodnota emisí CO 2 klesla odpovídajícím způsobem ze 199 na 165 g/km.

Golf R je standardně vybaven systémem Start-Stop a funkcí rekuperace kinetické energie a ještě úsporněji jezdí s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která se dodává na přání. V tomto případě činí průměrná spotřeba paliva 6,9 l/100 km (emise CO 2: 159 g/km). V porovnání s předchůdcem, který také používal DSG (8,4 l/100 km), to znamená úsporu 1,5 l/100 km, resp. zlepšení o již uvedených 18 procent.

Nový Golf R je vybaven celou řadou individualizovaných a exkluzivních prvků. Kromě speciálně navržených nárazníků, bočních prahů a 18“ kol z lehké slitiny mezi ně patří detaily, jako jsou sériově dodávané bi-xenonové světlomety s nově koncipovaným diodami LED pro denní svícení (ve tvaru dvojitého U), tmavě červené zadní světlomety LED nebo výfuková soustava se dvěma větvemi zakončenými celkem čtyřmi chromovanými koncovkami. Všechny tyto úpravy dodávají modelu Golf R charakter suverénního sportovního automobilu i po vzhledové stránce. V interiéru se vrcholný Golf prezentuje sportovními sedadly potaženými kombinací tkaniny a Alcantary, kůží obšitým tříramenným sportovním volantem, dekoračním osvětlením, automatickou klimatizací a rádiem s přehrávačem CD a dotykovým displejem.

Nejvýkonnější a nejúspornější Golf R všech dob přijde na trh ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Volkswagen/AC&C Public Relations

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě