Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s

vloženo

Během prvních šesti měsíců roku 2013 debutovaly nové modely Golf GTI, Golf GTD, Golf Variant a Golf TDI BlueMotion. Volkswagen nyní pokračuje v produktové ofenzivě představením vlajkové lodi modelové řady Golf – nového modelu Golf R.

Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s

Kompaktní sportovní vůz je poháněn nově konstruovaným motorem TSI o výkonu 221 kW (300 k), který je o 22 kW (30 k) výkonnější, ale až o 18 procent úspornější, než předchůdce. Stejně jako předchozí tři generace Golfu R přenáší i nový model hnací sílu motoru přeplňovaného turbodmychadlem na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol. V tomto případě se jedná o nejnovější verzi systému 4MOTION s pátou generací spojky Haldex.


Ryzí dynamiku zaručuje také nově nastavený sportovní podvozek (světlá výška snížená o 20 mm), dále nové progresivní řízení a pro jízdu na závodním okruhu poprvé kompletně vypínatelný stabilizační systém „ESC Sport“. Mezi nejdůležitější prvky výbavy na přání patří zdokonalená adaptivní regulace podvozku DCC včetně voliče jízdních režimů s novým módem Race.

Golf R s ručně řazenou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy (předchůdce: 5,7 s). S automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG zvládne tento sportovní vůz klasický sprint dokonce jen za 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Navzdory mimořádné jízdní dynamice a o 22 kW (30 k) vyššímu výkonu motoru byla spotřeba paliva modelu Golf R snížena v porovnání s předchůdcem z 8,5 na 7,1 l/100 km. Hodnota emisí CO 2 klesla odpovídajícím způsobem ze 199 na 165 g/km.

Golf R je standardně vybaven systémem Start-Stop a funkcí rekuperace kinetické energie a ještě úsporněji jezdí s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která se dodává na přání. V tomto případě činí průměrná spotřeba paliva 6,9 l/100 km (emise CO 2: 159 g/km). V porovnání s předchůdcem, který také používal DSG (8,4 l/100 km), to znamená úsporu 1,5 l/100 km, resp. zlepšení o již uvedených 18 procent.

Nový Golf R je vybaven celou řadou individualizovaných a exkluzivních prvků. Kromě speciálně navržených nárazníků, bočních prahů a 18“ kol z lehké slitiny mezi ně patří detaily, jako jsou sériově dodávané bi-xenonové světlomety s nově koncipovaným diodami LED pro denní svícení (ve tvaru dvojitého U), tmavě červené zadní světlomety LED nebo výfuková soustava se dvěma větvemi zakončenými celkem čtyřmi chromovanými koncovkami. Všechny tyto úpravy dodávají modelu Golf R charakter suverénního sportovního automobilu i po vzhledové stránce. V interiéru se vrcholný Golf prezentuje sportovními sedadly potaženými kombinací tkaniny a Alcantary, kůží obšitým tříramenným sportovním volantem, dekoračním osvětlením, automatickou klimatizací a rádiem s přehrávačem CD a dotykovým displejem.

Nejvýkonnější a nejúspornější Golf R všech dob přijde na trh ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Volkswagen/AC&C Public Relations

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Volkswagen Golf R udělá stovku za 4,9s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte