Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku

vloženo

"Dobrodružná varianta" řady Caddy, která byla uvedena na trh již před třemi lety s přízviskem Cross a krátkým rozvorem kol, dostává nyní s verzí Alltrack více než důstojného nástupce. Vůz vybavený stylovými terénními prvky je k dostání ve skříňové i osobní verzi. Na českém trhu bude k dispozici pouze osobní provedení s cenou od 547 149 Kč.

Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku

Klasickou osobní verzi modelu Volkswagen Caddy jsme otestovali v loňském roce. Tento týden však německá automobilka představila oplastovanou variantu Alltrack, která chce navázat na oblíbenost původní verze Cross.


Součástí exkluzivní výbavy jsou například 17palcová kola z lehkých slitin, černé obložení podběhů kol a prahů a designová ochrana proti podjetí. Tím se Caddy Alltrack opticky výrazně odlišuje od svých "civilnějších sourozenců". Díky volitelnému pohonu všech kol 4Motion společně se sériovým systémem ABS při jízdě na nerovnostech Caddy Alltrack bezpečně překoná i nezpevněnou cestu.

Model Caddy Alltrack byl veřejnosti poprvé představen v září 2015 na IAA ve Frankfurtu. Na ostrých obrysech a jasně definovaných plochách nové generace vynikají především individuální prvky exteriéru, které se barevně odlišují lakování celého vozu. Patří sem i skla Privacy, specifická mřížka chladiče se třemi chromovanými žebry a stříbrně nalakované kryty vnějších zrcátek. Nesmíme zapomenout ani na světlomety H7 (příplatkově možno bi-xenonové s LED diodovým denním svícením), mlhová světla a tónovaná zadní světla.

Volkswagen Caddy Alltrack

Exkluzivní logo na přední a zadní části vozidla, stříbrně eloxované střešní lišty a matně stříbrné prahové lišty s nápisem Alltrack dokreslují elegantní vzhled tohoto modelu. Veškeré tyto prvky výbavy na první pohled signalizují, že robustně stylizovaná verze Alltrack zaujímá v kategorii Caddy zcela svébytné postavení. Vnitřní prostor modelu Caddy Alltrack charakterizují vyvážené ergonomické tvary a četné odkládací přihrádky. Ovládací prvky topení, větrání a klimatizace (sériově v osobních vozech) se nacházejí uprostřed přístrojové desky, aby na ně snadno dosáhl řidič i spolujezdec. Jsou označeny srozumitelnými symboly a jejich obsluha je intuitivní. Volitelně je k dispozici vyhřívané čelní sklo.

Přední sedadla s velkorysým podélným nastavením nabízejí vynikající boční oporu a zajišťují společně s výškovým nastavením (sériově v osobních vozech) pohodlné a zdravé držení těla. Specifické potahy, barevně sladěné obložení dveří a boční obložení, stejně jako sklopné stolky na zadní straně opěradel jsou základními prvky verze Alltrack. Patří sem také kožený paket (volant, páka ruční brzdy, manžeta řadicí páky) s barevnými švy. Součástí osobních automobilů jsou další atraktivní prvky výbavy: Především nastavitelná středová loketní opěrka a chromový paket, který zahrnuje otočný spínač světel, spínač nastavení zrcátek / ovládání oken a knoflík páky ruční brzdy. Stylové koberečky, pedály hliníkového vzhledu a palubní deska v provedení "Carbon Square Dark" podtrhují robustní ráz vnitřního prostoru.

Kromě toho Caddy Alltrack nabízí široké spektrum sériových asistenčních systémů a systémů infotainmentu: Patří sem intervalový spínač stěračů s dešťovým senzorem, asistent rozjezdu do kopce, paket "Světla a výhled" s automatickým ztmavováním vnitřního zrcátka nebo automatické zapínání potkávacích světel, které podle jasu rozlišuje mezi tlumeným a denním světlem. Jeho součástí je funkce "Leaving home" a "Coming home". Například po odstavení vozidla tato funkce po určitou dobu ještě osvětluje blízké okolí automobilu - je praktické, když vidíte, kam můžete stoupnout.

Součástí sériové výbavy je ale také systém sledování okolí "Front Assist", funkce nouzového brzdění City a multikolizní brzda. Systém Front Assist může řidiče varovat před hrozící kolizí, v případě nebezpečí připravit vozidlo na nouzové brzdění, poskytovat podporu při brzdění a spustit automatické brzdění. Přehlédne-li řidič překážku při rychlosti do 30 km/h, funkce nouzového brzdění ve městě automaticky zabrzdí. V ideálním případě se zcela vyhnete kolizím s vozidly, která jedou před vámi. Multikolizní brzda snižuje, popř. eliminuje další kontakty s překážkami po nehodě. K vícenásobným kolizím jinak dochází téměř ve čtvrtině všech dopravních nehod s poraněním osob. Aby se těmto situacím předešlo, multikolizní brzda po nárazu automaticky spustí brzdění, pokud toho řidič již sám není schopen.

Na přání lze objednat adaptivní tempomat (ACC) s automatickou regulací odstupu, který je aktivní při rychlosti od 0 do 160 km/h (automatická převodovka DSG) nebo od 30 do 160 km/h (mechanická převodovka), radarový senzor měří a sleduje vzdálenost a relativní rychlost vpředu jedoucích vozidel. V kombinaci s automatickou převodovkou DSG zabrzdí systém ACC vozidlo, například v koloně nebo dopravní zácpě, i do úplného zastavení. Kromě toho jsou pro evropské osobní automobily Caddy Alltrack k dispozici kromě bočních airbagů sériově také záclonové airbagy.

Dále je možno objednat rovněž asistent dálkových světel "Light Assist" a asistent rozpoznání únavy řidiče. Ten rozpozná odchylky od normálního chování při jízdě a doporučí řidiči přestávku, pokud je nutná. Ve spojení se sériovým audiosystémem "Composition Colour" a volitelným audiosystémem "Composition Media" nebo audiosystémem s navigačním systémem "Discover Media" je k dispozici také zpětná kamera. Z četné výbavy na přání lze zvolit například parkovací asistent "Park Assist", který umožňuje automatické zaparkování na podélných i příčných parkovacích stáních.

Model Caddy Alltrack si můžete objednat s uvedenými kombinacemi motoru a převodovky: čtyři úsporné vznětové motory 2,0 TDI s výkonem 55 kW (75 k), 75 kW (102 k) přes 90 kW (122 k) až po 110 kW (150 k) a tři zážehové motory s nízkými emisemi a výkonem 75 kW (102 k) u 1,0 TSI, přes 62 kW (84 k) u 1,2 TSI, po 92 kW (125 k) u 1,4 TSI, a úsporný motor 1,4 TGI na zemní plyn s výkonem 81 kW (110 k). V závislosti na motoru jsou k dispozici pěti a šestistupňové manuální převodovky a šesti a sedmistupňové automatické dvouspojkové převodovky. Volitelně si můžete nový model Caddy Alltrack navíc objednat s pohonem všech kol 4Motion u verzí s motorem 2,0 TDI o výkonu 90 kW (122 k) a 110 kW (150 k). Pohon všech kol s lepší trakcí na silnici i mimo ni důrazně podtrhuje vizuální charakter verze Caddy Alltrack.

Podvozek byl přizpůsoben různým hodnotám zatížení: Přední kola jsou zavěšena nezávisle, vzadu se nachází tuhá náprava s listovými pružinami a speciálními tlumiči, jejichž charakteristika se mění s mírou stlačení. Stabilizátory na obou nápravách potlačují naklánění karoserie vozidla a stejně jako elektromechanický posilovač řízení přispívají k preciznímu fungování podvozku.

Ceny nového modelu Caddy Alltrack začínají v ČR na 547 149 Kč, vždy se základním zážehovým motorem 1,2 TSI o výkonu 62 kW (84 k).


Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku Fotografie k článku Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku Fotografie k článku Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku Fotografie k článku Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku Fotografie k článku Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku Fotografie k článku Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku Fotografie k článku Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku Fotografie k článku Nový Volkswagen Caddy Alltrack v Česku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte