Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní...

vloženo

Volkswagen představuje novou generaci modelu Touareg. Je to technicky nejvyspělejší Volkswagen od založení značky a je moderní interpretací fascinujícího konceptu víceúčelového SUV. Inovovanou řadu motorů, která je o téměř 20 % hospodárnější, doplňuje celá škála nových asistenčních a bezpečnostních systémů. Nový Touareg bude u českých prodejců možné objednat již od počátku března

Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní... Nový Volkswagen Touareg předvádí, jak bude vypadat budoucnost terénních vozů SUV. Zlatým hřebem modelové palety je nová hybridní varianta, která se stává prvním a jediným hybridním SUV vyráběným v Evropě. Toto špičkové provedení stanovuje se spotřebou paliva pouhých 8,2 litru na 100 km nová měřítka v oblasti hospodárnosti pro terénní SUV poháněné zážehovým motorem.
Touareg Hybrid se dokáže pohybovat v čistě elektrickém režimu zcela bez emisí rychlostí až 50 km/h.

Také Touareg V6 TDI stanovuje s kombinovanou spotřebou 7,4 l/100 km nový rekord v segmentu velkých SUV poháněných vznětovým motorem. Oba modely Touareg Hybrid a V6 TDI jsou nejúspornějšími SUV se zážehovým a vznětovým motorem, které kdy byly v této velikostní třídě v Evropě vyráběny.Nová éra SUV – nižší hmotnost, lepší aerodynamika a větší hospodárnost
Volkswagen systematicky usiluje o trvale udržitelný rozvoj, což již prokázal s globálně úspěšnou menší modelovou řadou Tiguan. Stejný princip se stal základem vývoje také u nového Touaregu.

Prvním krokem bylo snížení hmotnosti tohoto SUV o 208 kg v základním provedení. Karoserie se přesto může pochlubit o 5 % vyšší torzní tuhostí, jejíž absolutní hodnota staví Touareg na vrchol své třídy. Druhým krokem bylo výrazné snížení součinitele aerodynamického odporu vzduchu. Toho bylo dosaženo nejen optimalizací tvarového řešení, ale i nižší výškou v porovnání s předchozím modelem. V kombinaci s designem přídě vycházejícím z nové stylistické DNA značky Volkswagen se tak podařilo zmenšit čelní plochu. Třetí krok: všechny motory jsou nyní sériově vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou, a v porovnání s předchozími modely spotřebují výrazně méně paliva, v některých případech až o více než 2 litry na 100 kilometrů.

Nový hybridní pohon
Hybridní pohon představuje vrchol nabídky motorů pro nový Touareg. Tato varianta disponuje výkonem klasického osmiválce, avšak spotřeba zůstává na úrovni šestiválce či dokonce čtyřválce. Hybridní model nahradí na evropském a americkém trhu dosavadní motory V8. Volkswagen tím pokračuje ve své úspěšné strategii downsizingu.

Mezi klíčové komponenty poháněcího ústrojí modelu Touareg Hybrid patří sada vysokonapěťových akumulátorů, zážehový motor V6 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním kompresorem o výkonu 245 kW (333 k), osmistupňová samočinná převodovka (ideální pro hybridní aplikace a tahání přívěsu) a hybridní modul integrovaný mezi spalovací motor a samočinnou převodovku. Tento kompaktní modul váží včetně spojky 55 kg. Za motorem V6 TSI je ve společné skříni uložena spojka a elektromotor (34 kW). Během společné činnosti motoru V6 TSI a elektromotoru má řidič k dispozici celkový výkon až 279 kW (380 k) a maximální točivý moment 580 N.m.

Volkswagen pro Touareg zvolil paralelní hybridní systém. Ten je na rozdíl od ostatních hybridních systémů zárukou vynikajícího výkonu v terénu a neomezené schopnosti nepřetržité jízdy do svahu. Touareg je dokonce i v hybridní verzi ideálním vozem pro tahání přívěsu, který může mít maximální hmotnost až 3,5 tuny. Paralelní hybrid je navíc v porovnání s ostatními alternativami hospodárnější při jízdě na dlouhé vzdálenosti vysokou rychlostí. Touareg Hybrid dosahuje nejvyšší rychlosti 240 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za pouhých 6,5 s.

V porovnání s konvenčními SUV stejné velikosti a výkonu umožňuje hybridní pohon více než 25% snížení spotřeby paliva ve městě. V kombinovaném jízdním režimu počítají inženýři s průměrným snížením spotřeby paliva o 17 %. Touareg Hybrid dosahuje této úrovně hospodárnosti využitím následujících funkcí:

Elektromotor: Spotřebu benzinu snižuje elektrický pohon bez emisí (do rychlosti 50 km/h). V tomto případě nedochází pouze k vypnutí motoru V6 TSI, ale i k jeho odpojení spojkou od osmistupňové samočinné převodovky, aby nedocházelo ke zbytečným ztrátám.

Setrvačná jízda: Jakmile řidič uvolní pedál plynu, dojde k odpojení motoru V6 TSI od převodovky. K tomuto úkonu dochází dokonce i ve vysokých rychlostech (až 160 km/h), tedy i na dálnici. Díky tomu se může Touareg pohybovat setrvačností podstatně déle, neboť není brzděn motorem. Pokud řidič jezdí předvídavě, může díky této vlastnosti výrazně snížit spotřebu paliva.

Rekuperace kinetické energie: Během brzdění pracuje elektromotor jako generátor, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a tu ukládá do sady vysokonapěťových akumulátorů NiMH.
Systém Start-Stop: Systém Start-Stop integrovaný do hnacího řetězce snižuje spotřebu paliva zejména ve městě a při popojíždění v zácpách.

V6 FSI
Také konvenčně poháněné modely Touareg se mohou pochlubit výrazným zlepšením v oblasti spotřeby paliva a emisí. Zážehový motor 3.6 V6 FSI s přímým vstřikováním benzinu dosahuje nejvyššího výkonu 206 kW (280 k) a nejvyššího točivého momentu 360 N.m. Přitom však v kombinovaném režimu spotřebuje jen 9,9 l/100 km, což je o neuvěřitelných 2,5 litru méně než u dosavadního modelu. Tato hodnota kombinované spotřeby odpovídá emisím CO2 236 g/km, což je přesně o 60 g/km méně než dosud.

V6 TDI
Také vznětové motory jsou hospodárnější. Ihned při uvedení na trh bude jako vstupní brána do světa Touaregů k dispozici modernizovaná verze úspěšného motoru V6 TDI, která je v evropském provedení opět vyladěna na nejvyšší výkon 176 kW (240 k). Tento turbodiesel disponující točivým momentem 550 N.m spotřebuje neuvěřitelných 7,4 l/100 km (to odpovídá 195 g CO2/km), což je o 1,9 litru méně než dosud. Emise CO2 v porovnání s předchozím modelem Touareg V6 TDI poklesly o 49 g/km. Oproti variantě s paketem BlueMotion Technology, která dosahovala ještě lepších hodnot, činí tento pokles pořád úctyhodných 24 g/km.

V8 TDI
Naprostou novinkou v nabídce motorů pro modelovou řadu Touareg je motor V8 TDI se zdvihovým objemem 4,2 litru a nejvyšším výkonem 250 kW (340 k). S přihlédnutím k výkonu a vynikajícímu maximu točivého momentu 800 N.m je hodnota kombinované spotřeby paliva 9,1 l/100 km (ekvivalent emisí CO2: 239 g/km) mimořádně nízká.


Dvě verze pohonu všech kol
V zájmu snížení spotřeby paliva byl upraven rovněž sériově dodávaný trvalý pohon všech kol. Základní verze nové generace vozů Touareg mají trvalý pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen (4MOTION; stoupavost: 31°). Podobně jako Tiguan Track & Field má i Touareg „terénní jízdní režim“ ovládaný stiskem tlačítka, který upravuje pro terénní podmínky činnost systémů ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenční funkci pro sjíždění strmých svahů Hill Descent Assist a pozmění program řazení samočinné převodovky.

Modely V6 TDI mohou mít na přání místo mezinápravového diferenciálu Torsen tzv. „Terénní Paket“ (Terrain Tech Packet), který má ještě robustnější rozvodovku pro jízdu nejnáročnějším terénem, redukční převod a 100% uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu (4XMOTION; stoupavost: 45°). Podobně jako u první generace vozů Touareg ovládá řidič systém „4XMotion“ prostřednictvím otočného spínače s pěti polohami pro různé podmínky: 1. „On- Road“ (silnice); 2. „Off-Road“ (podobá se „terénnímu jízdnímu režimu“ a k tomu připojuje automatickou regulaci mechanických uzávěrek); 3. Low (jako „Off-road“ a navíc redukce, řazení při vyšších otáčkách a potlačení automatického řazení vyšších převodových stupňů v manuálním režimu); 4. připojení uzávěrky mezinápravového diferenciálu; 5. připojení uzávěrky zadního diferenciálu. Takto vybavený Volkswagen Touareg zvládne jakýkoli terén na zemském povrchu.

SUV pro každodenní využití
Volkswagen se při vývoji nového Touaregu nezaměřil pouze na lehčí konstrukci s nižší spotřebou a lepší jízdní dynamikou. Designéři a konstruktéři kladli ještě větší důraz také na všestrannost. V novém účelnějším interiéru jsou pohodlnější sedadla a cestující vzadu mají větší prostor pro nohy. Zadní lavice je nyní podélně posuvná v rozsahu 160 mm a cestující si na ní mohou upravit i sklon opěradla. Na přání se dodává elektrické skládání zadních sedadel ovládané tlačítkem, které umožňuje pohodlné zvětšení zavazadlového prostoru až na 1642 litrů. Už základní verze mají bohatou sériovou výbavu zahrnující rádio s přehrávačem CD a informačním systémem, které lze intuitivně ovládat prostřednictvím 6,5“ dotykového displeje.


Parkovací brzda se nyní aktivuje tlačítkem. Motory V6 se na semaforech automaticky vypínají a opětovně spouští, jakmile řidič uvolní pedál brzdy (systém Start-Stop). Na přání lze zadní výklopné víko otvírat a zavírat pomocí dálkového ovládání integrovaného do klíčku. Největší panoramatické střešní okno v segmentu SUV pouští do interiéru dostatek světla i při zatažené obloze. Inovativní systém „Area View“ využívá čtyři kamery sledující bezprostřední okolí vozidla, čímž zvyšuje bezpečnost.
Posádku chrání v případě nehody až devět airbagů. Lane Assist hlídá, aby vůz neopustil nechtěně svůj jízdní pruh, zatímco Side Assist upozorňuje řidiče při změně jízdního pruhu na vozidla přijíždějící zezadu. Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) s integrovanou asistenční funkcí Front Assist dokáže v případě nouze brzdit až do úplného zastavení a řidiče upozorňuje na nebezpečnou situaci přitažením bezpečnostních pásů. Bi-xenonové světlomety s asistenční funkcí Dynamic Light Assist sledují provoz před vozem a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění vpředu jedoucích řidičů. Adaptivní stabilizační systém s funkcí proti převrácení zaručuje dokonalou stabilitu Touaregu.

Poprvé se u nového Touaregu objeví pod prestižní značkou „Exclusive“ speciální prvky výbavy od společnosti Volkswagen Individual jako například 19“ kola z lehké slitiny (typ „Girona“), ozdobné výplně z ušlechtilého dřeva („olivový jasan“) a kožené čalounění interiéru (kůže „Nappa“) ve dvou barevných kombinacích „tmavá Burgundy/černá Titan“ nebo „béžová Pepper/černá Titan“.

Ceny:
3.0 TDI 176 kW Tiptronic (od března 2010):      1 227 900 Kč
4.2 V8 TDI Tiptronic  (od března 2010):              1 843 900 Kč
3.0 TSI Hybrid (od května 2010):                          1 887 200 Kč
3.6 FSI Tiptronic (od června 2010):                     1 237 600 Kč
3.0 TDI 150kW Tiptronic (od listopadu 2010):  1 189 900 Kč

-MO- / TZ Volkswagen, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní... Fotografie k článku Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní... Fotografie k článku Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní... Fotografie k článku Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní... Fotografie k článku Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní... Fotografie k článku Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní... Fotografie k článku Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní... Fotografie k článku Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní... Fotografie k článku Nový Touareg: Lehčí, úspornější a dokonce i hybridní...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!