Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů…

vloženo

Po pěti letech Suzuki uvede na trh novou generaci Swiftu. Design se nijak markantně nezměnil, vůz je ale delší a díky většímu rozvoru náprav nabídne prostornější interiér. Výroba v maďarském závodě v Ostřihomi už běží, oficiální prodej však začne až na podzim

Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů…

Nový Swift bude o 9 cm delší a bude mít o 5 cm delší rozvor, šířka a výška karosérie zůstane na podobné úrovni jako dosud- tedy znatelně větší než u domácí Fabie. Celkové vnější rozměry jsou:
3 850x 1 695x 1 510 mm (DxŠxV), rozvor 2 430 mm, rozchod 1 480/ 1 485 mm (vpředu/ vzadu). Samozřejmě opět existují dvě karosářské varianty- tří a pětidveřový hatchback.


Výrobce slibuje zlepšení tuhosti karosérie při mírně nižší hmotnosti- díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli. Ve srovnání s odcházejícím modelem bude mít novinka sportovnější jízdní vlastnosti i mnohem lepší standardní výbavu. K té bude patřit například 7 airbagů (včetně kolenního pro řidiče), stabilizační systém ESP či 16“ kola, a to i v těch nejlevnějších specifikacích! Interiér má spíše než ke stejnojmennému předchůdci blíže k většímu sedanu Kizashi, a to jak vzhledem tak kvalitou použitých materiálů.

Jde to i bez turba
Nové vlně malých přeplňovaných benzínových motorů čelí Suzuki jediným čtyřválcem 1,2 Dual VVT, který v nabídce nahrazuje starší motory 1,3 a 1,5 litru. Má sice klasické atmosférické plnění, zato ale variabilní časování všech ventilů a v tradici značky se s potěšením vytáčí. Jeho výkon 69 kW při 6000/min patří v kategorii atmosférických malolitrážních motorů k absolutní špičce, točivý moment vrcholí vcelku očekávanou hodnotou 118 N.m. při 4800/min.

Navzdory principielně aerodynamicky krajně nevýhodné karosérii (krátký, široký a poměrně vysoký vůz s téměř kolmou zádí) je Swift s novým benzínovým čtyřválcem nejen dostatečně dynamický (stovka za 12,3 s, max. 165 km/h), ale hlavně překvapivě úsporný. Dle výrobce si v normovaném kombinovaném režimu vystačí s pouhými pěti litry naturalu. Alternativou ke standardní pětistupňové manuální převodovce bude poněkud archaická čtyřstupňová automatika, která ale kupodivu kombinovanou spotřebu nezvyšuje nijak výrazně- pouze o 0,6 litru.

Diesel téměř beze změn
Naopak malý turbodiesel Common Rail 1,3 DDiS s výkonem 55 kW, použitý už v dosluhujícím modelu, zůstává prakticky beze změn. Pouze nyní vyhovuje přísnější emisní normě Euro5. Připomeňme, že navzdory vlastnímu označení DDiS jde o motor Fiat 1,3 Multijet, dobře známý z menších fiatů, lancií či opelů.
Ve Swiftu bude vykazovat kombinovanou spotřebu 4,2 litru nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise 109 g CO2/km . Maximální dostupná dynamika se přibližně rovná novému benzínovému motoru 1,2 Dual VVT, avšak pružnost motoru na vyšší rychlostní stupně bude těžit z neporovnatelně vyššího a snáze dostupného maxima točivého momentu 190 N.m. při 1750/min. K dieselu se váže výhradně pětistupňový manuál.

V blízké budoucnosti se dočká i nasazení funkce Start/Stop, která ještě o něco málo stlačí spotřebu v městském provozu. Zda bude Swift stále čelit konkurenci s nabídkou pouhých dvou motorů (byť třeba hodně dobrých) nebo výrobce připravuje ještě nějaké rozšíření, to bohužel nevíme. Stejně tak cenu se dozvíme až mnohem později.

Nejdůležitější údaje:
1,2 Dual VVT: 1242 ccm, 69 kW při 6000/min., 118 N.m. při 4800/min., převodovka 5M nebo 4A*., 165 (160*) km/h, 0-100 km/h za 12,3 (13,5*) s., spotřeba 5,0 (5,6*) l/100 km.

1,3 DDiS:
1248 ccm, 55 kW při 4000/min., 190 N.m. při 1750/min., převodovka 5M, 165 km/h, 0-100 km/h za 12,7 s., spotřeba 4,2 l/100 km.

Marek Oborník, foto Suzuki

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů… Fotografie k článku Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů…
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu