Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola

vloženo

Velkou novinkou u obou modelů je použití 20palcových kol o rozměru 195/55, která zlepšují jízdní vlastnosti, zkracují brzdnou dráhu a přispívají s výškou bočnicem 107 mm k zachování komfortu. Scénic se dočkal také nových asistečních systémů a je nabízen s šesti diesely a dvojicí benzínových motorů.

Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola

Nový Scénic se chlubí delším rozvorem (o 32 mm u kratší verze; a o 34 mm u delší verze). Ve všech verzích Scénic i Grand Scénic dostal 20palcová kola (195/55R20), díky kterým tento model dosahuje v oblasti brzdné dráhy ještě lepších výsledků než 3. generace Scénicu. Při rychlosti 100 km/h a 130 km/h na suchém povrchu dosahuje Nový model o 3 % a o 5 % kratší brzdné vzdálenosti než Scénic 3. Při rychlosti 80 km/h na mokrém povrchu je brzdná dráha o 5 % kratší.


Pro dosažení nejlepšího poměru komfortu a jízdních vlastností vybavil Renault Nový Scénic pneumatikami s výškou bočnice 107 mm, tedy vyšší než u většiny 17 a 18palcových pneumatik. Tato výška bočnice optimalizuje komfort, který je ještě umocněn vylepšenými sedadly, která jsou širší, mají lepší boční vedení a jejich předností je použití pěny s dvojí hustotou.

Jedinečná velikost kol použitá u celé modelové řady umožňuje vhodně nastavit podvozek, aby byl zajištěn jak komfort, tak i správné jízdní vlastnosti. Inženýři Renaultu ve spolupráci s výrobci pneumatik vylepšili účinnost pneumatik a konfiguraci podvozku a použili tlumiče s technologií Multi-tuned Valve. Díky velkému rozměru mohou kola lépe pohlcovat nerovnosti povrchu vozovky, čímž je zaručen větší komfort cestujících.

Renault Scenic 2017

S 20palcovými koly dosahuje tento model nejlepších možných výsledků v oblasti ochrany životního prostředí, a to díky kombinaci třech faktorů:

  • Nižší tření z důvodu šířky kol, které nejsou širší než běžná 16palcová kola (195 mm).
  • Vylepšená aerodynamika díky menší šířce pneumatiky. Součinitel odporu vzduchu (Cx), který je hned po hmotnosti vozu druhým nejvýznamnějším faktorem v oblasti dopadu na životní prostředí, se oproti předchozí generaci Scénicu zlepšil, což se projevuje snížením emisí CO2 o 2 g/km.
  • Použití pneumatik s nízkým valivým odporem nazvané LRR (low rolling resistance).

Navzdory větší velikosti nepředstavují 20palcové pneumatiky zvýšené pořizovací náklady. Jejich cena odpovídá ceně 17palcových pneumatik pro Scénic 3 bez ohledu na typ pneumatiky: celoroční, letní nebo zimní pneumatika. Navíc zachování výšky bočnice snižuje riziko poškození ráfku. Na pneumatiky lze také nasadit sněhové řetězy a jejich cena odpovídá situaci na trhu.

Rekordní objem nákladového a úložného prostoru:

Objem zavazadlového prostoru modelu Scénic je 506 dm3 dle VDA (572 litrů). Jedná se o největší objem v tomto segmentu a velice příznivou hodnotu v porovnání s objemem 469 dm3, což je průměrná hodnota konkurenčních vozů. Nový Grand Scénic v 7místné verzi s konfigurací 5 míst nabízí objem nákladového prostoru 533 dm3 dle VDA (596 litrů), což ho v daném segmentu řadí na 2. místo. Objem zavazadlového prostoru 5místné verze dosahuje 718 dm3 dle VDA (765 litrů).

Pokud jde o kapacitu úložných prostorů v interiéru, nabídne Scénic kromě konzole o objemu 13 litrů také osvětlenou a klimatizovanou zásuvkou nazvanou Easy Life o objemu 11,5 litru. Je elektricky ovládatelná pomocí dotykového snímače a při zastavení vozu se automaticky uzamkne. K dalším praktickým úložným prostorům patří čtyři úložné prostory pod podlahou s celkovým objemem 63 litrů.

Systém One Touch Folding převzatý z Nového Espace umožňuje jediným pohybem sklopit zadní sedadla, čímž se dosáhne rovné podlahy. Nový Scénic je jediným vozem v tomto segmentu, ve kterém je možné ovladač aktivovat na dvou různých místech: v zavazadlovém prostoru nebo pomocí systému R-LINK 2. Scénic je rovněž jediným vozem v tomto segmentu, který nabízí posuvnou středovou konzoli s velkým objemem (13 litrů), tj. až čtyřnásobek objemu nabízeného konkurencí.

Vpředu konzole nabízí osvětlený úložný prostor uzavřený roletou s integrovanou loketní opěrkou, pod kterou se nachází 2 konektory USB a konektor Jack. Vzadu na konzoli jsou umístěny dva konektory USB, konektor Jack, zásuvka 12 V a také vyhrazený odkládací prostor. Je-li středová konzole posunutá dopředu, představuje tak cenný úložný prostor pro řidiče a pro spolujezdce; je-li konzole posunutá co nejvíce dozadu, funguje jako přepážka pro zadní sedadla, což může být v případě cestování s dětmi praktické!

Bezpečnostní prvky:

  • adaptivní tempomat: automaticky reguluje rychlost, aby byla zachována předem nastavená bezpečná vzdálenost. Systém funguje v rozsahu 50 až 160 km/h.
  • varování před opuštěním jízdního pruhu: tato funkce se aktivuje při rychlosti 70 km/h a vibracemi volantu upozorní řidiče, pokud nechtěně překročí plnou nebo přerušovanou čáru.
  • barevný head-up displej
  • Easy Park Assist: systém nejprve pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím senzorů, které měří dostupný prostor, a poté při parkovacím manévru zcela přebere řízení. Systém funguje až do 30 km/h.
  • technologie MULTI-SENSE umožňuje zvolit pět režimů jízdy: Neutral, Sport, Komfort, Perso a Eco.
  • R-LINK 2 s vertikálním 8,7palcovým displejem, který patří k největším v tomto segmentu.
  • audiosystém Bose Surround Sound System
  • systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců (Active Emergency Braking System/AEBS) je součástí sériové výbavy, což je v tomto segmentu jedinečné. Tento asistent je aktivní při rychlosti v rozsahu 7 až 60 km/h (analyzuje okolí vozu, detekuje stojící nebo pohybující se chodce a odhaduje jejich dráhu; upozorňuje řidiče na riziko kolize vozu s chodcem, automaticky aktivuje brzdový systém až do úplného zastavení vozu v případě bezprostředního rizika kolize s chodcem).
  • detekce únavy řidiče (Tiredness Detection Warning / TDW): trajektorie vozu je neustále analyzována (algoritmus společnosti Bosch) a v případě anomálie je řidič upozorněn (zobrazením hlášení a zvukovým signál

Pohonné jednotky:

Nový Scénic nabízí 6 dieselových pohonných jednotek spojených s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s dvouspojkovou 6 či 7stupňovou automatickou převodovkou EDC a 2 benzinové pohonné jednotky spojené s 6stupňovou manuální převodovkou.

  • benzinový motor 1.2 Energy TCe 130: Díky turbodmychadlu se může pochlubit skvělým výkonem. Je pružný, rychle reaguje již při nízkých otáčkách a dokáže sladit nízkou spotřebu s oceňovaným jízdním zážitkem.
  • dieselový motor 1.6 Energy dCi 160 EDC: Hlavními vlastnostmi tohoto motoru s technologií Twin Turbo a s výkonem 160 k je rychlá odezva, živost a vyváženost. K lepším jízdním vlastnostem také přispívá dvouspojková 6stupňová manuální převodovka EDC. Řízení je dynamické, plynulé a velmi efektivní s výborným poměrem mezi cenou a výkonem.
  • dieselový motor 1.6 Energy dCi 130: S konstrukcí zaměřenou na účinnost v každodenním provozu, s výkonem 130 k a s 6stupňovou manuální převodovkou plně uspokojí ty, kterým záleží na ekonomickém provozu a zároveň se nechtějí připravit o potěšení z jízdy.

Nový Scénic přichází s novou technologií elektrifikovaného motoru nazvanou Hybrid Assist, která je k dispozici u stěžejního motoru 1.5 dCi 110 spojeného s 6stupňovou manuální převodovkou. Elektromotor napájený akumulátorem s napětím 48 voltů pomáhá spalovacímu motoru snižovat spotřebu a emise CO2 při zachování jízdních vlastností a pružnosti motoru dCi 110. Při zpomalení pracuje elektrické zařízení jako generátor, který rekuperuje energii pro palubní síť a nezávislý akumulátor systému. Při zrychlení se z něj stává elektromotor s výkonem 10 kW, který pomáhá motoru spalovacímu. Díky této technologii je v určitém provozním rozsahu zajištěn nárůst točivého momentu až o 15 Nm. V konečném výsledku umožňuje Hybrid Assist ve srovnání se standardním motorem dCi 110 snížit spotřebu a emise CO2 přibližně o 8 až 10 %. Nový SCÉNIC se stejným motorem tak vykazuje snížení spotřeby z 3,9 litru na 3,5 litru na 100 km a emise CO2 klesly ze 100 gramů na 92 gramů. Technologie Hybrid Assist je díky autonomii systému jednoduchá; nevyžaduje zásuvku pro dobíjení akumulátoru a je bezúdržbová.

Oba modely cílí na zákazníky prvních tří generací, kteří jsou věrní značce a oceňují inovativní charakter vozu, který přinesl na trh například posuvnou středovou konzoli. 4. generace chce rovněž nadchnout nové zákazníky, kteří kladou důraz na design a funkce. Nový Scénic se zaměřuje jak na soukromé zákazníky, tak i na firmy vyhledávající nízké celkové náklady spojené s vlastnictvím vozu.


Petr Šikl (text), Renault (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu