Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola

vloženo

Velkou novinkou u obou modelů je použití 20palcových kol o rozměru 195/55, která zlepšují jízdní vlastnosti, zkracují brzdnou dráhu a přispívají s výškou bočnicem 107 mm k zachování komfortu. Scénic se dočkal také nových asistečních systémů a je nabízen s šesti diesely a dvojicí benzínových motorů.

Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola

Nový Scénic se chlubí delším rozvorem (o 32 mm u kratší verze; a o 34 mm u delší verze). Ve všech verzích Scénic i Grand Scénic dostal 20palcová kola (195/55R20), díky kterým tento model dosahuje v oblasti brzdné dráhy ještě lepších výsledků než 3. generace Scénicu. Při rychlosti 100 km/h a 130 km/h na suchém povrchu dosahuje Nový model o 3 % a o 5 % kratší brzdné vzdálenosti než Scénic 3. Při rychlosti 80 km/h na mokrém povrchu je brzdná dráha o 5 % kratší.


Pro dosažení nejlepšího poměru komfortu a jízdních vlastností vybavil Renault Nový Scénic pneumatikami s výškou bočnice 107 mm, tedy vyšší než u většiny 17 a 18palcových pneumatik. Tato výška bočnice optimalizuje komfort, který je ještě umocněn vylepšenými sedadly, která jsou širší, mají lepší boční vedení a jejich předností je použití pěny s dvojí hustotou.

Jedinečná velikost kol použitá u celé modelové řady umožňuje vhodně nastavit podvozek, aby byl zajištěn jak komfort, tak i správné jízdní vlastnosti. Inženýři Renaultu ve spolupráci s výrobci pneumatik vylepšili účinnost pneumatik a konfiguraci podvozku a použili tlumiče s technologií Multi-tuned Valve. Díky velkému rozměru mohou kola lépe pohlcovat nerovnosti povrchu vozovky, čímž je zaručen větší komfort cestujících.

Renault Scenic 2017

S 20palcovými koly dosahuje tento model nejlepších možných výsledků v oblasti ochrany životního prostředí, a to díky kombinaci třech faktorů:

  • Nižší tření z důvodu šířky kol, které nejsou širší než běžná 16palcová kola (195 mm).
  • Vylepšená aerodynamika díky menší šířce pneumatiky. Součinitel odporu vzduchu (Cx), který je hned po hmotnosti vozu druhým nejvýznamnějším faktorem v oblasti dopadu na životní prostředí, se oproti předchozí generaci Scénicu zlepšil, což se projevuje snížením emisí CO2 o 2 g/km.
  • Použití pneumatik s nízkým valivým odporem nazvané LRR (low rolling resistance).

Navzdory větší velikosti nepředstavují 20palcové pneumatiky zvýšené pořizovací náklady. Jejich cena odpovídá ceně 17palcových pneumatik pro Scénic 3 bez ohledu na typ pneumatiky: celoroční, letní nebo zimní pneumatika. Navíc zachování výšky bočnice snižuje riziko poškození ráfku. Na pneumatiky lze také nasadit sněhové řetězy a jejich cena odpovídá situaci na trhu.

Rekordní objem nákladového a úložného prostoru:

Objem zavazadlového prostoru modelu Scénic je 506 dm3 dle VDA (572 litrů). Jedná se o největší objem v tomto segmentu a velice příznivou hodnotu v porovnání s objemem 469 dm3, což je průměrná hodnota konkurenčních vozů. Nový Grand Scénic v 7místné verzi s konfigurací 5 míst nabízí objem nákladového prostoru 533 dm3 dle VDA (596 litrů), což ho v daném segmentu řadí na 2. místo. Objem zavazadlového prostoru 5místné verze dosahuje 718 dm3 dle VDA (765 litrů).

Pokud jde o kapacitu úložných prostorů v interiéru, nabídne Scénic kromě konzole o objemu 13 litrů také osvětlenou a klimatizovanou zásuvkou nazvanou Easy Life o objemu 11,5 litru. Je elektricky ovládatelná pomocí dotykového snímače a při zastavení vozu se automaticky uzamkne. K dalším praktickým úložným prostorům patří čtyři úložné prostory pod podlahou s celkovým objemem 63 litrů.

Systém One Touch Folding převzatý z Nového Espace umožňuje jediným pohybem sklopit zadní sedadla, čímž se dosáhne rovné podlahy. Nový Scénic je jediným vozem v tomto segmentu, ve kterém je možné ovladač aktivovat na dvou různých místech: v zavazadlovém prostoru nebo pomocí systému R-LINK 2. Scénic je rovněž jediným vozem v tomto segmentu, který nabízí posuvnou středovou konzoli s velkým objemem (13 litrů), tj. až čtyřnásobek objemu nabízeného konkurencí.

Vpředu konzole nabízí osvětlený úložný prostor uzavřený roletou s integrovanou loketní opěrkou, pod kterou se nachází 2 konektory USB a konektor Jack. Vzadu na konzoli jsou umístěny dva konektory USB, konektor Jack, zásuvka 12 V a také vyhrazený odkládací prostor. Je-li středová konzole posunutá dopředu, představuje tak cenný úložný prostor pro řidiče a pro spolujezdce; je-li konzole posunutá co nejvíce dozadu, funguje jako přepážka pro zadní sedadla, což může být v případě cestování s dětmi praktické!

Bezpečnostní prvky:

  • adaptivní tempomat: automaticky reguluje rychlost, aby byla zachována předem nastavená bezpečná vzdálenost. Systém funguje v rozsahu 50 až 160 km/h.
  • varování před opuštěním jízdního pruhu: tato funkce se aktivuje při rychlosti 70 km/h a vibracemi volantu upozorní řidiče, pokud nechtěně překročí plnou nebo přerušovanou čáru.
  • barevný head-up displej
  • Easy Park Assist: systém nejprve pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím senzorů, které měří dostupný prostor, a poté při parkovacím manévru zcela přebere řízení. Systém funguje až do 30 km/h.
  • technologie MULTI-SENSE umožňuje zvolit pět režimů jízdy: Neutral, Sport, Komfort, Perso a Eco.
  • R-LINK 2 s vertikálním 8,7palcovým displejem, který patří k největším v tomto segmentu.
  • audiosystém Bose Surround Sound System
  • systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců (Active Emergency Braking System/AEBS) je součástí sériové výbavy, což je v tomto segmentu jedinečné. Tento asistent je aktivní při rychlosti v rozsahu 7 až 60 km/h (analyzuje okolí vozu, detekuje stojící nebo pohybující se chodce a odhaduje jejich dráhu; upozorňuje řidiče na riziko kolize vozu s chodcem, automaticky aktivuje brzdový systém až do úplného zastavení vozu v případě bezprostředního rizika kolize s chodcem).
  • detekce únavy řidiče (Tiredness Detection Warning / TDW): trajektorie vozu je neustále analyzována (algoritmus společnosti Bosch) a v případě anomálie je řidič upozorněn (zobrazením hlášení a zvukovým signál

Pohonné jednotky:

Nový Scénic nabízí 6 dieselových pohonných jednotek spojených s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s dvouspojkovou 6 či 7stupňovou automatickou převodovkou EDC a 2 benzinové pohonné jednotky spojené s 6stupňovou manuální převodovkou.

  • benzinový motor 1.2 Energy TCe 130: Díky turbodmychadlu se může pochlubit skvělým výkonem. Je pružný, rychle reaguje již při nízkých otáčkách a dokáže sladit nízkou spotřebu s oceňovaným jízdním zážitkem.
  • dieselový motor 1.6 Energy dCi 160 EDC: Hlavními vlastnostmi tohoto motoru s technologií Twin Turbo a s výkonem 160 k je rychlá odezva, živost a vyváženost. K lepším jízdním vlastnostem také přispívá dvouspojková 6stupňová manuální převodovka EDC. Řízení je dynamické, plynulé a velmi efektivní s výborným poměrem mezi cenou a výkonem.
  • dieselový motor 1.6 Energy dCi 130: S konstrukcí zaměřenou na účinnost v každodenním provozu, s výkonem 130 k a s 6stupňovou manuální převodovkou plně uspokojí ty, kterým záleží na ekonomickém provozu a zároveň se nechtějí připravit o potěšení z jízdy.

Nový Scénic přichází s novou technologií elektrifikovaného motoru nazvanou Hybrid Assist, která je k dispozici u stěžejního motoru 1.5 dCi 110 spojeného s 6stupňovou manuální převodovkou. Elektromotor napájený akumulátorem s napětím 48 voltů pomáhá spalovacímu motoru snižovat spotřebu a emise CO2 při zachování jízdních vlastností a pružnosti motoru dCi 110. Při zpomalení pracuje elektrické zařízení jako generátor, který rekuperuje energii pro palubní síť a nezávislý akumulátor systému. Při zrychlení se z něj stává elektromotor s výkonem 10 kW, který pomáhá motoru spalovacímu. Díky této technologii je v určitém provozním rozsahu zajištěn nárůst točivého momentu až o 15 Nm. V konečném výsledku umožňuje Hybrid Assist ve srovnání se standardním motorem dCi 110 snížit spotřebu a emise CO2 přibližně o 8 až 10 %. Nový SCÉNIC se stejným motorem tak vykazuje snížení spotřeby z 3,9 litru na 3,5 litru na 100 km a emise CO2 klesly ze 100 gramů na 92 gramů. Technologie Hybrid Assist je díky autonomii systému jednoduchá; nevyžaduje zásuvku pro dobíjení akumulátoru a je bezúdržbová.

Oba modely cílí na zákazníky prvních tří generací, kteří jsou věrní značce a oceňují inovativní charakter vozu, který přinesl na trh například posuvnou středovou konzoli. 4. generace chce rovněž nadchnout nové zákazníky, kteří kladou důraz na design a funkce. Nový Scénic se zaměřuje jak na soukromé zákazníky, tak i na firmy vyhledávající nízké celkové náklady spojené s vlastnictvím vozu.


Petr Šikl (text), Renault (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola Fotografie k článku Nový Renault Scénic a Grand Scénic má standardně dvacetipalcová kola
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2018
Test ojetiny: Ford Focus – druhá generace úspěchu
21.02.2018
Opel Combo Life - Berlingo s bleskem ve znaku
20.02.2018
Sportovně založený Volkswagen Polo R-Line přijde na 407 900 Kč
19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem
15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition