Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...

vloženo

Druhá generace modelu Cayenne je malinko větší, výrazně lehčí a úspornější, má interiér podobný Panameře, a vůbec se nerozpakuje použít diesel a nově dokonce i hybrid z nového Volkswagenu Touareg.

Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...

Podobně jako kultovní model 911, ani Cayenne nehodlá svůj charakteristický vzhled nijak výrazně měnit. Silueta zůstává, pouze přední partie se trochu více přiblížila modelu Panamera, ta zadní (zejména díky zvláštně tvarovaným svítilnám) dle prvních reakcí připomíná spíše něco z asijského výrobního programu. Ale to je věc názoru.


Vnější rozměry jsou 4846x 1939x 1705 mm (délka/šířka/výška), rozvor narostl o rovných 40 mm na hodnotu 2895 mm. Hmotnost se proti předchůdci naopak snížila o úctyhodných 180 kg (opět ta podobnost s vozem Volkswagen Touareg).

Motorů bude na poměry této značky v nabídce doslova přehršel. Základ bude tvořit „skromný“ koncernový šestiválcový diesel 3,0 TDI pro model Cayenne Diesel (176 kW; 550 N.m), dál už je to koncert pro benzín: Nejslabším je 3,6 V6 pro model s jednoduchým označením Cayenne, ten má výkon 220 kW a točivý moment 400 N.m.  Pokračuje se modelem Cayenne S s osmiválcem 4,8 litru (294 kW; 500 N.m) a vrcholem je Cayenne Turbo s tímtéž motorem, ovšem dopovaným dvěma turbodmychadly (368 kW; 700 N.m).

Výrobce udává, že řadou úprav na motorech i aplikací systému Start-Stop klesla kombinovaná spotřeba až o 20 %. Kromě nejslabšího benzínového šestiválce (Cayenne), který má standardně šestistupňovou manuální převodovku, jsou všechny ostatní verze osazeny osmistupňovým automatem.

To platí i pro nový Cayenne Hybrid, který má stejně jako nový hybridní VW Touareg pod kapotou přeplňovaný benzínový šestiválec 3,0 TSI (245 kW) spolupracující s elektromotorem o výkonu 34 kW. Kombinovaný výkon tohoto „Full hybridu“ (až do 60 km/h je schopen čisté elektro-jízdy) činí 279 kW.

Všechny modely mají samozřejmě pohon všech kol, přičemž dělení hnacího momentu mezi obě nápravy má na starosti elektronicky řízená vícelamelová spojka. Odpružení může být buď konvenční s klasickými pružinami a tlumiči nebo adaptivní se vzduchovými pružícími jednotkami. Druhá verze citelně zlepší také terénní schopnosti, neboť lze v případě potřeby světlou výšku zvýšit až na 27 cm (ocelové odpružení pouze 21 cm).

Druhá generace Cayenne bude mít výstavní premiéru v Ženevě, do léta by se pak měla objevit i v prodeji. Základní ceny od 55 700 eur (Cayenne) do 116 300 eur (Cayenne Turbo), za diesel si Porsche účtuje 59 900 a za hybrid 79 100 eur.

Nejdůležitější údaje:
Cayenne Diesel: 2967 ccm, 176 kW při 4000/min., 550 N.m. při 2000- 2250/min., 218 km/h, 0-100 km/h za 7,8 s., spotřeba 7,4 l/100 km.
Cayenne: 3598 ccm, 220 kW při 6300/min., 400 N.m. při 3000/min., 230 km/h, 0-100 za 7,5 s., spotřeba 11,2 l/100 km.
Cayenne S: 4806 ccm, 294 kW při 6500/min., 500 N.m. při 3500/min., 258 km/h, 0-100 za 5,9 s., spotřeba 10,5 l/100 km.
Cayenne Turbo: 4806 ccm, 368 kW při 6000/min, 700 N.m. při 2250- 4500/min, 278 km/h, 0-100 za 4,7 s., spotřeba 11,5 l/100 km.
Cayenne Hybrid: 2995 ccm, kombinovaný výkon 279 kW, kombinovaný točivý moment 580 N.m., 242 km/h, 0-100 za 6,5 s., spotřeba 8,2 l/100 km.

-MO-, foto Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout