Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...

vloženo

Druhá generace modelu Cayenne je malinko větší, výrazně lehčí a úspornější, má interiér podobný Panameře, a vůbec se nerozpakuje použít diesel a nově dokonce i hybrid z nového Volkswagenu Touareg.

Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...

Podobně jako kultovní model 911, ani Cayenne nehodlá svůj charakteristický vzhled nijak výrazně měnit. Silueta zůstává, pouze přední partie se trochu více přiblížila modelu Panamera, ta zadní (zejména díky zvláštně tvarovaným svítilnám) dle prvních reakcí připomíná spíše něco z asijského výrobního programu. Ale to je věc názoru.


Vnější rozměry jsou 4846x 1939x 1705 mm (délka/šířka/výška), rozvor narostl o rovných 40 mm na hodnotu 2895 mm. Hmotnost se proti předchůdci naopak snížila o úctyhodných 180 kg (opět ta podobnost s vozem Volkswagen Touareg).

Motorů bude na poměry této značky v nabídce doslova přehršel. Základ bude tvořit „skromný“ koncernový šestiválcový diesel 3,0 TDI pro model Cayenne Diesel (176 kW; 550 N.m), dál už je to koncert pro benzín: Nejslabším je 3,6 V6 pro model s jednoduchým označením Cayenne, ten má výkon 220 kW a točivý moment 400 N.m.  Pokračuje se modelem Cayenne S s osmiválcem 4,8 litru (294 kW; 500 N.m) a vrcholem je Cayenne Turbo s tímtéž motorem, ovšem dopovaným dvěma turbodmychadly (368 kW; 700 N.m).

Výrobce udává, že řadou úprav na motorech i aplikací systému Start-Stop klesla kombinovaná spotřeba až o 20 %. Kromě nejslabšího benzínového šestiválce (Cayenne), který má standardně šestistupňovou manuální převodovku, jsou všechny ostatní verze osazeny osmistupňovým automatem.

To platí i pro nový Cayenne Hybrid, který má stejně jako nový hybridní VW Touareg pod kapotou přeplňovaný benzínový šestiválec 3,0 TSI (245 kW) spolupracující s elektromotorem o výkonu 34 kW. Kombinovaný výkon tohoto „Full hybridu“ (až do 60 km/h je schopen čisté elektro-jízdy) činí 279 kW.

Všechny modely mají samozřejmě pohon všech kol, přičemž dělení hnacího momentu mezi obě nápravy má na starosti elektronicky řízená vícelamelová spojka. Odpružení může být buď konvenční s klasickými pružinami a tlumiči nebo adaptivní se vzduchovými pružícími jednotkami. Druhá verze citelně zlepší také terénní schopnosti, neboť lze v případě potřeby světlou výšku zvýšit až na 27 cm (ocelové odpružení pouze 21 cm).

Druhá generace Cayenne bude mít výstavní premiéru v Ženevě, do léta by se pak měla objevit i v prodeji. Základní ceny od 55 700 eur (Cayenne) do 116 300 eur (Cayenne Turbo), za diesel si Porsche účtuje 59 900 a za hybrid 79 100 eur.

Nejdůležitější údaje:
Cayenne Diesel: 2967 ccm, 176 kW při 4000/min., 550 N.m. při 2000- 2250/min., 218 km/h, 0-100 km/h za 7,8 s., spotřeba 7,4 l/100 km.
Cayenne: 3598 ccm, 220 kW při 6300/min., 400 N.m. při 3000/min., 230 km/h, 0-100 za 7,5 s., spotřeba 11,2 l/100 km.
Cayenne S: 4806 ccm, 294 kW při 6500/min., 500 N.m. při 3500/min., 258 km/h, 0-100 za 5,9 s., spotřeba 10,5 l/100 km.
Cayenne Turbo: 4806 ccm, 368 kW při 6000/min, 700 N.m. při 2250- 4500/min, 278 km/h, 0-100 za 4,7 s., spotřeba 11,5 l/100 km.
Cayenne Hybrid: 2995 ccm, kombinovaný výkon 279 kW, kombinovaný točivý moment 580 N.m., 242 km/h, 0-100 za 6,5 s., spotřeba 8,2 l/100 km.

-MO-, foto Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up