Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...

vloženo

Druhá generace modelu Cayenne je malinko větší, výrazně lehčí a úspornější, má interiér podobný Panameře, a vůbec se nerozpakuje použít diesel a nově dokonce i hybrid z nového Volkswagenu Touareg.

Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...

Podobně jako kultovní model 911, ani Cayenne nehodlá svůj charakteristický vzhled nijak výrazně měnit. Silueta zůstává, pouze přední partie se trochu více přiblížila modelu Panamera, ta zadní (zejména díky zvláštně tvarovaným svítilnám) dle prvních reakcí připomíná spíše něco z asijského výrobního programu. Ale to je věc názoru.


Vnější rozměry jsou 4846x 1939x 1705 mm (délka/šířka/výška), rozvor narostl o rovných 40 mm na hodnotu 2895 mm. Hmotnost se proti předchůdci naopak snížila o úctyhodných 180 kg (opět ta podobnost s vozem Volkswagen Touareg).

Motorů bude na poměry této značky v nabídce doslova přehršel. Základ bude tvořit „skromný“ koncernový šestiválcový diesel 3,0 TDI pro model Cayenne Diesel (176 kW; 550 N.m), dál už je to koncert pro benzín: Nejslabším je 3,6 V6 pro model s jednoduchým označením Cayenne, ten má výkon 220 kW a točivý moment 400 N.m.  Pokračuje se modelem Cayenne S s osmiválcem 4,8 litru (294 kW; 500 N.m) a vrcholem je Cayenne Turbo s tímtéž motorem, ovšem dopovaným dvěma turbodmychadly (368 kW; 700 N.m).

Výrobce udává, že řadou úprav na motorech i aplikací systému Start-Stop klesla kombinovaná spotřeba až o 20 %. Kromě nejslabšího benzínového šestiválce (Cayenne), který má standardně šestistupňovou manuální převodovku, jsou všechny ostatní verze osazeny osmistupňovým automatem.

To platí i pro nový Cayenne Hybrid, který má stejně jako nový hybridní VW Touareg pod kapotou přeplňovaný benzínový šestiválec 3,0 TSI (245 kW) spolupracující s elektromotorem o výkonu 34 kW. Kombinovaný výkon tohoto „Full hybridu“ (až do 60 km/h je schopen čisté elektro-jízdy) činí 279 kW.

Všechny modely mají samozřejmě pohon všech kol, přičemž dělení hnacího momentu mezi obě nápravy má na starosti elektronicky řízená vícelamelová spojka. Odpružení může být buď konvenční s klasickými pružinami a tlumiči nebo adaptivní se vzduchovými pružícími jednotkami. Druhá verze citelně zlepší také terénní schopnosti, neboť lze v případě potřeby světlou výšku zvýšit až na 27 cm (ocelové odpružení pouze 21 cm).

Druhá generace Cayenne bude mít výstavní premiéru v Ženevě, do léta by se pak měla objevit i v prodeji. Základní ceny od 55 700 eur (Cayenne) do 116 300 eur (Cayenne Turbo), za diesel si Porsche účtuje 59 900 a za hybrid 79 100 eur.

Nejdůležitější údaje:
Cayenne Diesel: 2967 ccm, 176 kW při 4000/min., 550 N.m. při 2000- 2250/min., 218 km/h, 0-100 km/h za 7,8 s., spotřeba 7,4 l/100 km.
Cayenne: 3598 ccm, 220 kW při 6300/min., 400 N.m. při 3000/min., 230 km/h, 0-100 za 7,5 s., spotřeba 11,2 l/100 km.
Cayenne S: 4806 ccm, 294 kW při 6500/min., 500 N.m. při 3500/min., 258 km/h, 0-100 za 5,9 s., spotřeba 10,5 l/100 km.
Cayenne Turbo: 4806 ccm, 368 kW při 6000/min, 700 N.m. při 2250- 4500/min, 278 km/h, 0-100 za 4,7 s., spotřeba 11,5 l/100 km.
Cayenne Hybrid: 2995 ccm, kombinovaný výkon 279 kW, kombinovaný točivý moment 580 N.m., 242 km/h, 0-100 za 6,5 s., spotřeba 8,2 l/100 km.

-MO-, foto Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid... Fotografie k článku Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo