Nový Peugeot BIPPER

06. 10. 2007
Sdílet článek

Koncerny PSA Peugeot Citroën a Fiat Group společně vyvinuly generaci nových malých užitkových vozů.

Zástupci představenstva PSA Peugeot Citroën, Koç Holding & Tofas a Tofas slavnostně zahájili v továrně Tofas ve městě Bursa v Turecku provoz výrobní linky určené k produkci nového typu užitkového vozu. Malé užitkové vozy ve spolupráci koncernů PSA Peugeot Citroën a Fiat Group budou prodávány pod názvy Peugeot BIPPER, Fiat FIORINO a Citroën NEMO. Na českém trhu se Peugeot BIPPER představí na začátku roku 2008.


Tyto nové užitkové vozy společně vyvinuly společnosti Fiat, PSA Peugeot Citroën a Tofas. Výroba byla svěřena společnosti Tofas. Svou kompaktností, užitkovostí a stylem představují zcela novou nabídku na trhu s dodávkami.
 
Tyto kompaktní dodávky s omezenými vnějšími rozměry, kdy délka je pouhých 386 cm, překvapí optimalizovaným vnitřními rozměry. Nabízejí nákladový objem 2,5 m3, který lze zvýšit na 2,8 m3 a užitečná délka může po sklopení sedadla spolujezdce dosáhnout 250 cm.
 
Tyto funkční vozy mají velký nákladový prostor, jenž je snadno dosažitelný díky zadním dvoukřídlovým dveřím a bočním posuvným dveřím velkých rozměrů a nákladovým prahem s optimální výškou.
Moderní prostorná a světlá kabina je praktická, funkční, poskytuje výbornou ergonomii, pohodu a komfort, potřebnou pro intenzivní profesionální využití. Komfortní příslušenství jako je posilovač řízení a bezpečnostní výbava jako je ABS nebo airbag řidiče jsou do vozu montovány sériově. K dispozici je mnoho dalších prvků výbavy z vyšších segmentů, jako je například parkovací asistent, oddělené uzamykání kabiny, nákladový prostor…
 
K výhodným provozním nákladům přispívají vyzkoušené benzínové i dieselové motory s nízkou spotřebou paliva, jež jsou šetrné k životnímu prostředí (119 g CO2/km u dieselových motorů).
Prodej těchto vozů pod názvy Fiat FIORINO, Citroën NEMO a Peugeot BIPPER začne na konci roku 2007.
Tato nová řada užitkových vozů si vyžádala celkovou investici 380 milionů eur, u čehož 190 milionů šlo na vědu a výzkum. Výrobu zajišťuje Tofas v továrně v tureckém Burse, která má průmyslovou kapacitu 158 000 vozů ročně. Továrnu Tofas, která je největším výrobcem automobilů v Turecku, vlastní napůl skupiny Fiat a Koç.
S těmito novými dodávkami prohlubují společnosti Fiat a PSA Peugeot Citroën nejen svou dávnou spolupráci, ale současně rozumně doplňují svou nabídku užitkových vozů. Vůz je uváděn na trh jen několik měsíců poté, co byla obnovena jejich modelová řada velkých dodávek (Fiat Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer) a kompaktních furgonů (Fiat Scudo, Citroën Jumpy, Peugeot Expert), jež byly obnoveny společně.

 

Zdroj: www.peugeot.cz


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: peugeot.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč