Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října

vloženo

Peugeot 3008 byl křížencem kategorie MPV a SUV. Nový Peugeot 3008 se svým pojetím jasně hlásí k SUV. Přichází s novým designem kabiny i-Cockpit, který je zejména o velkých displejích, a tak přístrojovou kapličku za volantem nahradil displej o rozměru 12,3".

Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října

Trh SUV je již několik let ve všech kategoriích na vzestupu. V rámci něho se v Evropě od roku 2009, kdy se na trhu objevila první generace Peugeot 3008, zvýšily prodeje 2,5krát. V současnosti v Evropě v součtu všech segmentů dohromady patří každý 10. vůz do rodiny SUV.


Značka hodlá s novým vozem Peugeot 3008 zakotvit v segmentu C SUV a přinést sem žádaný produkt odpovídající její strategii přesunu k luxusnějším vozům, při jehož koncepci využila to nejlepší ze svého know-how. Pohyb směrem k vyšším kategoriím se konkretizuje především sériově montovaným uspořádáním interiéru Peugeot  i-Cockpit®.

Volant získal nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky jeho malému tvaru se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo se místo pro nohy. Volant je od 2. stupně výbavy potažen plnohodnotnou kůží, jsou do něj zabudovány chromované saténové a černě lakované prvky.

new peugeot 3008

Velký 8" dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší uživatelskou praktičnost. Sériově je doplněn šesti „klavírními klávesami“ – páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.

Vyvýšený přístrojový panel nabízí již v základní verzi obrazovku 12,3’’ s vysokým rozlišením. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání a nabízí vše, co si řidič přeje mít v zorném poli. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti. Na dotykovém displeji si může nakonfigurovat režim „Osobní“ a zobrazit velkou škálu informací: pokyny z navigace, podpůrné prvky řízení, parametry motoru, palubní počítač, informace o jízdě atd.

Přední vertikální maska je velmi výrazná, vyzařuje z ní pocit síly, až agresivity šelmy. Linie jsou čisté, jasné a vyvážené. Tón udává široká maska chladiče s chromovanými ploškami. Uprostřed hrdě trůní logo značky - lev harmonických proporcí. Vůz má díky halogenovým světlometům pronikavý pohled šelmy. Pokud jsou světlomety opatřeny full LED diodami (za příplatek), je pohled ještě výraznější. Najdeme zde mnoho širokých přívodů vzduchu.

Dlouhá horizontální kapota je žebrovitá a celému vozu dodává robustnost. Pokračuje vzpřímenějším čelním sklem, které je umístěno za osou přední nápravy a bočně je doplněno chromovanou lištou v přímém prodloužení světlometů. Tento boční podpis, který je připomínkou koncepčního vozu Peugeot HX1, dynamizuje přední profil a ještě zvyšuje elegantní moderní vzhled vozu.

Podokenní linie je vyšší, poměr plechových / prosklených ploch se výrazně zvýšil, ale z linie vyzařuje elegance a plynulost. Výsledkem je štíhlejší profil. Vyšší linie kapoty pokračuje žebrovím se zabudovanými klikami dveří, vůz je protaženější a získal finesu a styl. Jde o skvěle proporčně pojatý vůz, který působí méně masivně a méně vysoce než většina jeho konkurentů. Jak toho designéři Peugeot dosáhli? Částečně tím, že vůz vybavili – za příplatek od 2. stupně výbavy – černě lesklou střechou s nerezovou lištou zasahující až k zadnímu spojleru.

Pod šikmým zadním sklem jsou do černě lesklé horizontální lišty zabudované opalescenční zadní světla s LED diodami, které vytvářejí tři drápy značky, díky nimž je vizuální podpis Peugeot jasně identifikovatelný, a to ve dne i v noci.

Nový Peugeot 3008 dosahuje díky nové platformě EMP2 a uznávaným dynamickým vlastnostem rovnováhy mezi komfortem a jízdní stabilitou, jaké se v segmentu C SUV nevidí. Nápravový systém je vhodný pro každý motor, výsledkem je jízda odpovídající reputaci značky.

Základní pohonnou jednotkou se stane benzínový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 96 kW. Chybět nebude čtyřválec 1.6 THP/121 kW. Turbodiesely BlueHDi 1,6 l produkují výkon 74 a 88 kW, větší dvoulitry 110 nebo 132 kW. Motory se kombinují se šestistupňovými přímo řazenými i samočinnými převodovkami, ty disponují pádly pod volantem. Výjimkou je základní diesel s pětirychlostní skříní BVM, 1.6 THP má pouze automat. Agregáty dodávají motorárny v Douvrinu a Trémery.

K jízdě v terénu napomáhá především Advanced Grip Control. Tento systém posílené mobility nabízí: vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které se přepínají pomocí ovladače na středové konzole; speciální pneumatiky 18’’ M+S (Mud & Snow); Hill Assist Descent Control (HADC), nová funkce pomáhá při jízdě ze svahu.

Objem zavazadlového prostoru i prostornost kabiny se oproti předchozí generaci výrazně zlepšily. Zavazadlový prostor o objemu 520 l (měřeno metodou VDA 210) má jeden z nejnižších prahů ve své kategorii. Sklopitelná lavice dělená v poměru 2/3-1/3 „Magic Flat“ dokáže vytvořit po složení plochou podlahu. Originální dvoupolohová posuvná podlaha umožňuje snadné využití objemu zavazadlového prostoru a dokonce možnost pohodlně se na ni posadit. Po sklopení sedadla spolujezdce do vodorovné polohy můžete převážet předměty dlouhé až 3 metry. Středová loketní opěrka u zadní lavice má u všech verzí výbavy zabudovaný otvor  pro převážení dlouhých předmětů, jako jsou lyže. Zavazadlový prostor může být navíc doplněn funkcí bezdotykového otevírání, kdy stačí vsunout nohu pod zadní nárazník a dveře opatřené motorkem se samy otevřou nebo zavřou.

V situaci stále obtížnějšího přístupu do center měst si značka Peugeot vybudovala pozici poskytovatele inovativních řešení dnešních problémů mobility. Je stále jedinou značkou vyvíjející jednostopá a dvojstopá vozidla a rovněž tříkolky. Uvedení nového Peugeotu 3008 využívá k nabídce nového řešení individuální mobility: Skládací koloběžku s elektromotorem (e-Kick) by MICRO, Skládací jízdní kolo s elektromotorem (e-Bike) by PEUGEOT

Nový Peugeot 3008 se vyrábí v továrně v Sochaux, motory dodávají francouzské továrny v Trémery a v Douvrinu. Vůz tak bude mít od počátku nárok na označení „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu). Nový Peugeot 3008 bude představen veřejnosti poprvé na pařížském autosalonu 2016 a prodej po celém světě bude zahájen v říjnu.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou