Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října

vloženo

Peugeot 3008 byl křížencem kategorie MPV a SUV. Nový Peugeot 3008 se svým pojetím jasně hlásí k SUV. Přichází s novým designem kabiny i-Cockpit, který je zejména o velkých displejích, a tak přístrojovou kapličku za volantem nahradil displej o rozměru 12,3".

Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října

Trh SUV je již několik let ve všech kategoriích na vzestupu. V rámci něho se v Evropě od roku 2009, kdy se na trhu objevila první generace Peugeot 3008, zvýšily prodeje 2,5krát. V současnosti v Evropě v součtu všech segmentů dohromady patří každý 10. vůz do rodiny SUV.

Značka hodlá s novým vozem Peugeot 3008 zakotvit v segmentu C SUV a přinést sem žádaný produkt odpovídající její strategii přesunu k luxusnějším vozům, při jehož koncepci využila to nejlepší ze svého know-how. Pohyb směrem k vyšším kategoriím se konkretizuje především sériově montovaným uspořádáním interiéru Peugeot  i-Cockpit®.

Volant získal nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky jeho malému tvaru se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo se místo pro nohy. Volant je od 2. stupně výbavy potažen plnohodnotnou kůží, jsou do něj zabudovány chromované saténové a černě lakované prvky.

new peugeot 3008

Velký 8" dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší uživatelskou praktičnost. Sériově je doplněn šesti „klavírními klávesami“ – páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.

Vyvýšený přístrojový panel nabízí již v základní verzi obrazovku 12,3’’ s vysokým rozlišením. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání a nabízí vše, co si řidič přeje mít v zorném poli. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti. Na dotykovém displeji si může nakonfigurovat režim „Osobní“ a zobrazit velkou škálu informací: pokyny z navigace, podpůrné prvky řízení, parametry motoru, palubní počítač, informace o jízdě atd.

Přední vertikální maska je velmi výrazná, vyzařuje z ní pocit síly, až agresivity šelmy. Linie jsou čisté, jasné a vyvážené. Tón udává široká maska chladiče s chromovanými ploškami. Uprostřed hrdě trůní logo značky - lev harmonických proporcí. Vůz má díky halogenovým světlometům pronikavý pohled šelmy. Pokud jsou světlomety opatřeny full LED diodami (za příplatek), je pohled ještě výraznější. Najdeme zde mnoho širokých přívodů vzduchu.

Dlouhá horizontální kapota je žebrovitá a celému vozu dodává robustnost. Pokračuje vzpřímenějším čelním sklem, které je umístěno za osou přední nápravy a bočně je doplněno chromovanou lištou v přímém prodloužení světlometů. Tento boční podpis, který je připomínkou koncepčního vozu Peugeot HX1, dynamizuje přední profil a ještě zvyšuje elegantní moderní vzhled vozu.

Podokenní linie je vyšší, poměr plechových / prosklených ploch se výrazně zvýšil, ale z linie vyzařuje elegance a plynulost. Výsledkem je štíhlejší profil. Vyšší linie kapoty pokračuje žebrovím se zabudovanými klikami dveří, vůz je protaženější a získal finesu a styl. Jde o skvěle proporčně pojatý vůz, který působí méně masivně a méně vysoce než většina jeho konkurentů. Jak toho designéři Peugeot dosáhli? Částečně tím, že vůz vybavili – za příplatek od 2. stupně výbavy – černě lesklou střechou s nerezovou lištou zasahující až k zadnímu spojleru.

Pod šikmým zadním sklem jsou do černě lesklé horizontální lišty zabudované opalescenční zadní světla s LED diodami, které vytvářejí tři drápy značky, díky nimž je vizuální podpis Peugeot jasně identifikovatelný, a to ve dne i v noci.

Nový Peugeot 3008 dosahuje díky nové platformě EMP2 a uznávaným dynamickým vlastnostem rovnováhy mezi komfortem a jízdní stabilitou, jaké se v segmentu C SUV nevidí. Nápravový systém je vhodný pro každý motor, výsledkem je jízda odpovídající reputaci značky.

Základní pohonnou jednotkou se stane benzínový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 96 kW. Chybět nebude čtyřválec 1.6 THP/121 kW. Turbodiesely BlueHDi 1,6 l produkují výkon 74 a 88 kW, větší dvoulitry 110 nebo 132 kW. Motory se kombinují se šestistupňovými přímo řazenými i samočinnými převodovkami, ty disponují pádly pod volantem. Výjimkou je základní diesel s pětirychlostní skříní BVM, 1.6 THP má pouze automat. Agregáty dodávají motorárny v Douvrinu a Trémery.

K jízdě v terénu napomáhá především Advanced Grip Control. Tento systém posílené mobility nabízí: vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které se přepínají pomocí ovladače na středové konzole; speciální pneumatiky 18’’ M+S (Mud & Snow); Hill Assist Descent Control (HADC), nová funkce pomáhá při jízdě ze svahu.

Objem zavazadlového prostoru i prostornost kabiny se oproti předchozí generaci výrazně zlepšily. Zavazadlový prostor o objemu 520 l (měřeno metodou VDA 210) má jeden z nejnižších prahů ve své kategorii. Sklopitelná lavice dělená v poměru 2/3-1/3 „Magic Flat“ dokáže vytvořit po složení plochou podlahu. Originální dvoupolohová posuvná podlaha umožňuje snadné využití objemu zavazadlového prostoru a dokonce možnost pohodlně se na ni posadit. Po sklopení sedadla spolujezdce do vodorovné polohy můžete převážet předměty dlouhé až 3 metry. Středová loketní opěrka u zadní lavice má u všech verzí výbavy zabudovaný otvor  pro převážení dlouhých předmětů, jako jsou lyže. Zavazadlový prostor může být navíc doplněn funkcí bezdotykového otevírání, kdy stačí vsunout nohu pod zadní nárazník a dveře opatřené motorkem se samy otevřou nebo zavřou.

V situaci stále obtížnějšího přístupu do center měst si značka Peugeot vybudovala pozici poskytovatele inovativních řešení dnešních problémů mobility. Je stále jedinou značkou vyvíjející jednostopá a dvojstopá vozidla a rovněž tříkolky. Uvedení nového Peugeotu 3008 využívá k nabídce nového řešení individuální mobility: Skládací koloběžku s elektromotorem (e-Kick) by MICRO, Skládací jízdní kolo s elektromotorem (e-Bike) by PEUGEOT

Nový Peugeot 3008 se vyrábí v továrně v Sochaux, motory dodávají francouzské továrny v Trémery a v Douvrinu. Vůz tak bude mít od počátku nárok na označení „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu). Nový Peugeot 3008 bude představen veřejnosti poprvé na pařížském autosalonu 2016 a prodej po celém světě bude zahájen v říjnu.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října Fotografie k článku Nový Peugeot 3008 se ukáže v Paříži, v prodeji od října
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru
09.03.2017
Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál
09.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive Touring - nevýjimečné BMW