Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku

vloženo

Peugeot 2008 je na trhu od roku 2013. Přestože není nejlevnější, jeho obliba neustále roste. Aby růst byl ještě větší, přišla francouzská automobilka s jeho omlazenou verzí a novou vrcholnou výbavou GT Line, která vychází z výbavy Allure.

Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku

Přestože model 2008 nemá možnost pohonu všech kol, samotná automobilka ho prezentuje jako čisté SUV. Navíc automobilka tento model směřuje k prémiovější části segmentu, jelikož většina kusů se dosud prodávala v nejvyšší výbavě Allure. Posun směrem k luxusnějším verzím automobilů proto provází nový stupeň výbavy. Vedle verzí Access, Active a Allure se objevuje nová verze GT Line, která se vyznačuje se sportovně elegantním stylem. GT Line používá exkluzivní 17'' kola Eridan s  leskle černým diamantovým výbrusem. Chromované prvky standardní výbavy jsou nahrazeny leskle černými u lišty masky chladiče, lišt mlhovek, krytů vnějších zpětných zrcátek a střešního nosiče. Plošky mřížky maska chladiče jsou v černě chromované úpravě s červeným nápisem Peugeot, v zadní části je koncovka výfuku opatřena nerezovou lištou. A konečně na předním i zadním blatníku je umístěno logo GT Line.


Dynamický styl pokračuje i v kabině. Po otevření dveří se objeví nerezové prahy s nápisem Peugeot, hliníkové pedály a červeně obšité koberečky. Vyvýšený sdružený přístroj je lemován řadou červených LED diod, připomínajících „RedLine“ vzhled dotykového displeje. Červené prošití se objevuje na sedadlech a zadní lavici, na dveřních loketních opěrkách, řadicí páce, páce ruční brzdy a kompaktním volantu. Volant a páka ruční brzdy jsou potažené plnohodnotnou kůží. Bezpečnostní pásy mají stejné červené zdobení, jaké zdobí madla předních dveří.

nový peugeot 2008

Systém Grip Control, jehož kruhový ovladač se nachází na středové konzole, rozšiřuje rozsah využití vozu 2008 i na podmínky, kdy se vůz dostane na náročnější povrch. Tento patentovaný systém funguje ruku v ruce s velkorysou světlou výškou (16 cm) a v kombinaci s pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které jsou certifikované jako zimní pneumatiky. Vůz tak nabízí skutečně univerzální využití ve všech ročních obdobích.

Multifunkční a flexibilní Grip Control působí na přední kola a optimalizuje pohyblivost vozu v  závislosti na terénu. Systém nechává řidiči volbu režimu:

  • režim Standard je určen pro řízení v běžných podmínkách s nízkou mírou prokluzu;
  • režim Sníh přizpůsobí okamžitě prokluz každého předního kola konkrétním podmínkám přilnavosti. Jakmile vozidlo dosáhne 50 km / hod, systém se přepne do režimu Standard;
  • režim Terén umožňuje klidnou jízdu na kluzkém povrchu (bláto, mokrá tráva …). Usnadňuje rozjezd vozidla ve zvláštních podmínkách přenesením maxima točivého momentu na kolo s  větší přilnavostí. Působí jako diferenciál s omezeným prokluzem (DGL) a je zvláště vhodný pro nezpevněné cesty. Je aktivní do rychlosti 80 km / hod;
  • režim Písek zachovává prokluzování obou hnacích kol současně, aby se vůz mohl pohybovat po sypkém povrchu a nedošlo k uvíznutí. Tento režim je funkční až do rychlosti 120 km/hod, potom se přepne do režimu Standard;
  • režim ESP Off nechává řidiči volnost odpojit až do rychlosti 50 km/hod elektronický systém kontroly stability a Grip Control a převzít úplnou kontrolu nad pohybem vozu.  

Grip Control je k dispozici u motorů s výkonem alespoň 100 k, bez ohledu na to, zda jsou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou, s 16’’ nebo 17’’ pneumatikami. Využívá kapacitu vozu 2008, jehož dynamické chování teď můžete využít na všech typech povrchu. Tento výkon umožňuje nízká hmotnost a čtyři typy nápravového systému. Pružiny, tlumiče, zkrutný stabilizátor, přední náprava a zadní příčný nosník byly specificky definovány tak, aby všechny motory dosáhly těch nejlepších dynamických výsledků. Řízení je přizpůsobeno každému typu odpružení a prostřednictvím kompaktního volantu předává optimalizované a ucelené informace o jízdě.

new peugeot 2008 i-cocpit

Technologie na palubě vozu Peugeot 2008 usnadňují každodenní život. Patří mezi ně funkce Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLinkTM[1] nebo Apple Carplay®[2], která zobrazuje na dotykovém displeji obsah chytrého telefonu řidiče. Řidič má tak intuitivní a bezpečný přístup k aplikacím v telefonu. Ze zřejmých bezpečnostních důvodů závisí tento přístup na tom, zda vůz jede, nebo stojí. Při jízdě jsou k dispozici pouze aplikace související s řízením.

K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění v městském provozu v případě rizika srážky. Toto zařízení pomáhá snížit závažnost nehody nebo se jí dokonce úplně vyhnout. K tomu slouží laserový senzor s krátkým dosahem (technologie LIDAR) umístěný v horní části čelního skla, která dokáže detekovat překážky, jako je stojící auto nebo auto jedoucí ve stejném směru a ve stejném jízdním pruhu.

V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/hod. automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².

Systém City Park, který automatizuje parkovací manévry, využívá kompaktnosti vozu 2008 pro usnadnění cest po městě. Řidič si po aktivaci funkce zvolí na dotykovém displeji typ manévru, který chce provést. Ultrazvuková čidla poté změří velikosti volných parkovacích míst a oznámí řidiči první vhodné místo. City Park pak vůz zaparkuje pomocí elektrického posilovače řízení, řidič kontroluje jen rychlost vozu a jeho okolí. Při couvání zobrazuje zadní kamera směr pohybu vozu na displeji pomocí barevných čar.

Při vyjíždění z parkovacího místa stačí opět pustit City Park, a to i ve svahu, kde systém použije funkci Hill Assist (asistent pro rozjezd do svahu).

Motory Euro 6 využívají nízké hmotnosti a profilovaného tvaru vozu SUV Peugeot 2008 a umožňují použití na všech typech povrchů, při skutečně rekordně nízké spotřebě a emisích CO2. Ty se pohybují od 96 do 114 g/km, zejména díky třem motorům, které jsou ve svém segmentu Best in Class.

Nová generace tříválcových benzínových motorů PureTech již své přednosti prokázala. Tyto mimořádně lehké motory PureTech zajišťují potěšení z jízdy a současně nízkou spotřebu paliva a nízké emise. Ve srovnání s čtyřválcovým motorem podobného výkonu je atmosférická verze je o 21 kg a přeplňovaná verze o 12 kg lehčí.

Přeplňovaná verze je vybavena vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) a  turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000 ot/min). Motor o výkonu 110 k vyvíjí s ohledem na zdvihový objem vysoký točivý moment 205 Nm při 1750 ot/min. Motor PureTech navíc poskytuje výjimečnou akceleraci, konstantní výkon a vynikající akustický komfort.

Tříválcový motor může být spojen se třemi převodovkami: 5stupňovou manuální, 5stupňovou robotizovanou nebo 6stupňovou automatickou. V tomto případě jde o novou automatickou převodovku značky Aisin s označením EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6). Jeho technologie Quickshift zaručuje díky plynulému a rychlému řazení vynikající požitek z jízdy. V  důsledku snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky jsou navíc u tohoto motoru významně sníženy emise CO2.

Nabídku benzínových motoru SUV 2008 tvoří:

  • 1.2 PureTech 82 k, manuální pětistupňová převodovka, 4,9 l/100 km, 114 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 82 k, robotizovaná pětistupňová převodovka, 4,3 l/100 km, 99 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 110 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 4,4 l/100 km, 103 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 110 k S&S, automatická šestistupňová převodovka (EAT6), 4,8 l/100 km, 110 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu.

Dieselový agregát 1.6 BlueHDi v sobě unikátním způsobem spojuje technologii SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných části s aditivem. Tento motor přináší nízkou spotřebu, bez ohledu na verzi: 75, 100 a 120 k.

Technologie SCR je nejúčinnější technologií na trhu, pokud jde o zpracování oxidů dusíku (NOx). Jako jediná je schopná snížit oxidy dusíku o 90 %. Zabudování systému SCR před filtr pevných částic s aditivem je možné díky schopnosti filtru pevných částic spalovat částice při nižší teplotě než ostatní technologie filtru pevných částic, které používají jiní výrobci automobilů. Filtr pevných částic s aditivem likviduje až 99,9 % pevných částic, a to i těch nejjemnějších. Tento systém snižování emisí NOx současně umožňuje optimalizovat emise CO2 a spotřebu paliva až o 4 % oproti motorům Euro 5.

Dieselovou nabídku u SUV 2008 tvoří tři motory, které všechny vykazují emise nižší než 100 g/km:

  • 1.6 BlueHDi 75 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 97g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu,
  • 1.6 BlueHDi 100 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 97 g CO2/km,
  • 1.6 BlueHDi 120 k S&S, manuální šestistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 96 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku Fotografie k článku Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku Fotografie k článku Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku Fotografie k článku Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku Fotografie k článku Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku Fotografie k článku Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku Fotografie k článku Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku Fotografie k článku Nový Peugeot 2008 od 315 000 Kč v Česku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka