Nový Opel Corsa OPC přijde na 504.900 Kč

10. 02. 2015
Sdílet článek

Novou Corsu OPC pohání přeplňovaná zážehová šestnáctistovka Turbo o výkonu 207 koní, která posílá výkon na přední kola. Corsa OPC zvládne stovku za 6,8 sekundy a umí letět až 230 km/h. Novinka bude startovat na ceně 504 900 Kč.

Ať už v nejtěžších pasážích „Zeleného pekla“ okruhu Nürburgring nebo v džungli velkoměsta – nový Opel Corsa OPC je doma v každé situaci! Nejrychlejší člen rodiny Corsa nové generace kombinuje nekompromisně sportovní charakter s bezproblémovou využitelností v každodenním provozu. Přibližně čtyři metry dlouhý atlet imponuje především svým turbodmychadlem přeplňovaným motorem s mohutným točivým momentem, mimořádnou obratností v zatáčkách a samozřejmě i vzhledem skutečného závodního vozu. Přesto tím nijak neutrpěl tradičně prostorný interiér, kterým jsou modely Corsa proslulé, ani jízdní komfort. Světovou premiéru si Corsa OPC odbude začátkem března na autosalonu v Ženevě.


Verze OPC představují dynamický vrchol našich modelových řad – reflektují sportovní tradici značky, symbolizují německé konstrukční umění a nabízejí skvělou jízdní dynamiku. Nová Corsa OPC dokládá, jak vysoko naši konstruktéři nasadili laťku v segmentu malých sportovních automobilů. Corsa OPC je jako doma na klikatých horských silnicích a dokonce i na závodních okruzích. Dojem z vozu je taký silný, že se vám z auta vůbec nechce vystoupit – ta ryzí řidičská vášeň je pro OPC modely Opel typická,“ prohlásil s nadšením Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group po absolvování závěrečných odlaďovacích jízd s novým modelem Corsa OPC v testovacím centru automobilky Opel v německém Dudenhofenu.

OPC design: Energický výraz
V duchu tradice OPC Modelů Opel se špičková Corsa dá okamžitě identifikovat jako hrdý člen sportovní líhně z Rüsselsheimu. Kromě nového laku „Flash Blue“, který je v nabídce exkluzivně jen pro modely OPC, se novinka odlišuje novým designem přední části karosérie s velkými otvory pro vstup vzduchu k motoru a brzdám v nárazníku. Hliníkem orámované výdechy pod předními reflektory opticky spojují Corsu OPC s větším větší Astrou OPC. Malý lapač vzduchu v přední části výrazně tvarované kapoty motoru dodává modelu Corsa OPC osobitý sportovní akcent. Dynamicky modelované boky s výraznými nástavci prahů vizuálně propojují přední a zadní část karoserie.

Spojler na víku zavazadlového prostoru je na výběr ve dvou provedeních: Standardně v subtilnějším, nebo v mohutnější verzi, která vytváří větší aerodynamický přítlak zadní nápravy. Tlumič výfuku Remus se dvěma koncovkami včleněnými do difuzoru dodává vozu ještě zřetelnější sportovní náboj – vizuální i akustický.

Také styling interiéru se nese ve sportovním duchu: Dominantním prvkem jsou sportovní sedadla Recaro, které poskytují dokonalou boční podporu i při velmi rychlé jízdě zatáčkami. Kožený sportovní volant je dole zploštělý, hlavice řadicí páky OPC a sportovní pedály jsou spolu se sdruženým palubním přístrojem v charakteristickém OPC designu. Stejně jako do ostatních verzí modelové řady Corsa také do Corsy OPC se na přání dodává infotainment Opel IntelliLink, který umožňuje plnou integraci řidičova smartfonu do systémů vozu.

Motor 1.6 Turbo ECOTEC: 152 kW/207 k, až 280 Nm točivého momentu
Pod kapotou Corsy OPC se ukrývá turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor o výkonu 152 kW/207 k. Čtyřválec o objemu 1,6 l dosahuje maximálního točivého momentu 245 Nm v rozmezí otáček 1900 až 5800 min-1, přičemž funkce „Overboost“ dokáže krátkodobě zvýšit točivý moment až na 280 Nm.

Mohutný točivý moment motoru se na přední kola vozu přenáší prostřednictvím 6-stupňové manuální převodovky s krátkými a přesnými dráhami řadicí páky. Nový Opel Corsa OPC zrychluje z klidu na 100 km/h během pouhých 6,8 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň zvládne za 6,6 sekundy. Maximální rychlost činí 230 km/h. I Přes tyto parametry má motor 1.6 Turbo v kombinovaném cyklu spotřebu jen 7,5 l benzinu na 100 kilometrů jízdy, což odpovídá emisím CO2 174 g/km.

Sportovní podvozek FSD: Vždy na správné frekvenci
V zájmu optimálního přenosu výkonu motoru na vozovku vyvinuli konstruktéři automobilky Opel spolu se specialisty firmy Koni podvozek, který je na jedné straně nekompromisně sportovní, na druhé straně ale zároveň poskytuje příjemnou úroveň komfortu. To je zásluha především nové technologie frekvenčně-selektivního tlumení FSD (Frequency Selective Damping). Hydraulické tlumiče pérování jsou vybaveny druhým-paralelním okruhem oleje, který umožňuje zvýšení tlumicí síly. FSD tedy funguje jako hydraulický zesilovač, který zpomaluje nárůst tlaku. Pokud se píst tlumiče pohybuje rychleji, je druhý olejový okruh uzavřený - to zvýší tlumicí síly.

Modifikované pružiny podvozku snížily světlou výšku Corsy OPC o 10 milimetrů. Celý podvozek je odladěn tak, aby se zkušený řidič mohl dostat až na limit vozu. I proto je elektronický stabilizační systém ESP možné pouhým stlačením knoflíku úplně vypnout. Také řízení prošlo mnoha modifikacemi a nyní reaguje ještě bezprostředněji a přesněji, přičemž řidiči dává lepší zpětnou vazbu. Perfektní kontakt se silnicí garantují sériově montované pneumatiky Michelin 215/45 R17. Brzdová soustava je vybavena vpředu ventilovanými kotouči průměru 308 milimetrů.

Sada „Performance“: Závodní charakter na běžných silnicích

Řidiči, kteří touží po ještě lepší trakci a brutálnějších výkonech brzd si mohou objednat sadu „Performance“, která zahrnuje mechanický lamelový samosvorný diferenciál Drexler, 18-palcové disky kol z lehké slitiny se speciálními pneumatikami Michelin a ještě sportovněji naladěný podvozek. Corsa OPC se sadou „Performance“ má brzdy Brembo s ventilovanými kotouči o průměru 330 milimetru vpředu.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Opel Media

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč