Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,-

vloženo

Čtvrtá generace Astry opět povyrostla, a to dokonce tak výrazně, že by svými rozměry mohla patřit o třídu výš. S délkou 4419 mm je nejen o 220 mm delší než nový Golf, ale už dokonce přerostla i první generaci Vectry. Taktéž šířka 1814 mm a výška 1510 mm naznačují, že nová Astra bude mastodont, jakému v nižší střední není rovno...

Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,-

Z nadstandardních rozměrů bude těžit výhradně posádka, zavazadelník o objemu 370 litrů nijak nevybočuje ze zvyklostí této třídy. Design se nese v novém dynamickém stylu, a přesně zapadá do mezery mezi Corsou a Insignií. Spolehlivým rozeznávacím znakem nových opelů se má stát boční prolis ve tvaru hokejky, Astra jej má pouze otočený na opačnou stranu než Insignia. Svérázné proporce si bohužel stejně jako u menší Corsy vynutily instalaci malého trojúhelníkového okénka u paty předního A-sloupku, jehož příspěvek dobrému výhledu bývá přinejmenším sporný.

Opel Astra se ani ve své nejnovější generaci nehodlá připojit ke stále početnější skupině vozů s víceprvkovou zadní nápravou a možná dobře dělá. Tyto nápravy sice bývají zárukou výborných jízdních vlastností, ovšem výhradně při svém perfektním mechanickém stavu, který v našich podmínkách obvykle dlouho netrvá. Z čistě praktického hlediska není víceprvková zadní náprava zase takovým ternem, jak se v médiích často prezentuje, rozhodně však jde o marketingově dobře využitelný artikl. Opel samozřejmě jednodušší vlečenou nápravu nepoužíval proto, aby s ní zákazník měl po letech méně starostí, ale jednoduše proto, že je výrobně levnější. Aby dostál nějakému rozumnému kompromisu mezi cenou a stále sílícími nároky na kvalitu jízdních vlastností, vybavil vlečenou zadní nápravu takzvaným Wattovým přímovodem, což je poměrně jednoduchý kinematický mechanismus, s jehož pomocí se sníží boční náklony a hlavně dojde k omezení bočních sil působících při průjezdu zatáčkou na uložení vlečené nápravy. Tím se otevírá cesta k použití poddajnějších silentbloků, lépe tlumících vibrace a hluk, bez negativních dopadů na stabilitu celého závěsu a tedy i na jízdní vlastnosti. Vpředu zůstává obvyklé řešení v podobě vzpěr McPherson a rozvidlených spodních příčných ramen, spojených však s pomocným rámem kombinací klasických a kapalinových silentbloků.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

První jízdní zkušenosti naznačují, že Astra se svými jízdními vlastnostmi „víceprvkovým“ konkurentům velmi přiblížila, navíc disponuje i velmi příjemným komfortem odpružení. Podobně jako u minulé generace lze za příplatek instalovat elektronicky řízený podvozek. Ten se už nenazývá IDS Plus, ale FlexRide a nabízí výběr ze třech režimů tlumení- Standardní, Tour a Sport. V tom posledním se kromě přitvrzených tlumičů změní také tuhost řízení, progrese elektronického plynového pedálu a podsvícení přístrojů se zbarví do červena. Nabídka příplatkové výbavy neošidí novinku o žádný ze současných hitů v nabídce, takže nechybí adaptivní bi-xenonové světlomety AFL+, systém rozpoznání dopravních značek Opel Eye, vtipný nosič jízdních kol integrovaný do zadního nárazníku a nespočet dalších prvků.

Nabídka benzínových motorů začíná úspornými čtrnáctistovkami EcoFlex s výkonem 64 a 74 kW. Slabší verze však nebude k dispozici na některých trzích (ani na našem). Označení EcoFlex se má stát jakousi nálepkou nejúspornějších modelů, podobně jako třeba BlueMotion u Volkswagenu. Oba motory mají shodnou špičku točivého momentu a dokonce i shodnou průměrnou spotřebu 5,5 l/100 km. Přeplňovaná čtrnáctistovka 1,4 Turbo je zcela nová a v hiearchii pohonných jednotek má nahradit dřívější povedenou osmnáctistovku 1,8 16V , které se plně vyrovná i maximálním výkonem 103 kW. Nabídka dále pokračuje známou šestnáctistovkou s výkonem 85 kW a dočasný vrchol zatím tvoří její přeplňovaná verze se 132 kW. Tu známe jak z minulé generace Astry, tak i z velké Insignie. Připravovanou vrcholnou verzí OPC už napříště nebude zmítat brutální dvoulitr, ale údajně zcela nový motor 1,8 Turbo s výkonem okolo 180 kW.

Nabídku naftových motorů se systémem Common Rail otvírá maličký čtyřválec 1,3 CDTI EcoFlex s velmi slušným výkonem 70 kW a kombinovanou spotřebou pouze 4,2 litru nafty. Letitá sedmnáctistovka 1,7 CDTI, původem od Isuzu, se ve výkonových verzích s 81 kW a 92 kW prezentovala už v minulé generaci Astry, vrchol pak tvoří „fiaťácký“ dvoulitr 2,0 CDTI s výkonem 118 kW. Tento velmi úsporný a houževnatý motor (při overboostu až 380 N.m.) se však ve větší Insignii nejeví jako premiant v kultuře chodu (zejména na volnoběh), jestli to bude u Astry lepší zjistíme nejdřív počátkem prosince, kdy startuje prodej modelu.

Český dovozce už zveřejnil zaváděcí cenu základního modelu s motorem 1,4 EcoFlex 74 kW (64 kW verze se k nám dovážet nebude), která činí 344 800,-  Ve výbavě má být mimo jiné manuální klimatizace, ABS, TC, stabilizace ESP a 6 airbagů. Astra je zatím pouze pětidveřovým hatchbackem, zbývající karosářské varianty mají na trh přijít v příštím roce.


Nejdůležitější údaje:
1,4 EcoFlex (64 kW, jen vybrané trhy): 1398 ccm, 64 kW při 5600/min., 130 N.m. při 4000/min., 169 km/h, 0-100 km/h za 14,7 s., spotřeba 5,5 l/100 km.

1,4 EcoFlex (74 kW): 1398 ccm, 74 kW při 6000/min., 130 N.m. při 4000/min., 178 km/h, 0-100 za 14,2 s., spotřeba 5,5 l/100 km.

1,4 Turbo: 1364 ccm, 103 kW při 4900/min., 200 N.m. při 1850-4900/min., 205 km/h, 0-100 za 9,7 s., spotřeba 5,9 l/100 km. S automatickou převodovkou: 201 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s., spotřeba 7,0 l/100 km.

1.6 Ecotec: 1598 ccm, 85 kW při 6000/min., 155 N.m. při 4000/min., 188 km/h, 0-100 km/h za 11,7 s., spotřeba 6,3 l/100 km. S automatickou převodovkou: 182 km/h, 0-100 km/h za 13,3 s., spotřeba 7,1 l/100 km.

1,6 Turbo: 1598 ccm, 132 kW při 5500/min., 230 N.m. při 2200-5400/min., 221 km/h, 0-100 za 8,5 s., spotřeba 6,8 l/100 km. S automatickou převodovkou: 210 km/h, 0-100 km/h za 9,0 s., spotřeba 7,5 l/100 km.

1,3 CDTI EcoFlex: 1248 ccm, 70 kW při 4000/min., 190 N.m. při 1750/min., 170 km/h, 0-100 km/h za 14,7 s., spotřeba 4,2 l/100 km.

1,7 CDTI (81 kW): 1686 ccm, 81 kW při 3800/min., 260 N.m. při 1800/min., 181 km/h, 0-100 za 12,6 s., spotřeba 4,7 l/100 km.

1.7 CDTI (92 kW): 1686 ccm, 92 kW při 4000/min., 280 N.m. při 2300/min., 195 km/h, 0-100 km/h za 11,5 s., spotřeba 4,7 l/100 km.

2,0 CDTI: 1956 ccm, 118 kW při 4000/min., 350 (overboost 380) N.m. při 1750/min., 215 km/h, 0-100 za 9,0 s., spotřeba 4,9 l/100 km. S automatickou převodovkou: 209 km/h, 0-100 km/h za 9,2 s., spotřeba 5,8 l/100 km.

 

Ceník nového modelu, tučně zvýrazněné jsou zaváděcí akční ceny:

Essentia:
1.4 XER MT5 (74 kW / 100 k ) 364.800     344.800
1.4 NET MT6 (103 kW / 140 k ) 424.900   404.900
1.6 XER MT6 (85 kW / 115 k ) 394.900     374.900
1.3 DTE MT5 (70 kW / 95 k ) 424.900       424.900
1.7 DTJ MT6 (81 kW / 110 k) 444.900      424.900

Enjoy
1.4 XER MT5 (74 kW / 100 k ) 386.800     356.800
1.4 NET MT6 (103 kW / 140 k ) 446.900   416.900
1.6 XER MT6 (85 kW / 115 k ) 416.900     386.900
1.6 LET MT6 (132 kW / 180 k ) 496.900    466.900
1.3 DTE MT5 (70 kW / 95 k ) 446.900        416.900
1.7 DTJ MT6 (81 kW / 110 k) 466.900       436.900
1.7 DTR MT6 (92 kW / 125 k ) 486.900     456.900
2.0 DTH MT6 (118 kW / 160 k ) 501.900   471.900

Cosmo
1.4 XER MT5 (74 kW / 100 k ) 436.800      396.800
1.4 NET MT6 (103 kW / 140 k ) 496.900    456.900
1.6 XER MT5 (85 kW / 115 k ) 466.900      426.900
1.6 LET MT6 (132 kW / 180 k ) 546.900     506.900
1.3 DTE MT5 (70 kW / 95 k ) 496.900         456.900
1.7 DTJ MT6 (81 kW / 110 k) 516.900        476.900
1.7 DTR MT6 (92 kW / 125 k ) 536.900      496.900
2.0 DTH MT6 (118 kW / 160 k ) 551.900    511.900

Sport
1.4 XER MT5 (74 kW / 100 k ) 430.800       390.800
1.4 NET MT6 (103 kW / 140 k ) 490.900     450.900
1.6 XER MT6 (85 kW / 115 k ) 460.900        420.900
1.6 LET MT6 (132 kW / 180 k ) 540.900      500.900
1.3 DTE MT5 (70 kW / 95 k ) 490.900          450.900

1.7 DTJ MT6 (81 kW / 110 k) 510.900         470.900
1.7 DTR MT6 (92 kW / 125 k ) 530.900       490.900
2.0 DTH MT6 (118 kW / 160 k ) 545.900     505.900

 

 

 

 



Marek Oborník, Foto Opel

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,- Fotografie k článku Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,- Fotografie k článku Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,- Fotografie k článku Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,- Fotografie k článku Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,- Fotografie k článku Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,- Fotografie k článku Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,-
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem