Nový Opel Astra: Start prodeje v prosinci, cena od 344.800,-

23. 10. 2009
Sdílet článek

Čtvrtá generace Astry opět povyrostla, a to dokonce tak výrazně, že by svými rozměry mohla patřit o třídu výš. S délkou 4419 mm je nejen o 220 mm delší než nový Golf, ale už dokonce přerostla i první generaci Vectry. Taktéž šířka 1814 mm a výška 1510 mm naznačují, že nová Astra bude mastodont, jakému v nižší střední není rovno...

Z nadstandardních rozměrů bude těžit výhradně posádka, zavazadelník o objemu 370 litrů nijak nevybočuje ze zvyklostí této třídy. Design se nese v novém dynamickém stylu, a přesně zapadá do mezery mezi Corsou a Insignií. Spolehlivým rozeznávacím znakem nových opelů se má stát boční prolis ve tvaru hokejky, Astra jej má pouze otočený na opačnou stranu než Insignia. Svérázné proporce si bohužel stejně jako u menší Corsy vynutily instalaci malého trojúhelníkového okénka u paty předního A-sloupku, jehož příspěvek dobrému výhledu bývá přinejmenším sporný.

Opel Astra se ani ve své nejnovější generaci nehodlá připojit ke stále početnější skupině vozů s víceprvkovou zadní nápravou a možná dobře dělá. Tyto nápravy sice bývají zárukou výborných jízdních vlastností, ovšem výhradně při svém perfektním mechanickém stavu, který v našich podmínkách obvykle dlouho netrvá. Z čistě praktického hlediska není víceprvková zadní náprava zase takovým ternem, jak se v médiích často prezentuje, rozhodně však jde o marketingově dobře využitelný artikl. Opel samozřejmě jednodušší vlečenou nápravu nepoužíval proto, aby s ní zákazník měl po letech méně starostí, ale jednoduše proto, že je výrobně levnější. Aby dostál nějakému rozumnému kompromisu mezi cenou a stále sílícími nároky na kvalitu jízdních vlastností, vybavil vlečenou zadní nápravu takzvaným Wattovým přímovodem, což je poměrně jednoduchý kinematický mechanismus, s jehož pomocí se sníží boční náklony a hlavně dojde k omezení bočních sil působících při průjezdu zatáčkou na uložení vlečené nápravy. Tím se otevírá cesta k použití poddajnějších silentbloků, lépe tlumících vibrace a hluk, bez negativních dopadů na stabilitu celého závěsu a tedy i na jízdní vlastnosti. Vpředu zůstává obvyklé řešení v podobě vzpěr McPherson a rozvidlených spodních příčných ramen, spojených však s pomocným rámem kombinací klasických a kapalinových silentbloků.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

První jízdní zkušenosti naznačují, že Astra se svými jízdními vlastnostmi „víceprvkovým“ konkurentům velmi přiblížila, navíc disponuje i velmi příjemným komfortem odpružení. Podobně jako u minulé generace lze za příplatek instalovat elektronicky řízený podvozek. Ten se už nenazývá IDS Plus, ale FlexRide a nabízí výběr ze třech režimů tlumení- Standardní, Tour a Sport. V tom posledním se kromě přitvrzených tlumičů změní také tuhost řízení, progrese elektronického plynového pedálu a podsvícení přístrojů se zbarví do červena. Nabídka příplatkové výbavy neošidí novinku o žádný ze současných hitů v nabídce, takže nechybí adaptivní bi-xenonové světlomety AFL+, systém rozpoznání dopravních značek Opel Eye, vtipný nosič jízdních kol integrovaný do zadního nárazníku a nespočet dalších prvků.

Nabídka benzínových motorů začíná úspornými čtrnáctistovkami EcoFlex s výkonem 64 a 74 kW. Slabší verze však nebude k dispozici na některých trzích (ani na našem). Označení EcoFlex se má stát jakousi nálepkou nejúspornějších modelů, podobně jako třeba BlueMotion u Volkswagenu. Oba motory mají shodnou špičku točivého momentu a dokonce i shodnou průměrnou spotřebu 5,5 l/100 km. Přeplňovaná čtrnáctistovka 1,4 Turbo je zcela nová a v hiearchii pohonných jednotek má nahradit dřívější povedenou osmnáctistovku 1,8 16V , které se plně vyrovná i maximálním výkonem 103 kW. Nabídka dále pokračuje známou šestnáctistovkou s výkonem 85 kW a dočasný vrchol zatím tvoří její přeplňovaná verze se 132 kW. Tu známe jak z minulé generace Astry, tak i z velké Insignie. Připravovanou vrcholnou verzí OPC už napříště nebude zmítat brutální dvoulitr, ale údajně zcela nový motor 1,8 Turbo s výkonem okolo 180 kW.

Nabídku naftových motorů se systémem Common Rail otvírá maličký čtyřválec 1,3 CDTI EcoFlex s velmi slušným výkonem 70 kW a kombinovanou spotřebou pouze 4,2 litru nafty. Letitá sedmnáctistovka 1,7 CDTI, původem od Isuzu, se ve výkonových verzích s 81 kW a 92 kW prezentovala už v minulé generaci Astry, vrchol pak tvoří „fiaťácký“ dvoulitr 2,0 CDTI s výkonem 118 kW. Tento velmi úsporný a houževnatý motor (při overboostu až 380 N.m.) se však ve větší Insignii nejeví jako premiant v kultuře chodu (zejména na volnoběh), jestli to bude u Astry lepší zjistíme nejdřív počátkem prosince, kdy startuje prodej modelu.

Český dovozce už zveřejnil zaváděcí cenu základního modelu s motorem 1,4 EcoFlex 74 kW (64 kW verze se k nám dovážet nebude), která činí 344 800,-  Ve výbavě má být mimo jiné manuální klimatizace, ABS, TC, stabilizace ESP a 6 airbagů. Astra je zatím pouze pětidveřovým hatchbackem, zbývající karosářské varianty mají na trh přijít v příštím roce.


Nejdůležitější údaje:
1,4 EcoFlex (64 kW, jen vybrané trhy): 1398 ccm, 64 kW při 5600/min., 130 N.m. při 4000/min., 169 km/h, 0-100 km/h za 14,7 s., spotřeba 5,5 l/100 km.


1,4 EcoFlex (74 kW): 1398 ccm, 74 kW při 6000/min., 130 N.m. při 4000/min., 178 km/h, 0-100 za 14,2 s., spotřeba 5,5 l/100 km.

1,4 Turbo: 1364 ccm, 103 kW při 4900/min., 200 N.m. při 1850-4900/min., 205 km/h, 0-100 za 9,7 s., spotřeba 5,9 l/100 km. S automatickou převodovkou: 201 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s., spotřeba 7,0 l/100 km.

1.6 Ecotec: 1598 ccm, 85 kW při 6000/min., 155 N.m. při 4000/min., 188 km/h, 0-100 km/h za 11,7 s., spotřeba 6,3 l/100 km. S automatickou převodovkou: 182 km/h, 0-100 km/h za 13,3 s., spotřeba 7,1 l/100 km.

1,6 Turbo: 1598 ccm, 132 kW při 5500/min., 230 N.m. při 2200-5400/min., 221 km/h, 0-100 za 8,5 s., spotřeba 6,8 l/100 km. S automatickou převodovkou: 210 km/h, 0-100 km/h za 9,0 s., spotřeba 7,5 l/100 km.

1,3 CDTI EcoFlex: 1248 ccm, 70 kW při 4000/min., 190 N.m. při 1750/min., 170 km/h, 0-100 km/h za 14,7 s., spotřeba 4,2 l/100 km.

1,7 CDTI (81 kW): 1686 ccm, 81 kW při 3800/min., 260 N.m. při 1800/min., 181 km/h, 0-100 za 12,6 s., spotřeba 4,7 l/100 km.

1.7 CDTI (92 kW): 1686 ccm, 92 kW při 4000/min., 280 N.m. při 2300/min., 195 km/h, 0-100 km/h za 11,5 s., spotřeba 4,7 l/100 km.

2,0 CDTI: 1956 ccm, 118 kW při 4000/min., 350 (overboost 380) N.m. při 1750/min., 215 km/h, 0-100 za 9,0 s., spotřeba 4,9 l/100 km. S automatickou převodovkou: 209 km/h, 0-100 km/h za 9,2 s., spotřeba 5,8 l/100 km.

 

Ceník nového modelu, tučně zvýrazněné jsou zaváděcí akční ceny:

Essentia:
1.4 XER MT5 (74 kW / 100 k ) 364.800     344.800
1.4 NET MT6 (103 kW / 140 k ) 424.900   404.900
1.6 XER MT6 (85 kW / 115 k ) 394.900     374.900
1.3 DTE MT5 (70 kW / 95 k ) 424.900       424.900
1.7 DTJ MT6 (81 kW / 110 k) 444.900      424.900

Enjoy
1.4 XER MT5 (74 kW / 100 k ) 386.800     356.800
1.4 NET MT6 (103 kW / 140 k ) 446.900   416.900
1.6 XER MT6 (85 kW / 115 k ) 416.900     386.900
1.6 LET MT6 (132 kW / 180 k ) 496.900    466.900
1.3 DTE MT5 (70 kW / 95 k ) 446.900        416.900
1.7 DTJ MT6 (81 kW / 110 k) 466.900       436.900
1.7 DTR MT6 (92 kW / 125 k ) 486.900     456.900
2.0 DTH MT6 (118 kW / 160 k ) 501.900   471.900

Cosmo
1.4 XER MT5 (74 kW / 100 k ) 436.800      396.800
1.4 NET MT6 (103 kW / 140 k ) 496.900    456.900
1.6 XER MT5 (85 kW / 115 k ) 466.900      426.900
1.6 LET MT6 (132 kW / 180 k ) 546.900     506.900
1.3 DTE MT5 (70 kW / 95 k ) 496.900         456.900
1.7 DTJ MT6 (81 kW / 110 k) 516.900        476.900
1.7 DTR MT6 (92 kW / 125 k ) 536.900      496.900
2.0 DTH MT6 (118 kW / 160 k ) 551.900    511.900

Sport
1.4 XER MT5 (74 kW / 100 k ) 430.800       390.800
1.4 NET MT6 (103 kW / 140 k ) 490.900     450.900
1.6 XER MT6 (85 kW / 115 k ) 460.900        420.900
1.6 LET MT6 (132 kW / 180 k ) 540.900      500.900
1.3 DTE MT5 (70 kW / 95 k ) 490.900          450.900

1.7 DTJ MT6 (81 kW / 110 k) 510.900         470.900
1.7 DTR MT6 (92 kW / 125 k ) 530.900       490.900
2.0 DTH MT6 (118 kW / 160 k ) 545.900     505.900

 

 

 

 



Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, Foto Opel

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

701 800 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč