Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu

vloženo

Po nadšeném přijetí konceptu Antara GTC na autosalonu IAA 2005 ve Frankfurtu nad Mohanem, Opel tento rok uvede na trh produkční pětidveřovou verzi tohoto crossoveru. „S novým modelem Antara vstupujeme do jednoho z nejrychleji sílících segmentů evropského automobilového trhu.

Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu Jde o technicky vysoce sofistikovaný vůz se samonosnou karoserií, který dokonale kombinuje dynamický design s promyšleným pohonem všech kol. Antara vyniká maximální funkčností, je to model připravený přesně na míru stále větší skupině náročných zákazníků,“ říká Hans Demant, generální ředitel automobilky Opel. Evropský tržní segment vozů SUV a crossoverů se od roku 1998 zdvojnásobil – jeho podíl vzrostl ze třech na šest procent. A odborné marketingové analýzy předpokládají, že tento segment trhu bude i nadále posilovat své pozice. „Když jsme vloni v září představili na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem koncept Antara GTC, stala se z něj okamžitě největší hvězda výstavy,“ říká Alain Visser, výkonný ředitel společnosti Adam Opel GmbH odpovědný za evropský marketing. „A nyní je připravena produkční verze! Tento vůz zhmotňuje naše ambice na rostoucím trhu crossoverů. Produkční model přebírá dynamický styling třídveřového konceptu Antara GTC a transformuje jej do své elegantní pětidveřové karoserie s pětisedadlovým, mimořádně flexibilním interiérem.“ První příležitostí k posouzení nového produkčního modelu Antara bylo otevření Evropského designerského centra GM v Rüsselsheimu. Nový Opel Antara se veřejnosti oficiálně představí ve světové premiéře na podzimním autosalonu v Paříži (30. září až 15. října 2006). Specifický charakter Opelu Antara je zvýrazněný mnoha designovými detaily – spodní část působí velmi robustně, dokonale sladěné karosářské panely a výrazné linie propůjčují novému modelu sportovní a zároveň elegantní image. Návrhářům se podařilo vytvořit mnohotvářný vůz, který je dostatečně dynamický a přitom nabízí vysoký cestovní komfort i při nedelších jízdách. Precizně stylizované detaily, jako je např. charakteristický V-prolis v kapotě motoru nebo maska chladiče s masivním příčným chromovaným žebrem s velkým logem automobilky Opel zvýrazňují vysokou kvalitu nového modelu a okamžitě jej identifikují jako osobitého příslušníka modelové škály automobilky Opel. K charakteristickým rysům nového modelu patří především vysoká světlá výška, velká kola a robustní ochranné prvky karoserie kompaktních rozměrů (délka x šířka x výška: 4,57 x 1,85 x 1,70 m). Opel Antara nemá větší půdorysné rozměry než moderní osobní automobil střední třídy, zatímco ve svém interiéru nabízí spoustu prostoru. Vnitřní prostor Antary připomíná svým pojetím a zpracováním elegantní sedan vyšší kategorie, na dynamický charakter moderního SUV modelu upozorňují anatomicky tvarovaná sedadla. Jak je u modelů značky Opel obvyklé jsou všechny ovladače, přístroje a spínače rozmístěny podle optimálního ergonomického konceptu. Palubní deska s velkými dobře čitelnými přístroji a středová konzole s centrálním informačním displejem jasně naznačují, že středem zájmu návrhářů interiéru byl především řidič. Palubní audiosystém je podobný jako v ostatních modelech Opel, nechybí ani DVD navigační přístroj a možnost propojení s mobilním telefonem prostřednictvím technologie Bluetooth. Po uvedení na trh budou pro nový Opel Antara připraveny tři napříč montované motory, přičemž ve všech případech jde o agregáty se čtyřventilovou technikou rozvodu. Na samém vrcholu nabídky motorů stojí zážehový vidlicový šestiválec, technicky velmi blízký šestiválcovému motoru modelů Vectra a Signum. Motor V6 modelu Antara, který dává ze svého objemu 3,2 l výkon 165 kW/224 k, je propojený s automatickou převodovkou s funkcí ActiveSelect. Marketingoví odborníci automobilky Opel předpokládají, že největší zájem bude o modely poháněné dvoulitrovým turbodieselem „common-rail“ o výkonu 110 kW/150 k. Tento motor je standardně propojený s manuální pětistupňovou převodovkou, alternativou ovšem je i stejná automatická převodovka, jako v případě motoru 3.2 V6. Základní pohonnou jednotkou řady Antara bude zážehový čtyřválec s dvojicí vačkových hřídelů a vyvažovacím hřídelem, který z objemu 2,4 l dává výkon 104 kW/141 k. „Inteligentní“ systém aktivního pohon všech kol modelu Antara kombinuje výhody koncepce s poháněnými koly přední nápravy, tedy především směrovou stabilitu při akceleraci a výbornou jízdní dynamiku, s výhodami, které přináší stálý pohon všech čtyř kol. Do pohonného systému je zařazený elektronicky řízený elektro-hydraulický diferenciál, který za každé situace garantuje optimální rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy. Systém pohonu je perfektně koordinovaný s protiblokovacím systémem brzd ABS a elektronickým stabilizačním systémem ESP, které zvyšují míru aktivní bezpečnosti jízdy. K dalším standardním prvkům modelů Antara patří mj. hydraulický brzdový asistent HBA (Hydraulic Brake Assist), systém aktivní ochrany proti převrácení ARP (Active Rollover Protection) a také zařízení pro bezpečné sjíždění svahů DCS (Descent Control System), které není v této automobilové třídě příliš obvyklé. Systém DCS zaručuje bezpečné sjíždění i velmi prudkých svahů konstantní rychlostí, která je předurčena polohou pedálu plynu. Na přání se dodává i systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stabilization Assist). Antara má vpředu nezávislé zavěšení McPherson, zadní kola jsou uchycena čtyřprvkovými závěsy. Brzdový systém staví na bohatě dimenzovaných kotoučových brzdách s ventilovanými kotouči u všech kol. Uvedením modelu Antara přebírá Opel roli lídra v segmentu crossoverů střední třídy, kterou až dosud hrály mimoevropské automobilové značky. Díky možnosti využívání synergických efektů celosvětových výrobních a vývojových kapacit koncernu GM má Antara nezaměnitelnou identitu a rozvíjí charakteristické rysy své značky, mezi něž patří především sportovní design, vysoce kvalitní interiér a dynamicky naladěný podvozek.

Zdroj: opel.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu Fotografie k článku Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu Fotografie k článku Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu