Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu

vloženo

Po nadšeném přijetí konceptu Antara GTC na autosalonu IAA 2005 ve Frankfurtu nad Mohanem, Opel tento rok uvede na trh produkční pětidveřovou verzi tohoto crossoveru. „S novým modelem Antara vstupujeme do jednoho z nejrychleji sílících segmentů evropského automobilového trhu.

Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu Jde o technicky vysoce sofistikovaný vůz se samonosnou karoserií, který dokonale kombinuje dynamický design s promyšleným pohonem všech kol. Antara vyniká maximální funkčností, je to model připravený přesně na míru stále větší skupině náročných zákazníků,“ říká Hans Demant, generální ředitel automobilky Opel. Evropský tržní segment vozů SUV a crossoverů se od roku 1998 zdvojnásobil – jeho podíl vzrostl ze třech na šest procent. A odborné marketingové analýzy předpokládají, že tento segment trhu bude i nadále posilovat své pozice. „Když jsme vloni v září představili na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem koncept Antara GTC, stala se z něj okamžitě největší hvězda výstavy,“ říká Alain Visser, výkonný ředitel společnosti Adam Opel GmbH odpovědný za evropský marketing. „A nyní je připravena produkční verze! Tento vůz zhmotňuje naše ambice na rostoucím trhu crossoverů. Produkční model přebírá dynamický styling třídveřového konceptu Antara GTC a transformuje jej do své elegantní pětidveřové karoserie s pětisedadlovým, mimořádně flexibilním interiérem.“ První příležitostí k posouzení nového produkčního modelu Antara bylo otevření Evropského designerského centra GM v Rüsselsheimu. Nový Opel Antara se veřejnosti oficiálně představí ve světové premiéře na podzimním autosalonu v Paříži (30. září až 15. října 2006). Specifický charakter Opelu Antara je zvýrazněný mnoha designovými detaily – spodní část působí velmi robustně, dokonale sladěné karosářské panely a výrazné linie propůjčují novému modelu sportovní a zároveň elegantní image. Návrhářům se podařilo vytvořit mnohotvářný vůz, který je dostatečně dynamický a přitom nabízí vysoký cestovní komfort i při nedelších jízdách. Precizně stylizované detaily, jako je např. charakteristický V-prolis v kapotě motoru nebo maska chladiče s masivním příčným chromovaným žebrem s velkým logem automobilky Opel zvýrazňují vysokou kvalitu nového modelu a okamžitě jej identifikují jako osobitého příslušníka modelové škály automobilky Opel. K charakteristickým rysům nového modelu patří především vysoká světlá výška, velká kola a robustní ochranné prvky karoserie kompaktních rozměrů (délka x šířka x výška: 4,57 x 1,85 x 1,70 m). Opel Antara nemá větší půdorysné rozměry než moderní osobní automobil střední třídy, zatímco ve svém interiéru nabízí spoustu prostoru. Vnitřní prostor Antary připomíná svým pojetím a zpracováním elegantní sedan vyšší kategorie, na dynamický charakter moderního SUV modelu upozorňují anatomicky tvarovaná sedadla. Jak je u modelů značky Opel obvyklé jsou všechny ovladače, přístroje a spínače rozmístěny podle optimálního ergonomického konceptu. Palubní deska s velkými dobře čitelnými přístroji a středová konzole s centrálním informačním displejem jasně naznačují, že středem zájmu návrhářů interiéru byl především řidič. Palubní audiosystém je podobný jako v ostatních modelech Opel, nechybí ani DVD navigační přístroj a možnost propojení s mobilním telefonem prostřednictvím technologie Bluetooth. Po uvedení na trh budou pro nový Opel Antara připraveny tři napříč montované motory, přičemž ve všech případech jde o agregáty se čtyřventilovou technikou rozvodu. Na samém vrcholu nabídky motorů stojí zážehový vidlicový šestiválec, technicky velmi blízký šestiválcovému motoru modelů Vectra a Signum. Motor V6 modelu Antara, který dává ze svého objemu 3,2 l výkon 165 kW/224 k, je propojený s automatickou převodovkou s funkcí ActiveSelect. Marketingoví odborníci automobilky Opel předpokládají, že největší zájem bude o modely poháněné dvoulitrovým turbodieselem „common-rail“ o výkonu 110 kW/150 k. Tento motor je standardně propojený s manuální pětistupňovou převodovkou, alternativou ovšem je i stejná automatická převodovka, jako v případě motoru 3.2 V6. Základní pohonnou jednotkou řady Antara bude zážehový čtyřválec s dvojicí vačkových hřídelů a vyvažovacím hřídelem, který z objemu 2,4 l dává výkon 104 kW/141 k. „Inteligentní“ systém aktivního pohon všech kol modelu Antara kombinuje výhody koncepce s poháněnými koly přední nápravy, tedy především směrovou stabilitu při akceleraci a výbornou jízdní dynamiku, s výhodami, které přináší stálý pohon všech čtyř kol. Do pohonného systému je zařazený elektronicky řízený elektro-hydraulický diferenciál, který za každé situace garantuje optimální rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy. Systém pohonu je perfektně koordinovaný s protiblokovacím systémem brzd ABS a elektronickým stabilizačním systémem ESP, které zvyšují míru aktivní bezpečnosti jízdy. K dalším standardním prvkům modelů Antara patří mj. hydraulický brzdový asistent HBA (Hydraulic Brake Assist), systém aktivní ochrany proti převrácení ARP (Active Rollover Protection) a také zařízení pro bezpečné sjíždění svahů DCS (Descent Control System), které není v této automobilové třídě příliš obvyklé. Systém DCS zaručuje bezpečné sjíždění i velmi prudkých svahů konstantní rychlostí, která je předurčena polohou pedálu plynu. Na přání se dodává i systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stabilization Assist). Antara má vpředu nezávislé zavěšení McPherson, zadní kola jsou uchycena čtyřprvkovými závěsy. Brzdový systém staví na bohatě dimenzovaných kotoučových brzdách s ventilovanými kotouči u všech kol. Uvedením modelu Antara přebírá Opel roli lídra v segmentu crossoverů střední třídy, kterou až dosud hrály mimoevropské automobilové značky. Díky možnosti využívání synergických efektů celosvětových výrobních a vývojových kapacit koncernu GM má Antara nezaměnitelnou identitu a rozvíjí charakteristické rysy své značky, mezi něž patří především sportovní design, vysoce kvalitní interiér a dynamicky naladěný podvozek.

Zdroj: opel.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu Fotografie k článku Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu Fotografie k článku Nový Opel Antara míří do sílícího segmentu evropského trhu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem