Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití

vloženo

Nový LEAF nahrazuje model první generace, který se stal nejprodávanějším elektromobilem na světě, když ho zvolilo od jeho uvedení do prodeje v roce 2010 více než 283 000 zákazníků. Nový model umí mnohem více než předchůdce, když nabízí například autonomní prvky řízení. Díky baterii s kapacitou 40 kWh nový Leaf dojede až 378 km, což je o 128 kilometrů více než dokázal dosavadní model. Plné nabití baterie trvá u 6 kW konektoru 8 hodin. Vůz podporuje také funkci rychlého nabíjení, která za 40 minut vyčerpanou baterii nabije na 80%.

Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití

Nový LEAF bude na trzích v Evropě v prodeji od ledna 2018.


Nový LEAF je prvním Nissanem v Evropě, který přináší první prvky autonomního řízení a je plný špičkových inovací, jako je e-Pedal, jenž umožňuje jezdit a brzdit zcela novým a plynulým způsob

„Nový Nissan LEAF je ikonou naší vize Inteligentní mobility, která je základem směřování značky do budoucnosti.“ řekl Hiroto Saikawa, prezident a výkonný ředitel společnosti Nissan. „Nový Nissan LEAF s vylepšeným dojezdem na jedno nabití v kombinaci s prvky autonomního řízení, jako je ProPILOT Park, a technologií jednoduchého ovládání e-Pedal, posiluje vedoucí postavení Nissanu v segmentu elektromobilů a připravuje značku na globální expanzi elektromobilů. Řada jeho silných stránek bude použita v dalších modelech Nissan v budoucnu.“

Vize Inteligentní mobility Nissan je firemním plánem pro budoucnost řízení a posílení role vozidla tak, aby bylo více než jen dopravním prostředkem. Vize Inteligentní mobility Nissan odráží to, jak se vůz řídí, jak se pohání a jak se integruje do společnosti.

Zcela nový Nissan LEAF je praktickým ztělesněním vize Inteligentní mobility Nissan, který průkopnicky zavádí prvky technologie autonomního řízení ProPilot, disponuje vyspělým, zcela elektrickým hnacím ústrojím a má jedinečnou schopnost připojovat se k budovám, a také je napájet.

Technologie Nissan Intelligent Power: elektrické hnací ústrojí

Ústředním bodem technologie Nissan Intelligent Power v novém Nissanu LEAF je jeho elektrické hnací ústrojí, které nabízí vyšší energetickou efektivitu, vyšší točivý moment a výkon přinášející dynamičtější jízdní vlastnosti. Toto nové hnací ústrojí doplňuje špičková sestava lithium-iontových baterií s vyšším výkonem a vyšší kapacitou uložení energie.

S vyšší energetickou efektivitou poskytuje nové elektrické hnací ústrojí ohromující, lineární jízdní vlastnosti s výkonem 110 kW. Točivý moment vzrostl na 320 Nm, což se příznivě projevuje v lepší akceleraci.

Dojezd nového modelu LEAF narostl na 378 km (Nový evropský jízdní cyklus) na jedno nabití. Pro ty, kteří chtějí jezdit se svým Nissanem LEAF ještě dále, uvede Nissan koncem roku 2018 na trh verzi s vyšším výkonem a kapacitou baterie za vyšší cenu. Tato verze poskytne ještě větší dojezd a zákazníci si tak budou moci vybrat variantu dojezdu podle svých potřeb.

Technologie Nissan Intelligent Driving: technologie navržené pro zvýšení požitku z jízdy, posílení bezpečnosti a omezení stresu

Nový LEAF disponuje třemi hlavními technologiemi Intelligent Driving. První je technologie autonomního řízení ProPILOT. Využívá se při jízdě v jednom jízdním pruhu na dálnici a přispívá k tomu, že jízda je snadnější, méně stresující a uvolněnější.

Druhá technologie, ProPILOT Park, mění způsob, jak lidé uvažují o parkování. Při aktivaci tato technologie převezme kontrolu nad veškerým řízením, zrychlováním, brzděním a řazením rychlostí a automaticky vůz umístí do parkovacího místa.  Parkování tak bude pro všechny řidiče bez starostí a mnohem přesnější.

Třetí technologie, e-Pedal, je revoluční technologií, která mění způsob, jakým jezdíme. Umožňuje řidiči nastartovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavovat jednoduše působením na plynový pedál. Když je plynový pedál zcela uvolněný, postupně se aktivují rekuperační a mechanické brzdy a plynule vůz zastaví. Vůz si pak udržuje svou pozici, i v prudkých kopcích, až do opětovného sešlápnutí plynového pedálu. Vynikající odezva technologie e-Pedal umožňuje řidičům maximalizovat jejich požitek z jízdy, když pak mohou opět vyrazit dál.

V situacích vyžadujících agresivní brzdění je však nutné použít tradiční brzdový pedál.

Technologie Nissan Intelligent Integration: připojení energie z baterie k sociální infrastruktuře

Průkopnická vize společnosti Nissan o potenciálu elektromobilů však nekončí pohonem nového modelu LEAF. Baterie vozu lze rovněž použít jako mobilní zařízení k ukládání energie.

Systém funguje tak, že umožňuje majitelům elektromobilů Nissan připojit se k elektrické síti a hrát aktivní roli ve službách energetické sítě a poskytuje jim příležitost alternativního zdroje příjmu. Technologie vozidel v síti (Vehicle2Grid – V2G) dovoluje obousměrné dodávky energie a umožňuje elektromobily plně integrovat do národní elektrické sítě. Přispívá ke zlepšení schopnosti sítě zvládat obtížně předvídatelný přísun energie z obnovitelných zdrojů. Zajistí tak ještě širší integraci obnovitelných zdrojů energie a přispěje k jejich vyšší dostupnosti. Až se technologie V2G rozšíří, může úplně změnit pravidla hry pro majitele elektromobilů Nissan. Ti se totiž stanou aktivní skupinou ovlivňující dění na trhu s elektrickou energií. 

leaf electric car

Usilovat o udržitelnější společnost znamená přijímat lepší rozhodnutí každý den. Systém pro ukládání energie xStorage využívá kolektivní zkušeností těch nejlepších v oboru, aby byla spotřeba energie domácností efektivnější a udržitelnější. Systém xStorage Home ukládá energii v ekonomicky nejvýhodnějších obdobích dne a zároveň kontroluje, jak a kdy se tato energie využívá, čímž šetří zákazníkům peníze a zlepšuje fungování celého energetického systému. V jediném zařízení dokonale integruje veškerý hardware a software potřebný pro řízení a ukládání energie potřebné pro domácnost. Funguje jako energetická síť: jednotka xStorage Home se může nabíjet z elektrické sítě, anebo energii do sítě dodávat, čímž přináší flexibilitu potřebnou k dalšímu navyšování podílu obnovitelných zdrojů energie.

Zákazníci mohou rovněž využívat nově navržené rozhraní aplikace nového Nissanu LEAF pro chytré telefony, která jim umožní monitorovat stav nabití jejich vozidla, najít nejbližší nabíjecí stanici a předem vyhřát nebo vychladit vozidlo na ideální teplotu před vyjetím.

nissan leaf

Design exteriéru: elegantní silueta s atraktivními technologickými rysy

Design nového modelu LEAF vyjadřuje progresivní přístup společnosti Nissan. Design byl inspirován konceptem IDS, který byl poprvé předveden na tokijském autosalonu 2015.

V přední části najdeme pro Nissan charakteristickou mřížku chladiče V-motion. Ta odkazuje na geny, které sdílí s dalšími globální bestselery Nissanu, jako je Nissan X-Trail a nejprodávanější crossover v Evropě Nissan Qashqai. Odlišuje se však modrou barvou mřížky, která je novým charakteristickým prvkem elektromobilů Nissan. Tzv. plovoucí střecha dodává vozu styl a pocit dynamiky. Štíhlé LED světlomety mají pro Nissan typický tvaru bumerangu.

Design interiéru: luxusnější dojem, pocit čistoty a ticha

Zcela přepracovaná kabina nového modelu LEAF působí vkusně a neokázale. Bylo toho dosaženo použitím vysoce kvalitních materiálů a celkovým řemeslným provedením, které propojuje „život na palubě“ s vytříbenými jízdními vlastnostmi.

new nissan leaf 2017

Řidiči a cestující okamžitě ocení charakteristické výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu a nový vzhled 7“ barevné (TFT) obrazovky. Také rozložení obrazovky bylo přepracováno, aby klíčové prvky, jako je technologie Safety Shield, stav nabití, ukazatel výkonu a informace audiosystému a navigačního systému, byly přehlednější. Do informačního a zábavního systému byly v některých zemích doplněny i systémy Apple CarPlay a Android Auto.

 


Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití Fotografie k článku Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč