Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní

vloženo

Stejně jako jeho oceňovaného předchůdce, i Juke-R 2.0 pohání 3,8litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly převzatý z GT-R. A aby vyvolával ještě větší vzrušení, využívá Juke-R 2.0 modernizovanou verzi o výkonu 600 k vyhrazenou exkluzivně pro model GT-R.

Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Extrémní. Jedině tak lze popsat model, jenž přepsal pravidla tolika aspektů crossoveru. Juke-R jednou provždy stvrzuje pověst výkonnosti modelu Juke. Jeho příběh úspěchu je v historii Nissanu něčím zcela ojedinělým. Původně byl zamýšlen jako jednorázový koncepční vůz, ale už od prvního okamžiku po svém odhalení vyvolal nebývalou reakci. Juke-R je vrcholnou verzí vozu Juke, je nespoutaným a ultra exkluzivním sportovně zaměřeným crossoverem určeným ryzím nadšencům pro supervozy. Nyní, ve svém druhém vtělení, je Juke-R 2.0 tím nejdivočejším a nejvyspělejším crossoverem, který kdy byl vyroben a je důkazem ambicí a vášně Nissanu překonávat zaběhané normy.

Původní Juke-R: Učinit nemožné možným
Příběh Juke-R začal v lednu 2012, kdy si první prototyp v Dubaji odbyl svou premiéru jako koncept. S modifikovanými prvky z Nissanu GT-R pod mohutnou, přepracovanou karosérií modelu Juke byl tento vůz naprosto jedinečný. Videa vozu v akci vyvolala na YouTube senzaci a v současnosti mají již přes pět milionů zhlédnutí.



Darren Cox, ředitel divize Nissan Global Motorsport, vysvětluje: „Lidé si Juke-R v Dubaji zamilovali – přímo na ulici jsme dostávali nabídky na koupi prototypu konceptu. Tak oddané fanoušky jsme nemohli zklamat a se třemi vážnými nabídkami na stole jsme se rozhodli vyrobit limitovanou sérii Juke-R.

Následně začaly práce na proměně konceptu v silniční vůz. Juke-R, postavený v dílnách britské společnosti RML zaměřené na motoristický sport pod dohledem technického střediska Nissan Technical Centre Europe (NTCE), využívá hnací ústrojí a zavěšení kol ze supervozu GT-R a ochranný rám splňující specifikace FIA.



Díky odborným zkušenostem střediska NTCE byla první výrobní verze ještě výkonnější než koncept a ze svého 3,8litrového šestiválce se dvěma turbodmychadly dokázala dostat výkon 545 koní. Při prvních testech zrychloval Juke-R první generace na 100 km/h za pouhé 3 sekundy a jeho maximální rychlost překonávala 270 km/h. K doplnění rozsáhlých konstrukčních úprav pod kapotou dostal původní Juke-R také nový vzhled díky přispění expertů z designérského střediska Nissan Design Europe (NDE) v Londýně. Manažer týmu pro digitální navrhování Darryl Scriven dokázal zkrátit čas pro vývoj tím, že využíval prohlížení v životní velikosti na novém 3D projektoru a promítací stěně. Byl tak zachován plně digitální proces návrhu a dosaženo vnějšího vzhledu na kvalitativní úrovni supervozu.

K designovým vylepšením patří propracovanější přední nárazník, nové karbonové obložení odvětrávacích otvorů vpředu a vzadu a zadní difuzér. Výsledkem byl vůz s pravými závodnickými geny.

Juke-R 2.0 – více výkonu, více inovací, více vzrušení
Juke-R 2.0, postavený na oslavu pátého výročí výroby vozu Juke, je dokonalým ztělesněním inovace a vášně Nissanu pro automobilové vzrušení. Juke-R 2.0, podstatně přepracovaná verze původního vozu Juke-R, si letos odbyl svou dynamickou premiéru na akci Festival of Speed v Goodwoodu.



Konstruktéři společnosti Nissan dokázali pozoruhodným způsobem upravit a dostat hnací ústrojí vozu GT-R, včetně systému pohonu čtyř kol, do kompaktních rozměrů rámu vozu Juke. Verze 2.0 rovněž obsahuje celou řadu designových vylepšení, včetně zcela nového předního nárazníku z uhlíkového vlákna s otvory nasávání vzduchu zvětšenými o více než 100 procent, aby dostály vyšším požadavkům motoru na chlazení.

K dalším úpravám u verze Juke-R 2.0 patří nový zadní nárazník z uhlíkového vlákna vyrobený z jednoho kusu, který obsahuje nový difuzér pro lepší aerodynamiku, a speciální obložení výfuku z vysokoteplotního karbonu. Také kapota (s většími vzduchovými kanály) a boční lišty jsou vyrobeny z uhlíkového vlákna v matně černé povrchové úpravě. Zadní dveře zase dostaly nová karbonová křidélka pro ještě plynulejší obtékání vzduchu a zvýšení přítlačné síly.

Nissan Europe

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní Fotografie k článku Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.01.2017
Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů
23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům