Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund

vloženo

Nový Mustang v provedení Fastback nebo Convertible si v Evropě objednalo již více než 2 200 zákazníků, přičemž první vozy by měly dorazit k evropským prodejcům Fordu v červenci. Nový Mustang je ve zrychlení na stovku nejrychlejším velkosériově vyráběným Fordem.

Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund

Ford zároveň prozradil, že nový Mustang si již objednalo více než 2 200 evropských zákazníků. Je to poprvé v půlstoleté historii modelu, kdy se Mustang prodává také v Evropě. Zákazníci se mohou rozhodnout pro vidlicový osmiválec 5,0 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 530 Nm, popřípadě pro hospodárnější 2.3 EcoBoost s parametry 233 kW (317 k) a 432 Nm.


Mustang Fastback 5.0 V8 se šestistupňovou manuální převodovkou dosáhne rychlosti 100 km/h již za 4,8 sekundy od rozjezdu. To je nejlepší hodnota ze všech v Evropě nabízených modelů značky Ford od malosériového supersportu Ford GT z roku 2005. Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s manuální převodovkou pokoří metu 100 km/h za 5,8 s.

Charakter Mustangu lze přizpůsobit aktuálním podmínkám a rozpoložení řidiče prostřednictvím přepínatelných jízdních režimů. Mimo veřejné komunikace lze používat funkce Track Apps, které monitorují jízdní výkony vozu. Mustang s motorem 5.0 V8 disponuje také funkcí Launch Control regulující míru protáčení zadních kol tak, aby se vůz co nejrychleji rozjel z místa. V zatáčkách může nový Mustang dosáhnout příčného zrychlení až 0,97 g.

Mustang s novým motorem 2.3 EcoBoost zvládne sprint 0-100 km/h za 5,8 s, má kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km a emise CO2 179 g/km.



Radost z jízdy i na závodní dráze
Na evropské trhy bude nový Ford Mustang sériově dodáván se sportovním paketem, který obsahuje výkonnější brzdy a účinnější chlazení. Na sportovním jízdním projevu se podílí i vyspělá konstrukce podvozku a karoserie.

Jednotlivé jízdní režimy se přepínají tlačítky na středové konzole. Zvolený režim se promítne do nastavení elektronického stabilizačního systému AdvanceTrac, plynového pedálu, řízení a případně i samočinné převodovky. K dispozici jsou režimy Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom lze ještě přizpůsobit odezvu elektrického posilovače řízení, jenž dává na výběr z módů Normal, Comfort a Sport.

Funkce sdružené pod názvem Track Apps umožňují řidiči sledovat jízdní výkony vozu. K jejich ovládání slouží tlačítka na volantu a údaje se zobrazují v přístrojovém štítu. K dispozici je akcelerometr a měření zrychlení a brzdného výkonu – to zaznamená brzdnou dráhu i čas potřebný k zastavení ze zvolené rychlosti.



Funkce Launch Control
, která je k dispozici v Mustangu s motorem 5.0 V8 a manuální převodovkou, drží při úplném sešlápnutí plynového pedálu otáčky motoru v rozmezí 3 000-4 500 ot./min. Po uvolnění spojky reguluje točivý moment na zadních kolech tak, aby zajistila maximální záběr pneumatik a tím co nejrychlejší rozjezd z místa. Další funkcí vyhrazenou pro osmiválec je Line Lock. Ta aktivuje přední brzdy, aby mohl řidič zahřát zadní pneumatiky protáčením.

O ideální rovnováhu mezi sportovním chováním a jízdním komfortem se stará nezávislé zavěšení kol, tvořené vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravou „Integral Link“ vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy. Díky tomu mohli konstruktéři použít rozměrné, výkonné brzdy a zachovat zpětnou vazbu řízení.

Karoserie je o 28 procent tužší než u předcházející generace Mustangu. Zásluhu na tom má kromě jiného použití vysokopevnostních ocelí, laserového svařování a hydraulického tváření. Vyšší pevnost karoserie přitom znamená lepší ovladatelnost i komfort odpružení a vyšší úroveň bezpečnosti.

K zajištění přesného a jistého ovládání vozu přispívá rovněž rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 54:46 (5.0 V8), respektive 53:47 (2.3 EcoBoost). Kapota motorového prostoru, přední blatníky a součásti zavěšení, hnacího řetězce i brzd jsou vyrobené z hliníku.

Klasický design a moderní výbava
Nový Ford Mustang je nabízen v karosářských variantách Fastback a Convertible, na výběr je manuální i samočinná převodovka. Klasické designové prvky jako trojrozměrné třídílné zadní svítilny, charakteristická lichoběžníková maska nebo „žraločí“ profil čelní stěny odkazují do historie tohoto legendárního modelu.



Ford Mustang pro evropské trhy se vyrábí v továrně Flat Rock v americkém Michiganu. Sériová výbava obsahuje 19“ kola z lehké slitiny, bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci, LED zadní svítilny a zadní difuzor. To ale není vše.

Sériově se v Evropě bude dodávat rovněž audiosystém s devíti reproduktory a systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8“ dotykovou obrazovkou. Na výběr je 10 odstínů laku karoserie.

Ford Mustang lze na evropském trhu objednávat výhradně v provozovnách Ford Store. První vozy by měly dorazit k prodejcům v červenci. To platí i v České republice, kde lze americkou ikonu objednat za ceny od 880 000 Kč.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund Fotografie k článku Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte