Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund

vloženo

Nový Mustang v provedení Fastback nebo Convertible si v Evropě objednalo již více než 2 200 zákazníků, přičemž první vozy by měly dorazit k evropským prodejcům Fordu v červenci. Nový Mustang je ve zrychlení na stovku nejrychlejším velkosériově vyráběným Fordem.

Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund Ford zároveň prozradil, že nový Mustang si již objednalo více než 2 200 evropských zákazníků. Je to poprvé v půlstoleté historii modelu, kdy se Mustang prodává také v Evropě. Zákazníci se mohou rozhodnout pro vidlicový osmiválec 5,0 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 530 Nm, popřípadě pro hospodárnější 2.3 EcoBoost s parametry 233 kW (317 k) a 432 Nm.

Mustang Fastback 5.0 V8 se šestistupňovou manuální převodovkou dosáhne rychlosti 100 km/h již za 4,8 sekundy od rozjezdu. To je nejlepší hodnota ze všech v Evropě nabízených modelů značky Ford od malosériového supersportu Ford GT z roku 2005. Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s manuální převodovkou pokoří metu 100 km/h za 5,8 s.

Charakter Mustangu lze přizpůsobit aktuálním podmínkám a rozpoložení řidiče prostřednictvím přepínatelných jízdních režimů. Mimo veřejné komunikace lze používat funkce Track Apps, které monitorují jízdní výkony vozu. Mustang s motorem 5.0 V8 disponuje také funkcí Launch Control regulující míru protáčení zadních kol tak, aby se vůz co nejrychleji rozjel z místa. V zatáčkách může nový Mustang dosáhnout příčného zrychlení až 0,97 g.

Mustang s novým motorem 2.3 EcoBoost zvládne sprint 0-100 km/h za 5,8 s, má kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km a emise CO2 179 g/km.



Radost z jízdy i na závodní dráze
Na evropské trhy bude nový Ford Mustang sériově dodáván se sportovním paketem, který obsahuje výkonnější brzdy a účinnější chlazení. Na sportovním jízdním projevu se podílí i vyspělá konstrukce podvozku a karoserie.

Jednotlivé jízdní režimy se přepínají tlačítky na středové konzole. Zvolený režim se promítne do nastavení elektronického stabilizačního systému AdvanceTrac, plynového pedálu, řízení a případně i samočinné převodovky. K dispozici jsou režimy Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom lze ještě přizpůsobit odezvu elektrického posilovače řízení, jenž dává na výběr z módů Normal, Comfort a Sport.

Funkce sdružené pod názvem Track Apps umožňují řidiči sledovat jízdní výkony vozu. K jejich ovládání slouží tlačítka na volantu a údaje se zobrazují v přístrojovém štítu. K dispozici je akcelerometr a měření zrychlení a brzdného výkonu – to zaznamená brzdnou dráhu i čas potřebný k zastavení ze zvolené rychlosti.



Funkce Launch Control
, která je k dispozici v Mustangu s motorem 5.0 V8 a manuální převodovkou, drží při úplném sešlápnutí plynového pedálu otáčky motoru v rozmezí 3 000-4 500 ot./min. Po uvolnění spojky reguluje točivý moment na zadních kolech tak, aby zajistila maximální záběr pneumatik a tím co nejrychlejší rozjezd z místa. Další funkcí vyhrazenou pro osmiválec je Line Lock. Ta aktivuje přední brzdy, aby mohl řidič zahřát zadní pneumatiky protáčením.

O ideální rovnováhu mezi sportovním chováním a jízdním komfortem se stará nezávislé zavěšení kol, tvořené vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravou „Integral Link“ vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy. Díky tomu mohli konstruktéři použít rozměrné, výkonné brzdy a zachovat zpětnou vazbu řízení.

Karoserie je o 28 procent tužší než u předcházející generace Mustangu. Zásluhu na tom má kromě jiného použití vysokopevnostních ocelí, laserového svařování a hydraulického tváření. Vyšší pevnost karoserie přitom znamená lepší ovladatelnost i komfort odpružení a vyšší úroveň bezpečnosti.

K zajištění přesného a jistého ovládání vozu přispívá rovněž rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 54:46 (5.0 V8), respektive 53:47 (2.3 EcoBoost). Kapota motorového prostoru, přední blatníky a součásti zavěšení, hnacího řetězce i brzd jsou vyrobené z hliníku.

Klasický design a moderní výbava
Nový Ford Mustang je nabízen v karosářských variantách Fastback a Convertible, na výběr je manuální i samočinná převodovka. Klasické designové prvky jako trojrozměrné třídílné zadní svítilny, charakteristická lichoběžníková maska nebo „žraločí“ profil čelní stěny odkazují do historie tohoto legendárního modelu.



Ford Mustang pro evropské trhy se vyrábí v továrně Flat Rock v americkém Michiganu. Sériová výbava obsahuje 19“ kola z lehké slitiny, bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci, LED zadní svítilny a zadní difuzor. To ale není vše.

Sériově se v Evropě bude dodávat rovněž audiosystém s devíti reproduktory a systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8“ dotykovou obrazovkou. Na výběr je 10 odstínů laku karoserie.

Ford Mustang lze na evropském trhu objednávat výhradně v provozovnách Ford Store. První vozy by měly dorazit k prodejcům v červenci. To platí i v České republice, kde lze americkou ikonu objednat za ceny od 880 000 Kč.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund Fotografie k článku Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem