Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund

vloženo

Nový Mustang v provedení Fastback nebo Convertible si v Evropě objednalo již více než 2 200 zákazníků, přičemž první vozy by měly dorazit k evropským prodejcům Fordu v červenci. Nový Mustang je ve zrychlení na stovku nejrychlejším velkosériově vyráběným Fordem.

Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund

Ford zároveň prozradil, že nový Mustang si již objednalo více než 2 200 evropských zákazníků. Je to poprvé v půlstoleté historii modelu, kdy se Mustang prodává také v Evropě. Zákazníci se mohou rozhodnout pro vidlicový osmiválec 5,0 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 530 Nm, popřípadě pro hospodárnější 2.3 EcoBoost s parametry 233 kW (317 k) a 432 Nm.


Mustang Fastback 5.0 V8 se šestistupňovou manuální převodovkou dosáhne rychlosti 100 km/h již za 4,8 sekundy od rozjezdu. To je nejlepší hodnota ze všech v Evropě nabízených modelů značky Ford od malosériového supersportu Ford GT z roku 2005. Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s manuální převodovkou pokoří metu 100 km/h za 5,8 s.

Charakter Mustangu lze přizpůsobit aktuálním podmínkám a rozpoložení řidiče prostřednictvím přepínatelných jízdních režimů. Mimo veřejné komunikace lze používat funkce Track Apps, které monitorují jízdní výkony vozu. Mustang s motorem 5.0 V8 disponuje také funkcí Launch Control regulující míru protáčení zadních kol tak, aby se vůz co nejrychleji rozjel z místa. V zatáčkách může nový Mustang dosáhnout příčného zrychlení až 0,97 g.

Mustang s novým motorem 2.3 EcoBoost zvládne sprint 0-100 km/h za 5,8 s, má kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km a emise CO2 179 g/km.



Radost z jízdy i na závodní dráze
Na evropské trhy bude nový Ford Mustang sériově dodáván se sportovním paketem, který obsahuje výkonnější brzdy a účinnější chlazení. Na sportovním jízdním projevu se podílí i vyspělá konstrukce podvozku a karoserie.

Jednotlivé jízdní režimy se přepínají tlačítky na středové konzole. Zvolený režim se promítne do nastavení elektronického stabilizačního systému AdvanceTrac, plynového pedálu, řízení a případně i samočinné převodovky. K dispozici jsou režimy Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom lze ještě přizpůsobit odezvu elektrického posilovače řízení, jenž dává na výběr z módů Normal, Comfort a Sport.

Funkce sdružené pod názvem Track Apps umožňují řidiči sledovat jízdní výkony vozu. K jejich ovládání slouží tlačítka na volantu a údaje se zobrazují v přístrojovém štítu. K dispozici je akcelerometr a měření zrychlení a brzdného výkonu – to zaznamená brzdnou dráhu i čas potřebný k zastavení ze zvolené rychlosti.



Funkce Launch Control
, která je k dispozici v Mustangu s motorem 5.0 V8 a manuální převodovkou, drží při úplném sešlápnutí plynového pedálu otáčky motoru v rozmezí 3 000-4 500 ot./min. Po uvolnění spojky reguluje točivý moment na zadních kolech tak, aby zajistila maximální záběr pneumatik a tím co nejrychlejší rozjezd z místa. Další funkcí vyhrazenou pro osmiválec je Line Lock. Ta aktivuje přední brzdy, aby mohl řidič zahřát zadní pneumatiky protáčením.

O ideální rovnováhu mezi sportovním chováním a jízdním komfortem se stará nezávislé zavěšení kol, tvořené vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravou „Integral Link“ vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy. Díky tomu mohli konstruktéři použít rozměrné, výkonné brzdy a zachovat zpětnou vazbu řízení.

Karoserie je o 28 procent tužší než u předcházející generace Mustangu. Zásluhu na tom má kromě jiného použití vysokopevnostních ocelí, laserového svařování a hydraulického tváření. Vyšší pevnost karoserie přitom znamená lepší ovladatelnost i komfort odpružení a vyšší úroveň bezpečnosti.

K zajištění přesného a jistého ovládání vozu přispívá rovněž rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 54:46 (5.0 V8), respektive 53:47 (2.3 EcoBoost). Kapota motorového prostoru, přední blatníky a součásti zavěšení, hnacího řetězce i brzd jsou vyrobené z hliníku.

Klasický design a moderní výbava
Nový Ford Mustang je nabízen v karosářských variantách Fastback a Convertible, na výběr je manuální i samočinná převodovka. Klasické designové prvky jako trojrozměrné třídílné zadní svítilny, charakteristická lichoběžníková maska nebo „žraločí“ profil čelní stěny odkazují do historie tohoto legendárního modelu.



Ford Mustang pro evropské trhy se vyrábí v továrně Flat Rock v americkém Michiganu. Sériová výbava obsahuje 19“ kola z lehké slitiny, bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci, LED zadní svítilny a zadní difuzor. To ale není vše.

Sériově se v Evropě bude dodávat rovněž audiosystém s devíti reproduktory a systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8“ dotykovou obrazovkou. Na výběr je 10 odstínů laku karoserie.

Ford Mustang lze na evropském trhu objednávat výhradně v provozovnách Ford Store. První vozy by měly dorazit k prodejcům v červenci. To platí i v České republice, kde lze americkou ikonu objednat za ceny od 880 000 Kč.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund Fotografie k článku Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu