Nový motor Audi 2.8 FSI se systémem Audi valvelift

vloženo

Audi rozšiřuje svoji nabídku zážehových motorů o zajímavou novinku – šestiválec 2.8 FSI s inovativním systémem proměnného zdvihu sacích ventilů Audi valvelift, který spolu s dalšími zdokonaleními vede ke snížení spotřeby paliva o 10 procent. Motor dosahuje úctyhodného výkonu 154 kW (210 k) a točivého momentu 280 Nm, přičemž si v Audi A6 „řekne“ v průměru o pouhých 8,7 l benzinu na 100 km jízdy.

Systém Audi valvelift zabezpečuje proměnnou výšku zdvihu sacích ventilů ve dvou stupních (vyšší pro plné a nižší pro částečné zatížení), přičemž na rozdíl od konvenčních řešení nepoužívá žádné vložené mezičleny mezi zdvihátky ventilů a vačkovým hřídelem – vše se děje přímo na vačkovém hřídeli, takže systém je velmi jednoduchý, rychlý a efektivní.


Vlastní vačky jsou řešeny jako samostatné díly, jejichž profil je na každé z čelních ploch odlišný podle požadovaného zdvihu. Na hřídeli jsou upevněny prostřednictvím vnitřního ozubení, takže jsou osově posuvné mezi dvěma krajními polohami, odpovídajícími zdvihu sacího ventilu při částečném a plném
zatížení. Jejich přesun zajišťují dva výsuvné kolíky umístěné v hlavě válce nad vačkovým hřídelem, zasahující do spirálových drážek ve hřídeli. Posuv mezi krajními polohami probíhá velmi rychle během jediného cyklu motoru.

Pro plné zatížení je zdvih vačky větší (11 mm), pro částečné nižší a dokonce u každého ze dvou sacích ventilů téhož válce různý (5,7 a 2 mm). Díky tomu (a vhodnému tvarování sacích kanálů a spalovacího prostoru) dochází k intenzivnímu víření a promíchávání plnicího vzduchu, aniž by byly použity obvyklé klapky montované do sacího potrubí.

Nový motor Audi 2.8 FSI vhodně zapadá do řady zážehových agregátů s objemy 2,4 a 3,2 l a je odvozen od typu 3.2 FSI, s nímž má shodné vrtání 84,5 mm. Jeho zdvih je však snížen na 82,4 mm (místo 92,8 mm), takže dosahuje pracovního objemu jen 2773 cm3. Stejně jako motor 3.2 FSI má blok válců 2/2
z hypereutektické slitiny hliníku s vysokou odolností povrchu, který jí propůjčují výrazná zrna křemíku, takže nepotřebuje samostatné vložky válců.

Díky tomu a také díky koncepci s úložnou deskou (bedplate) je blok velmi tuhý i při velmi tenkých stěnách a malých rozestupech mezi válci, takže je neobyčejně lehký a kompaktní – má hmotnost jen 33 kg a délku 360 mm. K dosažení vynikajících výkonových parametrů 154 kW (210 k) a točivého momentu 280 Nm v širokém rozmezí otáček od 3000 až do 5000 min-1 přispěla i sofistikovaná technologie přímého vstřikování benzinu do válce FSI, osvědčená zejména dlouhou řadou vítězství, kterých dosáhly závodní speciály Audi R8 v seriálu Le Mans. Inovativní koncepce proměnného zdvihu ventilů Audi valvelift je dalším trumfem, který přesně v duchu známého hesla „Náskok díky technice“ ještě zvýší technickou výlučnost zážehových motorů značky Audi.

V České republice budou první vozy se systémem Audi valvelift k dispozici v průběhu března příštího roku.

 


Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol