Nový model Škoda Kodiaq na oficiálních skicách a rozhovor s Jozefem Kabaněm

vloženo

Nové SUV Škoda Kodiaq, které bude mít svou světovou premiéru v září v Berlíně, vyniká působivou kombinací atraktivního designu a velkorysé nabídky prostoru. Exteriér bude ostře řezaný, linie výrazně trojrozměrné. To novému SUV značky Škoda dodá nezaměnitelný vzhled. Jasné, čistě navržené linie budou charakteristické i pro interiér, který vedle elegantního vzhledu zaujme i velkorysou nabídkou prostoru.

Nový model Škoda Kodiaq na oficiálních skicách a rozhovor s Jozefem Kabaněm

„ŠKODA KODIAQ je extrémně všestranný model,“ říká šéfdesignér značky ŠKODA Jozef Kabaň. „Je mimořádně prostorný, při kompaktních vnějších rozměrech nabízí nejlepší „package“ ve své třídě. Kromě toho je také robustní a má vysokou průchodnost terénem. Přináší také maximum flexibility a funkčnosti. To jsme chtěli ukázat jak v designu exteriéru, tak v interiéru. U modelu ŠKODA KODIAQ je v souladu forma a funkce.“
Šéfdesignér značky ŠKODA Jozef Kabaň a jeho tým zvolili pro model ŠKODA KODIAQ výrazný designový jazyk, kterým přenesli nové designové rysy značky i do segmentu SUV. Racionalita a estetika se tu objevují v nezaměnitelné souhře.

Jak ukazují designové skici, jsou všechny linie jasné, precizní a ostré. Robustní charakter velkého SUV značky ŠKODA zdůrazňují mohutné boky. Nízké, klínovitě tvarované světlomety obklopují širokou masku, dále rozvíjející známý tvar přítomný na všech vozech ŠKODA. Krystalická struktura světlometů odkazuje na tradici výroby českého křišťálu.

Škoda Kodiaq

I záď modelu ŠKODA KODIAQ zdůrazňuje sportovně-robustní charakter SUV. Je výrazně plasticky tvarovaná. Zadní LED svítilny mají pro značku typický tvar písmene C, jejich tvar v detailu dále rozvíjí linie designu SUV značky ŠKODA. Mohutným dojmem působí vůz i při pohledu z boku. Dlouhý rozvor a krátké převisy napovídají, že interiér bude prostorný. Na přání může být SUV vybaveno i dvěma dalšími sedadly ve třetí řadě.

Čistým, originálním designem navazuje interiér na výrazný design exteriéru. I zde jsou v souladu forma a funkce: interiér působí bezpečným a robustním dojmem, současně přesvědčí i elegantním charakterem. Atmosféra je nadčasová a funkční. Všechny detaily jsou jasné a vyzařují klid. Pro interiér jsou charakteristické výrazné vertikální prvky, jako například čtyři velké výdechy vzduchu. Velký displej dělí přístrojovou desku na dvě rovnocenné zóny – pro řidiče a spolujezdce. Přístrojová deska je trojrozměrně klenutá a rozdělená na dvě části.

Rozhovor s Jozefem Kabaněm: „ŠKODA bude mnohem emocionálnější“

Pane Kabani, jaký význam má design modelu ŠKODA KODIAQ pro značku?
Jozef Kabaň: ŠKODA KODIAQ je ve dvou aspektech průkopníkem naší značky. Vstupujeme do nového segmentu s naším prvním velkým SUV, větším než Yeti. A současně je KODIAQ prvním modelem s novým designovým jazykem SUV značky ŠKODA. Tento jazyk je velice výrazný, emocionální a nadčasový.

Čím je designový jazyk velkého SUV zvláštní?
Jozef Kabaň: ŠKODA KODIAQ je extrémně všestranný. Je mimořádně prostorný, při kompaktních vnějších rozměrech nabízí nejlepší „package“ ve své třídě. Kromě toho je také robustní a má vysokou průchodnost terénem. Přináší také maximum flexibility a funkčnosti. To jsme chtěli ukázat jak v designu exteriéru, tak v interiéru. U modelu ŠKODA KODIAQ je v souladu forma a funkce. Krystalický a výrazný vzhled navíc zvýrazňuje i výjimečný charakter a silné stránky modelu ŠKODA KODIAQ.

Jak lze spojit design a funkčnost?
Jozef Kabaň: Naší ambicí je zkombinovat maximum estetiky s maximální funkčností tak, abychom už nemluvili o rozdílných kritériích. Hledáme krásu v jednoduchosti, aniž bychom přitom vypouštěli ze zřetele funkci nebo ergonomii. Dobrý design zatraktivňuje funkčnost. Tato rovnováha funkčnosti a estetiky dělá z našeho modelu ŠKODA KODIAQ něco zvláštního.

Jakou roli zde hraje umění výroby českého křišťálového skla?
Jozef Kabaň: Každý detail našich modelů vypráví určitý příběh, v tom je emocionální síla naší značky. V případě krystalických prvků modelu ŠKODA KODIAQ jsme se nechali inspirovat tradičním uměním českých sklářů. Linie jsou jasné, precizní a ostré. Charakteristická je pro ně efektní hra světla a stínu na silně konturovaných plochách. Krystalickou strukturu najdete i v detailech, jako jsou světlomety nebo dekorační lišty.

Je vidět, že jste věnovali velký důraz na detail, což se promítlo také do designu interiéru. Co považujete za nejzajímavější konstrukční prvek interiéru vozu ŠKODA KODIAQ?
Jozef Kabaň: Široké, jasné linie exteriéru pokračují i v interiéru. A i zde klademe velký důraz na harmonii tvaru a funkce, na klid a jasnost. Podle mne musí automobil dokonale fungovat a přitom vyzařovat estetiku. Interiér má vzbuzovat důvěru a vyzařovat pohodu. Na základě této filozofie jsme vytvořili atmosféru, která je současně elegantní, komfortní a funkční.


Autor: Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový model Škoda Kodiaq na oficiálních skicách a rozhovor s Jozefem Kabaněm
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer