Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč

vloženo

Nový model RC od Lexusu má přilákat mladší zákazníky. V praxi se jedná o dvoudvéřové kupé poháněné přeplňovaný zážehovým dvoulitrem nebo hybridní soustavou spojenou s agregátem o objemu 2,5 litru.

Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč

Pro zájemce o nový model RC jsou připraveny na výběr dvě pohonné jednotky. K dispozici je plně hybridní RC 300h s motorem 2,5 litru a Lexus RC 200t s přeplňovanou zážehovou jednotkou 2,0 litru.

Dvoudveřové kupé má celkovou délku 4695 mm, šířku 1840 mm, výšku 1395 mm a rozvor 2730 mm. Nové RC zaujme nízkým profilem a široce rozkročeným postojem. Kompaktní kabina kontrastuje s agresivním charakterem sebevědomě rozšířených blatníků a atletickými křivkami karoserie.

Útulné prostředí kokpitu zaměřeného především na řidiče je rozděleno na horní oblast zobrazování a spodní zónu s ovládacími prvky. To umožní řidiči rychlou, intuitivní a ergonomicky ideální práci s vyspělými palubními technologiemi rozhraní HMI (Human Machine Interface).

V horní části určené k zobrazování se nachází přístrojový panel a multifunkční barevný 7" displej. U sportovně pojatého panelu se sdruženými přístroji nyní zaujme příkladně čitelný rychloměr a otáčkoměr o velkém průměru, mezi nimiž se nachází centrální multi-informační displej 4,2" ovládaný z volantu.

Ve spodní zóně určené k ovládání najdeme rozvrstvenou středovou konzoli, do níž je zabudována buďto multimediální soustava LDA (Lexus Display Audio) s ovládáním pomocí joysticku (v 8 směrech), anebo navigace typu EMVN (Electro Multi Vision Navigation). K jejímu ovládání je určen dotykový ovladač Lexus RTI (Remote Touch Interface) druhé generace.

Pohonné jednotky
Lexus RC 300h je vybaven technologií plnohodnotného hybridního pohonu, schopnou fungovat nezávisle v režimu samotného spalovacího motoru, samotného elektromotoru, nebo jako spojení obou. Lexus RC 300h kombinuje výkonný elektromotor 105 kW (143 k) se zážehovým čtyřválcem 2,5 litru (Euro 6), využívajícím technologii duálního vstřikování paliva D-4S a Atkinsonův cyklus. Výsledkem je celkový výkon 164 kW (223 k) pohánějí zadní kola – v závislosti na situaci nezávisle nebo společně. RC 300h akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a rozjede se až na 190 km/h. Průměrnou spotřebu paliva vykazuje 4,7 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni pouhých 108 g/km. O hladké řazení se stará bezestupňová převodovka E-CVT, která disponuje i možností ručního řazení v šestistupňovém sekvenčním režimu (Shiftmatic) s ovládáním pomocí páček pod volantem.

Druhá motorizace nabízí lehký a kompaktní zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1998 cm3 a hmotnosti pouhých 160 kg. Díky němu Lexus RC 200t nabízí maximální výkon až 180 kW (245 k) a nejvyšší točivý moment 350 Nm. Vůz tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a rozjede se až na 230 km/h. Dosahuje přitom spotřeby paliva jen 7,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 o hodnotě 166 g/km. Technologie D-4ST kombinuje vysokotlaké vstřikování paliva přímo do válců a nízkotlaké vstřikování do sacího kanálu. Tímto způsobem je zajištěno optimální a rovnoměrné spalování i za vysokého zatížení motoru a za nízkých teplot. Hnací moment přeplňovaného dvoulitrového agregátu se přenáší na zadní kola prostřednictvím osmistupňové převodovky SPDS (Sport Direct Shift), původně vyvinuté pro vysoce výkonný model RC F.

Bezpečnost
Každý model značky Lexus byl navržen tak, aby zajistil maximální úroveň aktivní, pasivní i preventivní bezpečnosti. RC staví na jedinečném systému Lexus VDIM (integrované řízení dynamiky vozidla) s propracovaným bezpečnostním systémem Lexus pro předcházení kolizím (PCS), jehož součástí je i adaptivní tempomat (ACC).

Mezi dalšími technologiemi aktivní bezpečnosti najdeme systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM), výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert) upozorňující na vozidla během couvání, systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA), systém kontroly tlaku v pneumatikách s identifikací kola (AL-TPWS) a automatická dálková světla (AHB).

Do mimořádně tuhé karoserie s příkladnou kompatibilitou v případě kolize s jiným vozem je standardně zabudováno 8 airbagů. Vyskakovací kapota nabízí co nejnižší čelní profil vozidla a současně zajišťuje optimální ochranu chodců.

Lecus RC200t přijde v bohaté výbavě Executive na 1 260 000 Kč, přičemž hybridní verze startuje na cenovce rovných 1,3 milionu korun. Za výbavu Executive Navi se připlácí v obou případech 79 000 Kč, přičemž můžete volit další výbavu F Sport, F Sport Navi či F Sport Special Edition nebo vrcholnou výbavu Luxury.


Toyota Central Europe – Czech s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus RC od 1 260 000 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

01.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross - nový model od třech diamantů oficiálně
28.02.2017
Jak si vede Kia Stinger na sněhu a ledu? Podívejte se na video
28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není