Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč

vloženo

Model Lexus IS 250 startuje na ceně 799.000 Kč, což je navzdory ještě vyšší základní výbavě o 90.000 Kč méně, než u předchozí generace. Za 899.000 Kč je možné pořídit model IS 300h s plně hybridním pohonem o výkonu 223 koní a průměrnou spotřebou paliva 4,3 l/100 km. Pro oba modely je připravená verze F Sport s agresivnějším designem a sportovněji naladěným podvozkem.

Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč

Pro nový model IS jsou určeny čtyři stupně výbavy, přičemž již základní Comfort nabízí plnou bezpečnostní výbavu, automatickou převodovku, bi-xenonové přední světlomety a mnoho dalších položek, za které je nutné u konkurenčních vozů připlácet. Za 24.900 Kč lze získat prodlouženou záruku Lexus na 5 let nebo 160.000 km a asistenční služby na 5 let bez omezení ujetých kilometrů. První vozy budou připraveny k prezentaci u autorizovaných partnerů Lexus v druhé polovině června 2013.


Nové IS 250 se zážehovým vidlicovým šestiválcem 2,5 l o výkonu 152 kW/207k při 6.400 ot/min a točivým momentem 250 Nm při 4.800 ot./min. a pohonem zadních kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h. Pohonná jednotka V6 o zdvihovém objemu 2.499 cm3 s řetězovým rozvodem DOHC a 24 ventily se vyznačuje mimořádně nízkou hmotností a malými rozměry, používá přímé vstřikování D-4 a proměnné časování ventilů Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent). Model IS 250 používá šestistupňovou automatickou převodovku Super ECT s jemným odstupňováním převodových stupňů, která je vybavena funkcí sekvenčního řazení v manuálním režimu. Nabízí řadu technických vylepšení, jako např. rychlejší přeřazování, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení dolů, s podporou různých jízdních režimů nastavitelných přepínačem Drive Mode Select. Lexus IS 250 v bohaté základní výbavě Comfort je nabízen za cenu 799.000 Kč vč. DPH.

Nové IS 300h je vybaveno pohonem Lexus Hybrid Drive druhé generace, a prakticky tak potvrzuje zasazení automobilky o další vývoj technologie plně hybridního pohonu; tato varianta přináší výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2, NOx i pevných částic bez kompromisů v otázkách výkonu. Plně hybridní soustava pohonu kombinuje výkonný elektromotor (105 kW/143 k) s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l (133 kW/181 k) používajícím Atkinsonův cyklus, systém vstřikování paliva D-4S nové generace, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR). Celkový systémový výkon činí 164 kW / 223 k a přenáší se na zadní kola prostřednictvím bezestupňové převodovky E-CVT (Electric Continuously Variable Transmission). Novému Lexusu IS 300h dodává potřebnou dynamiku, kdy vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,3 s a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h.  Nový plně hybridní Lexus na druhé straně vykazuje průměrnou spotřebu paliva jen 4,3 l/100 km a v dané třídě špičkové emise CO2 na úrovni od 99 g/km.

Pohon Lexus Hybrid Drive byl speciálně navržen tak, aby zaručil mimořádně dlouhou životnost a nízké náklady na údržbu a zajišťuje modelu IS 300h výjimečně nízké celkové náklady vlastnictví vozu (Total Cost of Ownership - TCO). Hnací ústrojí nevyžaduje žádnou spojku; není zapotřebí ani startér a alternátor – po dobu životnosti vozidla tak není třeba tyto komponenty servisovat ani měnit; rozvodový řemen, tradičně používaný v jiných vozech, byl nahrazen bezúdržbovým rozvodovým řetězem.

Technologie pohonu Lexus Hybrid Drive má příznivé dopady i na opotřebení brzd a pneumatik. Díky rekuperačnímu brzdění, které zajišťuje až polovinu veškeré brzdné síly při brzdění, se výrazně snižuje opotřebení brzdového obložení i kotoučů. IS 300h během prvních 90.000 km provozu nevyžaduje výměnu brzdových kotoučů, pouze jednu sadu nových předních brzdových destiček. Podstatně delší je i životnost pneumatik IS 300h. Tlak v pneumatikách, který je v případě hybridních vozů o 20 % vyšší, pomáhá snižovat opotřebení bočnic pneumatiky; opotřebení běhounu pneumatik zase napomáhá snižovat hladký a lineární přenos výkonu i rovnoměrné rozložení hmotnosti vozu. V průběhu 90.000 km je tak zapotřebí pouze jedna sada nových pneumatik.

Baterie plně hybridního pohonu byla přísně testována z pohledu výkonu i životnosti na základě více než 15 let praktických zkušeností z provozu. Byla navržena tak, aby spolehlivě sloužila po celou dobu životnosti celého vozidla. Při zvážení dlouhé životnosti komponent a nižších nákladů na servisní práce se očekává, že náklady na údržbu IS 300h budou vůbec mezi nejnižšími ve třídě. Nový Lexus IS 300h ve výbavě Comfort startuje na ceně 899.000 Kč vč. DPH.

LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid