Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč

vloženo

Model Lexus IS 250 startuje na ceně 799.000 Kč, což je navzdory ještě vyšší základní výbavě o 90.000 Kč méně, než u předchozí generace. Za 899.000 Kč je možné pořídit model IS 300h s plně hybridním pohonem o výkonu 223 koní a průměrnou spotřebou paliva 4,3 l/100 km. Pro oba modely je připravená verze F Sport s agresivnějším designem a sportovněji naladěným podvozkem.

Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč

Pro nový model IS jsou určeny čtyři stupně výbavy, přičemž již základní Comfort nabízí plnou bezpečnostní výbavu, automatickou převodovku, bi-xenonové přední světlomety a mnoho dalších položek, za které je nutné u konkurenčních vozů připlácet. Za 24.900 Kč lze získat prodlouženou záruku Lexus na 5 let nebo 160.000 km a asistenční služby na 5 let bez omezení ujetých kilometrů. První vozy budou připraveny k prezentaci u autorizovaných partnerů Lexus v druhé polovině června 2013.


Nové IS 250 se zážehovým vidlicovým šestiválcem 2,5 l o výkonu 152 kW/207k při 6.400 ot/min a točivým momentem 250 Nm při 4.800 ot./min. a pohonem zadních kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h. Pohonná jednotka V6 o zdvihovém objemu 2.499 cm3 s řetězovým rozvodem DOHC a 24 ventily se vyznačuje mimořádně nízkou hmotností a malými rozměry, používá přímé vstřikování D-4 a proměnné časování ventilů Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent). Model IS 250 používá šestistupňovou automatickou převodovku Super ECT s jemným odstupňováním převodových stupňů, která je vybavena funkcí sekvenčního řazení v manuálním režimu. Nabízí řadu technických vylepšení, jako např. rychlejší přeřazování, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení dolů, s podporou různých jízdních režimů nastavitelných přepínačem Drive Mode Select. Lexus IS 250 v bohaté základní výbavě Comfort je nabízen za cenu 799.000 Kč vč. DPH.

Nové IS 300h je vybaveno pohonem Lexus Hybrid Drive druhé generace, a prakticky tak potvrzuje zasazení automobilky o další vývoj technologie plně hybridního pohonu; tato varianta přináší výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2, NOx i pevných částic bez kompromisů v otázkách výkonu. Plně hybridní soustava pohonu kombinuje výkonný elektromotor (105 kW/143 k) s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l (133 kW/181 k) používajícím Atkinsonův cyklus, systém vstřikování paliva D-4S nové generace, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR). Celkový systémový výkon činí 164 kW / 223 k a přenáší se na zadní kola prostřednictvím bezestupňové převodovky E-CVT (Electric Continuously Variable Transmission). Novému Lexusu IS 300h dodává potřebnou dynamiku, kdy vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,3 s a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h.  Nový plně hybridní Lexus na druhé straně vykazuje průměrnou spotřebu paliva jen 4,3 l/100 km a v dané třídě špičkové emise CO2 na úrovni od 99 g/km.

Pohon Lexus Hybrid Drive byl speciálně navržen tak, aby zaručil mimořádně dlouhou životnost a nízké náklady na údržbu a zajišťuje modelu IS 300h výjimečně nízké celkové náklady vlastnictví vozu (Total Cost of Ownership - TCO). Hnací ústrojí nevyžaduje žádnou spojku; není zapotřebí ani startér a alternátor – po dobu životnosti vozidla tak není třeba tyto komponenty servisovat ani měnit; rozvodový řemen, tradičně používaný v jiných vozech, byl nahrazen bezúdržbovým rozvodovým řetězem.

Technologie pohonu Lexus Hybrid Drive má příznivé dopady i na opotřebení brzd a pneumatik. Díky rekuperačnímu brzdění, které zajišťuje až polovinu veškeré brzdné síly při brzdění, se výrazně snižuje opotřebení brzdového obložení i kotoučů. IS 300h během prvních 90.000 km provozu nevyžaduje výměnu brzdových kotoučů, pouze jednu sadu nových předních brzdových destiček. Podstatně delší je i životnost pneumatik IS 300h. Tlak v pneumatikách, který je v případě hybridních vozů o 20 % vyšší, pomáhá snižovat opotřebení bočnic pneumatiky; opotřebení běhounu pneumatik zase napomáhá snižovat hladký a lineární přenos výkonu i rovnoměrné rozložení hmotnosti vozu. V průběhu 90.000 km je tak zapotřebí pouze jedna sada nových pneumatik.

Baterie plně hybridního pohonu byla přísně testována z pohledu výkonu i životnosti na základě více než 15 let praktických zkušeností z provozu. Byla navržena tak, aby spolehlivě sloužila po celou dobu životnosti celého vozidla. Při zvážení dlouhé životnosti komponent a nižších nákladů na servisní práce se očekává, že náklady na údržbu IS 300h budou vůbec mezi nejnižšími ve třídě. Nový Lexus IS 300h ve výbavě Comfort startuje na ceně 899.000 Kč vč. DPH.

LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč Fotografie k článku Nový Lexus IS již v červnu od 799.000 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob