Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo

vloženo

Pro letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este vytvořila BMW Group speciální poctu jednomu z nejvýraznějších vozů své historie. BMW 2002 Hommage oslavuje jedinečnou techniku, která se ukrývá ve voze BMW 2002 turbo a přetavuje ji do dnešních dní.

Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo

Je to přesně 50 let, co BMW odstartovalo svoji úspěšnou éru. Toto kompaktní coupé je jedním z vozů, které značku BMW posunuly do pozice, kterou má nyní,“ vysvětluje Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. „Verze 2002 turbo stála na vrcholu modelové řady a byla prvním sériovým vozem v Evropě vybaveným přeplňovaným motorem. Současně tuto modelovou řadu posunula mezi skutečné sportovní vozy. 2002 turbo bylo také nositelem technologií v konstrukci motorů. BMW 2002 Hommage je naším přispěním k tomu, aby se o tomto voze vědělo více.


Sebevědomý postoj a neomezená radost z jízdy.
Design BMW 2002 Hommage zaujme na první pohled dynamickým a vzrušujícím použitím prvků, které, alespoň pro mě, patří k nejkultovnějším v historii automobilů BMW,“ dodává Karim Habib, ředitel designu automobilů BMW. „Současně v sobě ukrývá ducha hlavních závodních triumfů BMW, kterých by nebylo možné dosáhnout bez přeplňování. Koncept Hommage spojuje minulost s budoucností BMW do jednoho sebevědomého celku s neomezenou radostí z jízdy.

Sportovní silueta BMW 2002 Hommage je velmi nízká a jakoby přikrčená k silnici. Kompaktní rozměry doplňuje dlouhý rozvor náprav, krátké převisy a nezaměnitelně skloněná „žraločí“ příď. To vše jsou prvky slibující vzrušující jízdu zaměřenou na dynamiku a agilitu. Aerodynamické prvky v podobě spoilerů na přídi a zádi ve spolupráci s nepřehlédnutelnými otvory optimalizují proudění vzduchu kolem vozu a maximalizují přítlak.

Tradiční detaily v moderním pojetí.
Pro řadu 02 byl typický chromovaný, horizontálně vedený proužek obepínající celý vůz, koncept BMW 2002 Hommage jej má vyrobený z uhlíkových kompozitů a také zde rozděluje karoserii na horní a spodní sekci. Horní část, do níž patří střecha, kapota motoru a víko zavazadlového prostoru, je lakovaná matným lakem minimalizujícím odlesky. Linie v horní sekci jsou záměrně velmi minimalistické, jemné a přirozené. Spodní sekce je k ní velmi kontrastní. Je lakovaná lesklou barvou, je svalnatá, prostorově velmi výrazná s expresivně tvarovanými blatníky, které směřují pohledy ke hnaným zadním kolům. Použitá barva Space Race Metal konceptu BMW 2002 Hommage připomíná tekutý kov. Na matných i lesklých plochách má povrch lehce namodralý metalický nádech, který na slunci plynule mění odstín mezi modrou a šedou. Tím povrch dostává působivou hloubku a automobil jako celek sílu a energii.

Nejvýraznějším rysem designu jsou objemné blatníky, které karoserii opticky ustavují ve čtyřech bodech. Celkově jsou reminiscencí homologovaného BMW 2002 turbo, které muselo mít rozšířené blatníky kvůli tomu, aby pojaly významně rozšířený rozchod kol. Nový koncept ctí původní pojetí, a tak blatníky na něm působí podobně, tedy tak, jako by byly přidělávány ručně. Vzhled vozu korunují kola z lehké slitiny s průměrem 20 palců ve dvoubarevném provedení. Obrovská vícepaprsková kola svým designem evokují ráfky závodních vozů minulosti, zatímco zlaté brzdové třmeny s logy BMW jsou pověstnou třešinkou na dortu.

Navrženo 50 lety historie BMW.
Přední část konceptu BMW 2002 Hommage je sebevědomá a nepostrádá dynamický výraz. Její vzhled spojuje 50 let v historii značky BMW a kombinuje charakteristický výraz řady 02 s moderními elementy designu vozů BMW. Příď je při pohledu zpředu ohraničená výraznými blatníky. Široký rozchod kol a nízká karoserie vytvářejí rozlehlé plochy. Pro přední část řady 02 je typická příď směřující do špičky. Koncept používá stejné řešení, které akcentuje tradiční podélné vyboulení kapoty, jež se kolem znaku BMW jemně rozšiřuje a přitom středem pokračuje mezi ledviny tvořící masku chladiče. Všechny linie jsou zdůrazněné matnou barvou použitou na horní sekci karoserie.

Moderně navržené ledviny masky chladiče jsou uprostřed propojené, což je dalším prvkem odkazujícím na minulost, kdy tvořily jeden celek. Černá vnitřní žebra ukazují na péči věnovanou každému detailu. Stejně jako BMW 2002, také BMW 2002 Hommage je vybaveno dvojicí světel umístěných až u samotných krajů karoserie. Světelné moduly lemuje zlatá barva, která připomíná „zlaté“ 50. výročí modelu BMW 2002. Světlomety a masku chladiče propojuje nepřerušený černý pás, jenž opticky zvětšuje šířku vozu. Oko bystrého pozorovatele také odhalí směrovky oddělené od hlavních světlometů a umístěné do pásku obepínajícího celý vůz. Tím opět navazuje na svého předchůdce.

Velmi výrazné provedení předního nárazníku evokuje závodní vozy 70. let, současně koncept BMW 2002 Hommage opticky přibližuje k zemi a vytváří jasný signál o zaměření na řidiče a jeho zážitky. Toto řešení současně dává jasně najevo použití špičkových technologií a dává příslib mimořádných jízdních vlastností. Jak tehdy, tak nyní je technologie přeplňování cestou k mimořádné dynamice na zatáčkovitých tratích, venkovských silnicích i horských pasech. Trikolóra uvnitř nasávacího otvoru spolu se zrcadlově provedeným nápisem „turbo“ jsou další zřejmou reminiscencí na původní BMW 2002 turbo. Podobně jako vnější zpětné zrcátko na straně řidiče. Přední část dokresluje spodní hrana předního nárazníku vyrobená z uhlíkových kompozitů s přiznanou strukturou, jež vytváří působivý kontrast a evokuje technologickou propracovanost.

To podstatné pro sportovní tečku.
Také zadní část konceptu BMW 2002 Hommage nese stylistické rysy původního BMW 2002 turbo. Konkrétně jde o horizontální rozdělení zádi na dvě části, výrazné linie opticky zvětšující šířku vozu či zadní svítilny s historickým odkazem. Svítilny jsou překryté černým panelem a vždy svítí pouze plocha, která je v daném okamžiku aktivní.

Logo BMW umístěné vpravo mezi registrační značkou a zadní svítilnou je dalším rysem typickým pro řadu 02. Rozšířené blatníky jsou jasně patrné i při pohledu zezadu a opticky automobil účinně rozšiřují. Moderní akcent je zřejmý z difuzoru vyrobeného z uhlíkových kompozitů a ze dvou párů kruhových koncovek výfuku.

Svěží a moderní interpretace BMW 2002 rozšířila tradici vozidel Hommage o sportovní coupé kompaktních rozměrů. Navíc je BMW 2002 Hommage jasným sdělením, jak má vypadat čistá radost z jízdy v roce 2016.


BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo Fotografie k článku Nový koncept Hommage vzdává holt vozu BMW 2002 Turbo
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy