Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem

vloženo

Prodej zcela nové generace Grand Cherokee „2011“ v USA právě začal, bohužel termín jeho uvedení na evropský trh je zatím ve hvězdách. Brání mu zde totiž jedna zásadní věc- zatím oficiálně nemá diesel. Je už takřka veřejným tajemstvím, že původně zvažovaný třílitrový diesel od Mercedesu půjde k šípku a pod kapotou se objeví rovnocenná náhrada od italského VM- Motori. Vzhledem k nynější alianci Chrysleru s Fiatem se to jeví docela logicky…

Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem

Základy nastupující generace modelu Grand Cherokee byly položeny ještě před rozkladem megakoncernu Daimler-Chrysler, takže vůz stojí na stejné podlahové plošině jako Mercedes ML- oba mají i stejný rozvor náprav 2915 mm.
V duchu dnešních trendů je opět o něco větší než předchozí generace, konkrétně 4822 x 1938 x 1762 mm (DxŠxV). Přestože se Jeep tímto modelem s každou jeho následující generací stále výrazněji odklání od svého původního zaměření, terénní schopnosti by měly zůstat v rozumné míře zachovány. Kromě samotné světlé výšky by se o to měly postarat systémy pohonu všech kol Quadra-Trac I a II. resp. Quadra-Drive II (podle stupně výbavy).


Základní verze Laredo využívá nejjednodušší verzi Quadra-Trac I, což je v podstatě jednoduchý a spolehlivý stálý pohon všech kol. Sofistikovanější Quadra-Trac II je určený pro úroveň výbavy Limited a ten už obsahuje „chytrý“ mezinápravový diferenciál se schopností poslat až 100% hnacího momentu na potřebnou nápravu i elektronicky řaditelnou redukci. K tomuto pohonu se už automaticky váže nastavitelný systém pohonu všech kol Selec-Terrain, kterým lze kromě ostražitého automatického režimu manuálně vybrat převažující jízdní podmínky (např. sníh, skály, písek) a nebo jej dokonce přepnout do jakéhosi „sportovního“ režimu.

Nejvyšší výbava Overland má ještě dokonalejší Quadra Drive II, který má navíc ještě i elektronicky ovládaný diferenciál zadní nápravy, takže možnosti důmyslně laborovat s trakcí jsou zde ještě větší. Kromě toho má standardně vzduchové odpružení Quadra Lift, schopné měnit světlost podvozku v rozsahu 11,5 centimetru..

Bohatou standardní výbavu nemá smysl popisovat- víceméně odpovídá postavení modelu na absolutním vrcholu nabídky Jeepu a narozdíl od dražších německých konkurentů má většinu „nadstandardních“ prvků zahrnutou v ceně… Je ale pravděpodobné, že u verzí pro evropský trh se bude se seznamem výbav stejně ještě laborovat.

Základním motorem je nový benzínový vidlicový šestiválec 3,6 „Pentastar“ s překvapivě vysokým výkonem 216 kW při 6350/min a točivým momentem 353 N.m při 4300/min. Tato jednotka, využívající přímého vstřiku benzínu a variabilního časování všech ventilů, má velmi konstantní momentovou charakteristiku- mezi hodnotami 1600 až 6400 je k dispozici vždy nejméně 90 % maxima! Ve srovnání se šestiválcovým předchůdcem má Pentastar o 38 procent vyšší výkon a přitom je o 11 procent úspornější. Přitom jak je v zámoří zvykem- vystačí si i s benzínem oč. 91.

Nebude chybět ani legendární „Hemi“: osmiválec 5,7 litru s příležitostným vypínáním čtyř válců tentokrát posílil na 268 kW při 5100/min, maximální točivý moment zůstává na staré hodnotě 520 N.m při 4250/min. Oba benzínové motory budou samozřejmě používat výhradně pětistupňový automat

O dieselu již byla řeč úplně nahoře. Původně zvažovaný Mercedes je, zdá se, ze hry. Grand Cherokee se po letech vrátí opět k dieselům od italské VM- Motori, tentokrát to však už nebude žádný pravěk ála OHV a dělené hlavy válců, ale moderní třílitrový šestiválec Common Rail s interním označením RA 630 DOHC, který by měl ve verzi pro Jeep produkovat výkon 184 kW a točivý moment 550 N.m.

Pro podrobnější technické údaje, zejména dynamické vlastnosti a spotřeby (i u verzí s benzínovými motory) si však stejně budeme muset počkat až na oficiální uvedení velkého Jeepu na evropské trhy.

Základní Grand Cherokee Laredo 3,6 4x4 se v USA začíná prodávat za necelých 33 tisíc dolarů, její lákavý přepočet na koruny nebo euro však nelze brát příliš vážně, neboť ještě neobsahuje všechny daně ani dopravu ze zámoří…

Marek Oborník, foto Jeep

Vyhledat vozidla v inzerci: Jeep

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč