Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem

vloženo

Prodej zcela nové generace Grand Cherokee „2011“ v USA právě začal, bohužel termín jeho uvedení na evropský trh je zatím ve hvězdách. Brání mu zde totiž jedna zásadní věc- zatím oficiálně nemá diesel. Je už takřka veřejným tajemstvím, že původně zvažovaný třílitrový diesel od Mercedesu půjde k šípku a pod kapotou se objeví rovnocenná náhrada od italského VM- Motori. Vzhledem k nynější alianci Chrysleru s Fiatem se to jeví docela logicky…

Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem

Základy nastupující generace modelu Grand Cherokee byly položeny ještě před rozkladem megakoncernu Daimler-Chrysler, takže vůz stojí na stejné podlahové plošině jako Mercedes ML- oba mají i stejný rozvor náprav 2915 mm.
V duchu dnešních trendů je opět o něco větší než předchozí generace, konkrétně 4822 x 1938 x 1762 mm (DxŠxV). Přestože se Jeep tímto modelem s každou jeho následující generací stále výrazněji odklání od svého původního zaměření, terénní schopnosti by měly zůstat v rozumné míře zachovány. Kromě samotné světlé výšky by se o to měly postarat systémy pohonu všech kol Quadra-Trac I a II. resp. Quadra-Drive II (podle stupně výbavy).


Základní verze Laredo využívá nejjednodušší verzi Quadra-Trac I, což je v podstatě jednoduchý a spolehlivý stálý pohon všech kol. Sofistikovanější Quadra-Trac II je určený pro úroveň výbavy Limited a ten už obsahuje „chytrý“ mezinápravový diferenciál se schopností poslat až 100% hnacího momentu na potřebnou nápravu i elektronicky řaditelnou redukci. K tomuto pohonu se už automaticky váže nastavitelný systém pohonu všech kol Selec-Terrain, kterým lze kromě ostražitého automatického režimu manuálně vybrat převažující jízdní podmínky (např. sníh, skály, písek) a nebo jej dokonce přepnout do jakéhosi „sportovního“ režimu.

Nejvyšší výbava Overland má ještě dokonalejší Quadra Drive II, který má navíc ještě i elektronicky ovládaný diferenciál zadní nápravy, takže možnosti důmyslně laborovat s trakcí jsou zde ještě větší. Kromě toho má standardně vzduchové odpružení Quadra Lift, schopné měnit světlost podvozku v rozsahu 11,5 centimetru..

Bohatou standardní výbavu nemá smysl popisovat- víceméně odpovídá postavení modelu na absolutním vrcholu nabídky Jeepu a narozdíl od dražších německých konkurentů má většinu „nadstandardních“ prvků zahrnutou v ceně… Je ale pravděpodobné, že u verzí pro evropský trh se bude se seznamem výbav stejně ještě laborovat.

Základním motorem je nový benzínový vidlicový šestiválec 3,6 „Pentastar“ s překvapivě vysokým výkonem 216 kW při 6350/min a točivým momentem 353 N.m při 4300/min. Tato jednotka, využívající přímého vstřiku benzínu a variabilního časování všech ventilů, má velmi konstantní momentovou charakteristiku- mezi hodnotami 1600 až 6400 je k dispozici vždy nejméně 90 % maxima! Ve srovnání se šestiválcovým předchůdcem má Pentastar o 38 procent vyšší výkon a přitom je o 11 procent úspornější. Přitom jak je v zámoří zvykem- vystačí si i s benzínem oč. 91.

Nebude chybět ani legendární „Hemi“: osmiválec 5,7 litru s příležitostným vypínáním čtyř válců tentokrát posílil na 268 kW při 5100/min, maximální točivý moment zůstává na staré hodnotě 520 N.m při 4250/min. Oba benzínové motory budou samozřejmě používat výhradně pětistupňový automat

O dieselu již byla řeč úplně nahoře. Původně zvažovaný Mercedes je, zdá se, ze hry. Grand Cherokee se po letech vrátí opět k dieselům od italské VM- Motori, tentokrát to však už nebude žádný pravěk ála OHV a dělené hlavy válců, ale moderní třílitrový šestiválec Common Rail s interním označením RA 630 DOHC, který by měl ve verzi pro Jeep produkovat výkon 184 kW a točivý moment 550 N.m.

Pro podrobnější technické údaje, zejména dynamické vlastnosti a spotřeby (i u verzí s benzínovými motory) si však stejně budeme muset počkat až na oficiální uvedení velkého Jeepu na evropské trhy.

Základní Grand Cherokee Laredo 3,6 4x4 se v USA začíná prodávat za necelých 33 tisíc dolarů, její lákavý přepočet na koruny nebo euro však nelze brát příliš vážně, neboť ještě neobsahuje všechny daně ani dopravu ze zámoří…

Marek Oborník, foto Jeep

Vyhledat vozidla v inzerci: Jeep

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů