Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem

vloženo

Prodej zcela nové generace Grand Cherokee „2011“ v USA právě začal, bohužel termín jeho uvedení na evropský trh je zatím ve hvězdách. Brání mu zde totiž jedna zásadní věc- zatím oficiálně nemá diesel. Je už takřka veřejným tajemstvím, že původně zvažovaný třílitrový diesel od Mercedesu půjde k šípku a pod kapotou se objeví rovnocenná náhrada od italského VM- Motori. Vzhledem k nynější alianci Chrysleru s Fiatem se to jeví docela logicky…

Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem

Základy nastupující generace modelu Grand Cherokee byly položeny ještě před rozkladem megakoncernu Daimler-Chrysler, takže vůz stojí na stejné podlahové plošině jako Mercedes ML- oba mají i stejný rozvor náprav 2915 mm.
V duchu dnešních trendů je opět o něco větší než předchozí generace, konkrétně 4822 x 1938 x 1762 mm (DxŠxV). Přestože se Jeep tímto modelem s každou jeho následující generací stále výrazněji odklání od svého původního zaměření, terénní schopnosti by měly zůstat v rozumné míře zachovány. Kromě samotné světlé výšky by se o to měly postarat systémy pohonu všech kol Quadra-Trac I a II. resp. Quadra-Drive II (podle stupně výbavy).


Základní verze Laredo využívá nejjednodušší verzi Quadra-Trac I, což je v podstatě jednoduchý a spolehlivý stálý pohon všech kol. Sofistikovanější Quadra-Trac II je určený pro úroveň výbavy Limited a ten už obsahuje „chytrý“ mezinápravový diferenciál se schopností poslat až 100% hnacího momentu na potřebnou nápravu i elektronicky řaditelnou redukci. K tomuto pohonu se už automaticky váže nastavitelný systém pohonu všech kol Selec-Terrain, kterým lze kromě ostražitého automatického režimu manuálně vybrat převažující jízdní podmínky (např. sníh, skály, písek) a nebo jej dokonce přepnout do jakéhosi „sportovního“ režimu.

Nejvyšší výbava Overland má ještě dokonalejší Quadra Drive II, který má navíc ještě i elektronicky ovládaný diferenciál zadní nápravy, takže možnosti důmyslně laborovat s trakcí jsou zde ještě větší. Kromě toho má standardně vzduchové odpružení Quadra Lift, schopné měnit světlost podvozku v rozsahu 11,5 centimetru..

Bohatou standardní výbavu nemá smysl popisovat- víceméně odpovídá postavení modelu na absolutním vrcholu nabídky Jeepu a narozdíl od dražších německých konkurentů má většinu „nadstandardních“ prvků zahrnutou v ceně… Je ale pravděpodobné, že u verzí pro evropský trh se bude se seznamem výbav stejně ještě laborovat.

Základním motorem je nový benzínový vidlicový šestiválec 3,6 „Pentastar“ s překvapivě vysokým výkonem 216 kW při 6350/min a točivým momentem 353 N.m při 4300/min. Tato jednotka, využívající přímého vstřiku benzínu a variabilního časování všech ventilů, má velmi konstantní momentovou charakteristiku- mezi hodnotami 1600 až 6400 je k dispozici vždy nejméně 90 % maxima! Ve srovnání se šestiválcovým předchůdcem má Pentastar o 38 procent vyšší výkon a přitom je o 11 procent úspornější. Přitom jak je v zámoří zvykem- vystačí si i s benzínem oč. 91.

Nebude chybět ani legendární „Hemi“: osmiválec 5,7 litru s příležitostným vypínáním čtyř válců tentokrát posílil na 268 kW při 5100/min, maximální točivý moment zůstává na staré hodnotě 520 N.m při 4250/min. Oba benzínové motory budou samozřejmě používat výhradně pětistupňový automat

O dieselu již byla řeč úplně nahoře. Původně zvažovaný Mercedes je, zdá se, ze hry. Grand Cherokee se po letech vrátí opět k dieselům od italské VM- Motori, tentokrát to však už nebude žádný pravěk ála OHV a dělené hlavy válců, ale moderní třílitrový šestiválec Common Rail s interním označením RA 630 DOHC, který by měl ve verzi pro Jeep produkovat výkon 184 kW a točivý moment 550 N.m.

Pro podrobnější technické údaje, zejména dynamické vlastnosti a spotřeby (i u verzí s benzínovými motory) si však stejně budeme muset počkat až na oficiální uvedení velkého Jeepu na evropské trhy.

Základní Grand Cherokee Laredo 3,6 4x4 se v USA začíná prodávat za necelých 33 tisíc dolarů, její lákavý přepočet na koruny nebo euro však nelze brát příliš vážně, neboť ještě neobsahuje všechny daně ani dopravu ze zámoří…

Marek Oborník, foto Jeep

Vyhledat vozidla v inzerci: Jeep

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem Fotografie k článku Nový Jeep Grand Cherokee: diesel s otazníkem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu
11.04.2018
Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr