Nový Hyundai Tucson

vloženo

Nový Hyundai Tucson (čti tu:son), který v těchto dnech přichází na český trh, není tuctovým automobilem. Vzhledově nejvíce připomíná vůz kategorie SUV, ale jeho ambice jsou ještě o něco větší. Tucson by měl konkurovat i automobilům typu MPV a kombi v nižší střední třídě.

Nový Hyundai Tucson Nový Hyundai Tucson

S délkou 4325 mm, šířkou 1795 mm a výškou 1680 mm nelze nový Hyundai Tucson v žádném případě přehlédnout. O to se stará i přitažlivý design vnější karosérie, který je dostatečně robustní a zároveň reprezentativní.


Na výběr bude velké množství barevných odstínů pro karosérii i možnost lakovaných plastových krytů, které ochrání vůz po celém jeho obvodu. Pod sebevědomou karosérií Hyundaie Tucson se ukrývá prostorný a promyšleně uspořádaný interiér, jenž při rozvoru 2630 mm nabídne uvnitř více místa než leckterý konkurent ze třídy SUV. Sedačky jsou komfortně polstrované, nechybí jim však vyztužení, aby tělo i v rychle projížděných zatáčkách mělo dobrou oporu.

Volant je čtyřramenný a vyznačuje se dobrou tloušťkou věnce. Práce s ním je přesná a lehká. Přístrojová deska je uspořádána maximálně přehledně, páka převodového ústrojí je součástí středového panelu, a je tedy vhodně „po ruce“. Základní objem zavazadlového prostoru je 325 litrů (do výšky opěradel), velmi snadným úkonem se pak lze dopracovat až k 805 litrům (do výšky opěradel) volného místa. Stačí jen odjistit opěradla zadních sedaček a promyšlený systém jejich složení vytvoří dostatečně objemný prostor pro velká zavazadla.

Praktickým doplňkem je možnost samostatně otevíratelného okna na zadních dveřích - je-li potřeba dovnitř naložit jen nějakou maličkost, nemusí se otevírat celé dveře. Zájemci o nový Hyundai Tucson budou moci volit ze tří pohonných jednotek. Základní benzínový dvoulitr s proměnným časováním zdvihu ventilů (CVVT) má dostatečný výkon 104 kW, dokáže jet až 174 km/h a z nuly na 100 km/h zrychlovat za 11,3 s. Kdo touží po úsporném motoru může zvolit dvoulitrový turbodiesel se systémem přímého vstřikování Common Rail. Při výkonu 83 kW a především točivém momentu 245 N.m přicházejícím už v rozmezí nízkých otáček 1800 až 2500 min-1, dokáže vůz vyvézt až k maximální rychlosti 168 km/h. Průměrná spotřeba paliva nepřekročí osmilitrovou hranici.

Vrcholem nabídky motorů pro Tucson je benzínový šestiválec o objemu 2,7 litru. Ten dokáže díky maximálnímu výkonu 129 kW rozjet vůz z místa na stokilometrovou rychlost už za 10,5 s a uhánět rychlostí až 180 km/h. Pro Tucson jsou k dispozici podle motorizace pětistupňová manuální a čtyřstupňová automatická převodovka. Nový Hyundai Tucson potěší také vysoce flexibilním a spolehlivým pohonem všech kol, který samočinně zareaguje v okamžiku, kdy některé z poháněných kol ztratí záběr. Systém v takové situaci okamžitě přesune až 50 procent dostupného točivého momentu na zadní nápravu. Vše se děje automaticky bez zásahu řidiče. V okamžiku, kdy se jízdní podmínky opět dostanou do normálu, systém se opět odpojí a dál je poháněna zase jen přední náprava. Systém však lze zvolit i manuálně, přičemž vůz je pak permanentně poháněn na všechna čtyři kola v poměru 50:50 mezi nápravami, nejvíce však rychlostí do 30 km/hod, nad touto hranicí je již (za dobrých podmínek) poháněna pouze přední náprava.

Nový Tucson se vedle vysokých technických parametrů může pochlubit také velmi bohatou základní výbavou. Především šesticí bezpečnostních vzduchových vaků (vpředu, na boku i nad bočními okny), antiblokovacím systémem brzd (ABS) a rozdělovačem brzdné síly (EBD), dále i protiprokluzovým systémem (TCS), litými koly, posilovačem řízení, výškově nastavitelným volantem a sedadlem řidiče, otáčkoměrem, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, centrálním zamykáním, klimatizací, tónovanými skly a podobně.

Prodejní cena nového modelu Hyundai Tucson začíná na českém trhu na 599 900 korunách. U modelu Tucson je možná úprava pro verzi N1, tedy odpočet DPH.


Zdroj: Hyundai Motor CZ

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich