Nový Hyundai ix55

vloženo

Na základě severoamerické verze Veracruz vzniklo sedmimístné SUV Hyundai ix55. Automobil byl pro potřeby Evropanů náležitě upraven, pohon zajišťuje špičkový turbodiesel 3,0 V6 CRDi.

Nový Hyundai ix55 Nový Hyundai ix55

HYUNDAI ix55 se v modelové nabídce značky se řadí nad SUV Santa Fe. Konstruktéři vozu nadělili úctyhodné vnější rozměry, na délku naměříte 4840, přes boky 1945 a do výšky 1750 milimetrů. Příď se podařilo navrhnout zcela ve stylu značky: maska chladiče a světlomety se podobají kompaktu i30, ale jsou daleko větší, nárazník i mlhovky nesou obdélníkové tvary.


DESIGN
Z profilu je nejlépe viďet, kam až se automobil natáhl, jak dynamicky má tvarovanou střechu a kterak spodní hrana oken směrem dozadu mírně stoupá. Vysoký ponton dodává na solidnosti, spodní díl dveří, prahy a blatníky opticky odlehčuje stříbřitý plast. Mohutná vnější zrcátka s integrovanými blikači osvětlují nástupní prostor, celkový dojem podtrhují osmnáctipalcová litá kola s atraktivním pětipaprskovým designem. Široká záď dostala velkoplošné svítilny tvořené soustavou 102 (!) LED diod a oválné koncovky výfuku vyvedené z leštěného chromu.

INTERIÉR
Dveře se otevírají téměř do pravého úhlu a odkrývají velký vstupní otvor. Sedadla z perforované kůže se nacházejí ve správné výšce, snadno se do nich usedá. Vnitřek automobilu tvoří povedená směs černého měkčeného plastu, stříbřitých doplňků a koženého čalounění. Dominuje tu čtyřramenný multifunkční volant, poměrně úzký středový panel nepřekáží pravému kolenu řidiče. Všechna tlačítka mají přehledné a logické uspořádání, nic nemusíte zdlouhavě hledat. Kulatý spínač výstražných světel je přesně po ruce a velká tlačítka mlhovek jsou vlevo pod volantem.

PALUBNÍ DESKA
Přístroje dostaly atraktivní bílé řídké stupnice s přehlednou grafikou. Palubnímu štítu dominuje centrální rychloměr cejchovaný do 240 km/h, vlevo od něj se nachází otáčkoměr se stupnicí do 6000 ot. min-1. Veškeré dílenské zpracování je kvalitně provedené. O pečlivosti výroby svědčí také skutečnost, že všechny schránky jsou uvnitř kompletně čalouněné černým semišem! Potěší příjemný stisk všech ovladačů hned napoprvé, účinnost světlometů a třeba i detail, jakým je vybrání pro prst na levé páčce pod volantem.

LUXUSNÍ VÝBAVA
Výbava je na velmi vysoké úrovni. Vedle šesti airbagů, vypínatelného ESP, možnosti uzamčení přenosu točivého momentu na nápravy v poměru 50:50 (4WD Lock) a duální samočinné klimatizace s čidlem čistoty vzduchu nechybějí například ani tempomat, elektricky sklopná vnější zrcátka a dvoustupňové vyhřívání předních sedadel. Robustní zevnějšek vytvořil dostatečně velkou kabinu pro sedmičlennou posádku. Nad hlavou mají všichni pasažéři hodně místa, dokonce i dlouháni mohou sedět vzpřímeně. Vyšší posaz nabízí přehled o okolním provozu i dobrý výhled z vozu a usnadňuje například manévrování v podzemních garážích.

MODRÉ PODSVÍCENÍ
Líbivý karbonový dekor na přístrojové desce koresponduje s výplněmi dveří. Potěší velejemná grafika displejů známá z i30, špičková audiosoustava a výdechy ve stropě, kterými proudí vzduch i na druhé dvě řady sedadel. Podsvícení je difuzní, přesně ve stylu luxusu nejvyšší třídy! Decentní světlo dostal rychloměr (vychází z jeho středu), displeje, prahové lišty i zavíratelné schránky! Náladové (Mood) světélko stejné barvy si lze zapnout tlačítkem u vnitřního zrcátka. Před ním si můžete z přihrádky vyklopit další sférické zrcátko, které se výborně hodí pro kontrolu osob sedících vzadu.

MNOHO MÍSTA PRO POSÁDKU I NÁKLAD
Cestující v prostřední řadě naleznou ve všech směrech dostatek prostoru, a to i když tady sedí tři dospělí. Pro ještě větší pohodlí lze opěradla naklopit do několika poloh, k dispozici jsou rovněž ovladače klimatizace a topení. Páčkami na krajních opěradlech se dají sedadla podélně posouvat asi o 250 milimetrů, vzhledem k jejich rozměrům překvapí (a potěší) úžasně snadná manipulace s nimi. Záď se velmi snadno vyklápí, zavazadlový prostor je celý čalouněný a nabízí velký základní objem 598 litrů. Z podlážky je možné snadno vyklopit šesté a sedmé sedadlo a pořád zbývá na zavazadla solidních 148 l. Anebo je možné nechat je zaklopené a naopak složíte i druhou řadu, což přinese úctyhodný prostor o objemu 1746 litrů a ložnou plochu, která se pak hodí pro přepravu dlouhých předmětů, jako jsou horská kola, lyže, snowboard…

FANTASTICKÝ TURBODIESEL
Devízou SUV Hyundai ix55 zůstává jednoznačně vidlicový šestiválec 3,0 CRDi, jenž po technické stránce patří k tomu nejlepšímu, co dnes lze v dané třídě pořídit. Motor pracuje s moderním vysokotlakým vstřikováním common rail a je přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Disponuje největším výkonem 176 kW při 3800 ot. min-1 a točivým momentem s maximem 451 Nm v pásmu mezi 1750 a 3500 ot. min-1 – oba parametry patří k nadprůměru ve své třídě. Agregát se při spuštění ani trochu neoklepe a je tak dobře utlumený. Převodovka se dodává výhradně se samočinným ústrojím se šesti vhodně poskládanými stupni. Automat řadí „sametově“ a bez nejmenšího cukání, a to i v ručním módu v kulise vpravo (dopředu vyšší rychlosti, dozadu nižší) a při podřazování až do jedničky.

ŘAZENÍ
Třílitr má síly na rozdávání, hmotnost vozu 2145 kilogramů nevadí. Automobil se plynule rozjíždí, převodovka volí stupně tak citlivě a rychle, jako kdyby šlo o bezestupňové ústrojí. Pro jízdu po dálnici v rámci platných českých předpisů stačí motoru na šestku pouhých 1900 ot. min-1, v Německu bez omezení rychlosti na dálnici se bude nejlépe cestovat mezi 160 km/h (na šestku 2300 ot. min-1) a 180 km/h (2600 ot. min-1). Aerodynamický hluk ani při maximální rychlosti 200 km/h posádku neruší. Do zásahu elektronického omezovače při 4300 ot. min-1 je přitom pořád ještě daleko, navíc i v manuálním režimu v něm elektronika přeřadí.

SPOTŘEBA
Hmotnost i charakter SUV Hyundai ix55 jej předurčují spíše ke klidnější a nesmírně pohodlné jízdě na dlouhou vzdálenost, při nízké průměrné spotřebě 9,4 litru nafty na 100 km plná nádrž vystačí na ujetí více než 800 kilometrů. Karoserie se v zatáčkách jen minimálně naklání, automobil má díky vyspělému pohonu všech kol sympaticky neutrální chování – žádný vliv zatížené přídě se neprojevuje. Kotoučové brzdy jsou nadmíru dobře dimenzované, vzhledem k vnějším rozměrům vozu potěší stopový průměr otáčení pouhých 11,2 metru.

ZÁVĚR
Sedmimístné SUV Hyundai ix55 zaujme robustními rozměry, prostorným interiérem, širokou standardní výbavou a skvělým dílenským zpracováním a snadno se ovládá. Zájemce jistě osloví výtečně utlumený šestiválcový turbodiesel 3,0 CRDi v kombinaci se sametově řadícím šestistupnovým automatem. Spotřeba mimo město se ustálí na 7,6 l na 100 kilometrů, což je hodnota srovnatelná s osobními vozy, v průměru si vystačíte s 9,4 litru, a to je hodně potěšující zpráva.

Vůz je možné zakoupit i ve verzi N1, kdy však je nutná i úprava počtu sedadel ze 7mi na 5.

Zákazník při koupi vozu získá i tříletou celoevropskou asistenční službu.



Zdroj: hyundai.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná