Nový Hyundai ix55

vloženo

Na základě severoamerické verze Veracruz vzniklo sedmimístné SUV Hyundai ix55. Automobil byl pro potřeby Evropanů náležitě upraven, pohon zajišťuje špičkový turbodiesel 3,0 V6 CRDi.

Nový Hyundai ix55 Nový Hyundai ix55

HYUNDAI ix55 se v modelové nabídce značky se řadí nad SUV Santa Fe. Konstruktéři vozu nadělili úctyhodné vnější rozměry, na délku naměříte 4840, přes boky 1945 a do výšky 1750 milimetrů. Příď se podařilo navrhnout zcela ve stylu značky: maska chladiče a světlomety se podobají kompaktu i30, ale jsou daleko větší, nárazník i mlhovky nesou obdélníkové tvary.


DESIGN
Z profilu je nejlépe viďet, kam až se automobil natáhl, jak dynamicky má tvarovanou střechu a kterak spodní hrana oken směrem dozadu mírně stoupá. Vysoký ponton dodává na solidnosti, spodní díl dveří, prahy a blatníky opticky odlehčuje stříbřitý plast. Mohutná vnější zrcátka s integrovanými blikači osvětlují nástupní prostor, celkový dojem podtrhují osmnáctipalcová litá kola s atraktivním pětipaprskovým designem. Široká záď dostala velkoplošné svítilny tvořené soustavou 102 (!) LED diod a oválné koncovky výfuku vyvedené z leštěného chromu.

INTERIÉR
Dveře se otevírají téměř do pravého úhlu a odkrývají velký vstupní otvor. Sedadla z perforované kůže se nacházejí ve správné výšce, snadno se do nich usedá. Vnitřek automobilu tvoří povedená směs černého měkčeného plastu, stříbřitých doplňků a koženého čalounění. Dominuje tu čtyřramenný multifunkční volant, poměrně úzký středový panel nepřekáží pravému kolenu řidiče. Všechna tlačítka mají přehledné a logické uspořádání, nic nemusíte zdlouhavě hledat. Kulatý spínač výstražných světel je přesně po ruce a velká tlačítka mlhovek jsou vlevo pod volantem.

PALUBNÍ DESKA
Přístroje dostaly atraktivní bílé řídké stupnice s přehlednou grafikou. Palubnímu štítu dominuje centrální rychloměr cejchovaný do 240 km/h, vlevo od něj se nachází otáčkoměr se stupnicí do 6000 ot. min-1. Veškeré dílenské zpracování je kvalitně provedené. O pečlivosti výroby svědčí také skutečnost, že všechny schránky jsou uvnitř kompletně čalouněné černým semišem! Potěší příjemný stisk všech ovladačů hned napoprvé, účinnost světlometů a třeba i detail, jakým je vybrání pro prst na levé páčce pod volantem.

LUXUSNÍ VÝBAVA
Výbava je na velmi vysoké úrovni. Vedle šesti airbagů, vypínatelného ESP, možnosti uzamčení přenosu točivého momentu na nápravy v poměru 50:50 (4WD Lock) a duální samočinné klimatizace s čidlem čistoty vzduchu nechybějí například ani tempomat, elektricky sklopná vnější zrcátka a dvoustupňové vyhřívání předních sedadel. Robustní zevnějšek vytvořil dostatečně velkou kabinu pro sedmičlennou posádku. Nad hlavou mají všichni pasažéři hodně místa, dokonce i dlouháni mohou sedět vzpřímeně. Vyšší posaz nabízí přehled o okolním provozu i dobrý výhled z vozu a usnadňuje například manévrování v podzemních garážích.

MODRÉ PODSVÍCENÍ
Líbivý karbonový dekor na přístrojové desce koresponduje s výplněmi dveří. Potěší velejemná grafika displejů známá z i30, špičková audiosoustava a výdechy ve stropě, kterými proudí vzduch i na druhé dvě řady sedadel. Podsvícení je difuzní, přesně ve stylu luxusu nejvyšší třídy! Decentní světlo dostal rychloměr (vychází z jeho středu), displeje, prahové lišty i zavíratelné schránky! Náladové (Mood) světélko stejné barvy si lze zapnout tlačítkem u vnitřního zrcátka. Před ním si můžete z přihrádky vyklopit další sférické zrcátko, které se výborně hodí pro kontrolu osob sedících vzadu.

MNOHO MÍSTA PRO POSÁDKU I NÁKLAD
Cestující v prostřední řadě naleznou ve všech směrech dostatek prostoru, a to i když tady sedí tři dospělí. Pro ještě větší pohodlí lze opěradla naklopit do několika poloh, k dispozici jsou rovněž ovladače klimatizace a topení. Páčkami na krajních opěradlech se dají sedadla podélně posouvat asi o 250 milimetrů, vzhledem k jejich rozměrům překvapí (a potěší) úžasně snadná manipulace s nimi. Záď se velmi snadno vyklápí, zavazadlový prostor je celý čalouněný a nabízí velký základní objem 598 litrů. Z podlážky je možné snadno vyklopit šesté a sedmé sedadlo a pořád zbývá na zavazadla solidních 148 l. Anebo je možné nechat je zaklopené a naopak složíte i druhou řadu, což přinese úctyhodný prostor o objemu 1746 litrů a ložnou plochu, která se pak hodí pro přepravu dlouhých předmětů, jako jsou horská kola, lyže, snowboard…

FANTASTICKÝ TURBODIESEL
Devízou SUV Hyundai ix55 zůstává jednoznačně vidlicový šestiválec 3,0 CRDi, jenž po technické stránce patří k tomu nejlepšímu, co dnes lze v dané třídě pořídit. Motor pracuje s moderním vysokotlakým vstřikováním common rail a je přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Disponuje největším výkonem 176 kW při 3800 ot. min-1 a točivým momentem s maximem 451 Nm v pásmu mezi 1750 a 3500 ot. min-1 – oba parametry patří k nadprůměru ve své třídě. Agregát se při spuštění ani trochu neoklepe a je tak dobře utlumený. Převodovka se dodává výhradně se samočinným ústrojím se šesti vhodně poskládanými stupni. Automat řadí „sametově“ a bez nejmenšího cukání, a to i v ručním módu v kulise vpravo (dopředu vyšší rychlosti, dozadu nižší) a při podřazování až do jedničky.

ŘAZENÍ
Třílitr má síly na rozdávání, hmotnost vozu 2145 kilogramů nevadí. Automobil se plynule rozjíždí, převodovka volí stupně tak citlivě a rychle, jako kdyby šlo o bezestupňové ústrojí. Pro jízdu po dálnici v rámci platných českých předpisů stačí motoru na šestku pouhých 1900 ot. min-1, v Německu bez omezení rychlosti na dálnici se bude nejlépe cestovat mezi 160 km/h (na šestku 2300 ot. min-1) a 180 km/h (2600 ot. min-1). Aerodynamický hluk ani při maximální rychlosti 200 km/h posádku neruší. Do zásahu elektronického omezovače při 4300 ot. min-1 je přitom pořád ještě daleko, navíc i v manuálním režimu v něm elektronika přeřadí.

SPOTŘEBA
Hmotnost i charakter SUV Hyundai ix55 jej předurčují spíše ke klidnější a nesmírně pohodlné jízdě na dlouhou vzdálenost, při nízké průměrné spotřebě 9,4 litru nafty na 100 km plná nádrž vystačí na ujetí více než 800 kilometrů. Karoserie se v zatáčkách jen minimálně naklání, automobil má díky vyspělému pohonu všech kol sympaticky neutrální chování – žádný vliv zatížené přídě se neprojevuje. Kotoučové brzdy jsou nadmíru dobře dimenzované, vzhledem k vnějším rozměrům vozu potěší stopový průměr otáčení pouhých 11,2 metru.

ZÁVĚR
Sedmimístné SUV Hyundai ix55 zaujme robustními rozměry, prostorným interiérem, širokou standardní výbavou a skvělým dílenským zpracováním a snadno se ovládá. Zájemce jistě osloví výtečně utlumený šestiválcový turbodiesel 3,0 CRDi v kombinaci se sametově řadícím šestistupnovým automatem. Spotřeba mimo město se ustálí na 7,6 l na 100 kilometrů, což je hodnota srovnatelná s osobními vozy, v průměru si vystačíte s 9,4 litru, a to je hodně potěšující zpráva.

Vůz je možné zakoupit i ve verzi N1, kdy však je nutná i úprava počtu sedadel ze 7mi na 5.

Zákazník při koupi vozu získá i tříletou celoevropskou asistenční službu.



Zdroj: hyundai.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu